MIG-21 x Gripen

Letouny všech typů a použití.

Moderátor: Julesak

Odpovědět

Je možné srovnávat modernizovaný MIG-21 s JAS-39 Gripen?

Absolutně ne.
40
74%
Ano, v případě modernizace MIG-21 Bison
14
26%
 
Celkem hlasů: 54

Uživatelský avatar
Rosomak
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2318
Registrován: 7/8/2007, 08:54

MIG-21 x Gripen

Příspěvek od Rosomak »

kenavf píše:Švédsko dokonca "samé" vyrába nadzvukové stíhačky.
Nutno dodat, že jejich výkony tomu odpovídají a jsou na úrovni MIG-21.
Ale pro specifické Švédské potřeby a koncepci jsou dostatečné.
Kromě toho, vyvíjí si sám např. protiletadlové rakety?
Ne, pouze je vyrábí v americké licenci, tj. s exportním omezením...
Naposledy upravil(a) Rosomak dne 19/10/2011, 16:46, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
CAT
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1683
Registrován: 6/8/2009, 10:53

Příspěvek od CAT »

Rosomák: Gripen na úrovní mig 21... Ty už fakt nejsi ani vtipnej...
Obrázek
"We can't restore our civilization with somebody else's babies."
"Settlemunt my arse, let's slot floppies"
Uživatelský avatar
jersey.se
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2466
Registrován: 20/1/2010, 21:16
Bydliště: I'm living on an endless road
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jersey.se »

Že já se vůbec s něčím pro Palbu píšu :(
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Uživatelský avatar
CAT
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1683
Registrován: 6/8/2009, 10:53

Příspěvek od CAT »

Jersey: Holt jedinému člověku v tomto státu, který má funkční gramotnost se nezavděčíš, on umí číst mezi řádky a nejen mezi nimy...
Obrázek
"We can't restore our civilization with somebody else's babies."
"Settlemunt my arse, let's slot floppies"
Uživatelský avatar
jersey.se
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2466
Registrován: 20/1/2010, 21:16
Bydliště: I'm living on an endless road
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jersey.se »

Njn, asi to půjdu přepsat...
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Uživatelský avatar
Polarfox
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 5864
Registrován: 5/11/2010, 21:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od Polarfox »

Njn, asi to půjdu přepsat...
To by jsi měl. A Draken sraž alespoň na úroveň Camelu :D
ObrázekObrázekObrázek

U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)

“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming

Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
Uživatelský avatar
jersey.se
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2466
Registrován: 20/1/2010, 21:16
Bydliště: I'm living on an endless road
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jersey.se »

To ne, Camel byl až moc obratnej ;-)

Mimochodem je od Rosomáka pěkná demagogie i to o těch amramech. Člověk někdy nestačí žasnout.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Uživatelský avatar
jersey.se
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2466
Registrován: 20/1/2010, 21:16
Bydliště: I'm living on an endless road
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jersey.se »

Tyjo, začíná mě to bavit. Tlumočil jsem Rosomákovy příspěvky kolegům a žádají mě o další. Zvlášť pokud zas bude nějaké zasvěcené srovnání Gripena s 21. Smích totiž prodlužuje život. :-D
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Uživatelský avatar
Rosomak
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2318
Registrován: 7/8/2007, 08:54

Příspěvek od Rosomak »

jersey.se píše:Tyjo, začíná mě to bavit. Tlumočil jsem Rosomákovy příspěvky kolegům a žádají mě o další. Zvlášť pokud zas bude nějaké zasvěcené srovnání Gripena s 21. Smích totiž prodlužuje život. :-D
Záleží s čím srovnáváš. Jestli komplet letadlo z roku 1968 včetně motorů a elektroniky, nebo přestavěnou verzi za zlomek ceny Grippenu (přestavba přijde na cca 2 až 4 miliony $)...

ObrázekObrázek
No a srovnání TTD parametrů, např. hodnotu tah/hmotnost těchto verzí s Grippenem, jistě Tví kolegové zvládnou.

