Napsal: 21/3/2006, 10:10
Hmmm.....jednoduše v té době by už Němci učili i veverky lítat,kdyby jim to mělo přinést obrat k lepšímu.A to byl právě duvod vzniku této stihačky.
Při zásahu z přední polosféry (do pilotní kabiny), ale kdo by to se stoosmičkou při takovém součtu rychlostí zkoušel. Při střelbě ze zadní polosféry musely být zásahy statisticky tři.kacermiroslav píše:K té výzbroji MK 108 r. 30mm s 50 náboji pro každý. Pro někoho se to může zdát být malá zásoba munice, nicméně jeden jediný projektil ráže 30mm většinou stačil ke zničení bombardéru.
zdroj: valka.cz2. května 1945 dosáhl jako první pilot Unteroffizier Rechberg vzdušného vítězství na He 162, když sestřelil P-47. O dva dny později sestřelil Leutnant Schmitt Typhoon.
Kačermíro, určitě díky za obšírnější výklad. Ano, problém, že ty letadla měla vyrábět „každá fabrika či truchlárna na nábytek“, ovšem jaksi nebylo možné v těchto podmínkách zaručit technologické postupy a kvalitu.kacermiroslav píše:Já si myslím, že zoufalá vojenská a hospodářská situace Německa ke konci války ospravedlňuje použití stroje, který ačkoliv je proudový, tak je stavěn převážně ze dřeva. Samozřejmě kvalita šla rapidně dolů, ale spíše než v samotném použití dřeva byl problém u dodavatelů. Aby mohla být výroba co nejmasovější (ideální plány počítaly se 4.000 stroji měsíčně! Někdy je uváděno 1.000 letadel měsíčně), bylo potřeba výrobu rozhodit do velkého množství drobných kovo a dřevozpracujících firem, které neměli zkušenost s precizností potřebnou pro leteckou výrobu (několik desítek firem).
V tom byl podle mě kámen úrazu, protože jinak se jednalo o velice zdařilou, i když nouzovou koncepci. Jinak i dnes musí člověk smeknout před tím tempem, jaký všichni na projektu Salamander (He 162) zamakali. Vždyť výkresové plány byly dokončeny 30.října 1944 a již o 37 dní později vzlétl prototyp! Také samotná výroba (některé odhady hovoří o celkem 170 dokončených He 162 všech verzí a 900 kusech rozpracovaných) hovoří o tom, že i ke konci války, dokázalo rozbombardované Německé vyrábět moderní proudové letadlo v masovém měřítku.
Tady jen doplním, že motorová gondola byla umístěná na hřbetu trupu, který byl vyroben jako duralová sjkořepina s dřevěným kuželem přídě. Křídlo, kryty podvozkových šachet a další části byly rovněž vyrobeny ze dřeva. V křídle pak byla umístěná palivová nádrž pro 360 litrů PHM (letecký petrolej J2). Dalších 695 litrů PHM bylo umístěno v trupové nádrži.Skeptik píše: V centrální části dřevěného křídla se nacházel úsek, pokrytý zevnitř speciálním lepidlem sloužící jako nádrž paliva.
Podle všeho jde o překlad z němčiny, některé germanismy člověku trhají oči naEl Diablo píše:Plagiát čeho?