Hektor píše:Koľko lietadiel Mig-29 a Su-27 ešte VVS potrebuje nahradiť?
Mig-29 - posledná bojová letka je v Arménsku (Erebuni).
Su-27 - slúži 6 letiek Su-27SM/SM3 (4+2) a cca 2-3 letky nemodernizovaných Su-27S/P. Tie podľa mňa nahradia práve Su-57 z prvej objednávky, SM-ká tu ešte nejaký čas pobudnú (min. do ďalšej objednávky Su-57) - potrebujú navýšiť počty letiek v plukoch na tri, u mnohých sú len dve.
Hektor píše:...ešte Su-24M by mohli u VKS a VMF nahradiť Su-30SM a Su-34M.
To sa deje. Su-24M u letectva slúži v Mončegorsku, Marinovke, Gvardejsku a Varfolomejevke. +/- 4-6 letiek.
Ako bude postupovať náhrada zatiaľ neviem, ale pri objednávke na 24 ks Su-34NVO a očakávanej objednávke 76 ks Su-34M sa dá očakávať vyradenie posledných Su-24M od letectva do konca tejto dekády.
U námorníctva je situácia trošku horšia, tam Su-24M slúžia ešte myslím u všetkých flotov, i keď náhrada je rozbehnutá. Odhadovaný (a skôr aj uvádzaný cieľový) počet je cca 100 ks, z toho 28 ks slúži a (Balt, Čierne more, Sever) a 21 je objednaných. Tiež sa to dá stihnúť do konca 20-tych rokov.
Hektor píše:
Preto si myslím že v budúcnosti sa dalšie objednávky sústredia na Su-57, Su-34M a náhradu MiG-31 a Su-25.
U Su-25 predpokladám:
1.) reinkarnáciu Su-25 a ich znovuvýrobu
2.) úpravu Yak-130 čo aj bol projekt ale bol zavrhnutý pretože naň nevedeli dostať dosť panciera aby boli spokojný.
3.) rezignácia na prúdový špeciál a prevedenie povinností na vrtuľníky Ka-52 a Mi-28. Ich diaľkové PTRS a radar ich k tomu predurčujú.
Mig-31 - posledné boli vyrobené v roku 1994, tj. životnosť by aj kvôli malým náletom po rozpade ZSSR nemusela byť problémom. V prvom rade budú nahradzovať samy seba (Mi-31BM), v dlhodobej perspektíve - ťažko povedať, možno nový stroj, možno Su-57.
Su-25 - novovýroba určite nie, načo. Predpokladám modernizáciu všetkého čo sa bude dať na Su-25SM3, eventuálne ďalej, podľa toho čo dovolí životnosť drakov. Náhrada - podľa mňa kombinácia bezpilotných lietadiel a Su-34.
Jak-130 - podľa mňa nie, nosnosť má malú a ochranu tiež.
nine_mike píše:Ja si myslím, že Mig-31 nebudú nahradené, ale aj po zavedení Mig-41 (alebo aký tomu dajú názov) budú slúžiť súbežne minimálne ako nosiče protilodných/protizemných RS s dlhým doletom.
Mne osobne celá tá kombinácia s Kinždalom príde ako improvizácia, Mig-41 alebo akákoľvek náhrada (ak bude) je 15 rokov od radových jednotiek.
Hektor píše:
Keď naučia Tu-22M a Tu-160M nosiť Kinžal tak už MiG-31K nebude treba.
Tu-160M podľa mňa Kindžal nosiť nebude - na protilodné úlohy im ho bude ľúto.
Tu-22M3M - určite áno, otázne je koľko ich bude.
nine_mike píše:... tam tie preťaženia asi nebudú ako pri stíhačoch.
To je pravda, Mig-31 myslím si že aj z tohto dôvodu problém s životnosťou zatiaľ nemá.
nine_mike píše:
Su-57 je ale dizajnovaný pre iné úlohy, nie? Mig-31 a jeho úlohy sú tak špecifické, že jeho prostá náhrada za Su-57 mi nepripadá reálna, keby to tak bolo, tak by nepracovali na Mig-41.
To uvidíme. Jeho náhrada Su-57 je možná, v dlhodobejšom výhľade. Povedzme od tretej objednávky.
Ak bude nový stroj, Suchoj ho podľa mňa postaví na základe Su-57.
Mig ho bude musieť postaviť nanovo - čo je inak jediný dôvod, pre ktorý to má podľa mňa význam. Potrebujú dve rovnocenné konštrukčné kancelárie, inak budú mať v budúcnosti problém.