Add plýtvání prostředky - zavedení nové výroby ve stejných výrobních závodech znamená omezení či zrušení stávající výroby. To se dá realizovat v době míru, ve válečné ekonomice se prostě vyrábí to co jde a postupně se modernizuje. On ani Pz IV nebyl nějakým extra zázrakem, Pz III ale asi dle výsledků vyhovovala pro vedení útočné války na západě a chvilku i na východě.
Já bych ve vývoji Pz III viděl paralelu s vývojem T-34. i když to je trochu jiná třída. Postupnými úpravami a přezbrojením se podařilo T-34 udržet na solidní technické úrovni. Místo Pz III přišel Panther, to zase není tak špatná náhrada, ne?
To srovnání s našimi tanky je dobré, bohužel zde není přímé srovnání v boji. A jak se později ukázalo ve Francii, lepší tanky neznamenají automaticky převahu na bojišti...
SdKfz 141 - Panzerkampfwagen III
Nemuseli zrovna přecházet z jednoho typu tanku na druhý. Stačilo přejít na daleko užitečnější a vyvýženější Stugy III. Který se sice taky později vyvíjel dál, ale vždy měl lepší ochranu i výzbroj než jeho "otec" a většina komponentů byla vyráběna stále a navíc by se snížil počet normohodin na jedno vozidlo a ušetřilo se na výrobě drahé a složité věže. Vždyť podobně to bylo u tanku LT vz. 38 (sory PzKpfw 38(t)), který když přestal vyhovovat, tak plynně (bez větších ztrát ve výrobě) přešli na stíhače a samohybné houfnice na tomto podvozku. Takto neustále tříštili výzbroj jedním typem navíc, který v každé fázi války nevyhovoval.
Edit:
Ještě k tomu LT vz. 34 proti PzKpfw III. Jak by dopadlo nasazení? No stejně jako v Rakousku. Polovina německých "středních" (kromě velikosti spadal do kategorie lehký tank, ale propaganda je mocná) tanků by zůstala stát nepojízdná pro poruchy.
Edit:
Ještě k tomu LT vz. 34 proti PzKpfw III. Jak by dopadlo nasazení? No stejně jako v Rakousku. Polovina německých "středních" (kromě velikosti spadal do kategorie lehký tank, ale propaganda je mocná) tanků by zůstala stát nepojízdná pro poruchy.
Hydrostar se s námi trvale rozloučil...
Jeden dotaz : někde jsem slyšel, že podvozky pro tanky PzKpfw 3 se vyrábeli v Plzni a i v Praze víte nědko o tom něco ?
Naposledy upravil(a) matjka dne 4/12/2010, 18:24, celkem upraveno 1 x.
platon : Jen mrtví viděli konec války
Když tak PzKpfw III neboli Panzerkampfwagen III. Myslím, že se tady tyto podvozky nevyráběly. Snad nejaké to procento náhradních dílů. Ale ze začátku války Škodovka sloužila i pro opravu německých tanků, ale hlavně typů PzKpfw I a II, je tedy možné, že se tam opravovaly i další typy. Jedním z důvodů, proč se Německo rozhodlo pro výrobu stíhačů na podvozku PzKpfw 38(t) bylo tvrzení, že podniky nacházející se na území protektorátu by výrobu těžšího podvozku nezvládly, a také si uvědomovali, že by takto český průmysl zůstal nevyužitý.
Hydrostar se s námi trvale rozloučil...
Re: SdKfz 141 - Panzerkampfwagen III
Býva zvykom pochváliť dobré veci, tento článok si pochvalu určite zaslúži, Panzerkampfwagen III zvládol vyčerpávajúco, niet čo doplniť, díky zaň, veľmi dobré a poučné čítanie!
- El Diablo
- Kapitán
- Příspěvky: 1876
- Registrován: 21/11/2008, 14:11
- Bydliště: Xeenemünde
- Kontaktovat uživatele:
Re: SdKfz 141 - Panzerkampfwagen III
Na prvním místě je třeba zmínit úpravu podvozku, stroje této série jsou již vybaveny pásy o šířce 400 mm (Kgs.61/400/120), jejich vyšší váha má za následek prověřování pásů. Proto je přední kladka posunuta kupředu.
Nemá tam být spíš "prověšování"?
"Co cítíte, když střílíte teroristy?"
"Zpětný ráz."
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.