V roku 1999 prešli z UNC na novú modelovú radu zvanú Locust, ktorá bola na tú dobu nadčasová a získala viaceré ocenenia – medzi nimi aj za národný dizajn. V roku 1994, na základe požiadavok slovenského ženijného pluku, ktorý pôsobil v bývalej Juhoslávii, začali vyvíjať prvý odmínovací systém. Božena 1 vychádzala z nakladača, no použili sa iné materiály a rôzne panciere. Prvý kus sa datuje na začiatok roka 1995, odvtedy ich vyrobili zhruba 230. Samozrejme, všetkých typov dokopy, čiže od Boženy 1 až po 5. V súčasnosti do výrobného portfólia spoločnosti patria systémy Božena 4 a 5, šmykom riadené nakladače Locust, lanové dráhy a lyžiarske vleky Tatraway. Podnik zamestnáva, v Krupine a vo svojej kežmarskej pobočke, dokopy 250 ľudí.
https://spravy.pravda.sk/regiony/clanok ... s_ukrajinaNahliadli sme do fabriky, kde vzniká „darček pre Putina“
Odmínovací systém Božena poputuje na Ukrajinu z Krupiny, kde ho vyrábajú. Na špeciálny stroj v hodnote 500-tisíc eur prispievajú dobrovoľníci, pričom už viac ako polovicu majú vyzbieranú. Vojnou postihnutej krajine by ho chceli organizátori odovzdať koncom roka. My sme nazreli do priestorov, kde odštartovali jeho výrobu.
„Máme najlepší pomer cena – výkon. Záleží od veľkosti Boženy, ale napríklad päťka stojí okolo 500-tisíc eur. Je to výrazne menej ako u ostatných výrobcov. Ceny konkurencie sa pohybujú od 800-tisíc vyššie,“ povedal Balga. Frézu, náhradné diely a zaškolenie poskytnú projektu Mier na Ukrajine zdarma. „Takže skoro 90-tisíc eur je náš príspevok,“ podotkol.
Slovenské Boženy už pomáhali napríklad v Albánsku, Kosove a Srbsku. Zavedené sú aj v NATO, čiže majú kodifikáciu a môžu byť používané armádami Severoatlantickej aliancie. Okrem toho, že ich používa aj slovenská armáda, nechýbajú ani v Česku, Poľsku, Holandsku, Kanade, Austrálii. Ďalšie krajiny, v ktorých slúžili, sú Angola, Sudán, Afganistan, Irak, Srí Lanka, Kolumbia, Čile, Indonézia, Kambodža, Thajsko, Bangladéš, Etiópia, Eritrea, Nigéria a iné.