Výsadková terénní vozidla (ISV)
Výsadková terénní vozidla (ISV)
Výsadková terénní vozidla
V rámci programu ISV (Infantry Squad Vehicle) hledá americká armáda od roku 2015 malá terénní vozidla pro všechna svá pěší družstva, včetně výsadkových a aeromobilních brigád. Celkem se jedná o pořízení více než 1700 lehkých vozidel. Pěchota je aktuálně odkázána na vozidla Humvee a nákladní automobily. Výsadkové a aeromobilní brigády po opuštění letadel nebo vrtulníků pak se musí přesouvat výhradně jen pěšky. Již byl nakoupen pro potřebu 82. a 101. výsadkové divize, menší počet bugin Polaris MRZR-D a Dagor. První zmíněné slouží rovněž u námořní pěchoty. Armáda rovněž nakoupila 295 vozidel General Dynamics Flyer 72, která budou získána do konce roku 2019 a počet stačí pro všech pěti výsadkových brigád americké armády. USSOCOM (U.S. Special Operations Command) získá do konce roku 2020 celkem 1300 vozidel Flyer 72. Jednotková cena vychází v průměru na 270 000 dolarů. Pokud jde o program ISV, tak ještě v tomto měsíci budou vybráni tři dodavatelé, kteří do listopadu 2019 poskytnou testovací prototypy. V březnu 2020 bude vybráno vítězné vozidlo, téhož roku armáda získá 17 vozidel a do konce roku 2024 prvních 651 bugin. Mezi hlavní uchazeče programu ISV patří General Dynamics s vozidlem Flyer 72 a tým Polaris / SAIC s vozidlem Dagor. Dříve se o program ucházel rovněž Boeing s vozidlem Phantom Badger nebo Supacat s variantou LRV. Cílem armády je získat velmi lehká vozidla bez pancéřové ochrany, nenáročná na údržbu a provoz, schopná přepravit 9 vojáků a jejich vybavení. Maximální hmotnost, včetně základního vybavení a pohonných hmot, má činit 2 177 kg, musí rovněž uvést náklad o hmotnosti 1451 kg. Bude tak možno jej přepravovat v podvěsu u UH-60 Black Hawk nebo uvnitř Ch-47, případně shodit na padáku.
https://www.armadninoviny.cz/konec-choz ... ml#diskuze
Polaris DAGOR A1, dole pak při testech
V rámci programu ISV (Infantry Squad Vehicle) hledá americká armáda od roku 2015 malá terénní vozidla pro všechna svá pěší družstva, včetně výsadkových a aeromobilních brigád. Celkem se jedná o pořízení více než 1700 lehkých vozidel. Pěchota je aktuálně odkázána na vozidla Humvee a nákladní automobily. Výsadkové a aeromobilní brigády po opuštění letadel nebo vrtulníků pak se musí přesouvat výhradně jen pěšky. Již byl nakoupen pro potřebu 82. a 101. výsadkové divize, menší počet bugin Polaris MRZR-D a Dagor. První zmíněné slouží rovněž u námořní pěchoty. Armáda rovněž nakoupila 295 vozidel General Dynamics Flyer 72, která budou získána do konce roku 2019 a počet stačí pro všech pěti výsadkových brigád americké armády. USSOCOM (U.S. Special Operations Command) získá do konce roku 2020 celkem 1300 vozidel Flyer 72. Jednotková cena vychází v průměru na 270 000 dolarů. Pokud jde o program ISV, tak ještě v tomto měsíci budou vybráni tři dodavatelé, kteří do listopadu 2019 poskytnou testovací prototypy. V březnu 2020 bude vybráno vítězné vozidlo, téhož roku armáda získá 17 vozidel a do konce roku 2024 prvních 651 bugin. Mezi hlavní uchazeče programu ISV patří General Dynamics s vozidlem Flyer 72 a tým Polaris / SAIC s vozidlem Dagor. Dříve se o program ucházel rovněž Boeing s vozidlem Phantom Badger nebo Supacat s variantou LRV. Cílem armády je získat velmi lehká vozidla bez pancéřové ochrany, nenáročná na údržbu a provoz, schopná přepravit 9 vojáků a jejich vybavení. Maximální hmotnost, včetně základního vybavení a pohonných hmot, má činit 2 177 kg, musí rovněž uvést náklad o hmotnosti 1451 kg. Bude tak možno jej přepravovat v podvěsu u UH-60 Black Hawk nebo uvnitř Ch-47, případně shodit na padáku.
https://www.armadninoviny.cz/konec-choz ... ml#diskuze
Polaris DAGOR A1, dole pak při testech
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Malá terénní vozidla ISV
Jak se dalo očekávat, do dalšího kola postoupily již zmiňované dva prototypy. Prvním je vozidlo Dagor, které nabízí SAIC ve spolupráci s Polaris. Druhým je Flyer, které nabízí Oshkosh Defense a Flyer Defense. Očekává se, že zadání zakázky na výrobu pěchotních vozidel ISV proběhne na jaře 2020. Celkově americká armáda plánuje v letech 2020 a 2024 pořídit 651 vozidel, spolu s kompletním balíčkem služeb a vybavení.
