CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR
Re: Program bojového vozidla pěchoty pro AČR
Zdroj je oficiální, Česká televize: http://www.ceskatelevize.cz/porady/1097 ... deo/535010
Spíš můžeme čekat, že nějací účastníci odpadnou
Spíš můžeme čekat, že nějací účastníci odpadnou
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Program bojového vozidla pěchoty pro AČR
ASCOD nabízí typ Ulan/Pizzaro? Jestli ano, potom si myslím, že nejvíce šancí má CV90.
Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Program bojového vozidla pěchoty pro AČR
Dzine Ascod 2 je nova generacia Pizzaro/Ulan
Re: Program bojového vozidla pěchoty pro AČR
Super, už jsme se v tom zase nějak přestával orientovat. :-) Potom by mi ale stále vycházelo původní, tedy že nejvíce šancí by měl CV9030 v poslední modifikaci.
Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Program bojového vozidla pěchoty pro AČR
Ano podvozok CV-90 sa paci aj mne, osobne by som vsak uprednostnil bezosadkovu vezu
Re: Program bojového vozidla pěchoty pro AČR
Mno nejspíš to bude ASCOD 35, co jezdil na akce s CSG (tehdy jen jako OT), patrně ho jen osadí věží Samson II, všechno je dostupné u CSG, tak není problém.
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Program bojového vozidla pěchoty pro AČR
Rase ono je otazne, ci sa neuprednostni vyroba u VOP
Re: Program bojového vozidla pěchoty pro AČR
Taky můžeme brát jako nevýhodu to, že verze ASCOD 35 není zařazena ve službě žádné armády. CV 9030 v nejnovějším provedení by měla v tomto výhodu, byť to samozřejmě nemusí nic znamenat.
Samson II je oficiálně certifikován?
Samson II je oficiálně certifikován?
Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Program bojového vozidla pěchoty pro AČR
Dzin: Litevci je mají na svých Boxerech (KBVP Vilkas), tak asi jo.
klingy: určitě ano, jen vycházím z toho, že víc ASCODů 35 na ukázky a přehlídky / tendry prostě není. Tahle mašina se účastnila už Dánského tendru (chtěli bez věže). Tehdy to byl ještě ASCOD 33, ale později ji vylepšili. Původní ASCOD (Ulan/Pizarro) vážily jen 30 tun. ASCOD 42 nevím jestli je (možná je to ten oplácaný co byl k vidění v ČR) jisté ale je, že to je už v podstatě bez věžový Ajax = PMRS.
Jinak k těm cenám, tak Němce vyšla Puma i s vývojem a celkově, nad 10mil.USD kus. Brity Ajax ale vyšel ještě dráž. Upravený ASCOD tedy není levnější než Puma. Pro představu, Britskou vládu nakoupila pásová vozidla (projekt AJAX), celkem: 245 vozidel Ajax (s věží), 256 vozidel PMRS (bez věže) + 88 ženijních vozidel vycházejících z PMRS. S vývojem věže a vozidla, licencemi, novou továrnou s 300 zaměstnanci + subdodávky v UK (2500 pracovních míst), na 3,5 miliardy Liber (splaceno do roku 2024). Tedy více jak 110 milard Kč. Tedy si myslím, že si můžeme dovolit velice kvalitní stroj, na úrovni Britských vozidel.
Pokud mám dobrá čísla, tak Němce vyšla Puma (350 vozidel) na 3,1 miliardy Euro - tedy 10mil.USD kus = 83 miliard Kč. Pokud tedy poptáváme 210 vozidel, je vyčleněných 50 miliard Kč docela reálná cena i na něco ve stylu Ajax nebo Puma i se zázemím, novou továrnou atd. I Britové kladli důraz na co největší výrobu v UK a ze španělska se dovezla jen vozidla pro testování.
klingy: určitě ano, jen vycházím z toho, že víc ASCODů 35 na ukázky a přehlídky / tendry prostě není. Tahle mašina se účastnila už Dánského tendru (chtěli bez věže). Tehdy to byl ještě ASCOD 33, ale později ji vylepšili. Původní ASCOD (Ulan/Pizarro) vážily jen 30 tun. ASCOD 42 nevím jestli je (možná je to ten oplácaný co byl k vidění v ČR) jisté ale je, že to je už v podstatě bez věžový Ajax = PMRS.
