Sonar mať nemusí, ale je určený aj pre spoluprácu s námorníctvom (doprava, zásobovanie, SAR), kde sa KV pásmo používa celkom dosť, takže KV rádiostanica je potrebná.
Nemá náhodou podobnú anténu aj na druhej strane?
Roura na vrtulníku?
Moderátor: jarl
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
No, som z toho volaký zmatený:
Tenhle Ital má evidentně klacek na VKV:
http://www.funonthenet.in/forums/index. ... c=101926.0
A Švéd nemá raději žádnou:
http://www.militaryaviation.eu/helicopt ... r/NH90.htm
Tudíž bych řekl, že Germáni mají u TTH rádio na KV nejspíš kvůli SAR. Ostatní si tam montují rádia, jaká chtějí :-)
Tenhle Ital má evidentně klacek na VKV:
http://www.funonthenet.in/forums/index. ... c=101926.0
A Švéd nemá raději žádnou:
http://www.militaryaviation.eu/helicopt ... r/NH90.htm
Tudíž bych řekl, že Germáni mají u TTH rádio na KV nejspíš kvůli SAR. Ostatní si tam montují rádia, jaká chtějí :-)
A Mistr Sun pravil: "Pokud nebyly povely dosti jasné, rozkazy dosti srozumitelné, pak je to chyba hlavního velitele."
Teď jsem zmatený spíš já. Jestli má ten Ital VKV, což já jako absolutní laik nepoznám, tak nechápu jednu věc - proč mají všechny námořní NH 90 na celém světě VKV anténu, když mi tady bylo sděleno že Němci mají KV kvůli námořnictvu (nebo SAR, to je jedno)? Paradoxně jediný další vrtulník s touhle "anténou pro SAR" který jsem našel je australské armády. Armády, ne námořnictva, na australské námořní NH 90 je to kratší "zábradlí".
K tomu Švédovi - vypadá to, že anténu neměl jen první kus, zbytek vypadá takhle -
Finsko -
Norsko -
Holandsko -
Francie -
Itálie -
Řecko -
Německo -
Australská armáda -
Australské námořnictvo -
Omán -
Airbus a NH 90 -
Ty obrázky nemají cokoliv dokazovat, jen se mi líbili tak proč je sem nedat. Hlavně australským NH 90 to hodně sluší.
K tomu Švédovi - vypadá to, že anténu neměl jen první kus, zbytek vypadá takhle -
Finsko -
Norsko -
Holandsko -
Francie -
Itálie -
Řecko -
Německo -
Australská armáda -
Australské námořnictvo -
Omán -
Airbus a NH 90 -
Ty obrázky nemají cokoliv dokazovat, jen se mi líbili tak proč je sem nedat. Hlavně australským NH 90 to hodně sluší.
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Asi kvôli tomu, že u námorných strojov (nielen austrálskych) sa chvostový nosník zlamuje častejšie a anténa by sa musela v zadnej časti rozpájať alebo demontovať. Pozemné stroje majú chvostový nosník tiež zlamovací, ale bežne sa nezlamuje a tak je anténa uchytená napevno až po koniec - obecne platí dlhšia=lepšia a tu je to zhruba meter - možno 1/5 celkovej dĺžky.Farky píše:Paradoxně jediný další vrtulník s touhle "anténou pro SAR" který jsem našel je australské armády. Armády, ne námořnictva, na australské námořní NH 90 je to kratší "zábradlí".
Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
to Alchymista: K tomu "čím delší, tím lepší" bych dodal "jak kdy ...".
Jakožto přízemní tvor námořní a pozemní verzi moc nerozeznám, ale námořníci používají VKV pásmo pro spojení na kratší vzdálenosti - do desítek km. KV se používá pro spojenína řádově stovky až tisíce km a SLF pásmo pro spojení s ponorkami. V KV pak vzhledem k šíření na velké vzdálenosti ještě na moři pracují nouzové majáky a "distress call".
To zkrácení antény by posunulo použitelné pásmo směrem nahoru.
