Bitevní lodě třídy Viribus Unitis
Moderátor: jarl
No, souvislost jsem psala výše. Jednalo se o jakousi nehodu při námořním cvičení. Praděda měl v podaplubí s několika muži u"šlipru" čekat až: "nahoře uvolnějí kotvu". Došlo k nějakým chybným rozkazům plnou parou vpřed místo vzad a: "tak přes šlipr (rameno) přešlo několik desítek metrů řetězu," nějak to nemohli zastavit či co, až paluba: "praskala, div že se nevytrhla v místech, kde byl šliper," pak byl dán správný rozkaz a loď se zastavila. No, tím končím s OT. Díky hoši
Katko, podle toho co píšeš, tak to může být bow stoper, Kotevní brzda.
Muži byli dole u windlass, kotevního navijáku, protože na přídi nebylo místo na to, aby kolem navijáku běhalo tolik lidí těsně před děly. Tam muselo být volno, protože při výstřelu by ti námořníci byli minimálně hluší.
Tato fotka Ti to možná názorně ukáže:
Muži byli dole u windlass, kotevního navijáku, protože na přídi nebylo místo na to, aby kolem navijáku běhalo tolik lidí těsně před děly. Tam muselo být volno, protože při výstřelu by ti námořníci byli minimálně hluší.
Tato fotka Ti to možná názorně ukáže:
- kacermiroslav
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 25/3/2008, 14:07
- Kontaktovat uživatele:
Zasílám docela zajímavý Link na grafiku potopení SMS Szent Istvan.
http://www.mussil.com/mussilcomfiles/fe ... /index.htm
http://www.mussil.com/mussilcomfiles/fe ... /index.htm
- kacermiroslav
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 25/3/2008, 14:07
- Kontaktovat uživatele:
Pokud by to někoho zajímalo, tak jsem dohledal cenu plavidel třídy Viribus Unitis: £2,500,000 ($12,125,000 = 51.471.000 Marek = 60,061 Mio Korun). Co se Szént Istvanu týče, tak ta cena byla zcela jistě vyšší díky nezkušenosti loděnice se stavbou takového plavidla a všem těm průtahům a problémům ve stavbě. Bohužel jsem tu cenu ale nikde jsem jí nedohledal.
Pro srovnání, v té době v Německu stavěné bitevní lodě třídy Kaiser (výzbroj 10x305 mm) stáli 44,997 Mio zlatých Marek, neboli 10,6 Mio USD. R-U bitevní lodě této třídy tak byli o hezkých pár milionu marek dražší.
Pro srovnání, v té době v Německu stavěné bitevní lodě třídy Kaiser (výzbroj 10x305 mm) stáli 44,997 Mio zlatých Marek, neboli 10,6 Mio USD. R-U bitevní lodě této třídy tak byli o hezkých pár milionu marek dražší.
- kacermiroslav
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 25/3/2008, 14:07
- Kontaktovat uživatele:
- Destroyman
- Kapitán
- Příspěvky: 1288
- Registrován: 25/6/2008, 08:35
- Kontaktovat uživatele:
Plundrovaly lodní sklad vína.Rosomak píše: Na palubě asi černé duše nebyly, co by tam také dělaly...
A bylo jich tam asi docela dost - to co se našlo, má v Pule dodnes vlastní hřbitůvek.
Naposledy upravil(a) Destroyman dne 15/10/2009, 11:51, celkem upraveno 2 x.
さようなら。
- Destroyman
- Kapitán
- Příspěvky: 1288
- Registrován: 25/6/2008, 08:35
- Kontaktovat uživatele:
Prý samé dobroty - ohnivé dalmatské a chorvatské značky.
Pro zajímavost: předválečný denní žold se pohyboval od 16 haléřů (u plavčíků) po 37 haléřů (u poddůstojníků), plus různé příplatky a prémie. Za války šel žold i příplatky nahoru, takže poddůstojníci brali sakumprásk i korunu sedmdesát denně. Výplata byla jednou měsíčně a litr vína stál kolem padesáti haléřů, takže není divu, že po výplatě se "mrtvoly" vracející se z vycházky se občas musely na lodě nakládat jeřábem! Trest za opilství byl obvykle "bordarest" (něco jako zaražené vycházky), což zas tak moc nevadilo, protože i na lodi byla kantýna s vínem a cenami rozumnými.
A jednou se prý někde v Číně stala zajímavá věc: na vycházku šlo sedm námořníků a vrátilo se jich osm! Nejdřív si toho nikdo nevšiml - prostě jako obvykle vytáhli mrtvoly jeřábem a složili je na palubě na hromadu s tím, že až se proberou, dostanou trest. Teprve když se probrali, zjistili, že jeden z nich má nějakou divnou uniformu. Bodejť by ne, on to byl Američan a nikdo si už nepamatoval, kde k němu přišli!
Mno a abych jen neplácal, na hřbitově v Pule jsem "našel" ještě tohle:
Pro zajímavost: předválečný denní žold se pohyboval od 16 haléřů (u plavčíků) po 37 haléřů (u poddůstojníků), plus různé příplatky a prémie. Za války šel žold i příplatky nahoru, takže poddůstojníci brali sakumprásk i korunu sedmdesát denně. Výplata byla jednou měsíčně a litr vína stál kolem padesáti haléřů, takže není divu, že po výplatě se "mrtvoly" vracející se z vycházky se občas musely na lodě nakládat jeřábem! Trest za opilství byl obvykle "bordarest" (něco jako zaražené vycházky), což zas tak moc nevadilo, protože i na lodi byla kantýna s vínem a cenami rozumnými.
A jednou se prý někde v Číně stala zajímavá věc: na vycházku šlo sedm námořníků a vrátilo se jich osm! Nejdřív si toho nikdo nevšiml - prostě jako obvykle vytáhli mrtvoly jeřábem a složili je na palubě na hromadu s tím, že až se proberou, dostanou trest. Teprve když se probrali, zjistili, že jeden z nich má nějakou divnou uniformu. Bodejť by ne, on to byl Američan a nikdo si už nepamatoval, kde k němu přišli!
Mno a abych jen neplácal, na hřbitově v Pule jsem "našel" ještě tohle:
さようなら。
Problém s názvem této třídy tkví v tom, že se jednotlivé lodě měly jmenovat jinak. Původní název jednotky Viribus Unitis měl být Tegetthoff, druhá loď (Tegetthoff) se měla jmenovat Prinz Eugen, název třetí (Prinz Eugen) měl být Don Juan de Austria a Szent István se měl jmenovat Hunyady. Podle jména první jednotky byla poté pojmenována celá třída. Ale aby to nebylo až tak jednoduché tak se do toho zamíchal Franz Ferdinand známý svou nechutí ke všemu maďarskému a navrhl aby se čtvrtá jednotka jmenovala Gideon Laudon.Bublifuk píše:Jen bych upřesnil, že ač je celá třída všeobecně známa pod jménem Viribus Unitis, sami Rakušané jí pojmenovali třídou Teggethoff.
Potom se však do sporu vložil samotný císař a určil definitivní jména všech čtyř jednotek. Proto je třídu možné pojmenovat buď starým nebo novým jménem první jednotky. Obojí je možné a správné, stále je to lepší než třeba politicky vhodné přejmenovávání ruských/sovětských lodí.
Scrat
- El Diablo
- Kapitán
- Příspěvky: 1875
- Registrován: 21/11/2008, 14:11
- Bydliště: Xeenemünde
- Kontaktovat uživatele:
Císařova poslední válečná loď
Rakouský dokument z roku 2008
10. červen 1918. Nejmodernější rakouskouherská bitevní loď se potopí při své první plavbě poté, co ji zasáhnou dvě italská torpéda. Na palubě se nachází filmový štáb, který má natočit první akci nového válečného plavidla. Místo plánovaných záběrů oslav nakonec vzniká jedinečná dokumentace strašlivé události. Pořad se pomocí původních záběrů, 3D animace a ponoru k vraku lodi „Szent István“ (Svatý Štěpán) u pobřeží Chorvatska snaží objasnit přetrvávající záhady obestírající její zkázu.
Povedený dokument, dobové záznamy, rekonstrukce potopení, podmořské záběry...
