Stránka 3 z 3

Napsal: 10/10/2006, 11:27
od YAMATO
Je to aspoň letadlo???

Napsal: 10/10/2006, 15:16
od wildesau
Těžký bojový vůz husitů?

Napsal: 10/10/2006, 15:56
od Daver
ne ten ne....ten by se spíš než letadlo, dal definovat jako bojovej vůz pěchoty :)

Reportáže o pátrání po havarovaných letadlech

Napsal: 8/2/2007, 13:22
od filnorm
Zdravím všechny! V Zápisníku vyšlo v 80. letech velké množství Drebotových reportáží. Zdá se, že jedinou knihovnou u nás, které starší ročníky půjčuje, je knihovna Fakulty sociálních věd UK...

Napsal: 9/5/2007, 12:04
od filnorm
Dobrý den, rád bych Vás upozornil na pomníčky Lt. Preddyho a Capt. Reutera, kteří zahynuli při útoku na letiště Planá u Českých Budějovic 17. dubna 1945.
Zdraví Filip

Napsal: 9/5/2007, 14:10
od Fatale
To byly Mustangy?

Napsal: 9/5/2007, 14:45
od hornet
Ano, oba byly příslušníci 503. Fighter Squadron (ze sestavy 339. Fighter Group), která byla vyzbrojena letouny P-51 Mustang.

Napsal: 16/7/2007, 11:41
od report
Zdar, Zápisníky, o kterých je se výše někdo zmínil, mám snad ještě ve sklepě a určitě o těchto událostech byla i zmínka v časopise L+K. Mrknu na to akdyž bych něco objevil, hodím do fóra

pokračováníI

Napsal: 13/5/2008, 20:24
od miroslav.chylek
abych se vrátil k tématu a dal tomu systém. na počátku 80.let bylo zjištěno ,že v operačním prostoru , jak Bratislavsko brněnské operace , tak především Ostravské operace jsou hluchá místa - je dost ztracených- nezvěstných letadel . A tak se vytvořily týmy a ty začaly jednat. Na vyškovsku to byl tým Jirky davida , dříve skupina pracujíci pod jednotkoulidových milicí zbrojovky vyškov. Dnes pracujíci jako zakladatelé Muzea latectví ve Vyškově. V Ostravě působila skupina Ing Balla- Mirek Žurek a Honza Ing šašek a Také moje maličkost . Zajistili jsme Mjr Zdeňka Bednáře z tehdejšího VU Hranečník. Poté jsme navázali spolupráci s pyrotechniky KS SNB Ostrava , vedených mjr Vasilem Šuhajem, / nejmladším bratrem legendárního Nikoly. Přidali se i další , poručík SNB 3 správy stb Radmil Minařík , který jako syn legendy odboje , a četnictva Richarda Minaříka. Moje maličkost se učastnila skoro všeho. mimo to oamělý lovec Ivo Havlík konkurent Ing Bally.....a v P/raze redakce zápisníků s jindřichem drebotou . Mezitím aktivní pátrač od Brna Vlastimil Schilberger a RNDr Klablena s geniální technikou - magnetometrem. tak to byl úvod....a budeme pokračovat / v roce 97 jsem při povodni v Přivoze přišel o archív , takže budu rekostruovat a připojím aktuální fota. mch