Jinak k těm cenám, tak Němce vyšla Puma i s vývojem a celkově, nad 10mil.USD kus. Brity Ajax ale vyšel ještě dráž. Upravený ASCOD tedy není levnější než Puma. Pro představu, Britskou vládu nakoupila pásová vozidla (projekt AJAX), celkem: 245 vozidel Ajax (s věží), 256 vozidel PMRS (bez věže) + 88 ženijních vozidel vycházejících z PMRS. S vývojem věže a vozidla, licencemi, novou továrnou s 300 zaměstnanci + subdodávky v UK (2500 pracovních míst), na 3,5 miliardy Liber (splaceno do roku 2024). Tedy více jak 110 milard Kč. Tedy si myslím, že si můžeme dovolit velice kvalitní stroj, na úrovni Britských vozidel.
Pokud mám dobrá čísla, tak Němce vyšla Puma (350 vozidel) na 3,1 miliardy Euro - tedy 10mil.USD kus = 83 miliard Kč. Pokud tedy poptáváme 210 vozidel, je vyčleněných 50 miliard Kč docela reálná cena i na něco ve stylu Ajax nebo Puma i se zázemím, novou továrnou atd. I Britové kladli důraz na co největší výrobu v UK a ze španělska se dovezla jen vozidla pro testování.
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Program bojového vozidla pěchoty pro AČR
Rase
Myslel jsme pro ASCOD. Protože většinou jsem je viděl jen tak jak píšeš, tedy bez věže. Jediný věžový komplet potom znám právě z programu Scout SV a ten je pro naše podmínky tendru nevyhovující.
Myslel jsme pro ASCOD. Protože většinou jsem je viděl jen tak jak píšeš, tedy bez věže. Jediný věžový komplet potom znám právě z programu Scout SV a ten je pro naše podmínky tendru nevyhovující.
Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Program bojového vozidla pěchoty pro AČR
Dzin:
neměl by být problém sehnat SP-30 od Steyru, ta je na Ulanech nebo Pandurech, ta ale zabere dost vnitřního prostoru. Samson II nezasahuje do vnitřku vozidla, tak se dá osadit prakticky na cokoliv. Viděl jsem ji i na G5, které ji bude mít nejspíš i na našem tendru.
neměl by být problém sehnat SP-30 od Steyru, ta je na Ulanech nebo Pandurech, ta ale zabere dost vnitřního prostoru. Samson II nezasahuje do vnitřku vozidla, tak se dá osadit prakticky na cokoliv. Viděl jsem ji i na G5, které ji bude mít nejspíš i na našem tendru.
