Stránka 1 z 2

Škoda T-24 a T-25

Napsal: 23/11/2008, 16:48
od hydrostar
http://utocnavozba.wz.cz

Hydrostar se s námi trvale rozloučil...

Napsal: 23/11/2008, 17:09
od sa58
T-25 a poválečný TVP jsou vlastně poslední projekty tanků, realizované na našem území. Ještě tu byl poválečný projekt lehkého tanku TNH 57/900, potom už nás čekala jen licenční výroba...

Velmi by mě zajímala konstrukce kanonu A18 s poloautomatickým nabíjením, většinou se všude tvrdí, že nabíječ je rychlejší. Ale něco takového se asi do dnešní doby nedochovalo...

Napsal: 24/11/2008, 10:58
od Zemakt
V případě přístupu ke Škodovce jako k jakémukoliv německému "Werku" se přání minulo s realitou. Viz například nový průzkumný tank: TNH n.A. vs PzKpfw II Ausf. L, nebo to byla výjimka?

Napsal: 24/11/2008, 11:49
od Sgt.Pierro
velice zajímavý článek. Netušil jsem že na území protektorátu probíhal ve škodovce vývoj jakýchkoliv tanků. Máte někdo odkaz jak měl vypadat ten poválečný projekt TNH 57/900???

Napsal: 24/11/2008, 12:10
od sa58
Jediný náčrt TNH 57/900 je v publikaci o tancích Praga, autorem je pan Pejčoch. Já jsem to zatím nikde jinde neviděl...

Napsal: 24/11/2008, 12:27
od Sgt.Pierro
Nebyl ten TNH 57/900 spíše obrněným vozidlem ne tankem??

Napsal: 24/11/2008, 13:50
od sa58
Měl to být plnohodnotný lehký tank, překonávající některé střední tanky z doby WW2 (M4 a podobné).
Dlouhohlavňový 57 mm kanon, rychlost až někde k 60 km/h a podvozek vycházející stále z nepřekonaného Surinova předválečného tanku.

Už jsem několikrát uvažoval o získání autorova souhlasu k uveřejnění obrázku TPV na Palbě, zatím jsem se k tomu nějak nedokopal. Snad si na to v dohledné době vzpomenu. Poslední československý projekt by si uveřejnění zasloužil...

Napsal: 24/11/2008, 14:04
od Hektor
Neviem či sa mi to len zdá ale nemá ten podvozok a zadná časť veže "Panterovitý" tvar?
Ide o unifikáciu alebo náhodu?

Napsal: 24/11/2008, 14:30
od skelet
sa58 píše:podvozek vycházející stále z nepřekonaného Surinova předválečného tanku.
Můžeš mi prosím osvěžit paměť, o co šlo? Řada BT nebo něco jiného?

Napsal: 24/11/2008, 14:39
od Sgt.Pierro
Přidávám se z dotazem ke skeletovi... :)

Napsal: 24/11/2008, 14:44
od Zemakt
jedná se o známou Pragováckou konstrukci (A.Surin), nejznámější představitel LT vz. 38 či jeho německé verze, nebo Hetzer. Myslím tím podvozek samo :-)

Napsal: 24/11/2008, 14:47
od skelet
Dík, no co se dá dělat.. hlava mapa :razz:

Napsal: 24/11/2008, 18:12
od hydrostar
Skelet + Zemakt: Můžeš mi prosím osvěžit paměť, o co šlo? Řada BT nebo něco jiného?
Pánové. Vysloveně su zklamaný vaším dotazem. Jak tu proboha čtete články? Vždyť už Yamoto s Sa58 psal o Surinovi jako o ruském emigrantovi od dvacátých let působícím v ČKD. Takže dostat se k tankům BT by bylo celkem složité (spíš jak tank BT by ho čekala poprava). Jinak upozorním, že konstrukce LT vz.38 nemá moc podobného s podvozkem tanku BT neboli Christie.

