Z průmyslu

Komentáře aktuálního dění ...

Moderátor: jarl

Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.

Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".

Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.

Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Odpovědět
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3651
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Z průmyslu

Příspěvek od seabee »

Pardubický LPP Holding, mimo jiné majitel jedné z nástupnických firem Tesly, T-CZ, uzavřel partnerství s izraelskou firmou Elbit. V Pardubicích tak vznikne středisko na výrobu a úpravy různých bezpilotních letouů. a servisní středisko pro některé systémy dodávané evropským státům NATO. Ve spolupráci s jinou firmou, jihokorejskou Mopiens se podílela na dodávkách systémů přesného přiblížení ILS/DME pro českou armádu. Systém vyhovuje všem v současnosti provozovaným letounům AČR, ale i budoucím F-35. V loňském roce se vedle firmy Charvát AXL zapojila do spolupráce s firmou Calidus ze Spojených arabských emirátů které dodala systémy vyhledávání oblačnosti a odpalování flér.
Do holdingu patří i bývalá součásti koncernu Mikrotechna, Letecké přístroje Praha, která nadále vyrábí letecké přístroje, např. signalizaci námrazy pro L410NG. Firmy holdingu spolupracují prakticky se všemi českými výrobci leteckých komponentů a technologií, včetně např. PBS nebo GE Aerospace.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
pjaro77
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 511
Registrován: 13/11/2019, 17:19

Re: Z průmyslu

Příspěvek od pjaro77 »

LPP Holding bude dodávať drony aj pre AČR ?
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3651
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Z průmyslu

Příspěvek od seabee »

pjaro77 píše: 16/3/2024, 19:38 LPP Holding bude dodávať drony aj pre AČR ?
Řekl bych, že AČR zatím žádné výrobce dronů kromě Heronu nevybrala. Každopádně o tom LPP sám nemluví.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3651
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Z průmyslu

Příspěvek od seabee »

SAAB rozšiřuje své aktivity v USA. Nový americký závod bude m.j. produkovat komponenty GLSDB, pozemních vozidel a řízených střel. Expanze SAABu začala už v roce 2021, kdy otevřel závod na části trupů pro Boeing T-7 ve West Lafayette a pokračovala loni, kdy byly otevřená tři střediska, na Rhode Islandu v Massachusetts a v Californii určená na podporu aktivit podmořských prostředků US Marines.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3651
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Z průmyslu

Příspěvek od seabee »

Australská společnost DefendTex jedná o koupi zadlužené brazilské firmy Avibras, která vyrábí odpalovací systémy Astros pro střely od ráže 127 až po 450 mm nesené na kolových podvozcích. Řídící vozidlo Battalion level Command Vehicle (AV-VCC) obvykle ovládá tři baterie střel, sestávající z z jednoho radarového vozidla, 6 vozidel s raketomety, 3 doplňovacích vozidel, jednoho vozidla údržby a jednoho meteorologického. AA-VCC jsou na podvozcích 4x4, ostatné na 6x6. Dostřel podle verze střely je až 500 km. Kromě Brazílie je ve výzbroji Indonésie, Iráku, Malajsie, Kataru a Saudské Arábie.

Předpokládá se, že koupě firmy bude spojená s podmínkou zachování výrobních kapacit a zaměstnanosti v Brazílii.
GNKURRSHSBATVCTMZDQGEX4FNY.jpg
Astros indonézské armády - Autor: Juni Kriswanto/AFP via Getty Images
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3651
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Z průmyslu

Příspěvek od seabee »

Turecký výrobce zbraní a vojenských technologií Aselsan A.Ş otevírá své zastoupení v Chile. To má podpořit úspěšnou prodejní kampaň v Latinské Americe.
240409_aselsan_doha_GettyImages-2053455030-scaled-e1712690166981-1536x865.jpg
Zbraňová stanice Aselsan SARP s protitankovým systémem Serdar na výstavě Doha International Maritime Defence Exhibition & Conference
Autor: Noushad Thekkayil/NurPhoto via Getty Images)
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Uživatelský avatar
parmezano
7. Major
7. Major
Příspěvky: 554
Registrován: 17/3/2012, 16:17

Re: Z průmyslu

Příspěvek od parmezano »

