Z průmyslu

Komentáře aktuálního dění ...

Moderátor: jarl

Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.

Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".

Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.

Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4970
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Z průmyslu

Příspěvek od Juraj Tichý »

Neviem čo meni a nemení vojna.
Jednoducho za 20 rokov sa zdvojkolanilo 16 km a za 6 vrátane bombardovania uzlov, stanic,... 36. A to úseky dokončené 46-47 boli najskôr tiež začaté za fašouna.

Ano do 180tky treba investovať a investície do nej budú drahé a povedzme si na rovinu, nie vždy vo výške ako by sme si priali.
Pôvodne trat Hradok Lučivná na 160km mal mať 6 tunelov, v celkovej dĺžke 11,18km, najdlhší mal mať 4,8km. Na 35km trate, 11km tunelov.
Tak do toho JASPERS hodil vidle a dnes sa projektuje odznovu nasledovne.

Za Liptovským Hrádkom je trať ešte stále na 160 km/h, na oblúku pred Kráľovou Lehotou rýchlosť klesne na 140 km/h, a potom, po asi 2 km, klesne rýchlosť na 110 km/h, nasledujú dva oblúky na 70 km/h a pokračuje sa na 100-110 km/h. Po asi 7 km od Kráľovej lehoty začína asi 5 kilometrový úsek s oblúkmi na 160 km/h., ktorý končí za Važcom pred oblúkom na 100 km/h a trať pokračuje cca 2 km na 90-110 km/h až po ďalší oblúk na 70 km/h. Za ním nasleduje trať navrhnutá na rýchlosť 90 km/h, ktorá končí prejazdom stanice Štrba (rýchlosť 60 km/h). Za Štrbou po oblúku na 80 km/h trať pokračuje na 90 km/h až po ďalší úsek Lučivná – Poprad.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11649
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Z průmyslu

Příspěvek od Zemakt »

Neviem čo meni a nemení vojna
Všiml jsem si, opakovaně, proto jsem ti to opakovaně výše nastínil.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4970
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Z průmyslu

Příspěvek od Juraj Tichý »

Nejaké dôkazy pre svoje tvrdenia? Či len viera, že to tak bolo.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11649
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Z průmyslu

Příspěvek od Zemakt »

Důkazy že válka akceleruje činnost obecně, vážně?
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4970
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Z průmyslu

Příspěvek od Juraj Tichý »

Takže nie.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11649
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Z průmyslu

Příspěvek od Zemakt »

Takže jsi se nikam neposunul, je mi líto.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
parmezano
7. Major
7. Major
Příspěvky: 554
Registrován: 17/3/2012, 16:17

Re: Z průmyslu

Příspěvek od parmezano »

Juraj Tichý píše: 24/4/2024, 15:43 Takže nie.
Takhle , ty prvorepubliký stavby železnic na Slovensku byly asi prováděny z popudu armády . Armáda potřebovala bezpečný přístup na Slovensko a Podkarpadskou Rus , např trať Bánovce nad Ondavou -Užhorod ( Čop byl kousek od Maďarských hranic ,) nebo trať Veselí nad Moravou - Nové město nad Váhom (hlavní trať Břeclav Bratislava skoro na hranicích s Rakouskem ) , druhá kolej Hranice na Moravě -Půchov, novostavba H.Lideč -Půchov ( O Slezkou část KBD jsme vedli válku s Polskem ) novostavba Zvolen -Šahy (rychlý nástup armády při případném ohrožení ze strany Maďarska )
Obrázek
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11649
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Z průmyslu

Příspěvek od Zemakt »

Druhý koleje Žilina-Košice
Žilina - Strečno 1935 - 1938
Batizovce - Lučivná 1935 - 1938
Tak to je snad evidentní, kdo chce vidí. Díky Parmezano.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4970
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Z průmyslu

Příspěvek od Juraj Tichý »

Parmezano: rozvoj zeleznice za 1. ČSR bol jednoznačne úbohý. Na Slovensku sa toho snáď vybudovalo ešte aj viac ako v Čechách. Aj tak to všetko boli úbohé výkony.

