Stránka 1 z 2

Junkers Ju 88G-6

Napsal: 30/10/2004, 12:31
od Daver
*** Diskuse byla uzamčena. Aktualizovaná verze článku je k dispozici ZDE ***


Junkers Ju 88G-6
Noční stíhací letoun

Motory:
V gondolách Junkersu Ju 88G-6 pracovaly dva řadové motory Junkers Jumo 213A s výkonem 1286 kW (1750 k). Na pravé straně krytu motoru se naházel vstup vzduchu do kompresoru.

Výzbroj:
Ju 88G byl vyzbrojen čtyřmi kanony MG 151/20 ráže 20mm uloženými v podtrupové gondole, dvěma šikmo kupředu vzhůru zaměřenými knony MG 151 v instalaci Schränge Musik a jedním obraným kulometem MG 131 ráže 13mm pohyblivě uloženým v zadní části kabiny. Každý kanon mohl čerpat ze zásoby 200 kusů nábojů, střelec kulometu měl k dispozici 500 nábojů.

Radar:
Ju 88G-6 byl vybaven radiolokátorem FuG 220d Lichtenstein SN-2D, schopnýmvyhledávat cíl před letounem a současně hlídat zdaní polosféru. Dipˇopy hlavná antény zvané Hirschgeweih(jelení parohy) byly někdy nakloněny a tím se předcházelo interferenci signálu. Britské rušení radarů Freya postihlo i přístroje ředy FuG 220.

Kabina:
I když noční stíhací Ju 88 nesly původně tři členy osádky, typová řada G si vzhledem k nárustu přístrojového vybavení vyžádala rozšíření o jednoho muže-operátora. Osádka byla chráněna pancéřováním, zahrnující i neprůstřelné sklo. Na vrcholu krytu kabiny byla nainstalována anténa systému FuG 350 Naxos Z, navádějícího letoun na vysílání britského radaru H2S.

Obrázek
Junkers Ju 88G

Napsal: 12/11/2004, 20:41
od toltec
dalši foto.. Obrázek

Napsal: 12/11/2004, 21:21
od Daver
Ju-88G byl asi, podle mého názoru, nejlepší noční stíhací letoun....tedy hned po He-219

Napsal: 12/11/2004, 21:32
od toltec
Ono těžko říci... Každý z těch letounů měl svá pro a proti...
Ale úspěšný byl, to je fakt. "Britské štěstí" je toho jasným důkazem.

Napsal: 12/11/2004, 21:33
od toltec
přidávám ještě jednu chystanou modifikaci JU.

Obrázek

Napsal: 12/11/2004, 21:33
od Daver
on byl ůspěšný(He-219) ale nevyrobilo se ho dostatečné množství....

Napsal: 12/11/2004, 21:34
od Daver
hm...tu jsem ještě neviděl...co to má pod trupem?

Napsal: 12/11/2004, 21:34
od toltec
...a s touhle hračkou už by to byl na poměry přelomu let 1944/45 docela dokonalý smrtící stroj.

Obrázek

Napsal: 12/11/2004, 21:35
od Daver
spojenci maj štěstí že to byl už konec války...

Napsal: 12/11/2004, 21:37
od toltec
Těch He 219 Uhu se vyrobilo na tehdejší situaci docela dost, jenom to bylo přes nepřízeň "osudu" některých mocipánů, kteří preferovali Junkerse před ladnými a dokonalými tvary Heinkelu. He 219 měl dětské nemoci s výkonem motorů, ale podařilo se je překonat.
Také s výzbrojí se dost pokustonovalo - ostatně v čem Němci nedělali mnoho projektů...

Napsal: 12/11/2004, 21:39
od Daver
němci dělali projekti všude ale jen málokteré dotáhly do konce..některé dost zbytečné(tank Maus), jiné nikoli (již zmíněný He-219)

Napsal: 12/11/2004, 21:45
od toltec
No to s tím He 219 je trochu jinak.... projekt na dvoumotorák byl vypsán na začátku války, pak se vše stornovalo a nakonec to byl Heinkel, který "ze šuplíku" vytáhl původní projekt, upravil ho a vznikla dost nebezpečná varianta nočního stíhače.
Čili zrod tohoto letounu byl spíše znouzectnost (dost zjednodušuji) a díky časovému tlaku se podařil uvést v život i přes nepřízeň osudu.

Napsal: 12/11/2004, 21:48
od Daver
hm...ale stejně to nic nemění na tom že to byl dobrý noční stíhač

Napsal: 13/11/2004, 10:01
od toltec
He 219 ? Samozřejmě, o tom není diskuze. Tvary, doladěné motory, výzbroj, zařízení pro detekci letounů..... Prostě "kousek, který se povedl". Nejeden Mosqito by mohl vyprávět o "chlapcích z Venlo".... bohužel už nám to nepoví, 219 byly rychlejší.

Napsal: 13/11/2004, 11:04
od Melkor
Já osobně si myslím, že He 219 byl nejlepší noční stíhač celé války, lepší než Mosquito a Ju 88 G-6.

Napsal: 15/11/2004, 14:28
od toltec
No tak to s tím nesouhlasím.... Neberete hoši v potaz Bristoly a P-61 černé vdovy...

Napsal: 15/11/2004, 16:29
od Melkor
No tak Bristol Beaufighter bych moc nepřeceňoval a P-61 byly použity až na samém konci války takže je nepočítám, i když je pravda, že myslím verze C měla maximální rychlost skoro 700 km/h.

Napsal: 15/11/2004, 19:40
od Daver
P-61 byli použity hlavně v pacifiku a bristol Beaufighter byl myslim nahraze mosquitem

Napsal: 15/11/2004, 22:09
od toltec
Beaufighter nebyl náhrada Mosquita, Mosquito nenahrazovalo Bristola, každý měl svou roli...
A P-61 dostaly přídomek od Němců........? tipněte si ..........
Faktem je, že byly nasazovány v Pacifiku a první zaznamenané vítězství je 6.7. 1944 (jinde uváděno 30.6. 1944). V Evropě nasazeny od 3.7. 1944 jako noční stíhači a první uspěch zaznamenán 16.7. 1944

Napsal: 16/11/2004, 15:32
od Melkor
Já znám jenom přezdívku Black Widow-Černá vdova.