Stránka 3 z 6

Napsal: 17/10/2006, 19:52
od hydrostar
On to ani prototyp není, byly to už hotové draky typu LaGG-3, ale už s motorem Švecov M-82. Teprve po dalších úpravách, tedy po snížení hřbetu za kabinou atd, získal jména La-5.

A propo, proč si je francouzští piloti, kteří létali na typu Jak-3, Jakovlevy tak moc oblíbily, že je prohlásili za jedno z nejlepších stíhacích letadel? Asi ne proto, že se rozpadaly ve vzduchu. :wink:

Ale takové otázky bysme tu neměli řešit ne, toto je o letadlech Mig-1 a 3. :lol:

Napsal: 17/10/2006, 21:53
od Foxbat
Neviem v akej miere je verný let.simulátor IL2 a ako ho hodnotíte vážený kolegovia, ale je to asi jediná možnosť skúsiť si pilotáž a Mig 3 som radšej po zlej skúsenosti z divokého a neskrotného tanca ktorý sa končil na 80% pádom zďaleka obchádzal, snáď len jedno dobré, keď ma dokopal do výšok a na základňu skor ako mi mohli BFky rozstrieľať chvost. Ale to je v rovine simulácie...pre každého pilota čo pozná plus a mínus svojho stroja, plus vyzdvihne a využije, mínus sa snaží obísť a nedostať sa tam. :wink:

Napsal: 18/10/2006, 07:25
od hornet
Ještě k LaGGu-3, i když, jak už bylo řečeno, je to trochu mimo téma. Sovětští letci si jeho zkratku vykládali jako Lakirovanij Gvarantirovanij Grob. To o něčem vypovídá. Jeho první verze byly brány jako nejhorší z nastupující generace moderních stíhacích letounů.

Napsal: 18/10/2006, 07:39
od hornet
mechoš píše:...........Některý série museli uzemnit protože se jim trhal potah z křídel,nebo museli omezit rychlost ve střemhlavém letu na 650km/h a takové podobné věci.Pochopitelně ale v Jakovlevových pamětech se člověk takové věci nedočte :-)
V tomhle se kupodivu pleteš, protože o tom Jakovlev ve svych pamětech sám píše. Když se o této vadě dozvěděl Stalin, tak si ho pozval do Kremlu na kartáč a dle samotného Jakovleva ho častoval výrazy jako "vy jste fašisti, vy jste horší než fašisti apod." Konstruktér měl zřejmě kliku, že byl jinak Stalinovým oblíbencem, to z jeho pamětí přímo trčí, a pokud byl nějak postižen, tak rozhodně mírněji, než by to odnesl na jeho místě někdo jiný. Kdo to za něj odskákal, to už samozřejmě nepíše.

Napsal: 18/10/2006, 09:52
od mechoš
No co jsem četl tak název Lakirovanyj garantirovanyj grob vymyslel pravděpodobně Jakovlev :-).To taky o něčem vypovídá :-).Jinak neříkám že by byl LaGG bůhvíjak dobrý letadlo,hlavně byl na svou váhu podmotorovanej,což se posléze vyřešilo použitím silnějšího motoru v La5 a 7.

Napsal: 18/10/2006, 14:31
od YAMATO
Hydrostar: žádné LaG-5 neexistovali. První provedení, přestavěné z LaGG-3, bylo označené hned od začátku jako La-5 typ1.

Napsal: 18/10/2006, 23:30
od hydrostar
Dokaž to. LaG-5 opravdu existoval. Tak jak sem říkal. Až po dalších úpravách vznikl La-5.

Jen tak pro trochy gramatiky dodávám, že LaGy-5 existovaly. :oops:

Napsal: 19/10/2006, 09:14
od Atlantis
Ehm...dle mě je spíš na místě, aby jsi dokázal Ty, že existovali. Tohle je jak s existencí života ve vesmíru. Lze 100% dokázat jen existenci. Ne neexistenci. Co mi víme, co mohlo vzniknout v nějaké dílně závodu jako zapomenutý prototyp.