A nemyslím si, že na Slovensku potrebovala armáda železnicu viac ako na smer Nemecko.
Uživatelský avatar
parmezano
7. Major
7. Major
Příspěvky: 554
Registrován: 17/3/2012, 16:17

Re: Z průmyslu

Příspěvek od parmezano »

"A nemyslím si, že na Slovensku potrebovala armáda železnicu viac ako na smer Nemecko".
To bylo až po nástupu Hitlera v Německu
Obrázek
bat
podporučík
podporučík
Příspěvky: 681
Registrován: 30/10/2011, 17:49

Re: Z průmyslu

Příspěvek od bat »

Na Slovensko se snažil postavit železnici i koncern Baťa. Z části se mu to podařilo, ale byrokracie resp. neochota státu mu udělit konsesi a plán podpořit znamenala jen malý posun. Dodnes však existují různé artefakty v krajině. Kdyby to prošlo bylo by to výhodné pro všechny, ale válka projekt zastavila.
http://moravske-karpaty.cz/prumysl/stavby/batova-draha/

PS. Podobná situace byla i s dálnicí. Zkrátka ČSR byla v dopravní strategii dost krátkozraká a vlastně to tak i zůstalo.
Obrázek
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11649
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Z průmyslu

Příspěvek od Zemakt »

parmezano píše: 25/4/2024, 13:32 "A nemyslím si, že na Slovensku potrebovala armáda železnicu viac ako na smer Nemecko".
To bylo až po nástupu Hitlera v Německu
Protože válka za humny. Viz výše "válka".

Bat: obecně posuzovat dnešní optikou tehdejší konání bez hlubších znalostí tehdejších požadavků na dopravní infrastrukturu je dost chucpe. Jestli ano, pak minimálně začít v Čechách a na Moravě a pak to komparovat se Slovačí, Parmezano to třeba zvládne, je odborník na vláčky.

Jinak ty roky kdy se tam začalo investovat souvisí zcela zjevně s vojenskopolitickou situací. Nicméně ta byla tak rychle se měnící a turbulentní, že se to zanedbání muselo vymstít.
viewtopic.php?t=6745&hilit=%C5%BEivotod ... tr%C3%A1la
Jenže to víme mi dnes, že. A co si budeme povídat, s křišťálovou koulí nikdo po kapsách nechodí.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4970
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Z průmyslu

Příspěvek od Juraj Tichý »

Krajina mala za 20 rokov 22 vlád. To je jedna dlhá politická kríza. Ťažko sa v takom chaose niečo robí.
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3668
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Z průmyslu

Příspěvek od seabee »

Juraj Tichý píše: 25/4/2024, 17:53 Krajina mala za 20 rokov 22 vlád. To je jedna dlhá politická kríza. Ťažko sa v takom chaose niečo robí.
A co linie opevnění? To chaos dost popírá.
R.jpg
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4970
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Z průmyslu

Příspěvek od Juraj Tichý »

Skôr naopak. Nedobudovane, nevybavene a nepoužité.
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3969
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Z průmyslu

Příspěvek od HONZIK11 »

Dnes vyrabovane ,krom tech, ktere byly sverene bunkrologickym spolkum.
Ale jako zaklad dobry. Najit,vysusit,odbahnit a mame opet linii. Nejaly Lancet se muze do nich trefovat cely mesic a nic. :razz:
Jen ta dvojita linie ,zda se je na opacne strane.
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3668
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Z průmyslu

Příspěvek od seabee »

Juraj Tichý píše: 25/4/2024, 18:26 Skôr naopak. Nedobudovane, nevybavene a nepoužité.
Je láhev poloplná, nebo poloprázdná?
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4970
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Z průmyslu

Příspěvek od Juraj Tichý »

seabee píše: 25/4/2024, 18:51
Juraj Tichý píše: 25/4/2024, 18:26 Skôr naopak. Nedobudovane, nevybavene a nepoužité.
Je láhev poloplná, nebo poloprázdná?
1. ČSR? V pomoci Slovákom byť kultúrnym národom pohár preteká. Inak je rozliaty.
Neviem kde sa vo vás berie ten nekritický obdiv k prvej republike...
HONZIK11 píše: 25/4/2024, 18:35 Dnes vyrabovane ,krom tech, ktere byly sverene bunkrologickym spolkum.
Ale jako zaklad dobry. Najit,vysusit,odbahnit a mame opet linii. Nejaly Lancet se muze do nich trefovat cely mesic a nic. :razz:
Jen ta dvojita linie ,zda se je na opacne strane.
Hej nedávno som si spomenul na diskusiu na nejakom armywebe, kde (pred vojnou) zotreli dákeho chlapíka, čo písal ako by opevnenie aj dnes dokázalo poslúžiť k obrane. A Ukrajina nás naučila, že mal pravdu.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11649
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Z průmyslu

Příspěvek od Zemakt »

Někdo tomu říká nekritický pohled, někdo zas chaos. Osobně se držím faktů a ne pocitů.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17808
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Z průmyslu

Příspěvek od skelet »

takže v jakém stavu je vlastně ta trať?
ObrázekObrázekObrázek
Odpovědět

Zpět na „Aktuality“