Hotové modely letadel a další létající techniky
Moderátor: jarl
- p3tris
- Kapitán
- Příspěvky: 1394
- Registrován: 24/6/2011, 12:46
- Bydliště: Vodňany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
Jak už jsem psal do jedné skupiny na FB, podle mě nejjednodušší způsob, jak z něj udělat něco přibližujícího se reálnému předobrazu, je jít cestou W.Nr.3100. Zbarvení víceméně souhlasí. Jak píše Hornet, nejpatrnější rozlišovací znaky, tedy motorové gondoly, jsou jaksi "univerzální". Takže to chce odstranit antény radaru, přídavné nádrže, dvě hlavně zadního kulometu nahradit jen jednou, odříznout nástavce na výfucích a doplnit pod trup na závěsníky pumy. A pak sehnat vosu na čumák. Ale myslím, že jí tam 6./ZG 1 neměla úplně do začátku svého působení na východní frontě, takže když neseženeš, není to zas taková chyba.
Chápu, že většina nebude chtít do radarů říznout. Ale pokud, jak je zvykem, budou až v blistru ulámaný, dost to zjednodušuje rozhodování, co s tím :-)
Chápu, že většina nebude chtít do radarů říznout. Ale pokud, jak je zvykem, budou až v blistru ulámaný, dost to zjednodušuje rozhodování, co s tím :-)
"Non je ne regrette rien"
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
A není lepší vůbec takového bastarda nekupovat? Nebo to vaše sběratelství má nějaká pravidla, třeba úplnost kolekce apod.?
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
Také uvažuji co s tím. Mezek stodesítka se mi vždycky hrozně líbil, ač jinak výtvory III. říše z principu neobdivuji. Pamatuji se na první fotku, kterou jsem viděl, je to už víc než padesát let. Mám tušení, že vyšla v časopise Rozhlas, a byl to ten snímek letounu se žraločí tlamou a idetifikačním písmenem E. Je i v přiloženém časopise, který je, jako obvykle, nevalné hodnoty.
P3trisovo řesení je jedna cesta, amputace parohů a tlumičů bych se zase tak nebál. Anebo, sehnat příslušné obtisky, nechat si model přestříkat od nějakého aktivního kitaře a mít opravdu radarovou verzi G-4 v odpovídajícím provedení. Sám bych si na takovou zásadní úpravu markingu už netroufl.
Ano, kolego Zemakte, máš pravdu. Úplnost kolekce aspoň nejdůležitějších typů, skutečně hraje svoji roli.
P3trisovo řesení je jedna cesta, amputace parohů a tlumičů bych se zase tak nebál. Anebo, sehnat příslušné obtisky, nechat si model přestříkat od nějakého aktivního kitaře a mít opravdu radarovou verzi G-4 v odpovídajícím provedení. Sám bych si na takovou zásadní úpravu markingu už netroufl.
Ano, kolego Zemakte, máš pravdu. Úplnost kolekce aspoň nejdůležitějších typů, skutečně hraje svoji roli.
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
No jo, ale když ten model takto přestavíš, nesnižuje to potom jeho hodnotu ve sbírce. Mám kámoše co sbírá autíčka a vím, že i vyndání z krabičky model degraduje.
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
Rozumím, vím, že to tak je, ale tohle mě nechává v klidu. Trochu odbočím, před pár dny jsem pro vnuka sháněl hračku dinosaura. Konkrétní druh a výrobce, kluk se vyzná. Ten druh už přímo v prodeji nebyl, za to na E-Bay apod. ho nabízel kde kdo. Za pěti až šestinásobnou cenu, samozžejmě zabalený v originále.
Chtěl jsem říct, že nejsem sběratel tohoto typu.
Jo, a s vnukem jsem se domluvil, koupil jsem hodně podobného u českého prodejce, za normální cenu.
Chtěl jsem říct, že nejsem sběratel tohoto typu.
Jo, a s vnukem jsem se domluvil, koupil jsem hodně podobného u českého prodejce, za normální cenu.
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
Tak fajn, jsi praktik
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
- p3tris
- Kapitán
- Příspěvky: 1394
- Registrován: 24/6/2011, 12:46
- Bydliště: Vodňany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
Nějaké zprávy, jestli ve středu vyšel jako číslo 43 Morane-Saulnier M.S.406? Nikde v trafikách jsem na něj nenarazil.
