Boj o Líně

Odpovědět
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3824
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Boj o Líně

Příspěvek od Scotty87 »

Nejspíš se ta lokalita bude držet pro případné rozhodnutí VW v budoucnosti. Ovšem je to značná ztráta. Zrovna teď by ČR nějakou strategickou investici nutně potřebovala. Další rozjednané věci jsou značně menšího rozsahu. Aspoň ty co jsou veřejné známé.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11611
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Boj o Líně

Příspěvek od Zemakt »

Celá elektromobilita je ztráta jak prase a ukázka nekompetentnosti. Pro lidi co tam žijí to ztráta není ani náhodou, ztráta to není ani pro AČR. Ztráta to je tak maximálně pro pět tisíc Mongolců, Filipínců a bůh ví koho ještě.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3651
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Boj o Líně

Příspěvek od seabee »

Scotty87 píše: 1/11/2023, 13:22 Nejspíš se ta lokalita bude držet pro případné rozhodnutí VW v budoucnosti. Ovšem je to značná ztráta. Zrovna teď by ČR nějakou strategickou investici nutně potřebovala. Další rozjednané věci jsou značně menšího rozsahu. Aspoň ty co jsou veřejné známé.
Jsem značně skeptický vůči jakékoliv investici forzírované vládou, prezidentem a koneckonců i Bruselem: viz Solární baroni z let 2009 - 10, kanál Dunaj–Odra–Labe – Wikipedie, řepková nafta, stávky v proti hladovým mzdám v pneumatikárně, atd. O stadionu pro Sáblíkovou ani nemluvě. A v malém? Rozhledna, visutý most, asfaltová "ekologická" cyklostezka a do těch míst vedou rozbité silnice, bo "kraj nemá na údržbu silnic II. a III. třídy" - "vládo dej" - volal Babiš před strakovkou :D
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3824
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Boj o Líně

Příspěvek od Scotty87 »

Velké investice musý být vždy tlačené vládou. Už jen pro nutné investiční pobídky a proto že investor vždy žádá po státu jisté záruky.
To že přicházíme o příležitosti zahraničních investic musí cítit asi každý. U takovéhle investice která bude v budoucnu pro automobilky zásadní to zvlášť zamrzí. Musíme doufat že se VW v budoucnu k záměru postavit další továrnu v Evropě vrátí a Líně už budou lépe připravené. Ovšem prý jsou další zájemci o stavbu závodu na výrobu baterii. Minímálně u nějaké korejské by to dávalo smysl.
Kdo si myslí že budoucnost aut je jiná než elektrická lže sám sobě.
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3651
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Boj o Líně

Příspěvek od seabee »

Scotty87 píše: 1/11/2023, 18:35 Velké investice musý být vždy tlačené vládou. Už jen pro nutné investiční pobídky a proto že investor vždy žádá po státu jisté záruky.
To že přicházíme o příležitosti zahraničních investic musí cítit asi každý. U takovéhle investice která bude v budoucnu pro automobilky zásadní to zvlášť zamrzí. Musíme doufat že se VW v budoucnu k záměru postavit další továrnu v Evropě vrátí a Líně už budou lépe připravené. Ovšem prý jsou další zájemci o stavbu závodu na výrobu baterii. Minímálně u nějaké korejské by to dávalo smysl.
Kdo si myslí že budoucnost aut je jiná než elektrická lže sám sobě.
Bohužel, naskakujeme do rozjetého Eurosocialistického vlaku. Já ctím Rganovu definici socialisty: „Hýbe-li se to, zdaňte to. Nepřestává-li se to hýbat, zregulujte to. Nehýbe-li se to už, začněte to dotovat.“
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3824
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Boj o Líně

Příspěvek od Scotty87 »

To je realita globalizovaného tržního hospodářství. Investor jde tam kde mu udělají lepší podmínky.
Choroš
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 189
Registrován: 30/11/2016, 11:47

Re: Boj o Líně

Příspěvek od Choroš »

No, já teda do problematiky aut a elektroaut nevidím, ale tak nějak principiálně bych řekl, že litovat by se mohlo, pokud by ČR přišla o možnost podílet se na výzkumu a vývoji. Tohle mi přijde spíš jako montovna. Nebo se mýlím? Scotty, mezi montáží a vývojem je obrovský rozdíl. Montovna je pro nás ve skutečnosti spíš ztráta. Vývojové centrum by bylo přínosem, ale pochybuju, že je ve hře i ono. Technologické know-how nám nikdo jen tak nepřepustí, to by se v první řadě musely navazovat vztahy mezi investorem a státními či soukromými výzkumnými entitami, a ČR by musela po této stránce umět něco nabídnout. Děje nebo dělo se to?
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3824
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Boj o Líně

Příspěvek od Scotty87 »

Je výroba spalováků nebo převodovek montovna? Protože to je zhruba na stejné úrovni. Zaměstnance kteří dnes dělají v těhle oborech musíte do budoucna nabídnout alternativní práci. Ostatně i stát tenhle výpadek příjmů bude muset nějak nahradit.
Je tu někde vidět výzkum a vývoj baterií? Ne. Dokud se tu nezačnou vyrábět bude sem ztěží někdo přesouvat vývoj. To by byl blázen.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17795
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Boj o Líně

Příspěvek od skelet »

Podstatné je, že elektormobilita oproti předpokladům netáhne. Takže automobilky ani nepotřebují takovou naplněnost.
Navíc je stále polemika jaká bude ta elektrická budoucnost. A je otázkou jestli bude zrovna litiová..
A cpát baterkarnu do Líní je strategické neumetelstvi vlád(y).
ObrázekObrázekObrázek
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3824
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Boj o Líně

