Jihokorejská ponorka třídy Dosan Ahn Changho

cokoliv co plave a potápí se mimo NATO a VS...
Odpovědět
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3651
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Jihokorejská ponorka třídy Dosan Ahn Changho

Příspěvek od seabee »

Jihokorejská ponorka třídy Dosan Ahn Changho (KSS-III)je dieselelektrická ponorka oceánského typu. Kromě klasického pohonu je vybavená vodíkovými palivovými články systému AIP -pohon bezpotřeby přístupu vzduchu. Její vývoj byl zahájený firmami Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) a Hyundai Heavy Industries (HHI) v roce 2007 s cílem modernizace JK námořnictva a dosažení vyššího stupně soběstačnosti oproti předchozím typům. U KSS-III bylo dosaženo zapojení domácího průmyslu ve výši 76% Postaveno má být celkem 9 plavidel ve třech dávkách (Batch I - Batch III). Do výzbroje byly zařazeny dvě plavidla, vlajkové ROKS Dosan Ahn Changho v roce 2021, druhá, ROKS Ahn Mu v dubnu 2023. Třetí, ROKS Shin Chae-ho bylo spuštěné na vodu v roce 2021 a prochází zkouškami. Kromě torpédové výzbroje mají ponorky BatchI šest vertikálních vypouštěcích šachet pro balistické střely. Ponorka 1 Dosan Ahn Chang-ho v září 2021 provedla odpal balistické střely jako světově první plavidlo vybavené systémem AIP. Ve výstavbě je čtvrté plavidlo, první z Batch II, ROKS Lee Bong-chang. Batch II budou vybaveny deseti vertikálními šachtami pro balistické střely Hyunmoo 4-4, bateriemi Li-ion a dalšími vylepšeními. Podíl domácího průmyslu má vzrůst na 80% Dne 9. srpna 2023 oznámila firma Daewoo, že podepsala kontrakt na druhou ponorku Batch II, Changbogo III. Plavidla stavějí střídavě oba podílníci - Daewoo a HHI.
Firmy také vyvinuly exportní verze plavidla, DSME-2000 a DSME-3000. V roce 2021 oznámila indická vláda, že typ DSME-3000 jako jediný splnil podmínky tendru indického námořnictva, čtyři další uchazeči byli vyřazeni (ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS), Rubin Design Bureau, Navantia a Naval Group). K uzavření tendru zatím nedošlo. Strategickým záměrem Jižní Koreje je vybudování flotily 27 plavidel.

TTD plavidla (Batch I)
Výtlak: 3 358/3 750 t
Délka: 83,5 m
Šířka: 9,6 m
Ponor na hladině: 7,62 m
Rychlost na hladině/ponořená: 12/20 uzlů
Dosah: 10 000 nm (19 000 km)
Vytrvalost v ponoru: 20 dní
Pohon: 3 x MTU 16V396SE84L Diesel + 4 x Bumhan Industry PH1 palivové články po 150 kW každý
Systém řízení boje: Hanwha
Sonary: LIG Nex-1 + protiminový Thales
Systém EW: Indra
El. periskopický systém: Safran
Systém odpálení střel: Babcock
DSME-to-design-build-upgraded-Changbogo-III-KSS-III-sub-for-Republic-of-Korea-Navy-640x338.jpg
Slavnostní spuštění na vodu Zdroj: Daewoo
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Odpovědět

Zpět na „Námořnictvo“