Stránka 5 z 5

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Napsal: 7/12/2016, 12:25
od Aaron Goldstein
Obrázek

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Napsal: 8/12/2016, 17:59
od Guderian
Co znamená, když se o náklaďáku řekne, že se mu musely dát přečíst noviny?

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Napsal: 8/12/2016, 18:10
od Mirek58
Smotat stránku Rudého Práva, odpojit vzduchový filtr a smotek zapálit, umístit před zející otvor sacího potrubí a startovat.
( Tedy podle předpisu se měla zapálit letlampa, co byla ve výbavě, ale kdo by čekal až se letlampa rozpálí, že?)
Jinak za "přečtení" novin při startu se oficiálně udělovala "odměna" - s dekou-.

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Napsal: 11/12/2016, 10:43
od reddog
Použití novin při startu byla taková náhrada za patronu s éterem( hliníkovà ampule)

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Napsal: 11/12/2016, 17:50
od Guderian
Tak to by mě nenapadlo, díky.

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Napsal: 11/12/2016, 18:52
od skelet
btw. tresty za přečtení novin byly zřejmě posádka od posádky. Otec sloužil u V3S na základně v Bílině a tam to byla běžná praxe, aniž by se nad tím někdo pozastavil.

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Napsal: 11/12/2016, 21:21
od knezdub
Noviny škodily motoru míň, než éter, který měl "tvrdé" výbuchy.

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Napsal: 11/12/2016, 21:38
od skelet
jj, to mi otec řekl rovněž :wink:

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Napsal: 11/12/2016, 22:15
od Mirek58
Nešlo o "tvrdé výbuchy", ale o to, že motor po napumpování celé bombičky šel okamžitě do otáček.
Suchý, studený, to nemá žádný motor rád.
Proto se se tomu snažilo předejít napumpováním jenom části obsahu. Jenomže to chtělo zkušenost s konkretní pumpičkou. A to byl problém.

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Napsal: 12/12/2016, 11:40
od Alfik
Zákaz "přečtení novin" byl pouze o tom, že šlo o otevřený oheň. Takže šlo o bezpečnost - protipožární opatření. Jinak byl tento způsob pro motor rozhodně méně pustošivý, než injektáž éteru, samozřejmě.
A jen tak mimochodem - protože tento způsob startování nelze (zase, kvůli případnému požáru) udělat u benzíňáku, je právě toto příčinou mýtu, který se opakuje už od WWII - že sovětské naftové motory byly v zimě lépe startovatelné než benzínové německé...
Mimochodem, u útvaru kde jsem základničil, a byl to shodou okolností automobilní útvar, jsme ampule s éterem nenafasovali nikdy - ani v 20 st. mrazech. Právě kvůli ničivosti na motor. Starty v zimě se řešily jedině z externího agregátu, nebo z jiného auta za pom. startovacích kabelů. Za poplachů to samozřejmě znamenalo průser... protože v zimě jsme prostě do těch požadovaných pár minut vyjet nemohli (já jo, na motorce :) tu jsem prostě vytlačil za bránu a měl jsem splněno :D ).

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Napsal: 15/12/2016, 16:34
od noah11
Pri studenom štartr P-V3S bolo aj u nás bežné použitie novím ale best bolo mať palicu na nej trochu handry namočenej v nafte. No raz sa nám stalo že vojačik tu handtu zle upevnil a tú pri štartovaní motor vcucol a nastal rachot ventilov ale po case to motor nejako strávil.

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Napsal: 15/12/2016, 16:54
od Mirek58
Ano, fakule!
( pochodně)
Mám takový pocit, že při " bopo" byly dovolený.
( teda originály)
Hele, vzpomene si někdo, jestli se někde u útvaru vyskytovaly?

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Napsal: 15/12/2016, 17:52
od kenavf
V tej látke nazývanej "Eter" bol len Diethylether alebo tam bolo pridané ešte niečo? https://cs.wikipedia.org/wiki/Diethylether

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Napsal: 15/12/2016, 18:19
od IgorT
Odtiaľto sa učili "novinári"! :eek:

ŠTART 10 KOŇOVÉHO OLEJOVÉHO MOTORA Z ROKU 1902.


Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Napsal: 16/12/2016, 12:11
od Alfik
IgorT píše:...
Tenhle zvuk důvěrně znám - pod oknama mám hospodu a tam tuhle muziku pouštějí v létě po celé noci :)
Asi tam mají ten motor... :D

1909 10HP olejový motor

Napsal: 16/12/2016, 15:10
od mrfelix
Ten motor má strašně divný zvuk, nejdřív je to klasický čtyřtakt, dělá "fuuu" vždy jednou za dvě otáčky, ale někdy nepravidelně přijde ještě "škyt" hned v pracovním zdvihu. Na youtubu jsem to v anglických komentářích nenašel vysvětleno.
Ale možná je to jen závada ve ventilech.

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Napsal: 16/12/2016, 17:17
od Milda
Já mám rád zvuk americkýho osmiválce do V. To je nádherný motor i celé auto-kočár.

Re: 1909 10HP olejový motor

Napsal: 16/12/2016, 19:52
od kenavf
mrfelix píše:Ten motor má strašně divný zvuk, nejdřív je to klasický čtyřtakt, dělá "fuuu" vždy jednou za dvě otáčky, ale někdy nepravidelně přijde ještě "škyt" hned v pracovním zdvihu. Na youtubu jsem to v anglických komentářích nenašel vysvětleno.
Ale možná je to jen závada ve ventilech.
Tiež ma to zaujalo a zároveň z tej jednej trubky(výfuku?) vybehol v tom rytme aj neštandartný obláčik dymu.

P.S. Možno je to cimermanov piaty takt-odpočinok

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Napsal: 22/2/2023, 22:43
od kacermiroslav
Dočetl jsem se, že ještě k datu 1. ledna 2018 AČR stále provozovala 671 vozů Praga V3S. Netušíte, jestli jsou nějaké V3S-ky uskladněné? Dají se nabídnout Ukrajině? Domnívám se, že toto je přesně typ stroje, který by se jim v týlu hodil. Nenáročný na obsluhu a údržbu. Snese i tvrdé zacházení a vzhledem k obrovskému množství co jich bylo sériově vyrobených, by se dali všude možně sehnat. je pravdou, že jejich technický stav bude asi velice proměnlivý, ale jak říkám...levné a odolné vozidlo.