Francouzské bojové vozidlo ERBC Jaguar
Moderátor: Rase
Francouzské bojové vozidlo ERBC Jaguar
Bojově-průzkumné vozidlo ERBC Jaguar
V roce 2014 zahájila Francouzská armáda program Scorpion, s cílem poskytnout francouzským vojákům novou generaci obrněných vozidel, zavést nové prostředky komunikace a sdílení dat, systémy posilující situační povědomí posádek a vypracovat novou taktiku nasazení vozidel na bitevním poli. Francouzské ministerstvo obrany plánuje do roku 2025 na program Scorpion (vývoj, nákup vozidel, testování,výcvik, školení, servisní/logistické zázemí) vydat 5 mld.euro, v delším časovém horizontu 10 mld.euro. Samotný vývoj si vyžádá 758 mil.euro, ale vývoj a výroba nových vozidel vytvoří tisíce pracovních míst. Všechna nová i modernizovaná vozidla (např. tanky Leclerc XLR) získají unifikované komunikační prostředky a systémy řízení bojové činnosti BMS (Battlefield Management System). V rámci programu Scorpion vzniknou dvě nová vozidla. Víceúčelový transportér Griffon VBMR a průzkumné bojové vozidlo Jaguar EBRC.
Průzkumné a bojové kolové vozidlo Jaguar EBRC (Engin Blindé de Reconnaissance et de Combat) je průzkumné a bojové vozidlo se schopností vést boj s mechanizovanými jednotkami nepřítele. Hlavní výzbroj je tvořena 40mm rychlopalným automatickým kanónem CTAS usazený v dvoumístné bojové věži T40. Vozidlo získá též řízené střely MMA (Missile Moyenee Portée) s doletem 4000 m. Kanón CTAS používá teleskopickou munici, která oproti klasické munici ráže 40 mm má výrazně menší rozměry i hmotnost. Průbojná teleskopická munice s wolframovým penetrátorem, na 1500 m spolehlivě penetruje čelní pancíř všech známých bojových vozidel pěchoty a dokáže vyřadit z boje i střední tank T-55. EBRC je vybaveno elektrooptickým systémem PASEO pro detekci a sledování vzdálených jednotek protivníka, a také systémem Pilar V, který umožňuje akustickou detekci směru, odkud přichází palba protivníka. Vozidla EBRC budou převzata do výzbroje v roce 2020 a do roku 2025 má armáda získat 150 vozidel. Celkově se počítá s nákupem 300 vozidel EBRC. Nová vozidla ve francouzské armádě nahradí kolové obrněné vozidlo AMX10RC a ERC-90 Sagaie.
Francouzské Generální ředitelství pro vyzbrojováni DGA (Direction générale de l’armement) objednalo v roce 2017, v rámci programu Scorpion u francouzských firem Nexter Systems, Renault Truck Defense a Thales, celkem 319 obrněných víceúčelových vozidel Griffon VBMR a 20 průzkumných a bojových obrněných vozidel Jaguar EBRC. Prvním zahraničním zákazníkem bude s velkou pravděpodobností Belgie, která nakoupí 60 průzkumných vozidel Jaguar EBRC a 417 víceúčelových obrněných vozidel Griffon VBMR. Cena za tento balíček má být 1,2 mld.USD. V belgické armádě mají nové francouzské stroje nahradit transportéry Piranha III 6x6 a vozidla Dingo II 4x4.
Zdroj:
http://www.armadninoviny.cz/francie-obj ... rpion.html
http://www.militarybox.cz/news/belgie-k ... -a-jaguar/
http://www.army-technology.com/projects ... hicle-vbmr
http://www.armyrecognition.com/french_a ... tions.html
http://www.armyrecognition.com/french_a ... tures.html
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Francouzské bojové vozidlo Jaguar EBRC
Slušná palebná síla na takového prcka (ačkoliv váží víc než Pandur, takže úplně prťavé to není). Škoda, že chybí spřažený kulomet.
