Pearl Harbor - 5.část, co mohli Američané vědět

Od Pearl Harbouru po Tokijskou zátoku

Moderátor: Pátrač

Odpovědět
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4160
Registrován: 16/9/2008, 19:23
Bydliště: Jeseník

Re: Pearl Harbor - 5.část, co mohli Američané vědět

Příspěvek od Alfik »

Takže z rozvědky věděli, že v Americe se ráno vstává z postele, a taky že se snídá. Bravo. Přímo femonenální "Khon spirace". :D
Jo, a to víte, že když ve slově "láska" vyměníte pouhopouhá čtyři písmena, a jedno škrtnete, tak vám vynde slovo "pívo"? To prostě nemůže být náhoda!!! Důkaz konšpirace!
Mirku, to opravdu nevidíš ten protiklad v tom, co sám píšeš?
Cituji: "Na Filipínách dokázali uskutečnit útok ve dvou vlnách, kdy se letadla vzletem vyhnula první a následně byla po dosednutí rozbombardována druhou vlnou."
No mi to přinde jako přesně 50%. Kdyby to "trefili" hned napoprvé... kdyby poslali jen jednu vlnu a ta "sedla" jak pérdel na letiště... jenže oni filutové dobře věděli, kolik mají asi tak šanci, tak tam poslali dvě vlny. Ono se to tak dělá už od dob kdy pračlověk Janeček válčil pěstním klínem. Ale Japonci - to musí být konspirace.
:rotuj:
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Mirek58
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4794
Registrován: 31/7/2012, 19:15

Re: Pearl Harbor - 5.část, co mohli Američané vědět

Příspěvek od Mirek58 »

Ano, jenže podstatné je to podstatné je, že ti filutové museli vědět, kdy jsou radarové stanice opuštěny ( kdy končí jejich pohotovost), kdy je opuštěno operační centrum letectva, s jakým nákladem paliva letadla odstartují při poplachu, jak dlouho trvá po dosednutí opětné doplnění paliva ( tedy jak dlouho musí letadla sedět na zadku).
Jistě, každá tato vědomost se dá přirovnat k náhodnému vytažení esa z balíčku karet, to jsem už viděl mockrát, ale čtyři vytažená esa ze čtyř pokusů, bez "podvodu" nikoliv.
ObrázekObrázek
Dzin
7. Major
7. Major
Příspěvky: 11488
Registrován: 16/10/2004, 21:31

Re: Pearl Harbor - 5.část, co mohli Američané vědět

Příspěvek od Dzin »

Proč to museli vědět? Není stejně dobré vysvětlení, že to nevěděli a vůbec jim to nevadilo?

Útok byl plánován na neděli a to z toho důvodu, že je to svátek a tedy se obecně předpokládalo, že nepřítel bude méně ostražitý. Vojáci budou na vycházkách a dovolené, hlídky budou zmenšené, prostě bude sváteční provoz. To, jak to bude konkrétně vypadat na jednotlivých stanovištích, už neřešili a nebylo to potřeba, protože stačil výchozí předpoklad, že připravenost bude horší. To se naplnilo a u každé složky nebo stanoviště svým způsobem.

Zabýváš se detaily, které zapadají do triviálního obecného vysvětlení.
Obrázek

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Uživatelský avatar
Farky
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1177
Registrován: 19/6/2008, 23:52

Re: Pearl Harbor - 5.část, co mohli Američané vědět

Příspěvek od Farky »