"Non je ne regrette rien"
- p3tris
- Kapitán
- Příspěvky: 1394
- Registrován: 24/6/2011, 12:46
- Bydliště: Vodňany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
Luppa 43
MORANE-SAULNIER MS.406 C1
Na letounu číslo No.989 létal v dubnu 1940 velitel Groupe de Chasse II/3 Cdt. Jules Morlat. Na rozdíl od jiných strojů skupiny měl na směrovce znak celé GC/3 a ne jednotlivých eskader (supa pro SPA 37 nebo chrta pro SPA 81). U této jednotky sloužila i šestice československých pilotů Mikolášek, Peroutka, Körber, Gleich, Cukr a Pavlů. Skupina v té době operovala z letiště v Connantre. Po přezbrojení na D.520 byl stroj předán GC I/2, kde na něm po zásahu flakem 17.června 1940 zahynul Cpt. Raoul Patureau-Mirand. Morlat zůstal ve velení GC II/3 i po kapitulaci Francie, zúčastnil se bojů proti Britům v Severní Africe a později bojoval po boku spojenců v řadách znovuobnovené Armée de l‘Air.
pozn: Model je stejný jako u edice Amercom
Morlatův MS.406 C1 na letišti Fayence v září 1939
MORANE-SAULNIER MS.406 C1
Na letounu číslo No.989 létal v dubnu 1940 velitel Groupe de Chasse II/3 Cdt. Jules Morlat. Na rozdíl od jiných strojů skupiny měl na směrovce znak celé GC/3 a ne jednotlivých eskader (supa pro SPA 37 nebo chrta pro SPA 81). U této jednotky sloužila i šestice československých pilotů Mikolášek, Peroutka, Körber, Gleich, Cukr a Pavlů. Skupina v té době operovala z letiště v Connantre. Po přezbrojení na D.520 byl stroj předán GC I/2, kde na něm po zásahu flakem 17.června 1940 zahynul Cpt. Raoul Patureau-Mirand. Morlat zůstal ve velení GC II/3 i po kapitulaci Francie, zúčastnil se bojů proti Britům v Severní Africe a později bojoval po boku spojenců v řadách znovuobnovené Armée de l‘Air.
pozn: Model je stejný jako u edice Amercom
Morlatův MS.406 C1 na letišti Fayence v září 1939
"Non je ne regrette rien"
- p3tris
- Kapitán
- Příspěvky: 1394
- Registrován: 24/6/2011, 12:46
- Bydliště: Vodňany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
Luppa 44
GRUMMAN F6F-5 HELLCAT
Na stroji číslo 9 létal Lt. Hamilton "Mac" McWhorter III, první letecké eso na Hellcatech. V březnu 1944 byl přeřazen od VF-9 k VF-12, operující z lodi USS Randolph (CV-15), aby pomohl s přeškolením jednotky na tento typ. V jejích řadách se zúčastnil i prvního útoku palubních letounů na Tokio 16. února 1945 a získal během hlídky 13. května 1945 poslední ze svých dvanácti vítězství. VF-12 ukončila bojovou činnost v oblasti v červnu 1945, ale " McWhorter zůstal u námořnictva až do odchodu do výslužby v roce 1969.
pozn: Model je stejný jako u edice Amercom
Lt. Hamilton "Mac" McWhorter v kabině Hellcatu
GRUMMAN F6F-5 HELLCAT
Na stroji číslo 9 létal Lt. Hamilton "Mac" McWhorter III, první letecké eso na Hellcatech. V březnu 1944 byl přeřazen od VF-9 k VF-12, operující z lodi USS Randolph (CV-15), aby pomohl s přeškolením jednotky na tento typ. V jejích řadách se zúčastnil i prvního útoku palubních letounů na Tokio 16. února 1945 a získal během hlídky 13. května 1945 poslední ze svých dvanácti vítězství. VF-12 ukončila bojovou činnost v oblasti v červnu 1945, ale " McWhorter zůstal u námořnictva až do odchodu do výslužby v roce 1969.
pozn: Model je stejný jako u edice Amercom
Lt. Hamilton "Mac" McWhorter v kabině Hellcatu
"Non je ne regrette rien"
- p3tris
- Kapitán
- Příspěvky: 1394
- Registrován: 24/6/2011, 12:46
- Bydliště: Vodňany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
Luppa 45
AVRO 683 LANCASTER B Mk.I SPECIAL
33 letounů verze Mk.I bylo na jaře 1945 přestavěno na verzi Special, určenou k nesení pumy Grand Slam. Ta se se svými bezmála 10 000 kg stala vůbec nejtěžší bombou použitou během války. Kvůli mohutnosti nákladu byl zesílen podvozek a odstraněny dveře pumovnice. Omezení celkové hmotnosti si vyžádalo i odstranění přední a horní střelecké věže a absenci radaru.