Re: Francouzské bojové vozidlo Jaguar EBRC
Tak sekundární výzbroj tvoří kulomet ráže 7,62 mm, nejsem si úplně jistý, ale asi to bude ten dálkově ovládaný na věži, v samostatné věžičce. Zdá se, že Britové to mají u Ajaxe řešené úplně stejně. Obecně se dá říct, že to je takový moderní trend a takto uložený kulomet zvládá pokrýt mnohem větší prostor kolem vozidla. Navíc nezabírá prostor uvnitř věže. Pokud jde o ráži, tak je docela zajímavé, že EBRC nahrazuje kolová obrněná vozidla AMX10RC a ERC-90 Sagaie. První má poloautomatický kanón ráže 105 mm a druhý 90 mm. Francouzi tedy sice snižují ráži, ale ve prospěch větší zásoby munice, větší přesnosti a díky časované munici i větší tříštivý efekt. Protitankové a průbojné schopnosti má očividně suplovat PTŘS. Pokud jde o konfiguraci podvozku, tak ten je typicky francouzský - skoro bych až řekl, že obdobný jako u Panhardu. ps. vyřazovaná vozidla asi půjdou do spřátelených států v Africe, ale říkám si, že pár věží by se mohlo osadit na naše Pandury a hned by bylo zajímavé vozidlo palebné podpory - ona to není taková blbost jak by se mohlo zdát
francouzské průzkumné vozidlo rychlého nasazení - Panhard ERC
francouzské průzkumné vozidlo rychlého nasazení - Panhard ERC
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Francouzské bojové vozidlo Jaguar EBRC
Sekundární je určitě kulomet 7.62 v té malé věžičce. A proti tomu ani slovo, to je skvělá věc. Sice je díky ní vozidlo o něco nápadnější, na druhou stranu má šanci střílet i ve chvíli, kdy je celé skryto za překážkou. A navíc v tu chvíli i vidí, takže třeba střely Spike se takhle dají odpalovat (MMP asi taky). Nicméně střelec má k dispozici jen kanón. Jasně, ušetří se tím trochu místa a váhy, nicméně drobet nevýhoda to je. Samozřejmě, kdyby si měl vybrat jeden kulomet, tak radši ten ve věžičce. Ale znáte to, čím víc proužků...
Re: Francouzské bojové vozidlo Jaguar EBRC
Belgii dodá Jaguary společnost CMI Defence
Francouzská zbrojovka Nexter a belgická CMI Defence podepsaly smlouvu o spolupráci při modernizaci bolgické armády. Dříve byla podepsána mezivládní dohoda mezi Paříží a Bruselem. Belgie má zájem o nákup 382 obrněných vozidel Griffon a 60 obrněných průzkumných vozidel Jaguar. Montáž vozidel tak bude probíhat u belgické zbrojovky, vozidla mají být obdobné konfigurace jako ta pro francouzskou armádu. Na obrázku níže jsou pěkně vidět rozměry vozidla Jaguar.
https://www.defensenews.com/industry/20 ... r-belgium/
Francouzská zbrojovka Nexter a belgická CMI Defence podepsaly smlouvu o spolupráci při modernizaci bolgické armády. Dříve byla podepsána mezivládní dohoda mezi Paříží a Bruselem. Belgie má zájem o nákup 382 obrněných vozidel Griffon a 60 obrněných průzkumných vozidel Jaguar. Montáž vozidel tak bude probíhat u belgické zbrojovky, vozidla mají být obdobné konfigurace jako ta pro francouzskou armádu. Na obrázku níže jsou pěkně vidět rozměry vozidla Jaguar.
https://www.defensenews.com/industry/20 ... r-belgium/
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Francouzské bojové vozidlo Jaguar EBRC
To je teda drobek
Re: Francouzské bojové vozidlo Jaguar EBRC
ona ta dvoumístná bojová věž T40 je neskutečně skvělá. Docela velká, ale má všechno co si moderní armáda může přát.
