Dejvův wargamingový koutek
Moderátor: jarl
Re: Dejvův wargamingový koutek
Tak mám hotovo jednu rotu a k tomu tankovou a 6-ti liberní AT děla
6mm měřítko, 2D6 wargaming a GHQ miniatures.
6mm měřítko, 2D6 wargaming a GHQ miniatures.
"Nemůžeš-li střílet, staň se bunkrem, nemůžeš-li se hýbat, staň se zbraní, nemůžeš-li vyhrát, staň se hrdinou."
Re: Dejvův wargamingový koutek
Sice starší, ale pro základní přehled dostačující článek, tentokrát na téma non-figurkových wargame:
https://www.zatrolene-hry.cz/clanek/val ... niky-1624/
No a taky, jen tak mimochodem, docela dlouho se mi dařilo dělat, že o tomhle:
https://www.gmtgames.com/p-897-skies-ab ... rbyFDoJuz4
https://boardgamegeek.com/boardgame/325 ... ve-britain
vůbec nevím a vlastně to ani neexistuje. Těch nervů, co mě to stálo. Tomu už je naštěstí konec, zítra jdu vyzvednout balík.
https://www.zatrolene-hry.cz/clanek/val ... niky-1624/
No a taky, jen tak mimochodem, docela dlouho se mi dařilo dělat, že o tomhle:
https://www.gmtgames.com/p-897-skies-ab ... rbyFDoJuz4
https://boardgamegeek.com/boardgame/325 ... ve-britain
vůbec nevím a vlastně to ani neexistuje. Těch nervů, co mě to stálo. Tomu už je naštěstí konec, zítra jdu vyzvednout balík.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Dejvův wargamingový koutek
Ja som par rokov dozadu rozmyslal ze si zaobstaram toto https://boardgamegeek.com/boardgamefami ... gamefamily
Akurat ze by som to mohol mat max tak dakde vystavene lebo hrat by to nebolo s kym
Akurat ze by som to mohol mat max tak dakde vystavene lebo hrat by to nebolo s kym
CETERUM AUTEM CENSEO MOSCOVIAM ESSE DELENDAM
Re: Dejvův wargamingový koutek
No a přesně právě proto si docela ujíždím na solitérech.
Tady odkaz na blog podobně postiženýho jedince:
https://valkyvjednom.blogspot.com/
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Dejvův wargamingový koutek
V tomhle příspěvku jsem psal o svém malém námořnickém projektu.
Inu, o víkendu ke mne dorazil kamarád na trochu toho historického autismu a jeden celý den jsme alokovali pro hraní General Quaters 3.
General Quaters je stará hra. Tak stará, že si pamatuje ještě Sovětský svaz. 1. edice vyšla v roce 1975 a využívala šestistěnné kostky. 2. edice k šestistěnkám přihodila ještě desetistěnky a konečně, nejnovější edice, z roku 2006 přešla na dvanáctistěnky.
Když jsem poprvé viděl pravidla, tak jsem je opět zavřel, odložil a půl roku se na ně nepodíval. Jsou to totiž klasická "boomerská" pravidla, kdy jsou to opravdu STĚNY textu. Nakonec mne to ale nedalo a po shlednutí jednoho videa (hodím ho na konec textu) jsem tomu dal znova šanci. Jaké bylo moje překvapení, když jsem zjistil, že ta pravidla nejsou takovej masakr jak se zdají být, krom toho jsem byll velmi potěšen jednou věcí, která je u většiny wargaming pravidel naprosto klíčová a mnoho lidí si to ani neuvědomuje. A tím je dobře udělaný QRS (Quick reference sheet), shrnutí pravidel na jedné A4 (klidně z obou stran). Dále co mne velmi potěšilo byl obsah pravidel samotných neb obsahují mechaniky pro boj hladinových lodí, ponorky (a protiponorkový boj), počasí, noční boj, letadla atd atd. a vše je udělané tak, že můžete ze své hry cokoliv z toho vynechat a hra bude furt vyborně fungovat.
Zde jsou screeny QRS. Jak můžete vidět Flank speed obsahuje kostru pravidel a ono to vlastně pro začátek hraní stačí. Samozřejmě během hry nrazíte na detaily, které je potřeba upřesnit, ale proto jsou tam ty odkazy žeano.
Jednoduché.