Ale , jak to tam dovezou( odvezou)neb trať Žilina -Košice je v žalostným stavu a trať Košice - Zvolen- Nové Zámky v je nepoužitelná
Obrázek
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11614
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Z průmyslu

Příspěvek od Zemakt »

Možná se s tím počítá v rámci investice.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3651
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Z průmyslu

Příspěvek od seabee »

Zemakt píše: 23/4/2024, 22:34 Možná se s tím počítá v rámci investice.
Píšou to v tom textu, že by to chtěli zdvojkolejnit. Jenom nevím, nevím jak s tím dovozem zemědělských plodin a produktů. Tam zatím "zemědělci" s váhavou pomocí Bruselu obětavě brání evropského spotřebitele před postižením nižšími cenami dost účinně.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4966
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Z průmyslu

Příspěvek od Juraj Tichý »

:D Hypermegasuper križovatku?

Medzitým ukrajinská a slovenská vláda - https://www.partnerskadohoda.gov.sk/pri ... nad-tisou/
Najväčším prekladiskom na Slovensku je Čierna nad Tisou a hneď z ňou je prekladisko Dobrá. Do Čiernej nad Tisou sa investuje roky, 60% vlastní spoločnosť Budamar (napojenaá na SMER), 40% ZSSK Cargo...
Spolu s Čopom a prekladiskami v Maďarsku, tvorí tento trojuholník budúcnosť.
Haniske sa tiež bude dariť, je síce oproti spomínaným maličká, ale Volvo zabezpečí rentabilitu.
parmezano píše: 23/4/2024, 22:29
Ale , jak to tam dovezou( odvezou)neb trať Žilina -Košice je v žalostným stavu a trať Košice - Zvolen- Nové Zámky v je nepoužitelná
Tak určite, vlaky tam prakiticky nejazdia, kolajnice sa rozoberajú a odvážajú do šrotu, doprava je nahradzovaná konskými povozmi :mrgreen:
Naposledy upravil(a) Juraj Tichý dne 24/4/2024, 08:28, celkem upraveno 1 x.
mikojan29
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 907
Registrován: 27/1/2019, 22:51

Re: Z průmyslu

Příspěvek od mikojan29 »

Leonardo vyvíja nový 30 mm kanón:

https://magnetpress.online/atm/leonardo ... IJcWGvOJ1E
"Alea iacta est"
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3825
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Z průmyslu

Příspěvek od Scotty87 »

Juraj Tichý píše: 24/4/2024, 07:51 Medzitým ukrajinská a slovenská vláda - https://www.partnerskadohoda.gov.sk/pri ... nad-tisou/
Ale , jak to tam dovezou( odvezou)neb trať Žilina -Košice je v žalostným stavu a trať Košice - Zvolen- Nové Zámky v je nepoužitelná
Je naprosto jasné že z toho mála co dohodla ukrajinská a slovenská vláda stejně nebude nic.
Tak určite, vlaky tam prakiticky nejazdia, kolajnice sa rozoberajú a odvážajú do šrotu, doprava je nahradzovaná konskými povozmi
Pravda je že na to že je to vaše páteřní "koridorová" trať je ve velmi neuspokojivém stavu. Ostatně to že jsou slovenské tratě brutálně podfinancované přiznává i ŽSR.
Naposledy upravil(a) Scotty87 dne 24/4/2024, 10:29, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11614
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Z průmyslu

Příspěvek od Zemakt »

ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
parmezano
7. Major
7. Major
Příspěvky: 554
Registrován: 17/3/2012, 16:17

Re: Z průmyslu

Příspěvek od parmezano »

Juraj Tichý píše: 24/4/2024, 07:51
:D Hypermegasuper križovatku?