Sa58: Velmi by mě zajímala konstrukce kanonu A18 s poloautomatickým nabíjením, většinou se všude tvrdí, že nabíječ je rychlejší. Ale něco takového se asi do dnešní doby nedochovalo...
Někde sem viděl trochu popisu kanonu A18, ale opravdu nevím kde. Hlavně se tam mluvilo o bubnovém zásobníku, myslím, že něco jako kolt. Pokusím se to najít a uvést. Ale chvilku to potrvá.
Jinak automat má velkou výhodu u větších ráží. On ten náboj přece už váží nějaké to kilo a automat se neunaví.

Hektor: Neviem či sa mi to len zdá ale nemá ten podvozok a zadná časť veže "Panterovitý" tvar? Ide o unifikáciu alebo náhodu?
Spíš jde o podobu obou strojů k T-34. Oba tanky vznikaly téměř ve stejnou dobu a oba byly odpovědí na T-34, takže ani náhoda ani unifikace.

Sa58: Ještě tu byl poválečný projekt lehkého tanku TNH 57/900
Pokud by vám to nevadilo, tak bych jeho historii trochu naznačil v článku o TNH n.A. Snad po vánocích. Nejdřív dodám ještě T-15 a jeho následovníky od firmy Škoda.

Napsal: 25/11/2008, 06:34
od Zemakt
to Hydrostar:

jsem malinko ješitnej, tak se mi nezbývá optat jakým dotazem jsem tě zklamal?
:-?

jo už jsem to pochopil, jsem hlava dubová! Špatně jsem se vyjádřil, samozřejmě, že jsem myslel originální konstrukci ČKD, konstruktér A. Surin. BTečko je přece BTečko ne Cool, příště se tedy budu vyjadřovat v celých větách!

Napsal: 25/11/2008, 06:52
od skelet
Hydrostare jsem jen člověk a nejsem schopen si vybavit okamžitě každý "detail". Proto jsem požádal o nápovědu. Po nakopnutí od Zemakt jsem hned věděl, kde jsem. Nevím jak jinde, ale u nás se tomuto říká "hlava mapa". Co je na tom divného netuším .. Pokud s tím i nadále máš nějaký problém jsem ti k dispozici na SZ.

Napsal: 25/11/2008, 08:43
od YAMATO
Zemakt, používej funkci EDIT.

Napsal: 25/11/2008, 08:48
od Sgt.Pierro
Hydrostare, nejsem v tankovejch zbraních tak kovanej jako ty. Jinak díky za info. Neplánuješ někdy v budoucnu něco k panu Surinovi napsat???

Napsal: 25/11/2008, 21:07
od hydrostar
Skelet + Zemakt: Hydrostare jsem jen člověk a nejsem schopen si vybavit okamžitě každý "detail".
Promiň, neberte to zas tak doslovně. Já rád dělám chytrého ;-)

Sgt.Pierro: Neplánuješ někdy v budoucnu něco k panu Surinovi napsat???
No abych řekl pravdu, tak v dohledné době nic v plánu nemám. Já su spíš na technické věci. Životopisy, ty já předělávat neumím. Neumím pořádně napsat ani svůj.

Zapomněl sem:
Dřevěná maketa, hlavně tedy korba makety, byla později přestavěna na maketu samohybné houfnici 10,5cm le.F.H. 43 (Sfl) v plně otočné věži, která se dala sejmout. Tady aspoň existuje fotka dřeváku.

Obrázek
To je on

No a o kanonu Škoda A18 se mně nepodařilo zjistit nic. Prý mám zkusit projít archiv firmy Škoda. Tak snad v důůchodu vám to objasním...

Napsal: 25/11/2008, 21:14
od Pátrač
No tak se si počkáme. Jenže vzhledem k tomu kolik Ti je, my starší už se toho nedožijeme. A tak bych prosil zda by to nešlo urychlit pod záminkou nějaké choroby?

Je to velmi zajímavé a tak dlouho čekat by bylo otravné a hlavně nervující.

Napsal: 25/11/2008, 21:21
od hydrostar
Tak rád bych se tam nekdy do tych archivů podíval a zjistil, jak to tam funguje a potom nekdy zjistit, nejaký ten objev. Ale to je opravdu pro mě v dnešní době nereálné a já hodně naivní ;-)