zastavení první vznik skupiny

Napsal: 16/5/2008, 19:47
od miroslav.chylek
při náhodných setkáních s letcem guljaničem přišlo na přetřes , že všichni piloti nejsou ještě a bylo 30 let po válce zjištěni , kde zahynuli.. a tak spontáně vzniklo v čechách a na moravě hnutí pátračů. Zastavení první bylo pod patronátem Nové svobody akce Bohuslavice . Na informaci místního informátora , že místní esembáci něco tutlají , že našli kosterní zbytky a kusy kovu... A Tak jsme se do toho dali , nejprve jsme museli zajistit kosterní pozůstaky, před zničením , prajzáčtí esembáci uvažovali , že je spálí v kotelně... zjistilo se , se jedná takřka o celou kostru , střelce četaře Vanuškina . Na místě nálezu v Bohuslavicích se rozběhla nebývalá akce . Ano je to il 2 , černá smrt , bitevní letadlo , které sehrálo mimořádnou roli nejen v Ostravské operaci,. Překvapení druhé , kopit pilota je v zemi , hledáme letce , podle průvodních znaků a dokladů jsme již zjistili , že jsme nalezli osádku lece poročíka Kondrašova a střelce četaře Vaňušina . stateční letci podle zjištění svědků , i kdež byli zasaženi po mnohých náletech na německá postavení naletěli na zábřežské letiště a co mohli zničili .. zahynuli. Následně za pomocí pyrotecniků , vojáků a těžké techniky byly trosky letadla vyzvednuty. Předtím , však byly pietně vyzvednuty ostaky ůletců , zejména skoro mumifikované tělo poručíka Kondrašova asi 3 metry v jílu.... zbytky letounů byly vyzvednuty , kulomety a kanony se ocitají po opravě v Památníků Ostravské oerace , motor s letadla skončil v aeroklubu , který převzal slavnostně název letce Konrašova a po roce 89 se motor i název záhadně ztratil. . Ale krátce po nálezu tehdy jsme zajistili důstojný pohřeb na Hřitově Rudé armády v Hlučíně. Paradoxem této doby bylo , že syn Letce Konrašova nikdy nepoznal svého Otce narodil se dva měsíce po smrti otce ....Lidé Kolem poručíka byli skvělí prostí lidé , kteří děkovali za nález manžela s syna a také otce ..smutné a přitom hluboce lidské okamžiky , konečně jej našli a nám děkovali.... Tak jsem poznal mimo osudu svých příbuzných co stála svoboda.....

Napsal: 17/5/2008, 18:06
od miroslav.chylek
Slatinský a Bílka , v průběhu pátrání po archívech jsme zjistili nesrovnalosti s osudem Il 2 1 4eskoslovenské smíšené divize v SSSR , pořád byli nejasnosti o posádce Il 2 slatinský nadrotmistr , pilot československé armády , poté slovenské a po přeletu příslušník Svobodovy armády , původním madaskou verzi jména Slatnay , Střelec by desátník Bílka , se slatinským sehraná dvojka. A smutný osud . Samotné letadlo ponechalo křídla pio setřelu na povrchu , motor zůstal ale s časti kabiny v zemi . vypravili jsme se do závady pro něj . Podařilo se vykopat trosky letadla , poměrně mnoho muninoce do škas a také jsme stáli na poněkud divném předmětu , mirek žůrek chtěl do toho kopnout ale duchapřítomný Vasyl šuhaj jej zadržel , a ono tam 50 Kg německá bomba , později jsme zjistili , že tyto bomby byly používány i našími letci. v průběhu patrání jsme jsistili s pláčem od místního zemědělce , že byl němci donucen mrtvé letce zakopat do hnojiště . i takový byl wermacht , letci po osvobození byli z nedůstojného hnojiště vykopani , již za dva dny a poté z ze zatímního úkrytu po válce pietně a a s poctami pohřeni . čest jejich památce.

Napsal: 21/8/2008, 11:54
od filnorm
Mikhassel.Dralno píše:V sobotu 30.9.2006 jsem se v rámci Polabského muzea Poděbrady zúčastnil jakožto zástupce vedoucího archeologa vytažení trosek Messerschmittu Bf 109 K. Fotky a článek budou v budoucnu...musíme dokončit očištění nálezů.

Bf 109K s neznámým Id. číslem --> zrezavatělo spadl dne 18.2.1945 v prostoru Choťánky-Poděbrady. Letěl pravděpodobně z Hradce Králové do Milovic na Nymbursku.
Pro ztrátu orientace a nedostatek paliva se zřítil - to byla první domněnka, ale pak jsme našli tělo pilota....no ušetřím vás detailů, ale momentální varianta je, že letěl přízemním letem, z nějakého důvodu ztratil výšku (JAKÉKOLIV TYPY BEREM) a v plné rychlosti narazil přibližně 10 stupňovém klesání do pole. Pilot na místě mrtev, letoun zničen z 70% a trosky se nacházejí až 100m od místa dopadu. V místě dopadu jsme vyhloubili sondu 4x4 metry do hloubky 2 metrů a našli jsme motor. Zcela zničený..