K té fotce zraněného:
1) Znak Mezinárodního červeného kříže.
2) Chlápek v klobouku, zjevně neopálený s vysílačkou
3) Zraněný má na krku pravděpodobně stopu po trasfuzi do krční tepny. Tato dost neobvyklá technika se používá u speciálních jednotek u přímé trasfůze, u běžných zdravotníků a lékařů bych takovouto techniku nepředpokládal.
Uživatelský avatar
jersey.se
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2466
Registrován: 20/1/2010, 21:16
Bydliště: I'm living on an endless road
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jersey.se »

Rosomak píše: No a srovnání TTD parametrů, např. hodnotu tah/hmotnost těchto verzí s Grippenem, jistě Tví kolegové zvládnou.
Jistě, například si dovedou srovnat že Gripen umí létat s úhlem náběhu v případě potřeby i víc než 60 stupňů, kdežto pro MiG-21 je 30 stupňů letální, že Gripen má ustálenou rychlost otáčení asi 22 stupňů za sekundu, kdežto MiG-21 10, že má Gripen rychlost klonění více než 250 st/s, kdežto MiG-21 90... a tak by se dalo pokračovat. Elektronické systémy neberu vůbec v úvahu, ty jsou naprosto neporovnatelné i u těch modernizovaných verzí MiG-21. Ale vemme si například únosnost výzbroje. Unese MiG-21 6000 kg užitečného zatížení?

Takže jak je vidno, výkony jsou si obě letadla skutečně "rovny" :D Navíc za odstrašující případ toho, jak "fungují" modernizované MiGy může sloužit Rumunsko - možná by to i stálo za článek. Ono vzhledem k tomu že MiG-21 se letovými výkony absolutně nechytal už Drakena, pak nevím proč by Švédové vyvíjeli Viggena a pak i Gripena, byly by to vyhozené peníze, stačilo neustále modernizovat Drakeny. Ale já holt neumím číst mezi řádky jako Rosomák. On má prostě o několik koleček víc, no.
Naposledy upravil(a) jersey.se dne 13/10/2011, 14:09, celkem upraveno 1 x.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Uživatelský avatar
Rosomak
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2318
Registrován: 7/8/2007, 08:54

Příspěvek od Rosomak »

Spíš bych ho řadil k zednářům.

Kromě toho muslim a flaška od alkoholu, no fuj.

No, jestli ten rumunský MIG je taková trága...
http://www.youtube.com/watch?v=RY8wGefEOm0
Uživatelský avatar
jersey.se
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2466
Registrován: 20/1/2010, 21:16
Bydliště: I'm living on an endless road
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jersey.se »

Letová ukázka je pěkná, no a co? Já nikdy netvrdil že ve své době byly jedenadvacítky špatná éra (ony jsou 30 st úhlu náběhu a 10 st/s ustáleného otáčení v té době - před půl stoletím- u nadzvukového letadla excelentní hodnoty), ale ty jsi napsal že má stejné letové výkony jako Gripen, což je lež. A k těm rumunským 21 - pokud zrovna fungují, létají dobře. Ale jinak stojí v hangáru nebo tak trochu havarují. A jejich bojeschopnost je limitně blízká nule.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Uživatelský avatar
Rosomak
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2318
Registrován: 7/8/2007, 08:54

Příspěvek od Rosomak »

Já jsem nenapsal, že mají stejné letové výkony, ale že jsou srovnatelné. Tak nemystifikuj.
Jinak je myslím každému jasné, že Grippen se vyvíjí, MIG končí.
Ale nedá se myslím říci, že by případný souboj dopadl 10:0.

Vypichování jednotlivých parametrů nenaloženého letadla je jistě efektní, ale mne by mnohem více zajímaly hodnoty plně naloženého stroje, nebo výsledky simulovaného souboje v rámci NATO.
Např. jsem hodně zvědav, jaké AOA dá plně naložený Grippen a na jak dlouho. Udává se, že proti modernizované F-16 se nechytá, proto do něj nacpali nový motor. U jiných nevím.

Ještě maličkost. K jakému typu MIG-21 jsou Tebou udávané údaje?
BTW, znají Tvoji kamarádi českou specialitu zde vyráběného MIGu?