Mirek58 píše:Mě na zahájení bojů ze strany Japonska udivuje jak Japonci dokázali své úvodní letecké útoky načasovat. Dokonale se vešli do , použiji výraz, "slepých oken" v obraně.
Při útoku na Pearl H. dokázali přílet načasovat tak, aby je nezachytily radarové stanice ani dřív, ani později.
Obsluha byla v kritickém čase na snídani! Pohotovost skončena.
Japonský útok na Pearl Harbor nebyl načasován s ohledem na provoz radarových stanic, žádný z japonských pilotů či velitelů nikdy takovou věc nezmínil jako faktor při plánování nebo uskutečnění toho útoku. Japonci neměli tušení že se všechny radary na Oahu vypínají v 7:00 a už vůbec neměli tušení že to operační centrum není ten den obsazené.
Mirek58 píše: Na Filipínách dokázali uskutečnit útok ve dvou vlnách, kdy se letadla vzletem vyhnula první a následně byla po dosednutí rozbombardována druhou vlnou.
To je nějak moc náhod, nebo operačního umění najednou.
Zdá se, že výzvědná síť Japonců byla daleko výkonnější, než se nám předkládá.
Japonci na Filipínách neuskutečnili útok na americké letecké základny ve dvou vlnách, to je naprosto chybně, i když asi tuším na základě čeho by si to někdo mohl myslet. To že byla část amerických letadel na Filipínách nachytána na zemi byl důsledek shody okolností (a také chybných amerických rozhodnutí), nikoliv skvělého načasování japonského útoku. Vůbec o prvním dni na Filipínách existuje obecně dost zkreslená představa, už několik dní přemýšlím nad tím že o tom napíšu malý článek.
Mirek58 píše: No dobrá, náhoda, to bych bral.
Ale jen za předpokladu, že japonští velitelé byli schopni tyto "náhodné "příležitosti využít stabilně.
Ale oni je byli schopni využít pouze asi tak prvního půl roku. To není divné, že je ta schopnost, mimochodem velice vzácná, po půl roce opustila?
To že byli schopni japonští velitelé využívat stabilně "náhodné" příležitosti je poněkud silné tvrzení. Schválně jmenuj další příklady kdy Japonci dle tvého názoru načasovali nějakou operaci tak aby využila nějakého "slepého okna" ve spojenecké obraně.
Mirek58 píše: Ano, jenže podstatné je to podstatné je, že ti filutové museli vědět, kdy jsou radarové stanice opuštěny ( kdy končí jejich pohotovost), kdy je opuštěno operační centrum letectva, s jakým nákladem paliva letadla odstartují při poplachu, jak dlouho trvá po dosednutí opětné doplnění paliva ( tedy jak dlouho musí letadla sedět na zadku).
Podstatné je spíše to co o tom píší japonské zdroje, tedy to že nevěděli kdy jsou radarové stanice opuštěny, nevěděli kdy je opuštěno operační centrum, nevěděli nic o palivu v letadlech startujících při poplachu či jak dlouho trvá jejich natankování. Znovu to napíšu - nic z toho není nikde zmíněno jako faktor při plánování či uskutečnění těchto útoků. Naopak, existuje více než dost japonských svědectví o tom jak očekávali něco úplně jiného než se ve skutečnosti stalo.
ObrázekObrázek
Kouzelnik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1305
Registrován: 27/9/2017, 22:23

Re: Pearl Harbor - 5.část, co mohli Američané vědět

Příspěvek od Kouzelnik »

Farky píše:(...)Takže ty letadlové lodě vezli na tyto základny letadla námořní pěchoty. Což znamená že nebyly ani na žádném cvičení, ani je nikdo jakoby náhodou ("záměrně") neposlal pryč aby unikly japonskému náletu, což stále tvrdí překvapivé množství lidí. Málokdo zmíní, že už zmíněná Enterprise unikla útoku jen díky špatnému počasí den předtím, protože musela snížit rychlost kvůli svému doprovodu. Jinak měla plánovaně dorazit do Pearl Harboru o den dříve, tedy 6. prosince 1941.
(...)
@Farky ... pouze doplnění
Orientační mapka plavby Enterprise (a Lexington) zobrazující proč Enterprise nebyla 7.12.1942 v Pearl Harbour
Obrázek ... pozn.: na níže uvedeném odkazu je mapka v kompletní podobě tj. včetně samotného Pearl Harbour - bohužel web Palba.cz automaticky oříznul vloženou mapku
zdroj: https://ww2db.com/image.php?image_id=12730
R.I.P.
Odpovědět

Zpět na „Námořní válka v Pacifiku“