Lloyd 40.08 Luftkreuzer

Odpovědět
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12970
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Lloyd 40.08 Luftkreuzer

Příspěvek od Rase »

Lloyd-40.08_03.png

Bombardér Lloyd 40.08 Luftkreuzer

Po kontaktu s ruskými těžkými bombardéry Ilja Muromec a italskými bombardéry Caproni, rozhodlo se, v polovině roku 1915, požadovat vlastní bombardér i rakousko-uherské letectvo, k.u.k. Luftfahrtruppen. Mělo se jednat o trojplošník s nosností 200 kg pum a vytrvalostí 6 hodin. Pohon měl tvořit jeden hlavní motor Austro-Daimler s tlačnou vrtulí a dva slabší v bočních trupech. Obrana letounu měla být poměrně silná, v podobě dvou kulometů v hlavním trupu a dvou dalších ve vedlejších trupech. V srpnu 1915 byly osloveny firmy Lloyd, Oeffag a Phönix, kterým byly poskytnuty prostředky ke zkonstruování dvou prototypů. Jako první, v lednu 1916, dodala výkresovou dokumentaci společnost Ungarische Lloyd Flugzeug und Motorenfabrik AG. Jednalo se o Luftkreuzer I (typ LK I), později přejmenovaný na Lloyd 40.08 a Luftkreuzer II (typ LK II), známý jako Lloyd 40.10. První prototyp byl dokončen 20. června a připraven ke zkouškám na letišti v Aszódu. Křídla byla potažena dýhou vyleštěnou do vysokého lesku. Prostřední křídlo bylo přichyceno ke spodní části hlavního trupu, horní a dolní bylo neseno systémem vzpěr a výztuh. Pod hlavním trupem byla umístěna aerodynamicky tvarovaná gondola, ve které byl usazen bombometčík. V přední části bylo stanoviště dvou střelců, kteří měly vynikající výhled do všech stran. Za pracovištěm střelců byl pod horním křídlem umístěn kokpit pilota, který měl ale omezený výhled. Vedlejší trupy byly vytvořeny z upravených trupů letounů Lloyd C.II, osazené motory Daimler o výkonu 160 hp. V každém z trupů byl usazen jeden kulomet s obsluhou. Ocasní plochy byly tvořeny dvěma horizontálními křídly a čtyřmi vertikálními plochami umístěnými mezi záděmi vedlejších trupů. První zkoušky ale ukázaly, že letoun je příliš těžký na příď, dokonce došlo k jeho převrácení a lehkému poškození konstrukce. Podvozek byl ale rychle upraven, v říjnu byl připraven k letovým zkouškám, které měl provést Oberleutnant Antal Lányi-Lanczendorfer. Výsledek nových zkoušek byly ale neuspokojivé. Komise (Fliegerarsenal) zvažovala snížení požadavku na nosnost pum, ale vývojové práce byly výrazně omezeny. V únoru 1917 byla konstrukce opět upravena, ale příštího roku došlo k zastavení všech prací na letounu. Kostra bombardéru Lloyd 40.08 byla uskladněna a začátkem příštího roku převezena do Chebu, kde měla být zlikvidována.

Technické parametry:
Název: Lloyd 40.08 (Luftkreuzer I)
Výrobce: Lloyd AG
Typ: bombardér
Osádka: 4-5
Délka: 9,5 m
Výška: 5 m
Rozpětí: 23,26 m
Šířka: 2,40 m
Plocha křídel: 110 m čtverečných
Uspořádání křídel: trojplošník
Hmotnost: maximálně 4 840 kg
Pohon hlavní: 1x Austro-Daimler V-12 (300 hp)
Pohon vedlejší: 2x Austro-Daimler V-6 (160 hp)
Výzbroj: 4x kulomet Schwarzlose M7/12 ráže 8 mm
Nosnost: 200 kg pum