Jasně, Grippeny nepadají. A když jsou tak superobratné, tak zvládnou takový tanec při přistání, který se jen tak nevidí. :twisted:
http://www.youtube.com/watch?v=Wur85JYnbTQ
Uživatelský avatar
jersey.se
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2466
Registrován: 20/1/2010, 21:16
Bydliště: I'm living on an endless road
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jersey.se »

Opět jako obvykle plácáš o něčem, o čem nemáš sebemenší ponětí. Jen ze sebe děláš kašpara a kličkuješ, místo toho abys uznal že jsi lhal. Víceméně vše je v mé práci o Gripenu zde na Palbě, nemusím ti to doufám podávat po lžičkách jako miminku. Souboje by dopadly limitně blízko 1:0 pro Gripen - nakonec s F-16 nebo 18 tak obvykle také cvičné souboje končí. Video je zajímavé. Je na něm první a jediný ztracený prototyp a popisuji jej ve svém článku. Při vývoji kterých jiných typů byl ztracen jediný prototyp? :D

PS: Co ta sanitka a "bílé ksichty"? K tomu radši už žádný komentář? :D:D:D:D:D:D:D:D

ps2: Když už o něčem píšeš, mohlo by tě zajímat že je to Gripen a ne Grippen...
Naposledy upravil(a) jersey.se dne 14/10/2011, 12:53, celkem upraveno 3 x.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Uživatelský avatar
Rosomak
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2318
Registrován: 7/8/2007, 08:54

Příspěvek od Rosomak »

jersey.se píše:Opět jako obvykle plácáš o něčem, o čem nemáš sebemenší ponětí. Jen ze sebe děláš kašpara a kličkuješ, místo toho abys uznal že jsi lhal. Víceméně vše je v mé práci o Gripenu zde na Palbě, nemusím ti to doufám podávat po lžičkách jako miminku. Souboje by dopadly limitně blízko 1:0 pro Gripen - nakonec s F-16 nebo 18 tak obvykle také cvičné souboje končí. Video je zajímavé. Je na něm první a jediný ztracený prototyp a popisuji jej ve svém článku. Při vývoji kterých jiných typů byl ztracen jediný prototyp? :D

PS: Co ta sanitka a "bílé ksichty"? K tomu radši už žádný komentář? :D:D:D:D:D:D:D:D

ps2: Když už o něčem píšeš, mohlo by tě zajímat že je to Gripen a ne Grippen...
Řekl jsem že jsou srovnatelné.
Nechápu, co je Ti na tom tak nepochopitelného.

„Návodčí si z cvičení odnesli nejvíce, nemají většinou moc příležitostí trénovat s cizími letadly,“ řekl velitel 212. taktické letky a pilot L-159 David Řeha.
Podle něj jsou nadzvukové gripeny a F-16 srovnatelné - americké stroje sice mají větší tah, gripeny však zase vynikají v jiných oblastech.

http://czech.prague.usembassy.gov/cvice ... k_f16.html

A jestli tvrdíš, že Gripeny (mám nějak zafixován Viggen) vítězí ve cvičeních nad F-16, tak to holt musíš doložit.
Piloti F-16 tvrdí, že díky silnějšímu motoru není problém Gripen vymanévrovat. Takže data.
Ono je hezké uvádět, že v nějakém souboji byl lepší než F-16, ale na to, že F-16 nesla mnohem větší výzbroj než Gripen s jednou raketou na křídle, marketing SAABu nějak zapomíná zmínit.
No a jak dopadli naposled Švédové s Polákama? Dostali budku. Pšt.

Hezký článek, jen nevím, kdo od koho doslova opisoval.
Ani jeden neudává zdroje...
http://jaktviggen.php5.cz/technology_portal.html

Kromě toho jsi mi neodpověděl na to, k jakému typu MIG dané údaje udáváš.

Určitě mi také povíš, s jak velkou výzbrojí je Gripen schopen letět nadzvukovou rychlostí a jak dlouho.

Jedna havárie? Jak je klasifikována havárie 39-102?
Byly po ní provedeny zásadní změny v programech letounu?
_______________________________________________
K fotce co jsem slíbil, to jsem řekl.
Ale Tys nevysvětlil, co dělá flaška od alkoholu u muslima...
Nebo že by to nebyl muslim?
Uživatelský avatar
jersey.se
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2466
Registrován: 20/1/2010, 21:16
Bydliště: I'm living on an endless road
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jersey.se »

Rosomak píše:
Řekl jsem že jsou srovnatelné.
Nechápu, co je Ti na tom tak nepochopitelného.
Napsal jsi: "Nutno dodat, že jejich výkony tomu odpovídají a jsou na úrovni MIG-21." To je zkrátka lež. Nejsou ani vzdáleně podobné, natož na stejné úrovni. To co tvrdíš ty, může tvrdit jedině ignorant.
„Návodčí si z cvičení odnesli nejvíce, nemají většinou moc příležitostí trénovat s cizími letadly,“ řekl velitel 212. taktické letky a pilot L-159 David Řeha.
Podle něj jsou nadzvukové gripeny a F-16 srovnatelné - americké stroje sice mají větší tah, gripeny však zase vynikají v jiných oblastech.

