Tak jsem si zase udělal malý výlet a mimo jiné jsem prolezl muzeum v Duxfordu a podíval se na Flying Legends.
Shodou okolností mi pak poslali chlapi z JL Planes video sestřih této letošní akce.
Takže se můžete podívat tady:
Mohu říct, že to stálo za to. Tolik legend ve vzduchu, to se jen tak nevidí.
Tady se všichni posadíme na zadek, když doletí jeden Spitfire a tam jich bylo najednou ve vzduchu 11. Ano, slovy JEDENÁCT.
A samozřejmě všechno ostatní k tomu.
Pak jsem se ještě juknul do Hendonu do muzea. A taky špica.
Tak můžete jen závidět. :-)
Re: Muzeum v Duxfordu a Flying Legends
Napsal: 21/7/2014, 15:52
od Klot
Paráda. Ale Bf-109 už nelítá ani tam, od té doby co rozbili černou 6. Jen převlečenej Buchon.
Nejsem si jistej, jestli ten Gustav "červená 7" teď lítá, loni s ním celkem tvrdě bouchli o zem:
Re: Muzeum v Duxfordu a Flying Legends
Napsal: 22/7/2014, 11:02
od Klot
Hans S. píše:Lítá Bf 109 G-4 (je poskládaná z řady letadel, ale odpovídá téhle specifikaci) a taky jeden Emil.
No, jako jo - opticky, ale zase je to jen předělanej Buchon, jako ostatně všechny (?), co vlastní Messerschmitt stiftung. Myslím, že jediná opravdová původní dosud létající 109 je ten Emil, který patří Russel Aviation - a který notabéne dávali amíkům dohromady v Anglii.
Re: Muzeum v Duxfordu a Flying Legends
Napsal: 22/7/2014, 16:08
od Tempik
Pokud vemu trup befka a dám do něj Merlina, vznikne Buchon. Když vezmu toho buchona, vykopnu merlina a dám tam zas DB 605, budu mít zpátky befko. Já na tom nevidím nic divného.
Re: Muzeum v Duxfordu a Flying Legends
Napsal: 22/7/2014, 16:14
od velitel
Tempik píše:Pokud vemu trup befka a dám do něj Merlina, vznikne Buchon. Když vezmu toho buchona, vykopnu merlina a dám tam zas DB 605, budu mít zpátky befko. Já na tom nevidím nic divného.
Něco v tomto duchu jsem chtěl taky napsat. Že je to licenční? No a co?
Přijde mi to jako dohadování se z kitařských luhů a hájů, jestli ta zelená byla takhle zelená nebo o odstín tmavší , když té éro lítalo před 70ti lety. Případně kritika, že se debil výrobce netrefil o 0,1 mm a že proto je stavebnice shit.
Re: Muzeum v Duxfordu a Flying Legends
Napsal: 22/7/2014, 18:02
od Hans S.
Klot je fajnšmekr na Bf 109, takže jeho pohnutku chápu...ncméně pro mě (a to jsem puntičkář) je to "více než jen dostatečný Gustav"
Re: Muzeum v Duxfordu a Flying Legends
Napsal: 23/7/2014, 10:17
od Klot
V podstatě máte pravdu, já to myslel tak, že jsou to letadla, která se narodila jako Buchon v 50. letech a nikdy nebyla druhoválečným originálem Bf109. To už k tomu měly blíž naše Avie, které se aspoň dělaly z toho, co po válce zbylo. Španělé sice ještě za války dostali od Němců nějakých pár draků bez motoru (tuším 20) ale snad je ani nerozchodili. Nedostali ani pořádnou dokumentaci, takže to éro z půlky dodělali sami a začali vyrábět až od roku 1951 (Ha-1112).
Možná jsem moc ortodoxní, ale je to jako vzít Daciu 1300, přestavět a tvrdit, že je to Renault 12.
Re: Muzeum v Duxfordu a Flying Legends
Napsal: 25/7/2014, 15:26
od mrfelix
Klot píše:Možná jsem moc ortodoxní, ale je to jako vzít Daciu 1300, přestavět a tvrdit, že je to Renault 12.
S tou Dacií se to běžně dělá, znám se s lidmi, co mají své vymazlené Dacie 12 Gordini. (Gordini byla ostřejší verze původního Renaultu 12.)
Jenže ty Dacie mají alespoň stejný motor, jsou technicky velmi podobné. Éro s jiným motorem má prostě i jiný zvuk.
Re: Muzeum v Duxfordu a Flying Legends
Napsal: 25/7/2014, 16:00
od Tempik
Jenže onui tam dali originál motor od daimleru
Re: Muzeum v Duxfordu a Flying Legends
Napsal: 26/7/2014, 22:58
od keltin
Nevím jak je to u letadel , ale u aut se hodnotí procentická shodnost orginálních dílů s původním kusem.
U letadel? Já osobně beru drak a základ motoru...
(r.v. a specifikaci)