Medzitým ukrajinská a slovenská vláda - https://www.partnerskadohoda.gov.sk/pri ... nad-tisou/
Najväčším prekladiskom na Slovensku je Čierna nad Tisou a hneď z ňou je prekladisko Dobrá. Do Čiernej nad Tisou sa investuje roky, 60% vlastní spoločnosť Budamar (napojenaá na SMER), 40% ZSSK Cargo...
Spolu s Čopom a prekladiskami v Maďarsku, tvorí tento trojuholník budúcnosť.
Haniske sa tiež bude dariť, je síce oproti spomínaným maličká, ale Volvo zabezpečí rentabilitu.
parmezano píše: 23/4/2024, 22:29
Ale , jak to tam dovezou( odvezou)neb trať Žilina -Košice je v žalostným stavu a trať Košice - Zvolen- Nové Zámky v je nepoužitelná
Tak určite, vlaky tam prakiticky nejazdia, kolajnice sa rozoberajú a odvážajú do šrotu, doprava je nahradzovaná konskými povozmi :mrgreen:
Takhle : to zrovna ne ,ta trať Košice -Žilina , je ve stavu jak se před 70 roky položila druhá kolej, asi 30 roků se mluví o její modernizaci a skoro nikde se na ní nekoplo, jsou tam ještě jednosměrný autobloky , není tam dálkový řízení dopravy , nízká traťová rychlost, špatný směrový poměry
něco o ŠRT
/www.vlaky.net/trate/82/zsr-500-matovce- ... /#tratTab2
Obrázek
Uživatelský avatar
parmezano
7. Major
7. Major
Příspěvky: 554
Registrován: 17/3/2012, 16:17

Re: Z průmyslu

Příspěvek od parmezano »

parmezano píše: 24/4/2024, 10:23
Juraj Tichý píše: 24/4/2024, 07:51
:D Hypermegasuper križovatku?

Medzitým ukrajinská a slovenská vláda - https://www.partnerskadohoda.gov.sk/pri ... nad-tisou/
Najväčším prekladiskom na Slovensku je Čierna nad Tisou a hneď z ňou je prekladisko Dobrá. Do Čiernej nad Tisou sa investuje roky, 60% vlastní spoločnosť Budamar (napojenaá na SMER), 40% ZSSK Cargo...
Spolu s Čopom a prekladiskami v Maďarsku, tvorí tento trojuholník budúcnosť.
Haniske sa tiež bude dariť, je síce oproti spomínaným maličká, ale Volvo zabezpečí rentabilitu.
parmezano píše: 23/4/2024, 22:29
Ale , jak to tam dovezou( odvezou)neb trať Žilina -Košice je v žalostným stavu a trať Košice - Zvolen- Nové Zámky v je nepoužitelná
Tak určite, vlaky tam prakiticky nejazdia, kolajnice sa rozoberajú a odvážajú do šrotu, doprava je nahradzovaná konskými povozmi :mrgreen:
Takhle : to zrovna ne ,ta trať Košice -Žilina , je ve stavu jak se před 70 roky položila druhá kolej, asi 30 roků se mluví o její modernizaci a skoro nikde se na ní nekoplo, jsou tam ještě jednosměrný autobloky , není tam dálkový řízení dopravy , nízká traťová rychlost, špatný směrový poměry
něco o ŠRT
/www.vlaky.net/trate/82/zsr-500-matovce- ... /#tratTab2
zdvojkolenějí Trati Družbyhttps://www.rail.sk/skhist/stavba/td.htm
Obrázek
Uživatelský avatar
parmezano
7. Major
7. Major
Příspěvky: 554
Registrován: 17/3/2012, 16:17

Re: Z průmyslu

Příspěvek od parmezano »

parmezano píše: 24/4/2024, 10:55
parmezano píše: 24/4/2024, 10:23
Juraj Tichý píše: 24/4/2024, 07:51

:D Hypermegasuper križovatku?

Medzitým ukrajinská a slovenská vláda - https://www.partnerskadohoda.gov.sk/pri ... nad-tisou/
Najväčším prekladiskom na Slovensku je Čierna nad Tisou a hneď z ňou je prekladisko Dobrá. Do Čiernej nad Tisou sa investuje roky, 60% vlastní spoločnosť Budamar (napojenaá na SMER), 40% ZSSK Cargo...
Spolu s Čopom a prekladiskami v Maďarsku, tvorí tento trojuholník budúcnosť.
Haniske sa tiež bude dariť, je síce oproti spomínaným maličká, ale Volvo zabezpečí rentabilitu.