http://czech.prague.usembassy.gov/cvice ... k_f16.html
A co z toho vyplývá milý Watsone? Pro mě nikoliv příliš cokoliv zásadního.
A jak to souvisí se srovnáním Gripena s MiG-21???
A jestli tvrdíš, že Gripeny (mám nějak zafixován Viggen) vítězí ve cvičeních nad F-16, tak to holt musíš doložit.
Piloti F-16 tvrdí, že díky silnějšímu motoru není problém Gripen vymanévrovat. Takže data.
Ono je hezké uvádět, že v nějakém souboji byl lepší než F-16, ale na to, že F-16 nesla mnohem větší výzbroj než Gripen s jednou raketou na křídle, marketing SAABu nějak zapomíná zmínit.
No a jak dopadli naposled Švédové s Polákama? Dostali budku. Pšt.
Nemůžu za to že nečteš seriozní diskusi na Palbě a upínáš se jen tam, kde můžeš šířit své bludy a já nemíním odpovídat na již vícekrát zodpovězené dotazy: http://palba.cz/viewtopic.php?t=4174&start=60
Saab s jedinou raketou na křídle? To jsou mi věci. O nakládačce od Poláků taky nic nevím, budeš to muset buď doložit, každopádně mě to zajímá, takže budu hledat i sám.
Jak to souvisí se srovnáním Gripena s MiG-21????
Hezký článek, jen nevím, kdo od koho doslova opisoval.
Ani jeden neudává zdroje...
http://jaktviggen.php5.cz/technology_portal.html
Je to moje řekněme záloha - vzniklo to když jsem byl s Palbou trochu rozhádán a od té doby na to nešáh. Projekt měl být původně dokonce trojjazyčný, ale dosud jsem si nenašel čas ani na dotažení grafiky natož na trojjazyčnou verzi. Takže to asi zmizí.
Jak to souvisí se srovnáním Gripena s MiG-21???
Kromě toho jsi mi neodpověděl na to, k jakému typu MIG dané údaje udáváš.
Domnávám se že F, ale na 100% jistý si nejsem. Na Fishbed opravdu nejsem odborník, možná by mohl opravit nebo doplnit Pop.
Určitě mi také povíš, s jak velkou výzbrojí je Gripen schopen letět nadzvukovou rychlostí a jak dlouho.
Tak nadzvukovou rychlostí je schopen letět prakticky s jakoukoliv výzbrojí nebo podvěsy u nichž je povoleno nadzvukovou rychlostí létat. Maximálka klesne, stejně jako u každého jiného letadla a s některými kombinacemi nepůjde dosáhnout nadzvukové rychlosti u hladiny moře. Jak dlouho může Gripen letět nadzvukovou rychlostí nevím, ale domnívám se že určitě déle než těch deset minut, za které by spotřeboval jeho motor RM-12 veškerou zásobu vnitřního paliva (tedy nepočítáme podvěsy) v režimu plného přídavného spalování.

Co to má společného se srovnáním S MiG-21???
Jedna havárie? Jak je klasifikována havárie 39-102?
Byly po ní provedeny zásadní změny v programech letounu?
Nevím o co se snažíš. Dal jsi sem odkaz na video havárie prvního prototypu. Byl to jediný ztracený prototyp. 39-102 byl druhý vyrobený sériový stroj! Obě nehody popisuji ve svém článku, ale asi jsi líný to číst a jen se ztrapňuješ. Dodnes bylo ztraceno celkem 5 letounů Gripen. (Nehod bylo 8 a usmrcený pilot žádný)

Ale nevím jak to souvisí se srovnáním Gripenu s MiG-21...