Následuje střelba. Ta, stejně jako pohyb probíhá zároveň. Všechny lodě provedou střelbu a až na konci se vyhodnocuje, takže pokud nějaká loď ztratí 3 věže ze 4, jejich ztráta se projeví v dalším kole.
Vtipné je, že při házení a vyhodnocování střelby to má takovej ten správnej pocit. Neházíte milionem kostek a, stejně jako ve skutečnosti, víc budete netrefovat než trefovat, ale když trefíte, tak to většinou bolí.
Celé vyhodnocení střelby se točí okolo níže uvedené tabulky. Každé námořnictvo má svojí, neb žádná dvě námořnictva nemají stejná děla. Však to znáte. (mimochodem, tahle tabulka byla taky věc co mne na první dorou regulerně vystrašila, ale ukázalo se že je strašně jednoduchá)
Než abych nějak obecně popisoval, tak vám dám jeden konkrétní příklad, protože na tom se to vysvětluje nejlépe, neb ono to vypadá složitě a vůbec není.
Nebudu lhát, vynechal jsem toho dost. Torpéda, souboj v noci, radary, sonary, ponorky, letadlové lodě, letadla samotná, počasí. Ani já jsem se totiž o tyhle části ještě neměl šanci vyzkoušet. Po 3 pokusech musím říct že ta hraje opravdu výborná. Její mechaniky a hratelnost se střetla presně v tom "příjemném" bodě, kdy je to dost komplexní a historicky přesně a zároveň tím netrpí hratelnost. A co se týče historického pocitu? Inu v naší třetí hře USS North Caroline v první salvě trefila KMS Bismarcku kormidlo a ten po celou hru kroužil, takže tak.
Inu, o víkendu ke mne dorazil kamarád na trochu toho historického autismu a jeden celý den jsme alokovali pro hraní General Quaters 3.
General Quaters je stará hra. Tak stará, že si pamatuje ještě Sovětský svaz. 1. edice vyšla v roce 1975 a využívala šestistěnné kostky. 2. edice k šestistěnkám přihodila ještě desetistěnky a konečně, nejnovější edice, z roku 2006 přešla na dvanáctistěnky.
Když jsem poprvé viděl pravidla, tak jsem je opět zavřel, odložil a půl roku se na ně nepodíval. Jsou to totiž klasická "boomerská" pravidla, kdy jsou to opravdu STĚNY textu. Nakonec mne to ale nedalo a po shlednutí jednoho videa (hodím ho na konec textu) jsem tomu dal znova šanci. Jaké bylo moje překvapení, když jsem zjistil, že ta pravidla nejsou takovej masakr jak se zdají být, krom toho jsem byll velmi potěšen jednou věcí, která je u většiny wargaming pravidel naprosto klíčová a mnoho lidí si to ani neuvědomuje. A tím je dobře udělaný QRS (Quick reference sheet), shrnutí pravidel na jedné A4 (klidně z obou stran). Dále co mne velmi potěšilo byl obsah pravidel samotných neb obsahují mechaniky pro boj hladinových lodí, ponorky (a protiponorkový boj), počasí, noční boj, letadla atd atd. a vše je udělané tak, že můžete ze své hry cokoliv z toho vynechat a hra bude furt vyborně fungovat.
Zde jsou screeny QRS. Jak můžete vidět Flank speed obsahuje kostru pravidel a ono to vlastně pro začátek hraní stačí. Samozřejmě během hry nrazíte na detaily, které je potřeba upřesnit, ale proto jsou tam ty odkazy žeano.
Co tuhle hru dělá celkem "vyjmečnou" je fakt, že vše se děje simultálně. Žádné střídání hráčů. V plánovací fázi (TACTICAL PLOT PHASE) si napíšete pohyby pro vaše divize lodí popřípadě pro vaše jednotlivé lodě. Uděláte to vy a udělá to protivník. Tajně. Každý na svůj papírek. Pak dojde na pohybovou fázi (MOVEMENT PHASE) a vy odhalíte svůj plán a podle něj se hnete. Tady dávám příklad. Dle tohoto plánování se divize pohne o 10cm vpřed, pak se pohne o 5 dílků na pravobok podle šablony (jejíž obrázek je vedle) a pak se hýbe dalších 10cm rovně.
Jednoduché.
Následuje střelba. Ta, stejně jako pohyb probíhá zároveň. Všechny lodě provedou střelbu a až na konci se vyhodnocuje, takže pokud nějaká loď ztratí 3 věže ze 4, jejich ztráta se projeví v dalším kole.
