Stránka 1 z 1

železniční mapa SSSR z roku 1943

Napsal: 9/1/2015, 21:29
od parmezano

Re: železniční mapa SSSR z roku 1943

Napsal: 9/1/2015, 23:36
od Alchymista
Dobrý odkaz, vďaka. Je tam i mapa cestnej siete zroku 1945 a mapa železníc a vodných ciest z roku 1943 (klik o úroveň vyššie)

Prídám:
Mapy nemeckého generálne štábu
http://www.gutenberg-e.org/esk01/frames/feskmap.html

Re: železniční mapa SSSR z roku 1943

Napsal: 10/1/2015, 11:40
od Alfik
A hele - dokonce je tam i trať z Astracháně do Saratova a Uralska (přes Věrchnyj Baskunčak a Urbach) - trať "položená v bažinách", trať o které kdyby Hitler věděl (její existence byla utajovaná), asi by Paulusovi povolil ústup... :)

Re: železniční mapa SSSR z roku 1943

Napsal: 10/1/2015, 13:49
od Mirek58
Myslím, že Hitler o této trati moc dobře věděl.
Protože průzkumný oddíl 116 divize na ni spálil nějaké vlaky s PHM.
Daleko podstatnější byly žel tratě ze Saratova na pravém břehu Volhy ke Kramatorsku (na sever od Stalingradu) a odbočka na levém břehu Volhy (východ od Stalingradu).

Re: železniční mapa SSSR z roku 1943

Napsal: 10/1/2015, 13:55
od kenavf
Alfik píše:....přes Věrchnyj Baskunčak...... :)
Jo Baskunčak,cez ten sme išli na strelby do Astracháne(vystupovali sme v Ašuluku).Baskunčak sa mi vryl do pamäti tým,že tam mali železničné križovanie dvoch tratí tak,že nepostavili mimoúrovňvé križovanie tratí ale mali priamo zvarený kríž z koľají.Ďaľší rezervný mali položený vedľa trate a podľa toho ako sa ten pôvodný "vybúchal"(kvôli vybraniu v koľajnici pre nákolok),tak ich vymenili.Rušňovodiči si museli dávať pozor,aby nevrazili zboku do iného vlaku. :shock:

Re: železniční mapa SSSR z roku 1943

Napsal: 10/1/2015, 16:25
od parmezano
kenavf: určitě to měli nějak zabezpečený , že mohl jet jen jeden vlak, u nás to tak bylo mezi stanicemi Unhošť a Kladno , křížila se tam trať Praha - Kladno s tratí Kladno - Nučice - Rudná u Prahy ( ta trať sloužila dovozu vápence do hutí v Kladně )

Re: železniční mapa SSSR z roku 1943

Napsal: 11/1/2015, 11:26
od Alfik
To jsme měli ve fabrice. Na HARD mohly zajíždět vagony s materiálem (a odjíždět s výrobky), i když se to od 90. let nepoužívalo. Ovšem na vlečce není samozřejmě takový provoz jako na železnici :) takže se ten kříž tolik nevymačkával.
Co se té trati týče, je to hodnocení vývoje bojů o Stalingrad z Ruských per - ta trať se pokládala do bažin, narychlo, a brzo musela být nahrazena (pův. se propadla), ale účel splnila. Takže pokud na ní Němci něco zničili, tak o ní nepochybně věděli, ale v tom případě fatálně nedocenili její vliv a význam. Právě po ní se totiž dal do Stalingradu dopravovat celou dobu materiál a lidé, a po ní se také dopravovaly síly pro sov. útok.
Vysvětlení by dalo, pokud by neznali celý její průběh, tzn. ty přípojky které vedou na severní i jižní straně na východ i západ, čili že může sloužit i k diagonálním přesunům (ve smyslu zeměp. stran) všemi směry.