_______________________________________________
K fotce co jsem slíbil, to jsem řekl.
Ale Tys nevysvětlil, co dělá flaška od alkoholu u muslima...
Nebo že by to nebyl muslim?
Řekl jsi samé kraviny. Třeba tu trapnost okolo červeného kříže sis mohl odpustit - už dřív jse o těch španělských sanitkách psal, ale ty čteš asi jenom senzace, ne konstruktivní poznámky. Takže žádný záblesk geniality se nekoná. Jen samé spekulace na úrovni mateřské školky. Jednak se přiznám že nevím na kterém snímku je ta flaška a jednak bych ti radši doporučil nemluvit moc o Arabech z pozice jako že o nich všechno víš, natož muslimech. Evidentně jsi jich v životě moc nepotkal, ale máš potřebu se stavět do pozice znalce. Mimo jiné i z mnou již výše napsaného důvodu ve mě ovšem nemáš šanci tento dojem vyvolat.
Naposledy upravil(a) jersey.se dne 15/10/2011, 10:52, celkem upraveno 1 x.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Uživatelský avatar
jersey.se
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2466
Registrován: 20/1/2010, 21:16
Bydliště: I'm living on an endless road
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jersey.se »

Rosomák: Aha! Našel jsem to.


"According to Polish military press, Swedish Gripen were beaten by Polish F-16's Block 52 Advanced during the Bold Avenger exercise in September. The result in A-A combat was 4:0 for Poles (even they were from 10 ELT, which is the last flight equipped with F-16's and have least experience - while Swedish pilots have Gripens over a decade). The engagement was BVR, the reaon for winning was: F-16's detected Gripen first, fired first."

Dlužno podotknout že tato špína je zcela v Rosomákových intencích. Problém je totiž v tom že Švédsko se žádného cvičení Avenger nezúčastnilo - cvičení Avenger se účastní pouze členské státy NATO. Takže smolík. Podle všech dostupných zdrojů se tohoto cvičení žádný Gripen ani na minutu nezúčastnil.

Edit: Na Avengeru 2009 o kterém se mluví nebyly pokud vím ani české Gripeny.

EditII: To o těch sestřelech Gripenů napsal polský major M. Fiszer, ale zcela jistě se spletl nebo přeřekl. Možná se mohlo jednat o finské F/A-18 nebo jiné F-16 nižších verzí. Opakuji - tohoto cvičení se žádný Gripen nezúčastnil. Bohužel se však tento nesmysl evidentně dobře ujal a je donekonečna omílán...
Naposledy upravil(a) jersey.se dne 15/10/2011, 18:32, celkem upraveno 2 x.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Uživatelský avatar
Rosomak
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2318
Registrován: 7/8/2007, 08:54

Příspěvek od Rosomak »

jersey.se píše:Dlužno podotknout že tato špína je zcela v Rosomákových intencích. Problém je totiž v tom že Švédsko se žádného cvičení Avenger nezúčastnilo - cvičení Avenger se účastní pouze členské státy NATO. Takže smolík. Podle všech dostupných zdrojů se tohoto cvičení žádný Gripen ani na minutu nezúčastnil.

Edit: Na Avengeru 2009 o kterém se mluví nebyly pokud vím ani české Gripeny.

EditII: To o těch sestřelech Gripenů napsal polský major M. Fiszer, ale zcela jistě se spletl nebo přeřekl. Možná se mohlo jednat o finské F/A-18 nebo jiné F-16 nižších verzí. Opakuji - tohoto cvičení se žádný Gripen nezúčastnil. Bohužel se však tento nesmysl evidentně dobře ujal a je donekonečna omílán...
Nutno dodat, že jersey.se totálně vaří z vody a jeho údajné armádní zdroje jsou bohapustý výmysl.
Jinak by věděl, že to bylo cvičení LOYAL ARROW.

Naposledy dostaly Grippeny budku od Norů.
Američany přestalo bavit, že si Saab postavil svůj marketing že jsou lepší než F-16 a trochu upravil elektronické systémy a piloty na ně vycvičil.
Saab okamžitě otočil a všude agresivně tlačí TTD nového stroje, jako by to byly parametry těch stávajících...
Jak agresivně, vidíme u jersey.se

jersey.se píše:Tak nadzvukovou rychlostí je schopen letět prakticky s jakoukoliv výzbrojí nebo podvěsy u nichž je povoleno nadzvukovou rychlostí létat. Maximálka klesne, stejně jako u každého jiného letadla a s některými kombinacemi nepůjde dosáhnout nadzvukové rychlosti u hladiny moře.
Gripen stávají generace není schopen s podvěsnou nádrží a výzbrojí pod křídly (stačí rakety) dosáhnout vyšší rychlosti než M=1,05, tj. transonické, nikoliv nadzvukové.

jersey.se to logicky nemůže přiznat, protože nezná ani rozdíl mezi transonickou a nadzvukovou rychlostí. Marketing je svině...