Vtipné je, že při házení a vyhodnocování střelby to má takovej ten správnej pocit. Neházíte milionem kostek a, stejně jako ve skutečnosti, víc budete netrefovat než trefovat, ale když trefíte, tak to většinou bolí.
Celé vyhodnocení střelby se točí okolo níže uvedené tabulky. Každé námořnictvo má svojí, neb žádná dvě námořnictva nemají stejná děla. Však to znáte. (mimochodem, tahle tabulka byla taky věc co mne na první dorou regulerně vystrašila, ale ukázalo se že je strašně jednoduchá)
Než abych nějak obecně popisoval, tak vám dám jeden konkrétní příklad, protože na tom se to vysvětluje nejlépe, neb ono to vypadá složitě a vůbec není.
Nebudu lhát, vynechal jsem toho dost. Torpéda, souboj v noci, radary, sonary, ponorky, letadlové lodě, letadla samotná, počasí. Ani já jsem se totiž o tyhle části ještě neměl šanci vyzkoušet. Po 3 pokusech musím říct že ta hraje opravdu výborná. Její mechaniky a hratelnost se střetla presně v tom "příjemném" bodě, kdy je to dost komplexní a historicky přesně a zároveň tím netrpí hratelnost. A co se týče historického pocitu? Inu v naší třetí hře USS North Caroline v první salvě trefila KMS Bismarcku kormidlo a ten po celou hru kroužil, takže tak.
"Nemůžeš-li střílet, staň se bunkrem, nemůžeš-li se hýbat, staň se zbraní, nemůžeš-li vyhrát, staň se hrdinou."
Re: Dejvův wargamingový koutek
Pěkné Nějakej AAR do budoucna neplánuješ?
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Dejvův wargamingový koutek
Určitě. Časem máme v plánu si odehrát ty námořní bitvy u Guadalcanalu, takže z toho bych nějaké reporty udělal.
Teď jsme měli jen dvě hry kdy já měl USS Bois a dva torpedoborce a proti mne IJN Takao a 2 torpedoborce. První hra byla na naučení, druhá byla na vyzkoušení torpéd. Třetí hra byla USS San Francisco a USS North Caroline proti KMS Prinze Eugen a KMS Bismarck. Tady jsme zase chtěli vyzkoušet "těžké kluky" .
Ve třetí hře jsme udělali malej "tweak" pravidel. Vzdálenosti jsou doporučeny jako 1 knot = 1 cm a 1000 yardů = 10cm. Ve třetí hře jsme udělali, že 2000yardů je 10 cm. Důvodem bylo, že v prvních dvou hrách se obě flotily pohnuly a v druhém kole byli v podstatě na point-black. Při zdvojnásobení je šance na sebe střílet na trochu větší vzdálenost.
"Nemůžeš-li střílet, staň se bunkrem, nemůžeš-li se hýbat, staň se zbraní, nemůžeš-li vyhrát, staň se hrdinou."
Re: Dejvův wargamingový koutek
Kamarád pro ZeStolu.cz napsal recenzi na AK47.
a pro Crossfire
"Nemůžeš-li střílet, staň se bunkrem, nemůžeš-li se hýbat, staň se zbraní, nemůžeš-li vyhrát, staň se hrdinou."
Re: Dejvův wargamingový koutek
Určitě není problém. Jen řekni odkud jsi
Mohu zaslat i PDF pravidel. Jo, a je tam i letecká složka a ta, jak je surface warfare celkem jednoduchý, tam letecká složka je fakt psycho
"Nemůžeš-li střílet, staň se bunkrem, nemůžeš-li se hýbat, staň se zbraní, nemůžeš-li vyhrát, staň se hrdinou."
Re: Dejvův wargamingový koutek
Pekné Já jsem z Prahy.
Jo, to si dovedu představit že to letecká složka trochu zkomplikuje
雷電
Re: Dejvův wargamingový koutek
By šlo, až tam budu mít nějakou hru, tak ti dám vědětRaiden píše: ↑16/5/2023, 20:21Pekné Já jsem z Prahy.
Jo, to si dovedu představit že to letecká složka trochu zkomplikuje
Já jsem z Plzně.
