Stránka 1 z 1

Nakajima Ki-201 Karyu

Napsal: 18/12/2005, 22:34
od Reisen
Nakajima Ki-201 Karyu

Továrna Nakajima měla v době kapitulace na 70% rozestavěný prototyp armádního proudového stíhacího bombardéru, který měl být hotový v prosinci 1945 a sériová výroba byla naplánována na březen 1946. Letounu bylo přiděleno označení Ki-201 a na rozdíl od letounu Kikka, byl Karyu téměř kopií Me-262A-1, ale i zde byly využity poznatky, které Nakajima získala vývojem prototypu Kikka. Motory pro Karyu byly buď Ne-230, nebo mírně výkonnější Ne-130. Při použití Ne-130 byla vypočtena maximální rychlost 851 km/hod. Při startu měly být podvěšeny raketové motory ToKo-15. Armádní letectvo však projevovalo větší zájem o Ki-202, projekt však neopustil rýsovací prkna.

Karayu - Ohnivý drak.

TTD Nakajima Ki-201 Karyu

Výrobce: Nakajima Kikoki Kabushiki Kaisha
Výroba: od roku 1944
Vyrobeno kusů: 1 nedokončený prototyp
Osádka: 1
Motor: 2x Ishikawajima Ne-230 o tahu 8,7 kN
Vzletová hmotnost: 5760 kg
Rozpětí: 13,68 m
Délka: 11,48 m
Výška: 3,96 m
Nosná plocha: 25,00 m2
Max. rychlost: 812 km/h
Dostup: 1200 m
Dolet: 980 km
Výzbroj : 2x kanón Ho-155-II ráže 30 mm a 2x kanón Ho-5 ráže 20 mm
Pumy: 500–800 kg

Napsal: 18/12/2005, 22:39
od Reisen
Kresba a pérovka Karyu .

Obrázek Obrázek
Ki-201 3D a kresba

Napsal: 18/12/2005, 22:44
od YAMATO
Dost mě překvapily japonské proudové motory, rychlost vývoje skoro z nuly, poměrně dobrý tah...to šlo nějak mimo mě...nemáš něco víc? Samostatný článek?

Napsal: 18/12/2005, 22:46
od Reisen
Jen něco málo, zatím by to na samotný článek asi nebylo, snad časem v horizontu pár měsíců. Mnohdy se jednalo jen o částečně vyzkoušené prototypy. Teď už vidím, jak je zase fatale sjede.

Napsal: 18/12/2005, 22:48
od YAMATO
OK, času dost, rozhodně mě to samotného překvapilo...jsem spíš na "písťáky" :mrgreen: ...a teď koukám, že i Japonci...

Napsal: 18/12/2005, 22:51
od Fatale
Reisen píše: Teď už vidím, jak je zase fatale sjede.
:mrgreen:

Napsal: 18/12/2005, 22:58
od YAMATO
No pokud zachráněný manuál a fotky byly tak velká pomoc :mrgreen:

Všeobecně se hodně mluví o velké pomoci z Německa, ale nebylo toho zas tak moc...hlavně DB 601 (Ki-61, D4Y), DB 605 (M6A, minimálně), dovezené MG 151/20 (jen něco přes 400 Ki-61), licenční MG 15 a MG 131...ale to skutečně špičkové, co Japoncům opravdu chybělo, radary, proudové motory a j., si Němci velmi dlouho schovávali pro sebe...a pak byl už problém to vůbec dopravit do Japonska.

Napsal: 18/12/2005, 23:02
od Fatale
aj, sry, tys reagoval asi na muj prispevek v puvodnim zneni, vid, kde jsem napsal, ze to bylo hodne diky zkusenostem nemcu... sry, sem nechtel dneska uz vic provokovat, tak jsem to smaznul :mrgreen:

pomoc tam byla, nemuselo jit prece o kompletni motory, i vypocty jsou ceny, stejne tak obycejny napady...

Napsal: 18/12/2005, 23:06
od YAMATO
Ale jo, ale vem si, že dokázali z toho mála zrekonstruovat motor, vyrobit ho, vyvíjet další varianty, letouny pro ně...docela to ukazuje na solidní schopnosti Japonců, ne?

Napsal: 18/12/2005, 23:12
od Fatale
kdyz si poradne prectes moje minuly prispevky, tak ja tam v jednom psal, ze japonci byli schopni konstrukteri :wink:

Napsal: 19/12/2005, 10:32
od Atlantis
Ono to taky nebylo moc zkoušeno a víme, jak dopadl první prototyp Kikky.
Dobré je, že tady už se Japonci odvázali. Z cc680km/h u Kikky na 812km/h (pravda, na Me-262 to tak trochu stále nemá)
Dotaz:Ty proudové Ne-230-Jak moc se podobaly Jumo 004?
btw:Když člověku teče do bot (obzvláště když je to napalm z B-29), tak dělá hodně zajímavý věci a nápady. Německo je toho zářným příkladem.

Napsal: 19/12/2005, 13:04
od YAMATO
Třeba že taky začneš vymýšlet strašný nesmysly, Německo je toho příkladem...

Napsal: 19/12/2005, 16:06
od Fatale
na vsech frontach se vymejslely desny zverstva, nejen u japoncu a nemcu :mrgreen:

Napsal: 19/12/2005, 16:49
od YAMATO
A to máš docela pravdu!

Napsal: 19/12/2005, 18:21
od Fatale
:mrgreen: hura, po dlouhy dobe shoda

Napsal: 5/6/2008, 19:26
od Hektor
To Atlantis
Dotaz:Ty proudové Ne-230-Jak moc se podobaly Jumo 004?
Myslím že to boli BMW 003 a nie junkers.
Když člověku teče do bot (obzvláště když je to napalm z B-29), tak dělá hodně zajímavý věci a nápady. Německo je toho zářným příkladem.
V WW2 už bol napalm? Podstata je ale rovnaká, človek pod tlakom je veľmi šikovní tvor.

BTW šikovní alebo nie nestihli to :mrgreen: