Souhlas, u tanků pravděpodobně dochází k zásadní konstrukční změně, přičemž to samozřejmě znamená, že některé „typické“ prvky z té či oné školy budou opuštěny. Jako T-14 není produkt ani klasické ruské školy, ani to není příklon k západní škole, tak stejně tomu bude i u západních tanků. Ani bych to nenazval tak, že obě vývojové větve se ukázaly jako slepé – prostě jen s pokrokem v technologiích je možné některé zásadní konstrukční prvky vyřešit jinak. Vsjo.
Skeptiku, stále nevím, jaké zásadní nevýhody Merkavy pramení z motoru vpředu
arten, zrovna u nejmodernějšího víceúčelového letadla - F-35 – se spárka vůbec neplánuje
Pokrok v UI fakt dělá hodně, takže letadlo zvládne v pohodě obsluhovat jeden člověk. U tanků je to drobet složitější, protože řízení je něco jiného než pilotování. K tomu je tank víc součást vyššího celku, senzory nejsou tolik automatizované, atd. Osobně bych tipoval, že nové tanky budou mít tříčlennou posádku, ale jeden člověk bude obsluhovat drony (ať už pozemní či vzdušné). V zásadě to může být velitel, který tak pomocí jejich senzorů v kombinaci se senzory tanku bude mít zas o něco lepší přehled o bojišti. Samotný dron bude do jisté míry autonomní, tam je UI už dost daleko, toho bych se nebál.
V případě „nebojové“ jízdy snadným terénem může i řidič pustit za volant UI, v tom už dneska také není problém. Jestli to UI zvládne i v těžkém terénu, to si netroufnu tvrdit. Nicméně UI potřebuje informace z aktivních senzorů – lidar, případně i radar –, což v bojové situaci nemusí být zrovna žádoucí. Takže řidič bude asi ještě jednu generaci vozidel potřeba.