Příspěvek od Scotty87 »

Víš jaké auto momentálně vede žebříčky prodejů v Evropě? A o lithiovou baterii bych se dalších nekolik desetiletí nebál.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17795
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Boj o Líně

Příspěvek od skelet »

A víš o tom, že gigafa tory se nestaví kvůli tomu, že realita má opoždění za plánem? A o tom to je.
Edit: a nejprodávanější auto v roce 2022 byl P208, následovaný Sandero, následovaný T-Roc a až na 14 místě je Tesla Y
ObrázekObrázekObrázek
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3824
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Boj o Líně

Příspěvek od Scotty87 »

Realita nemá zpoždění za plánem, ale Tesla začíná konkurovat VW mnohem víc než předpokládali. Takže v příštích letech jim bude patrně stačit současná kapacita.
Letos je Tesla na prvním místě a tak to už do konce roku zůstane.
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3651
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Boj o Líně

Příspěvek od seabee »

S miliónovými dotacemi protlačíš i sloní spřežení:
Norsko už lituje, že s takovou vehemencí tlačilo na rozmach elektromobilů, vrací se mu to jako bumerang
....Všechny tyto kroky vedly nejen k tomu, že se pořízení a vlastnictví elektromobilu stalo uměle levnější záležitostí, než je tomu v případě spalovacích aut, i když vnitřní realita tohoto srovnání je přesně opačná. To bylo nakonec cílem. Co ale nikdo na počátku nedomyslel, je fakt, že jízda s bateriovým vozem se díky tomu stala levnější a pohodlnější než cestování hromadnou dopravou. A současně se stalo, že kvůli snížení výběrů oněch daní začaly chybět peníze na údržbu a rozvoj železničních tratí či autobusových linek.

V ohrožení je tak momentálně velké množství veřejných projektů, jako je třeba nová linka metra v Oslu. Eivind Traedal, člen městské rady této metropole, pak přiznal, že na vině skutečně jsou elektromobily. „Kvůli jejich dotování přes daňové odpustky nemáme peníze, abychom financovali infrastrukturu,“ uvádí bez okolků.

Video s dobíjecí stanicí elektromobilů poháněnou dieselovým generátorem obletělo svět, ukazuje jejich faleš
https://www.autoforum.cz/bleskovky/vide ... ich-fales/
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17795
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Boj o Líně

Příspěvek od skelet »

Jenže až do nedávná měly automobilky problém s dodávkami automobilů (dlouhé čekací doby). Takze rok 2023 ovládal ten, kdo stíhal vykrývat poptávku po nových automobilech. Takže jestli se Y udrží na čele se ukáže v roce 2024. Loni se ke špici ani nepřiblížila.
(To že si někdo koupí Teslu nechápu, když vidím to slícování karoserie.. brr)
Edit: mrknul jsem se na americké prodeje, a tam obsadil elektormobil 4 a 12 pozici. Čtvrtá pozice znamená, že je na polovičních prodejích první F150.
ObrázekObrázekObrázek
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3824
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Boj o Líně

Příspěvek od Scotty87 »

Tesla přišla s velice zajímavou cenovou politikou a dnes Y vede v Evropě. Pochybuji že se na tom za poslední dva měsíce něco výrazně změní. A opravdu to není o dodávkách. VW začíná mít naopak kapacity nevyužité.

Jinak doporučuji vytáhnout hlavu z Autofora.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17795
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Boj o Líně

Příspěvek od skelet »

Proto jsem psal o výsledcích za rok 2024. Ne o posledních dvou měsících 2023.
Takže za rok si řekneme jestli to bylo nebo nebylo o dodávkách.
Autoforum nečtu, smůla.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11611
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Boj o Líně

Příspěvek od Zemakt »

Řekl bych, že relevantní je spíš vzájemný poměr el. vs spal. vs spal. oj. Ostatně jaký je to poměr momentálně vidíme v přímém přenosu u VW.

Jinak vývoj spal. motorů koncernu a převodovek(?) je v ČR. Nejen výroba.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17795
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Boj o Líně

Příspěvek od skelet »

Jen pro zajímavost .. Jeep Avenger, což je takový prcek v kategorii Kamiq. Měl být v čele Evropě prodáván pouze jako elektromobil, pouze v Itálii měl být nabízen i se spalovacím motorem. Ve výsledku toto odhodlání jim nevydrželo ani rok, a už spalovací verze se oficiálně nabízí ve stále více státech. Pro velký zájem.
ObrázekObrázekObrázek
tomas.kotnour
podporučík
podporučík
Příspěvky: 643
Registrován: 10/9/2010, 23:43

Re: Boj o Líně

Příspěvek od tomas.kotnour »

Zemakt píše: 1/11/2023, 21:55 Řekl bych, že relevantní je spíš vzájemný poměr el. vs spal. vs spal. oj. Ostatně jaký je to poměr momentálně vidíme v přímém přenosu u VW.
Můžeme rovnou ke Škodovce v relativně chudém Česku, Enyaq je podobně velký jako Kodiaq, jenom má menší kufr, stojí podobně, oba jsou fleetová auta. Kodiaqů se u nás prodalo loni 6 300, Enyaqů 1 300.
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3824
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Boj o Líně

Příspěvek od Scotty87 »

Každé páté nově prodané auto v roce 2022 byl elektromobil a téměř každé druhé bylo elektrifikované.
Naposledy upravil(a) Scotty87 dne 1/11/2023, 22:34, celkem upraveno 2 x.
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“