Pegeucko píše:..
A asi bude drobet rozdíl, co se nějakého přídavného chazení týče u 10x menšího objektu,třeba nádrž na kapalný vodík atd..
A to som nevedel že by Space Shuttle potreboval nejaké prídavné chladenie. Môžeš to upresniť?
Pegeucko píše:..
A z tématu Raketoplán Cituji:
"Nesmí se sestupovat příliš strmě, nejen proto, že by nad povrchem byla rychlost ještě příliš vysoká (doba letu atmosférou by byla na brzdění příliš krátká), ale při dosažení hlubších vrstev atmosféry o vyšším tlaku vzduchu příliš vysokou rychlostí by se také jeho povrch příliš rozžhavil, až nad únosnou mez.
Nejúčinnějším materiálem pro tepelnou izolaci je obecně keramika. Izolační povrch raketoplánu je tvořen destičkami (cca 20 cm). Destičky se po každém letu nahrazují novými, kvůli jejich ubývání opalem: Například u sondy Galileo tvořil tepelný štít polovinu její hmotnosti a opálil se o více než polovinu !!!"..
Ale veď u toho Avantgardu sa tiež spomína že približovanie sa koná vo výške 70 až 100km na vzdialenosť niekoľko tisíc kilometrov. Aká je presne letová obálka Avantgardu, to nevieme, zatiaľ sa spomínalo len ten presun v tých výškach 70 až 100km. Aká dlhá trasa je plánovaná na let hustými vrstvami atmosféry na to som zatiaľ nenarazil ale keďže je predpoklad že tam by rýchlosť prudko klesala tak asi to bude len pár stoviek kilometrov a možno len strmý zostup.
S tými doštičkami raketoplánu a porovnaním s nejakým ablatívnym štítom si ma dorazil a vyzerá to že nemáš o tom poňatia.
Keby mali na raketopláne meniť doštičky po každom lete za nové, tak to by finančne neuniesli. Z doštičiek raketoplánu významne neubúdalo, keď bolo treba nejaké vymeniť tak to boli tie ktoré následkom zlého nalepenia odpadli. A ty to popletieš s ablatívnym štítom ktorého zásadná časť ochrany spočíva v tom že sa "odparuje" a tým odvádza teplo z chráneného povrchu.
Pegeucko píše:..Pro úplnost připomenu, proč má raketoplán tak vysokou rychlost v momentě, kdy jde na přistání. Protože objekt který se před tím chce udržet na ORBITÁLNÍ dráze musí mít rychlost nejméně 7800m/s . U Balistické křivky je situace "trochu jiná"
Pro úplnosť, pristávacia rýchlosť raketoplánu cca 100m/s je voči pôvodnej rýchlosti(energii) uplne nicotná hodnota.
U toho Avantgardu nakoniec ani nechceme aby zbrzdil v podstate "na nulu" ale chceme mu zachovať čo najväčšiu rýchlosť, takže sa tá zostatková kinetická energia( tesne pred nárazom) nepremenila na teplo a nenamáhala tepelný štít..