OSSR, kampak kráčíte?

Komentáře aktuálního dění ...

Moderátor: jarl

Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.

Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".

Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.

Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Odpovědět
klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od klingy »

NIko ACG ma klasicke nakladaky 747 s otvaracim nosom, alebo prestavane pre cestujucich?
Skoda ze si nevie 747 klaknut ako AN 124, to by ulachcilo nakladanie napr. dopravnych prostriedkov..
Napr. keby ACG kupilo par kusov taktickych 40-60 toniek k a uskutocnil by sa takyto program, tak by sme mali velmy solidne takticke letectvo...
No napadlo ma zapojit aj uz existujuceho dopravcu, ponuknut mu nejake vyhody, pripadne spolufinacovat nakup strojov, podobny pristup pouzivaju aj Americania s ich programom CRAF
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4166
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od niko »

Klingy: ACG ma po tohtorocnej obmene flotily tri B 747 400 SF. Su to cisto cargo lietadla. Maju dve bocne nakladace dvere a aj odklapacy nos. Nakladanie by bolo urcite zlozitejsie ako u AN 124, no zase ma lepsie letove parametre. Muselo by sa ale doriesit celkom dost veci. Pre nevyhovujuce cargo vybavenie, ale aj postavenie bratislavskeho letiska je ACG na BTS skor host a tie lietadla su bazovane po inych letiskach. Napr. aj v Prahe, Frankfurte.... Celkovo by taketo civilno - vojenske partnerstvo vyzadovalo dodatocne naklady. Napr vybavit vojenske letiska na primanie takychto strojov. Ale OS SR by tym ziskali moznost prevazat material v podstate kdekolvek na svete vlastnymi zdrojmi. Minule som letel civilnym strojom sukromnej spolocnosti s kapitanom od vladnej letky. Takze nejaka forma civilno-statneho spoluzitia uz aj funguje.
Podla mna by urcite slo dohodnut sa s ACG o nakupe aj novych lietadiel za urcitej participacie statu. No typujem, ze ACG by chcelo stroje, ktore su skor civilne a s moznostou dobreho servisovania. Cize zapadne. Taktiez by slo urcite o cisto komercnu bazu, kedze ACG sice je "slovenska" spolocnost, no je to v podstate medzinarodna firma. V podstate byvala nemecka firma, kupena Rusmi a sidliaca na Slovensku. Personal je z celeho sveta.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4166
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od niko »

klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od klingy »

Mozna by bolo zaujimave im poskytnut zazemie v Trencine vratane sluzieb LOTN
Co sa tyka lietadiel tak okrem, 747 ako strategickeho tazkeho nakladaku, pre OSSR nemalo zmysel investovat pokial by to mal byt nejaky klasicky cargo dopravak
V podstate jedine lietadlo na trhu, ktore splna moju predstavu o 40+ tonovom taktickom lietadle a je rozsirene aj u civilnych prepravcov je Il-76 :)
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17880
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od skelet »

Když se tak bavíte o takové výstavbě slovenského dopravního letectva, kolik máte vlastně nasazených vojáků v cizině? AČR jich měla pro představu okolo 600 (jestli jsem to dobře sečetl), přičemž největší kontigent měl 169 osob, jinak se to pohybovalo okolo 30-40 osob.
ObrázekObrázekObrázek
klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od klingy »

okolo 500
150 Pobaltie
169 Cyprus
40 Afganistan
40 Bosna

+ Potom su mensie operacie
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17880
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od skelet »

to máte celkem dost okolo baráku..
ObrázekObrázekObrázek
arten
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2707
Registrován: 10/3/2010, 01:30

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od arten »

Pobaltie je dočasne (a lieta sa tam, nešiel kontingent s technikou?) Máme +-250 vojakov vojakov vonku na takýto letecký park...

To je presne pointa môjho:
arten píše: Sumár - budeme mať:
2 x A319
2 x F100
2 x Spartany
6 x L-410

No a načo je nám samým takáto kapacita? :shock:
Na ktoré doteraz jaksik... nie je odpoveď.

Ale iné chcem - pozrite si tu vašu diskusiu páni (v dobrom). Máme to čo je vyššie a o čom diskutujete? :rotuj:
- Chcelo by to 20tonky..., moduly do 319ky... a čo tak 40-60tonky... 747 treba...
- Hmm a čo keby sme urobili nejakú strašne komplikovanú štruktúru civilného a vojenského partnerstva...

No a čo tak sa pozrieť na už existujúce partnerstvo - EATC (a SAC) - kde by sme mali k dispozícii všetko zo spomínaného? Podľa potreby? A kúpili by sme presne to, čo aktuálne v systéme EATC treba? Hm? :wink:
Skrátka treba zmeniť paradigmu - už skončila doba národných dopravných letectiev, buduje sa Európske. Môžeme kopať nožičkami a trucovať, nič na tom, že sa to reálne deje, nespravíme. Ale stále sa môžeme pridať. To že nákladovo je tento prístup podstatne výhodnejší asi prízvukovať netreba... :up:
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11847
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od Zemakt »

Kromě těch F100 mi to zas jako velkej úlet nepřipadá, snad ten Airbus by stačil možná jeden. Fokkery nechápu, proč to vůbec a pro koho?
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4166
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od niko »

SAR - 3 masiny C 17 pre 12 krajin
EATS - 1 airlift Wing pre celu Europu a americke jednotky v Europe

Necudujem sa ani, ze sa na prepravu par tyzdnov caka.

Arten zase ? Sak som ti to pisal x krat. :lol:
arten
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2707
Registrován: 10/3/2010, 01:30

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od arten »

Zemkat - presne. A zbytok bude mať vyťaženosť aj tak max. 4h týždenne... (skôr menej a budú im "hľadať" využitie)
(Máme +-250 vojakov vojakov vonku, výsadkári sú iba žilinský pluk šp. určenia, žiadne ďalšie navýšenie kapacít sa neplánuje)

Niko - SAC je to čo bude po ukončení dočasného programu SALIS (ten zatiaľ prirátaj)

nie EATS - EATC - European Air Transport Command - koordinuje prakticky všetky dopravné lietadla členských štátov.
Čiže nie jedna letka - kombinovaná flotila predstavujúca (zatiaľ) 75% európskych leteckých dopravných kapacít.

Takže - prečo sa nepridať?
1. Využívať vieš všetko čo je k dispozícii (teda "20tonky," A400M, atď.)
2. Šetríš peniaze

Neviem, čo si mi "zase písal" - skús upresniť...
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4166
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od niko »

Arten myslim, ze principialne nikto nie je proti vyuzivaniu spolocnych dopravnych programov. O com tu cely cas rozpravame je, ze tieto programy neznamenaju nahradu za vlastne dopravne letectvo. Je to len doplnok.
- s cim chces vysadzovat 5. psu, rhp, padackarov ? Na rozdiel od toho, co pises, rozsirenie tychto jednotiek sa planuje. A uz aj prebieha. Kedze su celkom slusne kapacitne vytazene.
- ako chces riesit MEDEVAC ?
- Vzdusne zasobovanie ?
- akutnu prepravu ?
Predpokladas, ze nam tu povedzme Nemci budu posielat lietadla na nase cvicenia, aby si OS SR precvicili sposobilosti ? Asi tak, ako vyskove zoskoky. Raz za 5 rokov. Alebo co, zrusime uplne vysadky a tie dalsie veci ? Alebo inak. Preco drviva väcsina statov buduje dopravne letectvo ? Dokonca aj tie, ktore nemaju to stihacie.

Inak vytazenie lietadla 4 letove hodiny tyzdenne je cez 200 hodin rocne. Teda viac ako maju masiny zapojene do tych tvojich kooperacnych programov.
klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od klingy »

Niko, Arten to splostuje na vysadkarov, ja chapem dopravne letectvo takticke a strategicke, ako zaklad schopnosti medzinarodneho krizoveho manazmentu, a to niesu len vysadkari, resp. aj ty vysadkari (ale aero mobilne sily) potrebuju k sebe dostat tazke zbrane, nakladne vozidla, pripadne vyslanie kolesovych vozidiel nehovoriac o pasakoch, vrtlnikoch municii a proviante...

Serval je dobry priklad, je ako sa pustit do operacie bez dostatocne diminzovanej leteckej prepravnej kapacity, v tom case mali Francuzi k dispozicii

3x A 310
1x A 330 MRTT

a z taktickych
menej nez 5 kusov A 400
27 16 toniek Casa
14 C-130
27 C-160
a to pri nasadeni 4500 prislusnikov armady
cize realne bolo schopnych prepravit
A zachranovalo ich dalsich x statov, ktore poskytovali C-17 a C-130 ked aj pri obmedzenom kontigente, sa muselo pomali zozbierat vsetko co v zapadnej Europe je + pomahali UAE, Kanada a USA
Cize nic moc, cela ta mantra o zdielany kapacit, ked v Europe nieje potrebny pocet lietadiel je fakt na hlavu, to je take "socialitsticke" vsetci budu vsetko zdielat, nikto nema nic a nikto v vlastne nema sposobilost, a to sa vsetci smiali s tych Ruskych prenajatych lodi... :mrgreen:
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17880
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od skelet »

niko: například v případě výcviku pilotů Gripenů to tak funguje. Prostě jedno za čas si sem odskočí tanker a oni si procvičují tankování za letu.
btw.: určitou možností pro "chudší" letectva je Lockheed LM-100J
ObrázekObrázekObrázek
klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od klingy »

Skelete tankovanie sa neda porovnat s taktickym dopravnym letectvom, bud chces robit expedicne operacie, mas na prislusne jednotky a primerane kapacity alebo to nerob...

LM 100J nieje riesenie, je to civilna 130, znova naraz na te isty problem dva Landrovery (Iveca) jeden Pandur alebo Tatrovka,
Jedine cenovo efektivne riesenie pre male krajiny je podla mojho, take ake som navrhol vyssie, cize v sukromno-verejnom (vojenskom) partnersvte v podstate ide o formu PPP, kde ma krajina zabezpecene prepravne kapacity a zaroven si tie lietadla na seba zarabaju, ci tuto kapacitu budu napr. zdielat CR a SR je uz vecou dohody a kolko vhodnych jednotiek su ochotny vyclenit pre expedicne operacie

len. na margo uvahy spocitaj si kolko lietadiel, treba na prepravu nedaj boze na vysadok 43. vysadkoveho praporu, ale zo vsetkym materialom vratane Kajmanov a Tatroviek
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17880
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od skelet »

klingy reagoval jsem na tuto větu "Predpokladas, ze nam tu povedzme Nemci budu posielat lietadla na nase cvicenia, aby si OS SR precvicili sposobilosti ?"
LM100J není a je řešením. Je o dost levnější, než vojenský bratranec, ale v případě zájmu se z ní dá udělat polovojenská verzem která bude na půl cesty mezi vojákem a civilem.
A s tím větším letadlem.. zase si nehrajme na něco co nejsme. Přepravovat velké náklady by bylo fajn, ale OS SR a ani AČR něco takového neuživí a ani neuplatní. Na to jejich vojska pendlují minimálně... a vést výsadkové operace? To mi přijde jako úplná fantasmagorie, promiň.
A na kontingenty ti stačí nasmluvnit dopravu s nákladním přepravcem. Jak AČR, tak OS SR ví dlouho dopředu co a kam chtějí rychlé dovézt.
ObrázekObrázekObrázek
arten
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2707
Registrován: 10/3/2010, 01:30

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od arten »

niko píše:Arten myslim, ze principialne nikto nie je proti vyuzivaniu spolocnych dopravnych programov. O com tu cely cas rozpravame je, ze tieto programy neznamenaju nahradu za vlastne dopravne letectvo. Je to len doplnok.
Nie, nie je. SAC a SALIS sú o strat. kapacite, ktorú tieto štáty nemajú, EATC - European Air Transport Command - koordinuje prakticky všetky dopravné lietadla členských štátov. Čiže je ich nadstavbou.
niko píše:- s cim chces vysadzovat 5. psu, rhp, padackarov ? Na rozdiel od toho, co pises, rozsirenie tychto jednotiek sa planuje. A uz aj prebieha. Kedze su celkom slusne kapacitne vytazene.
- ako chces riesit MEDEVAC ?
- Vzdusne zasobovanie ?
- akutnu prepravu ?
Predpokladas, ze nam tu povedzme Nemci budu posielat lietadla na nase cvicenia, aby si OS SR precvicili sposobilosti ?
Ano presne tak.

Čiže nakúpiť to, čo aktuálne v systéme EATC najviac treba a mať možnosť využívať naozaj rozličné dopravné kapacity - aj 20ky, aj Atlasy, aj väčšie lietadlá - ktoré sami tu potvrdzujete, že treba a zároveň, že na ne nemáme...
A ak je však pravda čo píšeš tu: "Inak vytazenie lietadla 4 letove hodiny tyzdenne je cez 200 hodin rocne. Teda viac ako maju masiny zapojene do tych tvojich kooperacnych programov." - tak potom by možno ani netrebalo kupovať nič a stačil by možno len nejaký fin. vklad.

Mimochodom, to je v rozpore s tým čo píše klingy.
Na druhú stranu, klingy tvoje počty nesedia - dnes EATC koordinuje cca 220 lietadiel (= druhú najväčšiu dopravnú kapacitu na svete)
klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od klingy »

Si robis Arten strandu 220 lietadiel druha najvacsia dopravnka kapacita na svete? :lol:
Kym nieco take strelis tak si pozri to prosim to over

Moje pocty sedia, tie pocty, co maju krajiny ako Belgicko, Dansko, Holandsko su smiesne po 4 kusy dopravakov
arten
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2707
Registrován: 10/3/2010, 01:30

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od arten »

Tak neviem, majú Rusi reálne viac? (Ťažko sa ich počty kontrolujú - nevieš koľko sú v skutočnosti "sušky")

Nie, tvoje počty nesedia - https://en.wikipedia.org/wiki/European_ ... mand#Fleet
klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: ASR kampak kráčíš?

Příspěvek od klingy »

Arten, tak to skusim este raz vo vstahu k operacii Mali pocty Francuzskeho transportneho letectva sedia
Z Tych 220 si odpocitaj tie, ktore budu nahradene A-400

Overoval som to s viacerych zdrojov a Rusi by mali mat v aktivnej sluzbe 120 IL-76 MD + 100 v rezerve vratane 39 novych Il 76MD 90A, ktorych dodavky maju byt ukoncene do 2020)
https://tvzvezda.ru/news/opk/content/20 ... 2-462q.htm
2x AN-22
116 AN-26 v aktivnej sluzbe (od 2019 sa konecne zacne z ich nahradou IL-112)
65ks AN-12
25ks AN-72

AN-12 a AN-72 ma nahradit Il-214
15 AN-125 + 15 je v rezerve
33 ks IL 78
a potom idu tie vsetky sovietske dopravaky Il 18, 62, TU 154, TU-134, + modernejsie AN-140 a AN 148
Odpovědět

Zpět na „Aktuality“