Raritní a zajímavé fotky - 2.sv.válka
Moderátor: jarl
Re: Raritní a zajímavé fotky - 2.sv.válka
Já bych tipoval spíše něco na zkoumání aerodynamiky - možná se už chystali na nějaký rychlovlak.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Raritní a zajímavé fotky - 2.sv.válka
Jeep s překrytem snad z letounu Junkers Ju 88 nebo tak něco, popisek jsem k tomu nenašel.
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: Raritní a zajímavé fotky - 2.sv.válka
Z jakéhokoliv Junkerse ani náhodou, ale jinak dobré.
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Raritní a zajímavé fotky - 2.sv.válka
Máš recht, asi fakt ne. Vizuálně hodně připomíná tuzemský hasičský automobil postavený těsně po válce na základě Horch model 853 Sport Cabriolet:
Těsně po druhé světové válce byla v Evropě velká nouze o užitkové vozy. Ne jinak tomu bylo v Brně, kde hasičský sbor sehnal sportovní kabriolet značky Horch a ještě v roce 1945 si jej nechali přestavět pro vlastní potřeby. Výroba nové nástavby probíhala od roku 1946 do 1949, u karosárny T. Lepil a synové. Vznikl pozoruhodný a naprosto ojedinělý kus hasičské techniky. Luxusní automobil byl poháněný řadovým osmiválcem o objemu 4,9 litru. Horch je osazen dvoupatrovou maskou, opatřenou hromadou chromu a dvěma páry světel. Další dvě světla, tentokrát pro funkci výstražných majáků, jsou umístěna v rozích čelních skel. Vůbec nejpozoruhodnějším prvkem je ale "skleník", jehož tvar připomíná brouka a je sestaven z přídě německého lehkého bombardéru Ju-188. Ve vzniklém nákladovém prostoru se nachází smotané požární hadice a další vybavení. Zabudováno pod čelní maskou, bylo rovněž vodní čerpadlo od firmy Hrček & Neugebauer z Brna-Králova pole. Pozoruhodný je fakt, že automobil se dožil až do dnešních dnů a to u sboru hasičů Brno-Komín, kde je velkou ozdobou tamního vozového parku. Samotná značka Horch fungovala již od roku 1904 a v roce 1932 se stala součástí Auto Union spolu s Audi, DKW a Wandererem. Luxusní model 853 byl vyráběn v letech 1935 až 1937 a vzniklo celkem 619 vozů. Cena za kus činila úctyhodných 14 900 říšských marek. Vrcholem řady byl právě tento oblíbený sportovní kabriolet Horch 853.
https://www.kabinetkuriozit.eu/hasicsky-kabriolet/
Těsně po druhé světové válce byla v Evropě velká nouze o užitkové vozy. Ne jinak tomu bylo v Brně, kde hasičský sbor sehnal sportovní kabriolet značky Horch a ještě v roce 1945 si jej nechali přestavět pro vlastní potřeby. Výroba nové nástavby probíhala od roku 1946 do 1949, u karosárny T. Lepil a synové. Vznikl pozoruhodný a naprosto ojedinělý kus hasičské techniky. Luxusní automobil byl poháněný řadovým osmiválcem o objemu 4,9 litru. Horch je osazen dvoupatrovou maskou, opatřenou hromadou chromu a dvěma páry světel. Další dvě světla, tentokrát pro funkci výstražných majáků, jsou umístěna v rozích čelních skel. Vůbec nejpozoruhodnějším prvkem je ale "skleník", jehož tvar připomíná brouka a je sestaven z přídě německého lehkého bombardéru Ju-188. Ve vzniklém nákladovém prostoru se nachází smotané požární hadice a další vybavení. Zabudováno pod čelní maskou, bylo rovněž vodní čerpadlo od firmy Hrček & Neugebauer z Brna-Králova pole. Pozoruhodný je fakt, že automobil se dožil až do dnešních dnů a to u sboru hasičů Brno-Komín, kde je velkou ozdobou tamního vozového parku. Samotná značka Horch fungovala již od roku 1904 a v roce 1932 se stala součástí Auto Union spolu s Audi, DKW a Wandererem. Luxusní model 853 byl vyráběn v letech 1935 až 1937 a vzniklo celkem 619 vozů. Cena za kus činila úctyhodných 14 900 říšských marek. Vrcholem řady byl právě tento oblíbený sportovní kabriolet Horch 853.
https://www.kabinetkuriozit.eu/hasicsky-kabriolet/
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: Raritní a zajímavé fotky - 2.sv.válka
Kulomet Bren s odnímatelným zásobníkem na 100 ran. S nasazeným zásobníkem nebylo možno použít původní mířidla.
Pohled na tyto džípy, které byly naskládány na sebe pro přepravu, je tak nějak uspokojující. Je to jako Jeep Tetris.
Pohled na tyto džípy, které byly naskládány na sebe pro přepravu, je tak nějak uspokojující. Je to jako Jeep Tetris.
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: Raritní a zajímavé fotky - 2.sv.válka
Iwodžima 1945
Re: Raritní a zajímavé fotky - 2.sv.válka
Dotaz, je ta věž nějaká divná nebo je to jen klam?
Re: Raritní a zajímavé fotky - 2.sv.válka
Možná je to nějaká méně známá varianta.
Třeba, pro příkl., jako T-34-57, ta věž byla trošku vzadu snížená a zúžená.
Ale já spíše vím jak co funguje než abych podle čtvrtého šroubku krytky druhého levého pojezdového kola poznal výrobní sérii to můžu jen obdivovat
Třeba, pro příkl., jako T-34-57, ta věž byla trošku vzadu snížená a zúžená.
Ale já spíše vím jak co funguje než abych podle čtvrtého šroubku krytky druhého levého pojezdového kola poznal výrobní sérii to můžu jen obdivovat
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Raritní a zajímavé fotky - 2.sv.válka
No, klam to asi fakt není
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"