https://defence-blog.com/army/u-s-army- ... otype.html
fotografie ze zkoušek vozidel Polaris DAGOR A1 a MRZR D2
https://defence-blog.com/army/u-s-army- ... otype.html
fotografie ze zkoušek vozidel Polaris DAGOR A1 a MRZR D2
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Malá terénní vozidla ISV
Výsadková vozidla od GM Defense
Podle smlouvy vydané ministerstvem obrany USA dne 26. června 2020 získala společnost GM Defense LLC kontrakt za 8 580 666 dolarů (203 mil Kč) na dodání počáteční várky výsadkových vozidel ISV (Infantry Squad Vehicle). S logistickou podporu, technickými příručkami, školícím materiálem a výcvikem personálu údržby pomůže společnost Ricardo Defense Inc. Samotné ISV je založena na středně velkých nákladních vozech Chevrolet Colorado a jejich variantách ZR2 a ZR2 Bison. Celá konstrukce využívá 70 % komerčně dostupných komponentů, což má výrazně snížit provozní náklady. Pohon zajistí dieselový motor Duramax o objemu 2,8 litru, který poskytuje výkon 186 hp. Prvních 649 kusů vyjde na 214,3 mil dolarů (5 mld Kč) a celkem je v plánu pořídit 2 065 těchto výsadkových vozidel.
https://defence-blog.com/news/army/u-s- ... icles.html
https://defpost.com/gm-defense-awarded- ... -contract/
https://www.armyrecognition.com/june_20 ... icles.html
Podle smlouvy vydané ministerstvem obrany USA dne 26. června 2020 získala společnost GM Defense LLC kontrakt za 8 580 666 dolarů (203 mil Kč) na dodání počáteční várky výsadkových vozidel ISV (Infantry Squad Vehicle). S logistickou podporu, technickými příručkami, školícím materiálem a výcvikem personálu údržby pomůže společnost Ricardo Defense Inc. Samotné ISV je založena na středně velkých nákladních vozech Chevrolet Colorado a jejich variantách ZR2 a ZR2 Bison. Celá konstrukce využívá 70 % komerčně dostupných komponentů, což má výrazně snížit provozní náklady. Pohon zajistí dieselový motor Duramax o objemu 2,8 litru, který poskytuje výkon 186 hp. Prvních 649 kusů vyjde na 214,3 mil dolarů (5 mld Kč) a celkem je v plánu pořídit 2 065 těchto výsadkových vozidel.
https://defence-blog.com/news/army/u-s- ... icles.html
https://defpost.com/gm-defense-awarded- ... -contract/
https://www.armyrecognition.com/june_20 ... icles.html
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Výsadková terénní vozidla (ISV)
Btw. Chevrolet Colorado patří mezi oblíbené pick-upy
Re: Výsadková terénní vozidla (ISV)
Čím víc na to vozidlo koukám, tím víc si myslím, že by mu pekelně slušely voštinové pneumatiky, které před pár lety testovala americká armáda a občas s nimi přicházejí i různí civilní výrobci.
bezdušové pneu od Bridgestone (2012)
bezdušové pneu od Bridgestone (2012)
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Výsadková terénní vozidla (ISV)
A je ta technologie už natolik vyspělá, aby šla rozumně nasadit? A cena?
Mmchd, jsem zvědavý, co si vyberou naši pro výsadkový pluk.
Mmchd, jsem zvědavý, co si vyberou naši pro výsadkový pluk.
Re: Výsadková terénní vozidla (ISV)
mno naši chtěli Jackal od Supacatu, ale místo něho měli dostat Peruna. Takže spíš než co chtějí, bych se ptal co zase dostanou
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Výsadková terénní vozidla (ISV)
Ne. Voštiny se furt lámou, a mají mnohem vyšší hlučnost. Zatím platí, že vzduch je vzduch - nevím jak je to s cenou, u některých strojů (třeba důlních apod.) se to asi vyplatí, ale ty jezdí pomalu.KOLT píše:A je ta technologie už natolik vyspělá, aby šla rozumně nasadit?
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Výsadková terénní vozidla (ISV)
Alfik, díky.
Rase, to je jiná kategorie vozidel, ale chápu pointu. Jinak doufám, že v případě VP si to Opata pohlídá.
Rase, to je jiná kategorie vozidel, ale chápu pointu. Jinak doufám, že v případě VP si to Opata pohlídá.
Re: Výsadková terénní vozidla (ISV)
Hlavni vyhoda je neprostrelitelnost ad1 , a vypusteni dohustovani pri zminene situaci. Co se vyroby tyka je to jiste technologicky mene narocne nez vyrobit rafek s pneumatikou .Da,se to i tisknout.
Co se jizdnich vlastnosti tyka ,kord , kaucuk ,vzduch jen tak nenahradis. Nicmene rozsirenost je zatim minimalni a logistika zadna. Tedy strasna brzda v realnem pouziti. Uplatnitelne je to dnes jako rezerva v seriovych aplikacich a pak uz
v tech specialech. Nicmene pneumatika taky nebyla,, prvnim kolem,,.
Co se jizdnich vlastnosti tyka ,kord , kaucuk ,vzduch jen tak nenahradis. Nicmene rozsirenost je zatim minimalni a logistika zadna. Tedy strasna brzda v realnem pouziti. Uplatnitelne je to dnes jako rezerva v seriovych aplikacich a pak uz
v tech specialech. Nicmene pneumatika taky nebyla,, prvnim kolem,,.