Stránka 2 z 2

Napsal: 16/11/2004, 19:31
od toltec
Melkore, to je v pořádku, ale zkus - nebo i vy ostatní - zkuste najít (stejně vám to prozradím) německé označení pro P-61.

Jen na okraj - úspěchy nočních stíhačů Němců a spojenců se nedají porovnávat. Němci měli "nadbytek" cílů pro útoky, spojenci na tom v Evropě v letech 1944 / 1945 byli podstatně hůř.... chodili si pro německé letouny nad jejich letiště, ale pořádná a dlouhodobá bombardovací ofenzíva ze strany Němců nebyla... Proto se také zaměřili na sestřelování V-1 a jejich nosičů - He 111.
Proto je dost těžké říci, který z nočních stíhačů byl nejúspěšnější.... porovnávali byste neporovnatelné.
V každém případě do pomyslného hodnocení musíte brát v potaz i P-61, Bristol Beaufighter, Me 262B-1, Do 335 Pfeil a .... s podivem i Jakovleva.

Napsal: 16/11/2004, 20:25
od Melkor
No v podstatě máš pravdu, noční stíhači se spíš hodí pro obranu než útok, ale nediv se, že dáváme na první místo třeba He-219, on měl prostě možnost pořádně ukázat své výkony a také měl možnost správného využití, zatímco spojenecká letadla nikoliv.

Napsal: 16/11/2004, 20:30
od toltec
Dobrá, tak bych to uzavřel - jako nejlepší německý masově nasazený noční stíhač je - a to se shodneme všichni - He 219.
Kdyby... já vím, ona kdyby... tedy kdyby mohl Pfeil ukázat v rukách zkušených pilotů, jak pěkně u Dornierů umí stavět letouny, bylo by myslím na německém nebi dost zle....

Napsal: 23/4/2005, 11:44
od Haness
Nevim,podle mne nejlepší nebyl,celkově co třeba i takový Me-410 to byl taky hodně dobrý noční stíhač (měl sice řadu nevýhod a nedostatků),ale i např. Me-110 byl vynikající.

Napsal: 23/4/2005, 16:30
od YAMATO
Hm, ale kde jsi viděl noční Me 410?

Napsal: 23/4/2005, 20:09
od Haness
Jo viděl,Me-410 byly i noční stíhačky,a létal na nich třeba i (nevím jak se to píše) baron Zusein Wickenstein...

Napsal: 1/5/2005, 11:29
od YAMATO
Tak to sem schválně stáhni nějaké NJG Me 410...co já vím, tak nebyl ani prototyp.

Napsal: 1/5/2005, 16:28
od sa58
Teda o Me-410 jako nočním stíhači jsem nikde nečetl ani neslyšel, jakékoliv info by bylo vítáno

Ju-88G kontra He-219 - němci v průběhu války asi neměli tolik výrobních kapacit pro hromadnou výrobu nového nočního stíhače. Ju-88 se vyráběl od začátku války coby bombardér, výroba verze C jako nočního stíhače byla zaběhnutá tak vychází géčko jako logický pokračovatel. A na Lancastery a Halifaxy to byl velmi dobrý hardware

Napsal: 5/6/2005, 21:19
od YAMATO
No on taky Heinkel nebyl např. u Milsche a mnohých dalších dobře zapsán a intriky zde hráli nemalou roli. Výroba He 219 byla svým způsobem skoro sabotována s omluvou netříštění výroby...s tím však kontrastuje vývoj a výroba mnoha podstatně méně potřebných strojů.



*** Diskuse byla uzamčena. Aktualizovaná verze článku je k dispozici ZDE ***