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Program bojového vozidla pěchoty pro AČR
Rase ja tu G5 povazujem, za "srandu" G5 je podla mna nieco ako MT-LB na zapadny sposob, jednoducho vozidlo, ktore ma sluzit ako velitelske stanoviste, pripadne odsunove sanitne vozidlo, ale nie ako BVP
Veza tam moze byt hocijaka, pokial bude mat spike a min 30mm kanon (ACR standard), od Samsona po Turru (aj ked tu by som ACR nezelal)
Veza tam moze byt hocijaka, pokial bude mat spike a min 30mm kanon (ACR standard), od Samsona po Turru (aj ked tu by som ACR nezelal)
-
- rotný
- Příspěvky: 96
- Registrován: 7/12/2016, 23:24
Re: Program bojového vozidla pěchoty pro AČR
Smlouva se společností Ray Service je dalším krokem v naplnění závazku BAE Systems spolupracovat s českými podniky v souvislosti s podporou chystaného tendru na obměnu zastaralého vozového parku bojových vozidel pěchoty řady BVP-2
Zdroj: http://ekonomika.eurozpravy.cz/ceska-re ... -minomety/
Zdroj: http://ekonomika.eurozpravy.cz/ceska-re ... -minomety/
Re: Program bojového vozidla pěchoty pro AČR
Díky moc za aktualitu, rovnou jsem z toho udělal výcuc a přidal do úvodního článku
Smlouva mezi BAE a Ray Service
Britská zbrojovka BAE Systems uzavřela smlouvu s českou společností Ray Service, na dodávku komponentů pro samohybné minomety Mjölner. Zakázku na dodávku 40 minometných systémů získala BAE od švédského Úřadu pro vyzbrojování, koncem roku 2016. Podíl Ray Service bude spočívat ve vývoji a výrobě kabelových svazků. "Naše rozsáhlé zkušenosti v oblasti projektování a výroby jsou zárukou toho, že jsme schopni dodat včas, v mezích rozpočtu a zároveň splnit požadavky obranného průmyslu," uvedl Jakub Gabriel, výkonný ředitel Ray Service. Smlouva se společností Ray Service je dalším krokem v naplnění závazku BAE Systems spolupracovat s českými podniky v souvislosti s podporou chystaného tendru na obměnu zastaralého vozového parku bojových vozidel pěchoty řady BVP-2. Pokud si česká vláda CV90 vybere, firma BAE Systems hodlá pokračovat ve spolupráci s českými podniky na zajištění dalších aktuálních či budoucích bezpečnostních potřeb země, uvádí zpráva. http://ekonomika.eurozpravy.cz/ceska-re ... -minomety/ Tak se zdá, že BAE se opravdu snaží ukázat, že to myslí se zapojením českého průmyslu vážně. Otázkou je, zda je to dost - za mě to jsou drobky, které ještě nic neznamenají. Otázkou je, jak tuhle kampaň vidí MO
Smlouva mezi BAE a Ray Service
Britská zbrojovka BAE Systems uzavřela smlouvu s českou společností Ray Service, na dodávku komponentů pro samohybné minomety Mjölner. Zakázku na dodávku 40 minometných systémů získala BAE od švédského Úřadu pro vyzbrojování, koncem roku 2016. Podíl Ray Service bude spočívat ve vývoji a výrobě kabelových svazků. "Naše rozsáhlé zkušenosti v oblasti projektování a výroby jsou zárukou toho, že jsme schopni dodat včas, v mezích rozpočtu a zároveň splnit požadavky obranného průmyslu," uvedl Jakub Gabriel, výkonný ředitel Ray Service. Smlouva se společností Ray Service je dalším krokem v naplnění závazku BAE Systems spolupracovat s českými podniky v souvislosti s podporou chystaného tendru na obměnu zastaralého vozového parku bojových vozidel pěchoty řady BVP-2. Pokud si česká vláda CV90 vybere, firma BAE Systems hodlá pokračovat ve spolupráci s českými podniky na zajištění dalších aktuálních či budoucích bezpečnostních potřeb země, uvádí zpráva. http://ekonomika.eurozpravy.cz/ceska-re ... -minomety/ Tak se zdá, že BAE se opravdu snaží ukázat, že to myslí se zapojením českého průmyslu vážně. Otázkou je, zda je to dost - za mě to jsou drobky, které ještě nic neznamenají. Otázkou je, jak tuhle kampaň vidí MO
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Program bojového vozidla pěchoty pro AČR
Pokud by MO trvalo na bezosádkové věži (což nejde vyloučit), tak je možné, že BAE osadí podvozek CV90 bojovou věží PROTECTOR MCT-30 od společnosti Kongsberg Defence & Aerospace AS. Jedná se o zajímavou alternativu k originální věži E30, z nabídky BAE Hagglunds, kterou známe v zovidel CV90(30). Tato věž byla již dříve na vozidle zkoušena - viz foto a odkaz: http://www.army-guide.com/eng/product4902.html
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Program bojového vozidla pěchoty pro AČR
MCT-30 no mala kapacita (150 nabojov) pre kanon, externe lafetovany gulomet prakticky rovnake riesenie ako Turra 30
Re: Program bojového vozidla pěchoty pro AČR
BAE představí na IDET 2017 dvě vozidla CV90. Jedno s osádkovou a druhé s bezosádkovou věží.
