kacermiroslav píše:Kouzelnik píše:(...)
(...) bohužel k Jugoslávskému leteckému průmyslu nemám žádné bližší informace. Jedině že bych si prošel něco z těch cca 3000 knih co mám doma, jestli bych v nich něco nenašel. Ale ty tvé údaje přeci jenom trošku naznačují, že ty výrobní roční kapacity budou více jak 100 letadel.
jj, hodně obtížně se hledají a hlavně ověřují údaje o meziválečném jugoslávském letectvu. Třebas některé údaje tvrdí, že ta výroba Breguet 19 v Jugoslávii byla
kompletně celá pouze pro jugoslávské zákazníky... no mě se to nezdá, bo 400 až 500 duralových Breguet 19 by znamenalo na spousty let zdaleka nejpočetnější typ letadla v Jugoslávii... a když si přečtu ještě
zde nebo
zde o pestrém sortimentu motorů údajně používaných pro jugoslávské Breguet 19 tak
mám pochybnosti ještě větší, bo minimálně u části údajně používaných typů motorů pro Breguet 19 se mi nepovedlo ověřit výskyt těchto motorů v jakkékoliv jugoslávském letadle
Ohledně Tvého komentu o výrobní kapacitě ... připomenu, na co jsem reagoval - v diskuzi k článku, kdy autor článku k jugoslávskému letadlu vyvíjenému ve druhé polovině 30. let psal toto:
major.plk píše:Pes byl zakopán pouze v malém výkonu průmyslu Jugoslavie...celý stroj doslova a dopísmene z konstruavali tři pánové a výroba měla téměř garážové rozměry, což uvidíte i u dalších strojů.
Dřív jsem měl představu, že meziválečná Jugoslávie letadla spíše nakupovala v zahraničí než od jugoslávských producentů, protože v Jugoslávii skoro žádné letadla nevyráběli... A ono to není tak úplně pravda.
Spíš bych tipoval, že se zpozdili s technologickou změnou ve výrobě ( draků ) a že trpěli nedostatečnou kapacitou výroby agregátů/zbraní do letadel (viz např. země původu vybavení
pro licenční jugoslávskou výrobu Dornierů Do-17)
Nejvíc mě šokoval ten rozsah sériové výroby Breguetů 19 (ale mám podezření že šlo pouze o draky, bez agregátů, např. tipuji, že kapacita motoráren v Jugoslávii nebyla dostatečná pro tolik letadel)
R.I.P.