Rakouský dokument z roku 2008
10. červen 1918. Nejmodernější rakouskouherská bitevní loď se potopí při své první plavbě poté, co ji zasáhnou dvě italská torpéda. Na palubě se nachází filmový štáb, který má natočit první akci nového válečného plavidla. Místo plánovaných záběrů oslav nakonec vzniká jedinečná dokumentace strašlivé události. Pořad se pomocí původních záběrů, 3D animace a ponoru k vraku lodi „Szent István“ (Svatý Štěpán) u pobřeží Chorvatska snaží objasnit přetrvávající záhady obestírající její zkázu.
Kód: Vybrat vše
http://rapidshare.com/files/211826497/P__345_ed__269_asn__smrt-_C_sa__345_ova_posledn__v_le__269_n__lo__271_.part1.rar
http://rapidshare.com/files/211847312/P__345_ed__269_asn__smrt-_C_sa__345_ova_posledn__v_le__269_n__lo__271_.part2.rar
http://rapidshare.com/files/211868826/P__345_ed__269_asn__smrt-_C_sa__345_ova_posledn__v_le__269_n__lo__271_.part3.rar
http://rapidshare.com/files/211885441/P__345_ed__269_asn__smrt-_C_sa__345_ova_posledn__v_le__269_n__lo__271_.part4.rar
http://rapidshare.com/files/211900958/P__345_ed__269_asn__smrt-_C_sa__345_ova_posledn__v_le__269_n__lo__271_.part5.rar
http://rapidshare.com/files/211808626/P__345_ed__269_asn__smrt-_C_sa__345_ova_posledn__v_le__269_n__lo__271_.part6.rar
Doporučuji ke shlédnutí i tyto stránky:
http://www.viribusunitis.ca/
You tube: SMS VIRIBUS UNITIS
http://www.warshipsww2.eu/lode.php?lang ... trida=1926
http://www.viribusunitis.ca/
You tube: SMS VIRIBUS UNITIS
http://www.warshipsww2.eu/lode.php?lang ... trida=1926
- kacermiroslav
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 25/3/2008, 14:07
- Kontaktovat uživatele:
Szent István byl podle námořníků proklet již během spuštění na vodu. V přístavu se totiž během tohoto obřadu stalo neštěstí, při kterém umírá jeden přístavní dělník a další je těžce zraněn.El Diablo píše:10. červen 1918. Nejmodernější rakouskouherská bitevní loď se potopí při své první plavbě poté, co ji zasáhnou dvě italská torpéda. Na palubě se nachází filmový štáb, který má natočit první akci nového válečného plavidla. Místo plánovaných záběrů oslav nakonec vzniká jedinečná dokumentace strašlivé události. Pořad se pomocí původních záběrů, 3D animace a ponoru k vraku lodi „Szent István“ (Svatý Štěpán) u pobřeží Chorvatska snaží objasnit přetrvávající záhady obestírající její zkázu.
Filmový záznam potopení bitevní lodi z paluby Tegetthoffu provedl člen filmového štábu Liniens-chiffsleutenantn Meusburger. Později je tento jeho film používán k podpoře válečných veteránů. Smrt ve vodách najde 89 námořníků z celkového počtu 1056 námořníků+38 důstojníků.
- jarl
- 3. Generálmajor
- Příspěvky: 4092
- Registrován: 19/2/2009, 15:45
- Bydliště: Jakubov u Moravských Budějovic
Nějaké záběry z toho filmu je možné si prohlédnout tady:
http://krigsmarine.ru/video/dokumentaln ... tvana.html
Je zajímavé jak jsou rakousko-uherští námořníci klidní. Zpočátku se jen tak promenádují po palubě, jako by byli na nějakém výletním parníků a ve chvíli, kdy se loď začne převracet, bez známek paniky naskáčí do vody.
http://krigsmarine.ru/video/dokumentaln ... tvana.html
Je zajímavé jak jsou rakousko-uherští námořníci klidní. Zpočátku se jen tak promenádují po palubě, jako by byli na nějakém výletním parníků a ve chvíli, kdy se loď začne převracet, bez známek paniky naskáčí do vody.
Strýček Vova slíbil národu Ukrajinu a dal mu Afghánistán!