Stránka 2 z 2

Re: Bitva u Ulsanu

Napsal: 11/1/2013, 21:44
od Mirek58
Podle mě -2x2 -203 mm- 4ks
2x2 -152mm - 4ks
třebas na každém boku 2x1- 152 mm
Boční salva- 4x203mm plus 6x-152mm
To by mohlo být slušný. Ušetřená váha 8 ks ráže 152 ,obsluha, munice.Ne?

Re: Bitva u Ulsanu

Napsal: 11/1/2013, 22:09
od Polarfox
Já měl za to, že myslíš pouze ve věžích. Ale i tak, kam by jsi přesně ty věže umístil?

Re: Bitva u Ulsanu

Napsal: 11/1/2013, 23:06
od Mirek58
Hlavní ráži příd a zád, střední ráži mezi ně, do superpozice symetricky, bok zřejmě na úroven strojovny.

Re: Bitva u Ulsanu

Napsal: 12/1/2013, 00:22
od kacermiroslav
Mirek58 píše:Docela by mě zajímalo jak by se vyvinuly panc. křižníky, kdyby si někdo kolem r.1899 vzal do hlavy, že je osadí dvěma dvoudělovýma věžema pro hlavní ráži a dvěma dvoudělovejma pro střední ráži.
Prostě by jen v předstihu vzniklo to, co se pak u řady loďstev stavělo v první dekádě 20.století, ale ještě v silnějším provedení:-)

Re: Bitva u Ulsanu

Napsal: 12/1/2013, 09:37
od Scrat
Ono by také záleželo na tom koho by to napadlo, jak vysoko by byl na hodnostním žebříčku. Ale například toho inkriminovaného roku 1899 navrhl Vittorio Cuniberti pro italské námořnictvo rychlý pancéřový křižník s výzbrojí 12*8''. Přestože šlo o velmi pokrokovou konstrukci nakonec nevznikla, respektive vznikla v podobě krásných ale celkem mizerně vyzbrojených bitevních lodí třídy Regina Elena.
A vlastně ani první Fisherovy návrhy se nesetkaly s pochopením, byl to tehdy jen "obyčejný" admirál u Středomořského loďstva.

Scrat

Re: Bitva u Ulsanu

Napsal: 12/1/2013, 12:42
od Mirek58
Přesně, ale hmotnost boční salvy na hodnotě stejné jako u realizovaných panc. křižníků, plus ušetřená hmotnost/8x152/ by se zřejmě promítla do vyšší rychlosti, silnějšího pancíře,a už by se tu rýsoval "lovec panc. křižníků stávající koncepce".