Zdroj:
Grosz Peter, Austro-Hungarian Army Aircraft of World War One, Flying Machines Press (2002)
http://forum.valka.cz/topic/view/66002/Lloyd-40-08
http://www.wwiaviation.com/Lloyd.html
http://www.dieselpunks.org/profiles/blo ... ir-made-in
https://en.wikipedia.org/wiki/Lloyd_40.08_Luftkreuzer
https://elpoderdelasgalaxias.wordpress. ... s-delight/

1a8ff017d96d8141a21185f829172106.jpg
Lloyd_WW1_bomber_aircraft_1.jpg
Lloyd-40.08-Luftkreuzer-2.jpeg
Naposledy upravil(a) Rase dne 9/8/2022, 19:52, celkem upraveno 1 x.
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11468
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Bombardér Lloyd 40.08 Luftkreuzer

Příspěvek od Zemakt »

Kde jsi vyškrábnul tuhlentu "nádheru" Rase :D . Vytvořit toto, vynaložit na to tolik úsilí, tři motory, početnou posádku a chtít po tom jen nosnost 200 kg? To je fakt unikum.
Nicméně díky za připomenutí, za krásnou barevnou fotku a za sebe bych tě požádal o link na tu likvidaci v Chebu, to jsem fakt netušil :up: .
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Martin Hessler
poručík
poručík
Příspěvky: 715
Registrován: 12/5/2009, 16:49
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Bombardér Lloyd 40.08 Luftkreuzer

Příspěvek od Martin Hessler »

Rase píše: V únoru 2017 byla konstrukce opět upravena...
Předpokládám, že v únoru 1917. Ale jinak pozoruhodný výtvor. Ono vůbec letectvo R-U bylo v letdch WW1 technicky na úrovni a nebránilo se smělým projektům. Dokonce vznikl (rovněž nepříliš úspěšný, protože těžko ovladatelný) prototyp námořního letounu, který měl nést 66mm kanon k ostřelování lodí.
Neexistují žádné zoufalé situace. Existují pouze zoufalí lidé. /Heinz W. Guderian/
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Re: Bombardér Lloyd 40.08 Luftkreuzer

Příspěvek od Hans S. »

Čtyřmístný třímotorák se vzletovou hmoností druhoválečné jednomotorové stíhačky :). Sranda, jak ta letadla za pár let zmohutněla :).
Uživatelský avatar
Martin Hessler
poručík
poručík
Příspěvky: 715
Registrován: 12/5/2009, 16:49
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Bombardér Lloyd 40.08 Luftkreuzer

Příspěvek od Martin Hessler »

Hans S. píše:Čtyřmístný třímotorák se vzletovou hmoností druhoválečné jednomotorové stíhačky :). Sranda, jak ta letadla za pár let zmohutněla :).
Také "zmohutněly" výkony motorů. Letecký vidlicový dvanáctiválec Cadillac Liberty dosahoval v r. 1918 výkonu 400 hp, o pětadvacet let později už to byl běžně trojnásobek.
Neexistují žádné zoufalé situace. Existují pouze zoufalí lidé. /Heinz W. Guderian/
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Bombardér Lloyd 40.08 Luftkreuzer

Příspěvek od Skeptik »

Hans S. píše:Čtyřmístný třímotorák se vzletovou hmoností druhoválečné jednomotorové stíhačky :). Sranda, jak ta letadla za pár let zmohutněla :).
1903 ... Wright Flyer ... 48 km/h
1954 ... F-104 Starfighter ... 2.120 km/h

Padesát let. Prostě vývoj :lol:
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12970
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Bombardér Lloyd 40.08 Luftkreuzer

Příspěvek od Rase »

Zemakt:
o té likvidaci v Chebu se píše v každém ze zrojů, co jsem uvedl, tak si stačí jen vybrat. Pokud někoho zajímají ony průběžné úpravy podvozku, tak je toho docela dost sepsáno, ale přišlo mi zybtečné je vyjmenovávat, když stejně nefungovaly :D