Letoun sériového čísla PD119 s kódovým označením YZ-J převzala, stejně jako všechny ostatní, No. 617 "Dambusters" Squadron RAF. Tato peruť, operující na jaře 1945 ze základny Woodhall Spa v hrabství Lincolnshire, byla určena ke zvláštním úkolům. První z celkově 41 shozených pum Grand Slam dopadla 14. března 1945 na železniční viadukt v Bielefeldu. Lancaster posádky velitele perutě G/Cpt Johna E. "Johnny" Fauquiera byl jedním z pouhých dvou, vyzbrojeným pro misi bombou Grand Slam. Zbytek perutě nesl menší pumy Tallboy. Kvůli poruše motorů se mu však na tuto akci nepodařilo vzlétnout.
pozn: Model je stejný jako u edice Amercom
G/Cpt John E.Fauquier u pumy Grand Slam
YZ-J při letu ve formaci 8. května 1945
AVRO 683 LANCASTER B Mk.I SPECIAL
33 letounů verze Mk.I bylo na jaře 1945 přestavěno na verzi Special, určenou k nesení pumy Grand Slam. Ta se se svými bezmála 10 000 kg stala vůbec nejtěžší bombou použitou během války. Kvůli mohutnosti nákladu byl zesílen podvozek a odstraněny dveře pumovnice. Omezení celkové hmotnosti si vyžádalo i odstranění přední a horní střelecké věže a absenci radaru.
Letoun sériového čísla PD119 s kódovým označením YZ-J převzala, stejně jako všechny ostatní, No. 617 "Dambusters" Squadron RAF. Tato peruť, operující na jaře 1945 ze základny Woodhall Spa v hrabství Lincolnshire, byla určena ke zvláštním úkolům. První z celkově 41 shozených pum Grand Slam dopadla 14. března 1945 na železniční viadukt v Bielefeldu. Lancaster posádky velitele perutě G/Cpt Johna E. "Johnny" Fauquiera byl jedním z pouhých dvou, vyzbrojeným pro misi bombou Grand Slam. Zbytek perutě nesl menší pumy Tallboy. Kvůli poruše motorů se mu však na tuto akci nepodařilo vzlétnout.
pozn: Model je stejný jako u edice Amercom
G/Cpt John E.Fauquier u pumy Grand Slam
YZ-J při letu ve formaci 8. května 1945
"Non je ne regrette rien"
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
A našel jste někdo na netu, jaká byla celková historie zrovna tohoto stroje - tj. "YZ-J"? Většinou píšou jen tu historku, že se nemohl zúčastnit náletu na most u Bielefeldu kvůli poruše motoru. Předpokládám ale, že těch úspěšných misí také několik měl, když byly údajně jen 2 tyto speciály.
- p3tris
- Kapitán
- Příspěvky: 1394
- Registrován: 24/6/2011, 12:46
- Bydliště: Vodňany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
To jsi špatně pochopil. Dva nesly Grand Slamy během prvního náletu na Bielefeld, protože víc těch bomb ještě nebylo k dispozici. Proto měly ostatní "jen" Tallboye. Celkem jich bylo upraveno 33 a všechny je dostala No.617 Sqn. Něco málo jsem o něm ještě zjistil. S největší pravděpodobností byl poškozen během útoku na viadukt Arbergen u Brém 21. března a poslán do opravy. Dál se o něm nikde nezmiňují, ale na známé fotce z 8. května už je. Nakrátko pak sloužil u No.15 Sqn a nakonec byl předán jako testovací platforma do RAE Farnborough. Sešrotován byl v roce 1950.
Ale je to z celkem nejistého zdroje. Ještě jsem našel nějaké záznamy z letových knih, které se s tím rozcházejí. Pohledám a pak napíšu, co jsem zjistil.
Ale je to z celkem nejistého zdroje. Ještě jsem našel nějaké záznamy z letových knih, které se s tím rozcházejí. Pohledám a pak napíšu, co jsem zjistil.
"Non je ne regrette rien"
- p3tris
- Kapitán
- Příspěvky: 1394
- Registrován: 24/6/2011, 12:46
- Bydliště: Vodňany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
Tak jsem trochu pohledal a zrevidoval předešlý popis:zved píše: ↑2/5/2024, 12:05 A našel jste někdo na netu, jaká byla celková historie zrovna tohoto stroje - tj. "YZ-J"? Většinou píšou jen tu historku, že se nemohl zúčastnit náletu na most u Bielefeldu kvůli poruše motoru. Předpokládám ale, že těch úspěšných misí také několik měl, když byly údajně jen 2 tyto speciály.
Stejně jako všechny ostatní Specialy byl i letoun sériového čísla PD119 s kódovým označením YZ-J zařazen k No. 617 "Dambusters" Squadron RAF, operující na jaře 1945 ze základny Woodhall Spa v hrabství Lincolnshire. Jako osobní letoun si ho vybral velitel perutě Kanaďan G/Cpt. John Emilius "Johnny" Fauquier. K prvnímu operačnímu shozu Grand Slamu 14. března 1945 se mu kvůli poruše motoru sice nepodařilo vzlétnout, ale do 16. dubna 1945 s tímto strojem absolvoval dalších 9 misí. Po válce byl letoun používán jako testovací platforma ve výzkumném středisku Royal Aircraft Establishment Farnborough a dosloužil v roce 1951 jako cvičný cíl na střelnici Proof & Experimental Establishment Shoeburyness.
Zajímavostí také je, že po svých dvou odsloužených turnusech byl Fauquier povýšen do štábní hodnosti Air Commodore (ekvivalent brigádního generála). Ta se však neslučovala s pozicí aktivního letce, takže když se přihlásil na třetí turnus jako velitel 617. perutě, byla mu hodnost snížena na vlastní žádost na Group Captain (ekvivalent plukovníka).
Odkaz na operační knihu 617. squadron, kde se dají dohledat jednotlivé mise:
http://s310295659.websitehome.co.uk/dam ... rdbook.pdf
Dokument s poválečnými osudy letounu:
"Non je ne regrette rien"
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
Stopy po dopadech pum se dají v okolí Bielefeldu najít na mapách ještě teď, ostatně i okolo Pardubic jsou v polích vidět pěkně kulatý tůňky a remízky a to tam byly použitý mnohem menší ráže. Když jsem nedávno na Google Earth hledal "tajná" ruská zařízení v oblasti Königsbergu (jméno za za svobodna)
tak jsou tam některý oblasti taky pěkně skvrnitý a tam se bojovalo a bombardovalo dost.
tak jsou tam některý oblasti taky pěkně skvrnitý a tam se bojovalo a bombardovalo dost.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
Nejen pole a tůňky
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
Rychlé sdělení, na víc nemám čas. Dnes, mimo všechy předpoklady o časových intervalech, vyšel další model, konkrétně Tupolev Tu-2. Pořadové číslo 46, měřítko 1:144, tedy s vytaženým podvozkem.
- p3tris
- Kapitán
- Příspěvky: 1394
- Registrován: 24/6/2011, 12:46
- Bydliště: Vodňany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
Luppa 46
TUPOLEV Tu-2S
16. října 1944 převzal 6. dálkový bombardovací pluk, v té době začleněný do 326. bombardovací divize, na moskevském letišti Malino 30 nových letounů Tu-2S, všech vyzdobených na bocích nápisem "Москва". 14. prosince se pluk přesunul na základnu Šiauliai v Litvě a zahájil intenzivní bojovou činnost, zejména proti pobaltským přístavům. V březnu 1945 pluk operoval z východopruské Gryźliny, odkud vedl operace proti opevnění u Gdaňsku a Königsbergu. Letoun číslo 32 byl po válce přeřazen do výcvikové školy v Charkově, kde dosloužil v průběhu padesátých let.
Řada strojů Tu-2 během předávacího ceremoniálu v Malinu
Tu-2 číslo 32 už po válce u výcvikové jednotky v Charkově
TUPOLEV Tu-2S
16. října 1944 převzal 6. dálkový bombardovací pluk, v té době začleněný do 326. bombardovací divize, na moskevském letišti Malino 30 nových letounů Tu-2S, všech vyzdobených na bocích nápisem "Москва". 14. prosince se pluk přesunul na základnu Šiauliai v Litvě a zahájil intenzivní bojovou činnost, zejména proti pobaltským přístavům. V březnu 1945 pluk operoval z východopruské Gryźliny, odkud vedl operace proti opevnění u Gdaňsku a Königsbergu. Letoun číslo 32 byl po válce přeřazen do výcvikové školy v Charkově, kde dosloužil v průběhu padesátých let.
Řada strojů Tu-2 během předávacího ceremoniálu v Malinu
Tu-2 číslo 32 už po válce u výcvikové jednotky v Charkově
"Non je ne regrette rien"
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
Nemáte někdo informaci, zda dnes vyšel plánovaný Dornier Do-24?
Vím, že modely běžně vycházejí ve středu, ale minulé číslo bylo už v úterý.
Vím, že modely běžně vycházejí ve středu, ale minulé číslo bylo už v úterý.
- p3tris
- Kapitán
- Příspěvky: 1394
- Registrován: 24/6/2011, 12:46
- Bydliště: Vodňany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
Myslím, že ne. Podle mě to bylo minule v úterý jen kvůli svátku.
"Non je ne regrette rien"
Re: Hotové modely letadel a další létající techniky
Nejspíš to tak bude. Osobně mně nejde ani tak o Do-24, jak spíš o dva modely, které budou následovat - Lightning a Typhoon. Ty bych tedy opravdu nerad prošvihl.