Hans S. píše:Kde jsi to četl? Ani G-6/AS z hlediska výkonů žádný velký terno nepředstavovala. Do nějakých 6000+ m byla slabší, než klasická G-6. Až nad touto hranicí se projevila síla výkonnějšího kompresoru.
G-6/AS by mělo být v provozu právě velice málo. Jejich výroba započala a skončila někdy ve druhém kvartálu roku 1944 a nasazeny byly snad pouze u JG1 (nikde jinde jsem si jich nevšiml). Masivní výroby a rozšíření se dočkaly až G-14/AS, které je ve výrobě nahradily.
V monografii o obrane rise, jsou bokorysy od I./JG5, II./JG3, 6./Jg 27. Květen, červen, červenec 44. Nemel jsem jeste cas prolitnout text. Na internetu jsem pak nasel zmínku o týhle verzi u JG 27 a NjGr 10.
Dále pak to je rozepsany nečekaně důkladně v bojovejch legendach. Vim ze to neni zadna monografie, nicmene dáva to smysl. Je to tedy trochu jinak nez sem psal. Na internetu jsem našel cca700 kusů, což se fuči skoro podobá těm tvejm 70ti ;)
CITACE:
Celkem vzniklo 686 letounů modifikace Bf-109G-6/AS, velmi často však přestavbou dříve vyrobených strojů. Pouze 226 letadel této verze vzniklo na "zelené louce", a to ještě byly stroje, jež dodávali noví subkontraktoři, například firma Blohm und Voss. K útvarům se tyto stroje začaly dostávat koncem jara 1944 a jejich prvními uživately se staly jednotky JG1, JG5 a JG11, po nich brzy následovaly jenotky NjGr 10, JG3 a JG 27.
http://www.wwiiaircraftperformance.org/ ... erman.html