Stránka 3 z 4

Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X

Napsal: 26/8/2020, 11:05
od Suger
Prečo by to malo byť v passé? Cvičné lietadlá pre OSSR sa podľa dokumentu vyberajú v období 2020-25 , a to sa dnes deje. Čiže k dodávkam môže prísť v tomto období +2-3 roky.

Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X

Napsal: 26/8/2020, 11:06
od Pikujuci brizolit
Skelet, ak si zoberieš súčastný stav projektov možných kandidátov, tak vlastne aj áno. Možno aj preto asi plánujú nákup na neskôr, aktuálne je viacero kandidátov papierovo-prototypových. Leonardo a Aero neponúkajú aktuálne sériu, Leonardo certifikuje a Aero začne čoskoro.
Ak majú byť sériové dodávky T7A pre USAF v roku 2023, tak vlastne vtedy bude T7A asi paradoxne najrošírenejší typ, akurát v inej verzii ako chceme.

Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X

Napsal: 26/8/2020, 11:17
od skelet
problém je, že všichni zatím vyrábějí jen verze, které nechcete. De facto jediné ozbrojence jsou jen AT-6, EMB314 a FA-50, přičemž první dva jsou určeny pro základní výcvik. Zbývající letouny jako L-39NG, M345, M346, Hawk AJT a T-7A buď nejsou certifikovány vůbec nebo jen ve cvičné verzi. A krom L-39NG a M346FA,tuším, nebyla bojová verze ani oznámena.

Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X

Napsal: 26/8/2020, 11:21
od Suger
skelet píše:jakože by jste koupili něco čistě na papíře?
Čo je na papieri ? Veď to lietadlo reálne existuje, bolo schválené ako víťaz na nové cvičné lietadlo a operačné nasadenie pre Americkú armádu je naplánované na rok 2023. Samotný Boeing píše, že komponenty pre T-7A sú už na 80% certifikované a pripravené do výroby. https://www.airforcemag.com/boeing-says ... -complete/ pre začiatok majú USA odobrať 351 ks T-7A Red Hawk.
Ak sa ale OSSR chcú ponáhľať s tendrom na nové cvičné lietadlo /(CAS), potom je si z čoho vyberať a najlepšie je pripravený HAWK, LEONARDO (M-345, M-346) . L-39NG nemá doteraz kopec certifikácií, chýbajú certifikované zbraňové systémy, je najhoršie pripravený na tento tender.

Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X

Napsal: 26/8/2020, 11:30
od skelet
Suger: bavíme se o bojové verzi T-7. T-7A pokud vím nemá mít žádnou výzbroj. Klidně mě oprav.
a opět: Hawk AJT (současně nabízená verze), M345 a M346 jsou nabízeny jako čistě cvičné, bez výzbroje. M346FA se ukázala jako bojová, ale dle mého ještě není dořešena certifikace.

Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X

Napsal: 26/8/2020, 11:43
od Juraj Tichý
T-7/A bude schopný simulovať použitie munície používanej USAF. To je asi prioritne to, čo OSSR v taktickom výcviku bude potrebovať.
Som zvedavy, či bude mat L39-NG schopnosť pracovať s cvičným AMRAAMom, AIM-9x, či GBU-12. Osobne o tom pochybujem.

Ale T-7 nie je kategória, po ktorej OSSR poškuľujú. Tou je M-345 a M-346.

EDIT: Skelet, vies co je zaujimave? Ze hovoris o L-39NG a jeho bojovej verzii ako hotovej veci, pricom lietadlo nepreslo certifikaciu ani v podobe AT. Ale vypichujes, ze M-346FA nie je certifikovane. Ved budme konzistentni.

EDIT II.: Boeing evidentne v budúcnosť ozbrojenej verzie T-7 verí https://www.flightglobal.com/farnboroug ... 89.article

Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X

Napsal: 26/8/2020, 12:27
od skelet
Zbývající letouny jako L-39NG, M345, M346, Hawk AJT a T-7A buď nejsou certifikovány vůbec nebo jen ve cvičné verzi. A krom L-39NG a M346FA,tuším, nebyla bojová verze ani oznámena.
nevím, kde tam vidíš něco o tom, že o certifikaci bojové verze jako o hotové věci?
Jestli bude mít L-39NG simulaci AIM-120 je otázkou, protože to letadlo je určeno primárně pro základní letový výcvik. nevím proč máte pořád snahu z něj dělat konkurenci T-7 a M346.

Ale zpět k T-7A a OSSR. Simulace je jedna věc, ale vy zde zmiňujete CAS. A ta se nedělá simulacemi. Proto jsem vypichoval, že tak jak věci leží a běží připadá v úvahu pouze EMB 314, AT-6 a FA-50. Zbytek jsou jen papíroví čerti nebo zatím přání jednotlivých fans.

Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X

Napsal: 26/8/2020, 12:39
od Juraj Tichý
Skelet: ok, asi som ťa zle pochopil.

CAS spomíname, lebo viacerí tu máme názor, že kupovať čisto treningové lietadlo je pre OSSR zbytočný luxus.
V podstate nám chýba analýza OSSR, čo vlastne a prečo chcú. A vlastne nechápem, prečo Mr. Transparentný ešte k tomu nič nezverejnil.
Mohol by sa ho niekto spýtať :D

Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X

Napsal: 26/8/2020, 12:42
od skelet
Jinak pokud koupíte letouny kategorie T-7, tak nějaký výcvik v USA ztrácí smysl.. těch pár pilotů si pak můžete přeškolit sami.

Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X

Napsal: 26/8/2020, 13:13
od Juraj Tichý
To školenie pilotov v USA má tú výhodu, že nie si obmedzený hustou sieťou sídel.
Cvičíš v púšti bez hlukových a výškových obmedzení a slobodne si aj vystrelíš.
Ako všetko, má to svoje plusy aj mínusy.

Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X

Napsal: 26/8/2020, 19:05
od HONZIK11
Jisteeee,, to má své obrovské výhody. To poznáte až s F16 budete chtít testnout nadzvukovku. Je mi jasné, že s Migem se do toho pouštět raději nebudete.
A dle mého názoru s Boeingem taky ne. :lej:

Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X

Napsal: 26/8/2020, 20:28
od Skeptik
Juraj Tichý píše:To školenie pilotov v USA má tú výhodu, že nie si obmedzený hustou sieťou sídel.
Tak to si myslím, že je to poslední.
Důležité je, že mají výcvikový plán, lidí a zázemí ... tedy vše, co OSSR postrádají.
Sami si piloty na potřebnou úroveň nikdy nevycvičíte.
Naopak dělat základní pilotní výcvik v USA je rozmařilost a vyhazování peněz. To umíte ... možná líp než v USA.

Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X

Napsal: 26/8/2020, 21:20
od Julesak
Teraz ti priznám sa nerozumiem - ani oblečená, ani nahá?

Alebo myslíš základný doma a pokročilý v USA?

Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X

Napsal: 27/8/2020, 08:04
od Skeptik
Julesak píše:Alebo myslíš základný doma a pokročilý v USA?
Ano, přesně to jsem měl na mysli.

Základní výcvik (de-facto pilotní) včetně eliminace nevhodných kandidátů určitě slovenské školství zvládne (nedává smysl za něj draze platit v USA).
Pokročilý výcvik (de-facto bojový) pak naopak v USA (nebo v nějaké jiné zemi s rozvinutým bojovým letectvem) smysl má - mají s ním největší zkušenosti a mají ho do detailu rozpracovaný. To by na Slovensku teprve muselo vznikat - a nikdy by to nebylo v té samé kvalitě. Protože zkušenosti.

Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X

Napsal: 27/8/2020, 08:28
od asdfr
HONZIK11 píše: To poznáte až s F16 budete chtít testnout nadzvukovku. Je mi jasné, že s Migem se do toho pouštět raději nebudete.
Par mesiacov dozadu si ostra tresla nadzvuk. V novinach to rozoberali este par dni.
Tyzden dozadu lietala okolo 19:30 niekde na vychode lietala Mi-17. Starostka jednej dediny sa rozculovala do televizie, ze ci ani v noci nemozu mat obyvatelia klud.
Prebehni si nazory ludi prezentovane v mediach o vycviku na vrtulnikoch v okoli Kosic.
A ty chces cvicne lietat nadzvukom na Slovensku ???

Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X

Napsal: 27/8/2020, 09:17
od Juraj Tichý
asdfr píše:
HONZIK11 píše: To poznáte až s F16 budete chtít testnout nadzvukovku. Je mi jasné, že s Migem se do toho pouštět raději nebudete.
Par mesiacov dozadu si ostra tresla nadzvuk. V novinach to rozoberali este par dni.
Tyzden dozadu lietala okolo 19:30 niekde na vychode lietala Mi-17. Starostka jednej dediny sa rozculovala do televizie, ze ci ani v noci nemozu mat obyvatelia klud.
Prebehni si nazory ludi prezentovane v mediach o vycviku na vrtulnikoch v okoli Kosic.
A ty chces cvicne lietat nadzvukom na Slovensku ???
Nie len na Slovensku s tým majú ľudia problém.

https://www.idnes.cz/zpravy/nato/caslav ... r_nato_inc

Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X

Napsal: 27/8/2020, 14:28
od Julesak
Tak ono ten hluk je objektívne problém. A rozlohou veľké krajiny (ako napr. USA) majú v tomto výhodu.

Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X

Napsal: 28/5/2021, 16:09
od seabee
O tom, že náhrada stávajících cvičných letounů Northrop T-38 je pro USAF i další složky "pět minut po dvanácté" svědčí přehled průměrného věku cvičných letadel ve flotile:
T-1 Jayhawk - 25,9 roku
T-6 Texan II - 14,9 roku
T-38A Talon - 52,91 roku
T-38C Talon - 52,17 roku
Je třeba zmínit, že T-38C prošly několika modernizacemi, včetně instalace nových křídel.

Stejně jako u stíhaček je jasné, že z Reaganových "jestřábích let" se donekonečna žít nedá.

Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X

Napsal: 3/11/2021, 00:02
od seabee
Letecké bojové velitelství USAF - Air Combat Command - zvažuje pořízení pokročilého cvičného letounu pro zajištění přechodu pilota ze stroje T-7A Red Hawk (základní výcvik) na bojovou stíhačku. Minulý týden byla rozeslaná oficiální žádost o zaslání informací - request for information - na pokročilý taktický cvičný letoun. Letoun má být kromě výcviku schopen plnit i úlohu "agresora" proti nejvýkonnějším stíhačkám USAF.
Lockheed Martin parametry žádosti studuje, vyloučil ale, že by nabídl korejský T-50A - ten je nadzvukový, požadovaná je ale rychlost 0,9 Mach. Oproti tomu americký Leonardo DRS zvažuje nabídku M-346 v nově nabízené stíhací/bitevní verzi.

Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X

Napsal: 3/11/2021, 00:08
od skelet
Od kdy je T-7 určen pro základní výcvik? K tomu slouží T-6.