Ruský výrobní potenciál

Obrněná a tanková technika

Moderátoři: Julesak, sa58

HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3967
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Ruský výrobní potenciál

Příspěvek od HONZIK11 »

Omsktransmash, neni to jedine video a jedina fotografie. Vseobecne se pise jiz rok o tom ,ze zprovoznit tak velky odstaveny podnik s linkou bylo narocne,
Nicmene , nikdo netvrdi , ze jej tam vyrabeji od piky , tedy od ingotu ale , ze tam probiha vyznama modernizace a to s kapacitou stovek kusu .
Obdobne jako modernizace Abramsu v USA.
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 13270
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Ruský výrobní potenciál

Příspěvek od Rase »

V Rusku přestaly fungovat "pirátské" verze softwaru AutoCAD používané ve strojírenství, stavebnictví a architektuře. Podle rosmedia začala společnost v březnu 2024 rozesílat svým bývalým zákazníkům v Rusku dopisy s požadavkem, aby přestali používat hacknuté verze softwaru, a v polovině dubna software jednoduše přestal fungovat. V důsledku toho zůstalo mnoho ruských designérů bez jediného softwaru, ve kterém by mohli vytvářet výkresy a návrhy. Ruské korporace na to nereagovali a doufali že jejich "pirátský" software nemůže přestat fungovat. Je možné že se některá vývojová centra zastaví.

https://twitter.com/Lazikkkk/status/1781942798259740720
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
danny1691
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1462
Registrován: 20/10/2005, 19:24

Re: Ruský výrobní potenciál

Příspěvek od danny1691 »

Vojenská přejímka: Opravárenské závody.

Proražené trupy, vyhořelé motory, porouchané bojové moduly - v tomto čísle Vojenské přejímky budeme hovořit o opravárenských závodech, které obnovují vojenskou techniku, jež dorazila z fronty. Tanky, BMP, BTR - to vše v období SVO vyžaduje nejen opravu, ale i modernizaci. Touto prací se zabývají desítky podniků roztroušených po celé zemi: na Dálném východě, na Urale, na Sibiři, ve středním Rusku, na jihu země, ale o těchto závodech se nepíše v novinách, neříká se o nich v televizi, málokdo o nich vůbec ví. Přitom významně přispívají k obranyschopnosti země. Alexej Jegorov, moderátor pořadu, byl prvním ruským novinářem, který se v období NWO vydal na "turné" po opravárenských závodech, aby zjistil, jak probíhá obnova "zraněných" vozidel.
https://vk.com/wall-123538639_4140637
Obrázek
Fraška života letí kupředu jak splašená herka - a diváky už pranic nezajímá zápletka prvního aktu.
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3668
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Ruský výrobní potenciál

Příspěvek od seabee »

danny1691 píše: 21/4/2024, 23:31 Vojenská přejímka: Opravárenské závody.
Přitom významně přispívají k obranyschopnosti země.
Bohužel se ta ruská "obranyschopnost země" má dlouhodobě tendenci projevovat i několik set kilometrů za hranicemi. Takže je to jenom další krycí označení pro tradiční ruskou rozpínavost a agresivitu.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 13270
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Ruský výrobní potenciál

Příspěvek od Rase »

Největší ruský výrobce neželezných kovů NorNickel začal přesouvat své podnikání do Číny. Společnost se rozhodla uzavřít svou měděnou huť u Norilsku a postavit novou v Číně poté, co se jí kvůli západním sankcím nepodařilo najít řešení, jak ji modernizovat a dokončit svůj sírový program. Převod kapacity do Číny umožní továrnu postavit pomocí cenově dostupné technologie, zajistí blízkost trhu, vyřeší otázku možných sankcí a rozšíří hodnotový řetězec společnosti Nornickel, což jí umožní vstoupit do obchodu s bateriemi. V Číně se plánuje založení společného podniku, který bude projekt realizovat, uvedl šéf Nornickel. Společnost dodá nové továrně asi 2 miliony tun koncentrátu přes Severní námořní cestu, řekl Potanin. Uzavření závodu v Rusku a výstavba nového závodu v Číně budou synchronizovány: výstavba nové kapacity v Číně je plánována do poloviny roku 2027, po přípravě logistiky.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/sta ... 5500708906
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 13270
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Ruský výrobní potenciál

Příspěvek od Rase »

Zajímavá studie, která se zabývala otázkou, kdy rusům dojdou obrněné transportéry. V podstatě došli opět k časovému rámci 12-24 měsíců. Vyčerpání "skladových" zásob se očekává blíže k roku 2026, pokud budou pokračovat současné průměrné roční ztráty. Mrkněte se na tu stránku, jelikož tam je i spousta fotodokumentace atd.

https://www.vishchun.com/post/tempy_roz ... berihannia

230110090312-01-russian-armored-car-file.jpg
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 13270
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Ruský výrobní potenciál

Příspěvek od Rase »

Automobilky se potýkají s těžkostmi i konkurencí

Největší ruská automobilka AvtoVAZ (automobily značky Lada) se potýká s těžkostmi při nákupu součástek ze zahraničí, které shání přes zprostředkovatele za vysoké ceny. Její šéf Maxim Sokolov zmiňuje, že automobilka garantuje současné ceny svých aut jen do května, poté má dojít k jejich plošnému zdražení o inflaci. Celkový dluh společnosti vůči věřitelům se meziročně zvýšil ze 100 na 120 miliard rublů (30 mld Kč). Sokolov aktuálně proto bojuje za zdražení dovozu z Číny. "Od poloviny loňského roku zaujímají čínské značky v kvantitativním vyjádření více než polovinu trhu s osobními automobily v Rusku a v prosinci 2023 dosáhly rekordních šedesáti procent. V peněžním vyjádření je situace ještě dramatičtější," poznamenal Sokolov. AvtoVAZ sice podle něj pokrývá více než třetinu ruského trhu, pokud jde o prodaná auta, přepočteno na peníze však jeho podíl činí jen něco málo přes devět procent. "To znamená, že zbývajících 90 procent prostředků jednoduše skončí v zahraničí, kde se vytváří přidaná hodnota, kde pracují inženýři, dělníci a dodavatelé komponent." Pokud bude současný trend pokračovat, budou ruské automobilky nuceny snížit výrobu až o 50 % kvůli přechodu z dvousměnného na jednosměnný provoz. To bude důsledkem snížené poptávky po ruských autech, která nebudou cenově konkurenceschopná. "V takové situaci budou ruské společnosti nuceny vyrábět pouze zastaralé produkty nízké technické úrovně, nebudou schopny financovat výzkum a vývoj a rozvoj svých kapacit a nebudou schopny vytvářet nová vysoce odborná pracovní místa. To vše negativně ovlivní dosažení technologické suverenity a průmyslového růstu."

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... mpaign=Car
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Odpovědět

Zpět na „Obrněná technika“