V prosinci loňského roku převzaly Vzdušné síly Kazachstánu dva zcela nové letouny L 410-E20. Budou sloužit primárně pro výcvik nových pilotů v tamní akademii Letectva a PVO.
https://czechairforce.com/news/vzdusne- ... turboletu/
L-410 Turbolet
Re: L-410 Turbolet
Aircraft Industries se zřejmě daří. Jen doplním, že Senegalské aerolinky objednaly celkem 8 letounů.
https://www.aeroweb.cz/clanky/8638-zlat ... industries
https://www.aeroweb.cz/clanky/8638-zlat ... industries
Re: L-410 Turbolet
Předchozímu ruskému vedení se zřejmě nepodařilo přenést výrobci UZGA technologie na výrobu všech komponentů L-410. Jekatěrinburská firma UZGA sestavovala letouny L-410 z rozsypu dodávaného z Kunovic od roku 2018. To je dneska předpokládám zastavené, včetně motorů GE H80. Náhradní místní Klimov VK-800SM (ty mají také sloužit pro reinkarnaci nesmrtelné Anduly AN-2) zatím nemají dokončený vývoj.
Zajímavostí byl prodej licence na kunovický L-610 firmě UZGA. Ta ho chce rekonstruovat a vyrábět jako typ TVRS-44 Ladoga s motory TV-7117ST-02, které mezitím "úspěšně" způsobily katastrofu prototypu Il-112.
Zajímavostí byl prodej licence na kunovický L-610 firmě UZGA. Ta ho chce rekonstruovat a vyrábět jako typ TVRS-44 Ladoga s motory TV-7117ST-02, které mezitím "úspěšně" způsobily katastrofu prototypu Il-112.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: L-410 Turbolet
Letecká společnost Air Senegal si nedávno od české společnosti Aircraft Industries objednala 5 nových letadel L 410NG, prvni dva kusy jsou už na cestě do Dakaru, sloužit budou na vnitrostátních linkách.
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/cesky ... .seznam.cz
https://www.let.cz/post?id=87
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/cesky ... .seznam.cz
https://www.let.cz/post?id=87
Naposledy upravil(a) Nesher dne 25/3/2024, 18:26, celkem upraveno 1 x.
Re: L-410 Turbolet
odejde ruský vlastník a najednou to jde ...
Re: L-410 Turbolet
Přeju jim to.
Je skvělé že se u nás ta letecká výroba drží i když tu nemáme nadnárodní gigant který by to tlačil. Tady nikdy masová výroba letadel nebude. Nejsou na to ani kapacity a lidi.
Ale tenhle letoun má potenciál v zemích třetího světa a v oblastech kde normální letadla nemůžou pristavat nebo létat.
Výroba nižších desítek ročně by byla super. Snad se k tomu dopracuji.
Je skvělé že se u nás ta letecká výroba drží i když tu nemáme nadnárodní gigant který by to tlačil. Tady nikdy masová výroba letadel nebude. Nejsou na to ani kapacity a lidi.
Ale tenhle letoun má potenciál v zemích třetího světa a v oblastech kde normální letadla nemůžou pristavat nebo létat.
Výroba nižších desítek ročně by byla super. Snad se k tomu dopracuji.