Nevím jsou to trošku spekulace, je tam vložená fotka, video to taky ukazuje.
Lze předpokládat určité obranné a úhybné manévry.
Článek dále uvažuje nad strukturální pevností rakety, protože to by byl PŘEDPOKLAD k manévrování ve vysokých rychlostech, aby se nerozpadla.
Motory budou pravděpodobně vycházet
RD-274, ale jinak je raketa trošku jiná než
R-36M2 Vojvoda.
Zpráva také odhaluje, že konstruktéři Sarmatu se snažili snížit hmotnost nosné rakety, což pravděpodobně kompenzuje o něco nižší hmotnost užitečného zatížení rakety? A zajišťuje dodatečnou strukturální pevnost.
Záběry z údajného výrobního závodu společnosti Sarmat ukazují, že plášť nosné rakety využívá ortogridovou strukturu - tělo rakety je zesíleno výztužnými žebry a obdélníkovou či čtvercovou mřížkou, která šetří hmotnost a zvyšuje strukturální pevnost draku.
Podobnou strukturu využívá například raketa
Vulcan, kde je mřížka masivnější uvnitř pláště, u nádrže na raketové palivo.
Tato raketa je však 2x větší než SARMAT, má výšku 70 m a je určena jako nosič družic.
Nebo pro srovnání vyfrézovaná mřížka
R-36M2.
Občas se používá u kosmických lodí a raket Atlas např.
Isogrid - což jsou trojúhelníková integrální ztužující žebra.
https://en.wikipedia.org/wiki/Isogrid
Podobnou variantou je
Orthogrid (někdy nazývaný vaflová mřížka), který používá spíše obdélníkové než trojúhelníkové otvory.
Ta není izotropní (má různé vlastnosti z různých úhlů), ale dobře odpovídá mnoha případům použití a je jednodušší na výrobu.
Případně kombinace obou mřížek podle zatížení, kdy izomřížové konstrukce jsou u horních stupňů rakety.
Výroba ortogridových vzorů vyžaduje vysoce přesné strojní zařízení a je nákladná a časově náročná na výrobu a kontrolu.
Do Ruska je zakázán vývoz přesných obráběcích strojů.
Ortogridní vzory jsou obvykle přítomny na vnitřní straně pláště střely, ale
záběry rakety Sarmat ukazují vzor přítomný na vnější straně, čímž se pravděpodobně zvyšuje tuhost konstrukce.