Jestli tady jersey.se operuje s čísly MIG-21 F, tj. první generace letounů MIG z roku 1959, jen ukazuje jak znásilňuje skutečnost.
Já hovořil o MIG-21 BIS, případně následných modifikacích, např. jiná elektronika znamenala větší prostor pro palivo, nehledě na zvýšení užitné hodnoty

A jak to celé souvisí s tím, že MIG-21 je srovnatelný s Gripenem?
Asi tak, že MIG-21 BIS byl srovnatelný s F-16...

Konec OT.
a teď zase jersey.se vymaže své příspěvky a dá do nich nějaký blábol, jako v Mälmo, když mu došly argumenty...
Uživatelský avatar
jersey.se
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2466
Registrován: 20/1/2010, 21:16
Bydliště: I'm living on an endless road
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jersey.se »

1) Čekal jsem že přijdeš s Loyal Arrow. Bohužel je opět jediným zdrojem jen a pouze polský tisk, tedy pořád Rosomákova špína. Nemyslíš že by se Američanům hodilo to nafouknout kdyby to byla pravda? Ostatně samotné porovnání dosahů radarů a RCS dává tušit že je to naprostý nesmysl. Tedy pokud to mělo proběhnout tak jak bylo kdesi naznačeno. V BWR boji je velmi nepravděpodobné že by měla jakákoliv F-16 navrch nad Gripenem. V manévrovém boji, tedy simulovaném, už se ovšem několikrát Viperu podařilo nad Gripenem zvítězit.

2) A zdroje by nebyly? :D

3) Gripen stávající generace není schopen s podvěšenou nádrží a AA výzbrojí dosáhnout vyšší rychlosti než M1,05, tedy skutečně transsonické rychlosti S MOTOREM V MAXIMÁLNÍM REŽIMU, TEDY BEZ PŘÍDAVNÉHO SPALOVÁNÍ Opět trapas, že? Kolikátý už? :D Holt když je někdo ignorant a bere jen co se mu hodí, ale nerozumí tomu, tak občas šlápne vedle :D:D:D Toto se přetřásalo v debatě o supercruise, ne ohledně schopnosti dosahování nadzvukové rychlosti obecně. Ověř si to :D Ono by to vůbec bylo dost divné - dvoumachové letadlo že by nedosáhlo nadzvukové rychlosti s jednou poměrně štíhlou nádrží - alespoň jsi prokázal že toho o aerodynamice moc nevíš. Pardon, beru zpět - dokazuje to že o ní NIC nevíš :D:D:D HAHAHA

4) Hovořil jsi prostě o MiG-21, ne o BIS. A být tebou, díval bych si pozor na jazyk, ty jsi ten kdo tu lže. A myslím že BISka byla navíc o něco těžší než F.

5) HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA


A já nic mazat nebudu, byť by to bylo tvým přáním, naopak zkopíruju si naší konverzaci a vložím ji k sobě do tématu o Gripenu. Tohle si zaslouží věčnou vzpomínku. Tohle se totiž netýká nějakých zbytečných téměř až rasistických výlevů některých členů fora (kdyby ovšem Arabové tvořili rasu od naší odlišnou) ohledně složení obyvatelstva Malmö, s nimiž jsem nechtěl být spojován - tohle se týká obsahu Palby a s tím zas ať jsem klidně spojován :D


PS: Nazval jsem tě lhářem, protože tím jsi. Člověk se může mýlit - pak lhářem není, zkrátka prostě neměl dost informací, které ovšem může v průběhu debaty získat a například i celkem radikálně změnit názor. Ale pokud si záměrně bez hlubšího vhledu do problematiky neustále a přes mnohá upozornění vybírá z kontextu vytržené informace které se mu hodí, pak je prezentuje jako "jasnou pravdu", pak má pokřivený charakter. Je to slizoun a lhář. A za takového tě považuji a myslím že nejen já.
Naposledy upravil(a) jersey.se dne 16/10/2011, 10:36, celkem upraveno 3 x.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Uživatelský avatar
Franz Trubka
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1815
Registrován: 14/10/2010, 04:16

Příspěvek od Franz Trubka »

Proc vy dva nevstoupite v tzv, registrovane partnerstvi? Leta uz na to mate, mohli by jste se dohadovat rucne na miste a hned :razz:
ObrázekObrázek

Pink Floyd-On The Turning Away
Odpovědět

Zpět na „Letadla“