Bohužel zavedení u nového BVP pro AČR je bohužel jen z říše vlhkých snů
Bohužel zavedení u nového BVP pro AČR je bohužel jen z říše vlhkých snů
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
- kozlustechnykus
- poručík
- Příspěvky: 769
- Registrován: 9/3/2014, 20:24
Re: Francouzské bojové vozidlo Jaguar EBRC
Souhlasim, ze v tride kolovych vozidel je to spicka, ale ta velikost se zda silena
„Je to skutečně tak, že Česká televize má určený úhel pohledu. Má ho určen na základě doporučení Evropské komise, která povoluje veřejnoprávním médiím fungovat z poplatků, nebo z daní jenom za předpokladu, že budou prosazovat, obhajovat a dívat se na všechno z úhlu pohledu tradic evropského humanismu a kritického myšlení."
Michal Jankovec clen rady CT
Michal Jankovec clen rady CT
Re: Francouzské bojové vozidlo Jaguar EBRC
Na druhou stranu, když ona démonizovaná velikost nevadí Francouzům u průzkumného vozidla, tak by to nemuselo být problém v případě AČR u BVP.
Naposledy upravil(a) Nesher dne 28/12/2018, 23:22, celkem upraveno 1 x.
Re: Francouzské bojové vozidlo Jaguar EBRC
Docela se nabízí srovnání s Britským Ajaxem, který je taky bojově-průzkumným vozidlem, jen na pásech. Navazuje ale na starší vozidla Panhard ERC - francouzi tak nějak obecně kladou velký důraz na kolové podvozky. Nexter nabízí osadit tuhle věž T40 na podvozky z ojetých Leclerců. Leclerc T40 "Koufra" nabízeli Arabům, ale v případě zájmu prakticky komukoliv. Není mi moc jasné, proč nemají zájem třeba Francouzi, jako doprovod k Leclercům - na stejném podvozku.
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
- Pikujuci brizolit
- poručík
- Příspěvky: 732
- Registrován: 13/12/2018, 16:47
- Bydliště: občas aj SK
Re: Francouzské bojové vozidlo Jaguar EBRC
Nie je to otazkou fr. priorít? Gro kolesovej techniky na "africké expedičné dobrodružstvá" menia svižným tempom, potom sa už nedostáva na klasickú "stredoeurópsku" tažkú pásovú pancierovú hru na "veľkosť pipíkov", pardon, tabuľkových RHA hodôt?Rase píše:Docela se nabízí srovnání s Britským Ajaxem, který je taky bojově-průzkumným vozidlem, jen na pásech. Navazuje ale na starší vozidla Panhard ERC - francouzi tak nějak obecně kladou velký důraz na kolové podvozky. Nexter nabízí osadit tuhle věž T40 na podvozky z ojetých Leclerců. Leclerc T40 "Koufra" nabízeli Arabům, ale v případě zájmu prakticky komukoliv. Není mi moc jasné, proč nemají zájem třeba Francouzi, jako doprovod k Leclercům - na stejném podvozku.
“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
Re: Francouzské bojové vozidlo Jaguar EBRC
Tak ona ta kolová technika najde uplatnění i v Evropě, navíc MBT mají dost a prakticky jim chybí jen pásové BVP. Další věcí je, že oproti většině armád Evropy, mají techniku velmi moderní. Bojeschopností / zkušenostmi a vybavením, je to top kontinentální armáda (NATO). Na rozdíl o Němců mají bojové zkušenosti a bojeschopnost bude na vyšší úrovni, jelikož pořád někde bojují, tak jim technika musí fungovat. Ten Leclerc Koufra byl jen takový nápad, na obdobu k ruskému Terminatoru a hlavně jak využít nadbytečné podvozky (věže by šly dát na ten EMBT). Hlavně to byl exportní kousek, bohužel se zdá, že francouzskou armádu to moc neoslnilo. Uvidíme, zda jisté vystřízlivění ohledně hrozeb na kontinentu, nepřinese i částečný návrat k pásům. ps. AMX-10P vyřadili teprve před pár lety, nějaké pásové BVP co by dokázalo držet v terénu krok s Leclerckem by se jim snad i hodilo.
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
- Pikujuci brizolit
- poručík
- Příspěvky: 732
- Registrován: 13/12/2018, 16:47
- Bydliště: občas aj SK
Re: Francouzské bojové vozidlo Jaguar EBRC
Máš samozrejme pravdu. Fr.armáda hrá o triedu vyššiu ligu ako zbytok kontinentálnych armád. Porovnanie s Terminátorom sedí, aj ked aj u rusov to bolo skôr plánované nasadenie v sýrii a doma len také výstavné cvičenie. Tomu zodpovedá podľa mňa aj skladba ich obrnených zložiek a aj nové EBRC.