zatím vše.
Rád bych upozornil v této souvislosti na reakci na novém fóru o letecké válce: http://hloubkari.cz/forum/index.php?topic=36.0
Zdraví Filip

Napsal: 5/3/2009, 18:06
od Druss11
To :miroslav.chylek

Zdravím, jsem tady nový ale vaše vyprávění je super ... chtěl jsem se jen zeptat jestli něco nevíte o spojeneckém letadle které bylo sestřelono u Chvalíkovic o žních roku 1944 dvěma německými messerschmitty... před dopadem se rozlomilo o sloup vedení ... jednomu z pilotů se neotevřel padák a zahynul nedaleko v lese ...

Napsal: 5/3/2009, 19:01
od wildesau
Doporučím Ti tyto stránky http://hloubkari.bloguje.cz/

Napsal: 6/3/2009, 09:53
od Martas2411
miroslav.chylek píše:Slatinský a Bílka , v průběhu pátrání po archívech jsme zjistili nesrovnalosti s osudem Il 2 1 4eskoslovenské smíšené divize v SSSR , pořád byli nejasnosti o posádce Il 2 slatinský nadrotmistr , pilot československé armády , poté slovenské a po přeletu příslušník Svobodovy armády , původním madaskou verzi jména Slatnay , Střelec by desátník Bílka , se slatinským sehraná dvojka. A smutný osud . Samotné letadlo ponechalo křídla pio setřelu na povrchu , motor zůstal ale s časti kabiny v zemi . vypravili jsme se do závady pro něj . Podařilo se vykopat trosky letadla , poměrně mnoho muninoce do škas a také jsme stáli na poněkud divném předmětu , mirek žůrek chtěl do toho kopnout ale duchapřítomný Vasyl šuhaj jej zadržel , a ono tam 50 Kg německá bomba , později jsme zjistili , že tyto bomby byly používány i našími letci. v průběhu patrání jsme jsistili s pláčem od místního zemědělce , že byl němci donucen mrtvé letce zakopat do hnojiště . i takový byl wermacht , letci po osvobození byli z nedůstojného hnojiště vykopani , již za dva dny a poté z ze zatímního úkrytu po válce pietně a a s poctami pohřeni . čest jejich památce.

Byl jsem na hřbitově v Petrovicích u Karviné a nafotil jejich hrob.
viz zde
http://www.vojna.net/portal/viewtopic.php?t=1098

Zároven prosím o pomoc.Kontaktoval mě syn našeho stíhače Ondreje Kostíka ,který bojoval v Ostravské operaci v rámci 1.stíhacího čs.pluku,který byl součástí čs.smíšené letecké divize.Rotný Ondrej Kostík
prodělal dne 15.dubna 1945 vzdušný boj při němž poškodil FW 190.Ví se o tomto vzdušném boji víc?
Jenom vím,že Kostíkova lavočka byla v boji poškozena.Sháním veškeré informace o rotném Kostíkovi abych je mohl předat panu Kostíkovi mladšímu.Už jsem ho odkázal na vojenský archív,ale ptám se i zde.

To samé by mě zajímalo i o vzdušném boji kpt.Kozy dne 17.4.1945 při kterém kpt.Koza poškodil Me 109.Informace nemám žádné.
Můj jediný zdroj je kniha z roku 1985 od E.Bally "POD KŘÍDLY JE OSTRAVA".

Zároveň mě zajímají osudy sestřelených letadel v severomoravském kraji.
Napsal jsem i článek o sestřeleném B24 Liberator u obce Palačov nedaleko Nového Jičína a ozval se mi pán a poslal mi foto originálních vrtulových listů z tohoto stroje.Jestli by byl zájem foto přepošlu.
jinak článek zde.
http://www.vojna.net/portal/viewtopic.php?t=835

Napsal: 6/3/2009, 16:48
od Druss11
Doporučím Ti tyto stránky http://hloubkari.bloguje.cz/

Pokud to bylo pro mě tak díky moc