Nedalo mi to a přelouskal jsem 190stránkový pamflet nazvaný THE EUROPEAN TABLE OF FREQUENCY ALLOCATIONS AND UTILISATIONS. Pro der Militärfllugmobilfunk in der KW-Band tam je uvedeno:
23200 23350 kHz
21924 22000 kHz HF Data Links
17900 17970 kHz HF Data Links
13260 13360 kHz HF Data Links
11275 11400 kHz HF Data Links
10005 10100 kHz HF Data Links
8815 8965 kHz HF Data Links
8965 9040 kHz
5680 5730 kHz rescue centers
5480 5680 kHz HF Data Links
Jestli máte známého se skenerem na pohraničním kopci, může ověřit, jestli tahle pásma Němci používají. Samotného by mě to zajímalo.
Jakožto přízemní tvor námořní a pozemní verzi moc nerozeznám, ale námořníci používají VKV pásmo pro spojení na kratší vzdálenosti - do desítek km. KV se používá pro spojenína řádově stovky až tisíce km a SLF pásmo pro spojení s ponorkami. V KV pak vzhledem k šíření na velké vzdálenosti ještě na moři pracují nouzové majáky a "distress call".
To zkrácení antény by posunulo použitelné pásmo směrem nahoru.
Nedalo mi to a přelouskal jsem 190stránkový pamflet nazvaný THE EUROPEAN TABLE OF FREQUENCY ALLOCATIONS AND UTILISATIONS. Pro der Militärfllugmobilfunk in der KW-Band tam je uvedeno:
23200 23350 kHz
21924 22000 kHz HF Data Links
17900 17970 kHz HF Data Links
13260 13360 kHz HF Data Links
11275 11400 kHz HF Data Links
10005 10100 kHz HF Data Links
8815 8965 kHz HF Data Links
8965 9040 kHz
5680 5730 kHz rescue centers
5480 5680 kHz HF Data Links
Jestli máte známého se skenerem na pohraničním kopci, může ověřit, jestli tahle pásma Němci používají. Samotného by mě to zajímalo.
A Mistr Sun pravil: "Pokud nebyly povely dosti jasné, rozkazy dosti srozumitelné, pak je to chyba hlavního velitele."
To by jeden nevěřil co z jedné tyčky může vzejít za zajímavý a velmi čučavý post. Kolega Mantra asi hledí stejně jako já.
Farky ti Australané fakt vypadají luxusně. Ale i ten Ománský se mi líbí.
Farky ti Australané fakt vypadají luxusně. Ale i ten Ománský se mi líbí.
Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:
JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
- kopapaka
- 6. Podplukovník
- Příspěvky: 3837
- Registrován: 26/1/2008, 20:47
- Bydliště: kósek od Prostějova
Co já vím, tak většina článků se takhle pěkně rozjede kvůli nějaké drobnosti...
Je to celkem zajímavý stroj, ale osobně mám radši klasické Mi8/17 a tak dál.
Ale to je hlavně proto, že sem u nich byl na vojně.
Pokud by někdo měl zájem a chuť louskat bukvy ...
http://www.radioscanner.ru
Dá se tam narazit na různé nahrávky radiokomunikace ( i ke stažení ).
Bývá to v MP3, taková zajímavá " hudba "
Třeba tam někdo na něco narazíte...
EDIT:
Soubory na stažení- radionahrávky- NATO:
http://www.radioscanner.ru/files/nato/
B-52H Tuff-21 op`s normal. Классика холодной войны и былых времён.
http://www.radioscanner.ru/files/downlo ... ord135.mp3
Je to celkem zajímavý stroj, ale osobně mám radši klasické Mi8/17 a tak dál.
Ale to je hlavně proto, že sem u nich byl na vojně.
Pokud by někdo měl zájem a chuť louskat bukvy ...
http://www.radioscanner.ru
Dá se tam narazit na různé nahrávky radiokomunikace ( i ke stažení ).
Bývá to v MP3, taková zajímavá " hudba "
Třeba tam někdo na něco narazíte...
EDIT:
Soubory na stažení- radionahrávky- NATO:
http://www.radioscanner.ru/files/nato/
B-52H Tuff-21 op`s normal. Классика холодной войны и былых времён.
http://www.radioscanner.ru/files/downlo ... ord135.mp3
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"