Z môjho pohľadu to skôr vyzerá na nechanie inciatívy tažkých brigád na naše krajiny, kedže buďme úprimný, náš región ich od Mníchova strategicky akosi nezaujíma...
K téme, EBRC vyzerá sexi, slušný ničivý prvok, len na "potencionálnom PTRS presýtenom bojisku dvoch rovnocenných súperov" by som v tom nesedel, obzvlášť ako vodič... Je to proste vhodné viac na tie francúzske ex kolónie.
Dotaz na expertov, kde patríš aj Ty, Rase: v info zavesených na palbe ste spomínali tender na tanky vo Švédsku, kde Leclerc bol spomínaný ako krabicoid, slabá pancierová ochrana voči Leo2. Ale sexi obal. Toto mi príde na rovnakú "hračku".
Z môjho pohľadu to skôr vyzerá na nechanie inciatívy tažkých brigád na naše krajiny, kedže buďme úprimný, náš región ich od Mníchova strategicky akosi nezaujíma...
K téme, EBRC vyzerá sexi, slušný ničivý prvok, len na "potencionálnom PTRS presýtenom bojisku dvoch rovnocenných súperov" by som v tom nesedel, obzvlášť ako vodič... Je to proste vhodné viac na tie francúzske ex kolónie.
Dotaz na expertov, kde patríš aj Ty, Rase: v info zavesených na palbe ste spomínali tender na tanky vo Švédsku, kde Leclerc bol spomínaný ako krabicoid, slabá pancierová ochrana voči Leo2. Ale sexi obal. Toto mi príde na rovnakú "hračku".
“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
Re: Francouzské bojové vozidlo Jaguar EBRC
Leclerc je hlavně mnohem modernější než Leopard. Byl konstruován tak, aby jej mohli obsluhovat tři branci, přesto dokázali efektivně likvidovat nejmodernější sovětské tanky (T-80). Kladen byl důraz na pohyblivost, top elektroniku a usnadnění práce obsluhy. Korba je hodně kompaktní, tak působí těsně, oproti Leopardu. Problém byl myslím s pohonem, ale to je zase daň za malé rozměry. Celkově se zdá, že většina armád dala přednost osvědčenému ale konvenčnímu Leopardu. Leclerc měl moc much a byl drahý. Ukázal ale jakou cestou se vydá budoucnost. Vychází z něj korejský K2. Za mě je to top evropský tank.
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Francouzské bojové vozidlo Jaguar EBRC
Rase: "Byl konstruován tak, aby jej mohli obsluhovat tři branci, přesto dokázali efektivně likvidovat nejmodernější sovětské tanky (T-80)."
On se Leclerc někdy, někde utkal s T-80?
On se Leclerc někdy, někde utkal s T-80?
- Pikujuci brizolit
- poručík
- Příspěvky: 732
- Registrován: 13/12/2018, 16:47
- Bydliště: občas aj SK
Re: Francouzské bojové vozidlo Jaguar EBRC
To Rase
Myslel som to skôr tak, či francúszka konštrukcia pancieru-pancierovanie je už na kvalitnejšej úrovni ako tomu bolo pri Švedskom tendri na MBT. Tam omnoho mladši Leclerc bol horší ako konzervatívny a starší Leo2.
Je to pancierovanie už konkurencieschopné voči nemeckej "škole", prípadne či už sa doťahuje aj reálne na izraelsko-americkú technológiu. Predsa len hypermoderný Leclerc, minimálne prvej verzie bol "aušus" v konkurecncii panciera minmálne Leo2.
Z toho plynie aj moja obava o vhodnosti EBRC na iné, ako "Boko Haram" dobrodružstvá.
Myslel som to skôr tak, či francúszka konštrukcia pancieru-pancierovanie je už na kvalitnejšej úrovni ako tomu bolo pri Švedskom tendri na MBT. Tam omnoho mladši Leclerc bol horší ako konzervatívny a starší Leo2.
Je to pancierovanie už konkurencieschopné voči nemeckej "škole", prípadne či už sa doťahuje aj reálne na izraelsko-americkú technológiu. Predsa len hypermoderný Leclerc, minimálne prvej verzie bol "aušus" v konkurecncii panciera minmálne Leo2.
Z toho plynie aj moja obava o vhodnosti EBRC na iné, ako "Boko Haram" dobrodružstvá.
“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
Re: Francouzské bojové vozidlo Jaguar EBRC
NANUK:
Však píšu jen s jakým cílem byl konstruován. V článku o Leclerku sem psal, kolik mě prapor zničit T-80 a kolik T-72.
Pikujuci brizolit:
pokud jde o pancíř, tak byl možná slabší, kvůli důrazu na nižší váhu. Koncept byl pokročilejší. On i ten japonský Type-10 nema pancir jako Leo, ale ve prospěch boků
Však píšu jen s jakým cílem byl konstruován. V článku o Leclerku sem psal, kolik mě prapor zničit T-80 a kolik T-72.
Pikujuci brizolit:
pokud jde o pancíř, tak byl možná slabší, kvůli důrazu na nižší váhu. Koncept byl pokročilejší. On i ten japonský Type-10 nema pancir jako Leo, ale ve prospěch boků
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Francouzské bojové vozidlo Jaguar EBRC
Neúspěšný konkurent Panhard SPHINX
V roce 2010 mohli návštěvníci veletrhu Eurosatory 2010 spatřit velice zajímavé vozidlo od společnosti Panhard, pojmenované SPHINX (Secret Project for High Intensity and New Conflicts). Mělo nahradit vozidla AMX-10RC, ERC-90 Sagaie a nosiče protitankových střel VAB HOT. Vozidlo má celosvařovaný ocelový trup s přídavným pancéřováním. přídavné pancéřování umožňuje upravit vozidlo v polních podmínkách tak, aby vyhovovalo požadavkům mise. Pancéřování poskytuje všestrannou ochranu proti projektilům ráže 14 mm a dělostřeleckým střepinám. Přední část vozidla je možno osadit přídavným pancéřování, čímž může odolat průbojným střelám ráže 25 mm. Některé části korby jsou pak chráněny ocelovými lamelami před protipancéřovými střelami. Dno trupu je tvarované do V a tak dokáže ustát i explozi o síle 10 kg TNT. Osádka je chráněna proti NBC a má výstražný systém pro případ ozáření laserem. Nejzajímavější je na celém vozidle osádková věž osazená kanónem ráže 40 mm, v níž sedí velitel a střelec, řidič je v korbě. Celá věž byla vyvinuta společností Lockheed Martin pro modernizaci britských obrněnců Warrior. Tato věž byla vybrána kvůli finanční úspoře, oproti původní věži CMI od belgické společnosti Cockerill. Zbraň má dvojitý podavač munice a rychlost střelby činí asi 180 ran za minutu. Může použít celou řadu munice, včetně programovatelných nábojů. Efektivní dostřel činí 1 500 m. SPHINX disponuje také čtyřmi PTŘS usazenými po obou stranách věže a kulometem ráže 7,62 mm. pohon zajišťuje dieselový motor o výkonu 600 koní. Patrně půjde o MTU, Mercedes nebo rakouský Steyr. Další zajímavostí je, že všechna kola jsou otočná, vybavena systémem run-flat a centrální pomáhá rovněž systém huštění pneumatik. Vozidlo není obojživelné a může být přepraveno letounem C-130 Hercules nebo větším vojenským nákladním letadlem. Panhard chtěl tímto vozidlem konkurovat strojům od Nexteru a Renault Trucks Defense. Nakonec ale francouzská vláda vyprala pro výrobu vozidel Jaguar EBRC, dočasné konsorcium francouzských společností, zahrnujících Nexter Systems, Renault Trucks Defense a Thales. Neúspěšná společnost Panhard následně rozhodla, vozidlo SPHINX nabídnout zahraničním zákazníkům. Společnost rovněž nabízí obdobně mobilní, lehčí obrněné vozidlo Panhard CRAB 4x4.