Tak určite, vlaky tam prakiticky nejazdia, kolajnice sa rozoberajú a odvážajú do šrotu, doprava je nahradzovaná konskými povozmi :mrgreen:
Takhle : to zrovna ne ,ta trať Košice -Žilina , je ve stavu jak se před 70 roky položila druhá kolej, asi 30 roků se mluví o její modernizaci a skoro nikde se na ní nekoplo, jsou tam ještě jednosměrný autobloky , není tam dálkový řízení dopravy , nízká traťová rychlost, špatný směrový poměry
něco o ŠRT
/www.vlaky.net/trate/82/zsr-500-matovce- ... /#tratTab2
zdvojkolenějí Trati Družby https://www.rail.sk/skhist/stavba/td.htm
Obrázek
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4966
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Z průmyslu

Příspěvek od Juraj Tichý »

A druha kolaj sa položila tak, ako bola trať postavená v 1872. :)
Prve dvojkolajne usekyn na kosicko-bohuminskej začali pribúdať od 1898. Za prvej republiky zvládli závratných 16km, za 6 rokov vojny fašisti ďalších 36. :D
A potom uz len tebou spomenutá mládež do 1955.
Všeobecne železných tratí za ČSR pribudlo úplne minimum. Všetko stojí na Uhorských základoch.

Ano koridorizacia by mohla ísť rýchlejšie a teraz sa začína robit na tých najnáročnejších usekoch Žilina - Kysak. Tunely, mosty a tunely mosty. U nás sa všetky koridory budujú s mimourovnovym križovanim o to je to náročnejšie. 180 sa buduje s výhľadom na 200km/h tam kde to ide.
(Včera otvarali stavnu useku R1, 3km a na nich 12 mostov a 800m zarubnych murov)

Na 180tke aj 160tke sa jazdí, jazdia tam aj nákladné vlaky, obilie prúdi na západ a vojenský materiál na východ. Prebiehajúce modernizácie dopravu brzdia, ale bez toho to nejde.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11614
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Z průmyslu

Příspěvek od Zemakt »

Za prvej republiky zvládli závratných 16km, za 6 rokov vojny fašisti ďalších 36. :D
A potom uz len tebou spomenutá mládež do 1955.
Všeobecne železných tratí za ČSR pribudlo úplne minimum. Všetko stojí na Uhorských základoch.
Protože proč, protože válka. Víme? Válka mění plány, válka mění priority, tempo růstu průmyslu, toky financí apod. Ostatně jsme toho bohužel přímými účastníky, včíl to můžem vnímat v přímém přenosu.

I v Čechách vše stojí na Rakousko-Uherských základech, logicky. Takže co to má společného s tím, že se do vašich drah musí nalejt finance. To že,
trať Košice -Žilina , je ve stavu jak se před 70 roky položila druhá kolej, asi 30 roků se mluví o její modernizaci a skoro nikde se na ní nekoplo, jsou tam ještě jednosměrný autobloky , není tam dálkový řízení dopravy , nízká traťová rychlost, špatný směrový poměry
něco o ŠRT
?

Troufám si říct že nič.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
parmezano
7. Major
7. Major
Příspěvky: 554
Registrován: 17/3/2012, 16:17

Re: Z průmyslu

Příspěvek od parmezano »

Druhý koleje Žilina-Košice
Žilina - Strečno 1935 - 1938
Batizovce - Lučivná 1935 - 1938

Strečno - Vrútky 27.11.1940
Štrba - Važec 3.9.1941
Važec - výhybňa Štrba 1942
výhybňa Malá Štrba - Štrba 11.12.1942

Vrútky - Šútovo 1946 Prvý zdvojkoľajnený úsek Trate družby
Kráľova Lehota - Važec 1946 - 1947

Hrabušice - Gánovce 1947
km 220,6-220,0 trate KošicMarkušovce - Spišská Nová Ves - Žilina 1950 úsek Poprad - Važec a Žilina - Vrútky - Šútovo už bol zdvojkoľajnee - Čadca a mosta cez Váh vypísaná RŠD Košice so začatím prác 15.3.1947, doba splnenia 45 týždňov ZVST, 27, 12.2.1947, č.2
km 201,1-209,2 trate Košice - Čadca vypísaná RŠD Košice 29.9.1947 ZVST, 27, 10.10.1947, č.18
Markušovce - Kolínovce máj 19
Zdroj : Rail .sk

Zbývajíci jednokolejné úseky byly nahrazeny novostavbou tratě Červená Skala -Margecany v letech 1931-1935. Tato nová trať navazovala v Červené Skale na starou lokálku Bénská Bystrica -Červená Skala

příspěvky sloučil Skelet
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Aktuality“