Příspěvek mě nadchl. Omlouvám se za zkrácenou citaci. Odpovědi:lamada píše:Chlape, chtěl bych se zeptat okud jste z té dálnice u Vyškova létali, jestli se nepletu tak dálnice z Brna na Olomouc v místech kolem Vyškova byla otevřena na začátku devadesátých let. A letiště na dálnici kdesi u Čáslavi ??? No možná jste létali s Blaníkama ve Zbraslavicích.
Na dálnici se chodilo minimálně většinou se využívali záložní letiště :
Primo: létali jsme opravdu z dálničního pásu u Vyškova na Moravě. To že byla dálnice otevřena až počátkem devadesátých let neznamená, že tam to letiště nebylo. Bylo a bylo v provozu. Klidně si to ověř, jelikož jsem tam byl a osobně, tak si nemám důvod vymýšlet.
Secundo: To druhé letiště nevím už přesně kde je bylo v provozu také. Opět nemám důvod si vymýšlet, byl jsem u toho když se tam natáčel film pro studijní a výukové účely nazvaný : LÉTÁNÍ NA DÁLNICI. Jednu z cisteren co v tom filmu jsou ukázány jsem připravoval já osobně.
O létání s Blaníkama ve Zbrasavicích nic nevím. Blaník je myslím větroň a kde jsou Zbraslavice nemám tucha.
Jelikož jsem byl jeden rok velitelem 31.roty letištního a radiotechnického zabezpečení v Bechyni, vím o rozběhu provozu na záložních plochách své - za ten rok jsem to realizoval dvakrát. Jednou na letišti Hosín u Hluboké nad Vltavou a jednou na letišti Všechov u Tábora.
Ale já se staral o provoz helikoptér, bylo to jednodušší.
Když jsme rozjížděli provoz u Vyškova tak jako první se stavěla Dálná a Bližná o což se postarali naši dráti a my týlaři a ženisté na zemi jsme jako první pečlivě zametali celou plochu a pomocí Vibračních válců zhutňovali 100 široký záložní zelený pás jako nouzovou plochu. Za celou dobu nebyl použitý - byla to rezerva.
lamado - já si nikdy nevymýšlím - vůči fóru by to nebylo fér. Když zde uvedu, že jsem někde byl a něco tam dělal, je to pravda.
Všechno ostatní co jsi uvedl jsou velmi zajímavé a cenné informace.