Napsal: 19/10/2006, 11:14
od Jája
Jak už tady v diskuzi někdo zmínil, podívejte se do knihy Triumf a tragédie, je to tam přesně a detailně popsáno. Mám ji doma v knihovně, takže teď z hlavy problém nevyřeším. :oops:

Napsal: 19/10/2006, 11:21
od finak
Podla vsetkeho existoval len 1 kus - experimentalny s hviezdicovym motorom M82.

vid napr.:
http://www.lietadla.com/lietadla/ruske/lagg-3.htm

Napsal: 19/10/2006, 12:34
od hydrostar
Dobrá tedy, doufám, že nebudete pochybovat o temto zdroji.

http://airwar.valka.cz/muzeum/sssr/la_05/default.htm

Napsal: 19/10/2006, 14:32
od YAMATO
Mno, popravdě, to je velmi velké zjednodušení, co se tam píše, nemluvě o některých chybách. Air War nepovažuji za příliš dobré stránky, ba spíše za dost špatné. Obecný problém (nejen) internetových zdrojů je to, že přepisují omyly. Jedním z nich je právě i LaG-5.

Pro mě je relevantní především tištěná literatura...a u sovětských letounů asi ne náhodou východního původu. Viz. třeba ona zmiňovaná kniha Triumf a tragédie, opravdu doporučuji.

Napsal: 19/10/2006, 14:52
od hydrostar
Nechť jsem tedy doporučen na jmenování dementem. A jak možeš tvrdit, že zrovna tam néni chyba? A proč tyto stránky nepovažuješ za kvalitní? :roll:

Napsal: 19/10/2006, 15:09
od YAMATO
Ale proč hned dement, neblbni...

No ale když tam třeba čtu, že Jak-3 U byl spolu s Jak-9 U a La-11 standardním stíhacím letounem až do nástupu reaktivní techniky...tak se opravdu bavím! Nemluvě o naprosto nesmyslném popisu této jen prototypové verse. A to se zmiňuju jen o jednom do očí bijícím příkladu!

Napsal: 19/10/2006, 15:36
od Jája
Tak sem prohledal zatím české stránky na netu a z těch co mají smysl sem našel:
http://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/20531

Ostatní kopírují nebo je z nich okopírován článek z airwar.valka.cz

Uvidíme


ad "dement": nač hned ty přehnané reakce? :shock:

Napsal: 19/10/2006, 16:01
od hydrostar
No a teď teda babo raď. Ad dement, tak ani ne moc přehnaná reakce. ;-) U mě normální.

Napsal: 19/10/2006, 17:57
od sa58
hydrostar píše:No a teď teda babo raď. Ad dement, tak ani ne moc přehnaná reakce. ;-) U mě normální.
Baba a radit? Maximálně tak o oblečení :D :mrgreen:

Napsal: 19/10/2006, 18:30
od Foxbat
A ešte varechu do ruky...ale niektore lietaju ako furie a netreba im ani metly.. :lol: stíhači traste sa..aspoň keď dojdete domov z krčmi čo asi viac na východ je zvykom. Inak sledoval som dokument o žene pilotke bez práce, nalietaných niekoľko tisícok hodin na prúdoch a preukaz-licenciu na 21! stíhacích strojov

Napsal: 19/10/2006, 18:31
od Fatale
Že označení Lag5 či Lagg5 je blbost se lze dočíst ve spoustě knížek, namátkou mě napadá Sestřelte Hartmanna!, kde to je tuším uvedeno taky (pokud se pletu, tak sry, mám v tom už krapet guláš :wink: )

Napsal: 20/10/2006, 13:16
od Jája
Něco o LaG-5 z ruského webu (anglicky)

http://www.aviation.ru/okb.php

P.S.: Nedoporučuji hledat heslo Lag?5 v Googlu samotné, pokud se ovšem nezajímáte o statistiku a časové řady (lag 5 je jakýsi korelační koeficient)!