Martin Hessler:
Mno v některých odvětvích bylo c.a k. letectvo na vysoké úrovni, námořní, pozorovací, ale pokud jde o konstrukce bombardérů, tak bych byl opravdu zdrženlivý. Přeci jen prakticky všichni soupeři na tom byli mnohem lépe a vznikaly zde opravdu promakané stroje, konvenční konstrukce - hlavně funkční :) Na ten námořní letoun se kouknu, tyhle slepé uličky se mi líbí - posobný letoun vznikl i ve Francii
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Bombardér Lloyd 40.08 Luftkreuzer

Příspěvek od kenavf »

Skeptik píše:
Hans S. píše:Čtyřmístný třímotorák se vzletovou hmoností druhoválečné jednomotorové stíhačky :). Sranda, jak ta letadla za pár let zmohutněla :).
1903 ... Wright Flyer ... 48 km/h
1954 ... F-104 Starfighter ... 2.120 km/h

Padesát let. Prostě vývoj :lol:
1966... SR-71....cca 3500km/h

A teraz 2017 padesát let poté...a nič. :razz:
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17710
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Bombardér Lloyd 40.08 Luftkreuzer

Příspěvek od skelet »

kenavf: rekord udělala SR-71 v roce 1976 (jen lehké upřesnění)
jinak rok 2010 letoun X-43 , maximální rychlost 12 144km/h (ale jinak máš pravdu 40let se u pilotovaných letadel nic neděje :D )
ObrázekObrázekObrázek
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Bombardér Lloyd 40.08 Luftkreuzer

Příspěvek od kenavf »

skelet píše:kenavf: rekord udělala SR-71 v roce 1976 (jen lehké upřesnění)

(ale jinak máš pravdu 40let se u pilotovaných letadel nic neděje :D )
Preto som tam dal "cca 3500km/h" pretože ako píšeš ,SR-71 urobilo svoj rekord v r.1976 3529km/h :razz:
A SR-71 a F-104 sa dajú považovať za "sériovo vyrábané" pilotované lietadlá ktoré sa v takej rýchlostnej hladine "bežne" pohybovali a neboli to experimentálne stroje.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11468
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Bombardér Lloyd 40.08 Luftkreuzer

Příspěvek od Zemakt »

1903 ... Wright Flyer ... 48 km/h
Ten se za experimentální ale považovat dá :wink:
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4160
Registrován: 16/9/2008, 19:23
Bydliště: Jeseník

Re: Bombardér Lloyd 40.08 Luftkreuzer

Příspěvek od Alfik »

skelet píše:kenavf: rekord udělala SR-71 v roce 1976 (jen lehké upřesnění)
jinak rok 2010 letoun X-43 , maximální rychlost 12 144km/h (ale jinak máš pravdu 40let se u pilotovaných letadel nic neděje :D )
A nic se dít nebude - až do vynálezu "energii do štítů pane Sulu". Ona se totiž SR-71 pohybovala na samé hraně termické bariéry. I aerodynamika, stejně jako teorie relativity, má svou mezní rychlost :)
I ten rekord byl možný jen proto, že ve výšce kde se letadlo pohybovalo, je velký rozdíl mezi IAS a TAS. Ve výškách kde se pohyboval Lloyd 40.08 Luftkreuzer by se SR-71 jen tak vlekla. I když, samozřejmě, rychleji než on :)

PS: Mimochodem, před časem jsem četl zajímavý článek - porovnání vztahu rychlosti a hmotnosti živých čichů a letadel - aneb "proč Concorde vyhynul" :) máte jej (českou verzi) zde: http://www.osel.cz/7706-proc-vyhynul-na ... corde.html - to je Hansi pro tebe a tvůj podotek o nárůstu hmotnosti letadel :D
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Odpovědět

Zpět na „Letectvo Rakouska-Uherska“