Zajímavé je, že u letadel se tak nějak moc nepočítá, že by letadlové lodě byli na stole. Prostě to v rámci hry nedává smysl. Dává smysl jedna letadlová loď na stole, která je pod útokem a nebo dává smysl, když letadlové lodě vubec nejsou na stole a objeví se jen letadla.
"Nemůžeš-li střílet, staň se bunkrem, nemůžeš-li se hýbat, staň se zbraní, nemůžeš-li vyhrát, staň se hrdinou."
Re: Dejvův wargamingový koutek
Díky Zní to zajímavě.Daver píše: ↑16/5/2023, 20:34By šlo, až tam budu mít nějakou hru, tak ti dám vědět
Já jsem z Plzně.
Zajímavé je, že u letadel se tak nějak moc nepočítá, že by letadlové lodě byli na stole. Prostě to v rámci hry nedává smysl. Dává smysl jedna letadlová loď na stole, která je pod útokem a nebo dává smysl, když letadlové lodě vubec nejsou na stole a objeví se jen letadla.
雷電
Re: Dejvův wargamingový koutek
A znáš také Pacific Typhoon? Nedávno jsem to hrál s pár lidmi a bylo to docela zábavné
雷電
Re: Dejvův wargamingový koutek
Tak jsem měl další výlet ke kámošovi do sudet. Odehrály jsme asi 7 her ve 3 různých systémech.
První systém byl In country. Je to skirmish, moderna (21. století), měřítko 28mm.
Hrálo se Wagnerovci vs UA SOF
Systém je velmi zajímavý. Kostka se používá d10. Každý hráč má za kolo 2 aktivace, nezávisle na množství jednotek. Takže i když máte 4-5 jednotek, furt můžete za kolo aktivovat jen 2. Většina věcí se řeší přes takzvané gripy, ty určují kvalitu jednotky. Kupříkladu specky mají 3/7/9. To říká co je potřeba podhodit na různé věci. Hod granátem, střelba atd. Pokud se střílí na blízko, bez překážek, je to na 3+, pokud jsou tam nějaké překážky je to na 7+ atd atd. odehrál jsem v tom 3 hry a určitě si nechám natisknout nějaké Ukrajince a Rusy.
pár fotek níže.
První systém byl In country. Je to skirmish, moderna (21. století), měřítko 28mm.
Hrálo se Wagnerovci vs UA SOF
Systém je velmi zajímavý. Kostka se používá d10. Každý hráč má za kolo 2 aktivace, nezávisle na množství jednotek. Takže i když máte 4-5 jednotek, furt můžete za kolo aktivovat jen 2. Většina věcí se řeší přes takzvané gripy, ty určují kvalitu jednotky. Kupříkladu specky mají 3/7/9. To říká co je potřeba podhodit na různé věci. Hod granátem, střelba atd. Pokud se střílí na blízko, bez překážek, je to na 3+, pokud jsou tam nějaké překážky je to na 7+ atd atd. odehrál jsem v tom 3 hry a určitě si nechám natisknout nějaké Ukrajince a Rusy.
pár fotek níže.
"Nemůžeš-li střílet, staň se bunkrem, nemůžeš-li se hýbat, staň se zbraní, nemůžeš-li vyhrát, staň se hrdinou."
Re: Dejvův wargamingový koutek
přišel tvůj časRaiden píše: ↑16/5/2023, 20:21Pekné Já jsem z Prahy.
Jo, to si dovedu představit že to letecká složka trochu zkomplikuje
Příští týden 22. v sobotu budu v Rubikonu hrát lodičky Tak kdyby jsi se chtěl přijít podívat
"Nemůžeš-li střílet, staň se bunkrem, nemůžeš-li se hýbat, staň se zbraní, nemůžeš-li vyhrát, staň se hrdinou."
Re: Dejvův wargamingový koutek
Skvěle, dik Určitě přijdu
雷電
Re: Dejvův wargamingový koutek
Tak sem hoši potom hoďte nějaký povídání, dojmy AAR, cokoliv...kdybych nebyl pryč, zajel bych se taky podívat.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Dejvův wargamingový koutek
"Nemůžeš-li střílet, staň se bunkrem, nemůžeš-li se hýbat, staň se zbraní, nemůžeš-li vyhrát, staň se hrdinou."
Re: Dejvův wargamingový koutek
V srpnu si udělám repete
"Nemůžeš-li střílet, staň se bunkrem, nemůžeš-li se hýbat, staň se zbraní, nemůžeš-li vyhrát, staň se hrdinou."