http://www.securitymagazin.cz/technolog ... 56285.html
http://www.securitymagazin.cz/technolog ... 56285.html
Re: Program bojového vozidla pěchoty pro AČR
Tak to rozhodne wow. Taky chteji predstavit model houfnice Paladin verze A7 a Archer naroubovany na Tatru 8x8. Sice jen modely, ale i tak !
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Program bojového vozidla pěchoty pro AČR
Můj vlhký senArcher naroubovany na Tatru 8x8
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Program bojového vozidla pěchoty pro AČR
Už jsem tu dlouho nebyl. Mám ( měl jsem ) před dokončením stostránkový výtvor s pracovním názvem " BVP-1 v ČSLA a AČR. Ale po několika PC příhodách mi z toho moc nezbylo. Poslední kapitola byla o možnostech jeho modernizace a nahrazení BVP-2. Budu se snažit alespoň tuto zachránit a dám jí sem. Ale už dopředu uvádím, že nejprve jsem byl do modernizace, ale po provedených výpočtech jsem zjistil, že z původního BVP by toho moc nezbylo.
Pro ukázku :
Zde diskutovaná plovatelnost : Uvažoval jsem původní hmotnost pro zjednodušení 14 tun. Pro zvýšenou hmotnost nového pancéřování se nevlezeme pod 20 tun - absolutní !! minimum. To je 5 tun = 5 m3, to znamená pro zjednodušení zvýšit korbu o 0,5 metru na ploše 10 m2 ( 5 m na délku a 2 m na šířku ). Při reálné hmotnosti 25 tun by bylo potřeba už 10 m3. Obrázek té "věci" si udělejte sami. Navíc přidat sedmé pojezdové kolo jako např. u AMB-S a boční plováky, které by fugovaly i jako představný pancíř ? Ale jak tady uváděl např. cover72 ( doufám že si to pamatuji správně ), tak největší problém by nebyla ani tak hloubka toku, ale limitujícím faktorem pro mobilitu při překonávání vodních překážek je sjízdnost břehů. S tímto se plně ztotožňuji.
Tedy pokusím se sem to dát, jak se mi povede, i když vím, že to nebude oku ladící článek, ale data tam budou.
Pro ukázku :
Zde diskutovaná plovatelnost : Uvažoval jsem původní hmotnost pro zjednodušení 14 tun. Pro zvýšenou hmotnost nového pancéřování se nevlezeme pod 20 tun - absolutní !! minimum. To je 5 tun = 5 m3, to znamená pro zjednodušení zvýšit korbu o 0,5 metru na ploše 10 m2 ( 5 m na délku a 2 m na šířku ). Při reálné hmotnosti 25 tun by bylo potřeba už 10 m3. Obrázek té "věci" si udělejte sami. Navíc přidat sedmé pojezdové kolo jako např. u AMB-S a boční plováky, které by fugovaly i jako představný pancíř ? Ale jak tady uváděl např. cover72 ( doufám že si to pamatuji správně ), tak největší problém by nebyla ani tak hloubka toku, ale limitujícím faktorem pro mobilitu při překonávání vodních překážek je sjízdnost břehů. S tímto se plně ztotožňuji.
Tedy pokusím se sem to dát, jak se mi povede, i když vím, že to nebude oku ladící článek, ale data tam budou.