http://www.military-today.com/apc/panhard_sphinx.htm
https://thinkdefence.wordpress.com/2012 ... urosatory/
https://www.armyrecognition.com/french_ ... ns_uk.html
V roce 2010 mohli návštěvníci veletrhu Eurosatory 2010 spatřit velice zajímavé vozidlo od společnosti Panhard, pojmenované SPHINX (Secret Project for High Intensity and New Conflicts). Mělo nahradit vozidla AMX-10RC, ERC-90 Sagaie a nosiče protitankových střel VAB HOT. Vozidlo má celosvařovaný ocelový trup s přídavným pancéřováním. přídavné pancéřování umožňuje upravit vozidlo v polních podmínkách tak, aby vyhovovalo požadavkům mise. Pancéřování poskytuje všestrannou ochranu proti projektilům ráže 14 mm a dělostřeleckým střepinám. Přední část vozidla je možno osadit přídavným pancéřování, čímž může odolat průbojným střelám ráže 25 mm. Některé části korby jsou pak chráněny ocelovými lamelami před protipancéřovými střelami. Dno trupu je tvarované do V a tak dokáže ustát i explozi o síle 10 kg TNT. Osádka je chráněna proti NBC a má výstražný systém pro případ ozáření laserem. Nejzajímavější je na celém vozidle osádková věž osazená kanónem ráže 40 mm, v níž sedí velitel a střelec, řidič je v korbě. Celá věž byla vyvinuta společností Lockheed Martin pro modernizaci britských obrněnců Warrior. Tato věž byla vybrána kvůli finanční úspoře, oproti původní věži CMI od belgické společnosti Cockerill. Zbraň má dvojitý podavač munice a rychlost střelby činí asi 180 ran za minutu. Může použít celou řadu munice, včetně programovatelných nábojů. Efektivní dostřel činí 1 500 m. SPHINX disponuje také čtyřmi PTŘS usazenými po obou stranách věže a kulometem ráže 7,62 mm. pohon zajišťuje dieselový motor o výkonu 600 koní. Patrně půjde o MTU, Mercedes nebo rakouský Steyr. Další zajímavostí je, že všechna kola jsou otočná, vybavena systémem run-flat a centrální pomáhá rovněž systém huštění pneumatik. Vozidlo není obojživelné a může být přepraveno letounem C-130 Hercules nebo větším vojenským nákladním letadlem. Panhard chtěl tímto vozidlem konkurovat strojům od Nexteru a Renault Trucks Defense. Nakonec ale francouzská vláda vyprala pro výrobu vozidel Jaguar EBRC, dočasné konsorcium francouzských společností, zahrnujících Nexter Systems, Renault Trucks Defense a Thales. Neúspěšná společnost Panhard následně rozhodla, vozidlo SPHINX nabídnout zahraničním zákazníkům. Společnost rovněž nabízí obdobně mobilní, lehčí obrněné vozidlo Panhard CRAB 4x4.
http://www.military-today.com/apc/panhard_sphinx.htm
https://thinkdefence.wordpress.com/2012 ... urosatory/
https://www.armyrecognition.com/french_ ... ns_uk.html
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Francouzské bojové vozidlo Jaguar EBRC
Koukal jsem na nějaké informace o plánované výstavě Expodefensa 2019 v Kolumbii (koná se na začátku prosince) a dost mě překvapilo, že Francie v roce 2017 prezentovala model vozidla Jaguar EBRC. Bylo by hodně zajímavé, pokud by se našel nějaký zákazník i v jižní Americe. Přeci jen jde o dost lehké vozidlo (25 tun) se slušnou ochranou a hlavně díky kanónu 40 CTAS vysokou palebnou silou. Zatím je ale asi brzy na nějaké větší objednávky, přeci jen i francouzská armáda vozidla teprve zavede - první dodávky se očekávají příští rok. Do roku 2030 má armáda převzít všech 300 objednaných vozidel. Ze zahraničních zájemců je nejdál Belgie, která již objednala 60 kusů EBRC.
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Francouzské bojové vozidlo Jaguar EBRC
Hodně se mi líbí věž T40, tak tady mám pěkné fotky s různými detaily - očividně ještě nejde o sériovou verzi.
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček