Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Odpovědět
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12966
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Příspěvek od Rase »

ba6aae832a384e33aa2ed5ef901f73e9.20201106125653.jpg

Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Na konci února 2017 proběhly dvoudenní vojskové zkoušky ve vojenském újezdu Březina u Vyškova. Na Průmyslových dnech ve vojenském prostoru Dědice u Vyškova, se představilo 12 firem 20 značek možných nástupců současných vozů armády v 50 modifikacích. Ve statických i dynamických ukázkách na polygonu se představily například Jeep, Mercedes Benz, Toyota, Dacia, Renault, Škoda nebo Volkswagen. Tak vypadala prezentace konaná pod záštitou Ministerstva obrany a Armády České republiky s cílem transparentně prozkoumat trh a jeho možnosti v podobě aktuální nabídky terénních a lehkých obrněných vozidel, tedy techniky, která by v budoucnu mohla nahradit nyní používanou a zastarávající techniku. Armáda tedy ukázkami zkoumá trh. Česká armáda předběžně plánuje kolem roku 2020 výměnu asi 700 terénních aut. Nová vozidla mají nahradit především staré vozy UAZ a dosluhující Land Rovery. Zmíněných 700 kusů nových vozů by mělo být rozděleno na dvě kategorie.

Lehká terénní vozidla do 4 tun

Tato kategorie bude univerzálnější a nepředpokládají se nějaké výrazné bojové prvky. Česká armáda zde hledá náhradu za zastaralá vozidla UAZ 469. Osobní terénní automobil UAZ 469 je původně ruské výroby, bylo vyvinuto jako následník vozu GAZ v roce 1960. Později se licenčně vyráběly i v Československu a do výzbroje, tehdejší Československé lidové armády, byla postupně zaváděná od roku 1974. Novější verze byly nakupovány ještě v 90.letech, stále jich jezdí 630 vozidel, v současnosti jsou již morálně a technicky zastaralá. Od roku 1995 je začala nahrazovat vozidla Land Rover Defender, kterých je dnes 570, později pak i vozidla Land Rover Kajman, celkem tedy Armáda provozuje 740 vozidel této značky. Řada vozidel se účastnila zahraničních misí na Balkáně, v Afghánistánu nebo Iráku. Nejstarší vozidla tak mají věk více než 20 let. Plánovanému nákupu dalších Landroverů zabránilo ukončení jejich výroby v prosinci roku 2017. Podle zveřejněných údajů používá AČR v současnosti asi 1500 lehkých terénních vozidel s hmotností do 4 t, přičemž provozuje i 115 vozidel značky Toyota.
Ač se vojskových zkoušek zúčastnily i civilní automobilky jako Dacia se svým Dusterem či Škoda s Kodiaqem, hlavní pozornost mířila na osvědčené vojenské výrobky. V této kategorii se Armáda bude rozhodovat mezi vozidly jako Jeep model Wrangler, nebo Jeep J8, který provozují třeba i izraelské ozbrojené síly. Legendárním vozem je pak Mercedes-Benz třídy G, který se zde také objevil. Protože hned v první vlně nákupu půjde o stovky vozidel, hodnota obchodu přesáhne jednu miliardu korun. Do souboje mezi dvěma zavedenými značkami by rád zasáhl i podnik SVOS Přelouč, který se tentokrát spojil s velkou čínskou automobilkou BAIC a představili automobil S80, exportní variantu původního modelu BJ80. Překvapením byla účast militarizovaného SUV Kodiaq od automobilky Škoda Auto. Již 14.února proběhla v Mladé Boleslavi předváděcí akce, které se kromě vybraných poslanců zúčastnili i příslušníci vojenské policie a Vojenského zpravodajství. Do Boleslavi dorazil i Bohuslav Chalupa (ANO), místopředseda sněmovního výboru pro obranu, který tuto událost komentoval: "Škoda Kodiaq je moderní vozidlo do středně těžkého terénu, pro ozbrojené složky jde o zajímavou možnost, navíc Škoda je připravena na modifikaci vozidel, například dovybavit pancéřováním či jinou potřebnou technikou." Můžeme tedy očekávat, že v případě zájmu by prošel vůz Kodiaq obdobnou militarizační přestavbou jako pick-up Amarok od Volkswagenu, který upravila pro potřeby armády společnost Rheinmetall MAN Military Vehicles GmbH (RMMV) a řadí se do kategorie lehkých víceúčelových vozidel – LMPV (light multi-purpose vehicle). Vojsková zkouška ve vojenském újezdu Březina u Vyškova, ale odhalila, že v těžkém terénu jsou tato civilní vozidla použitelní jen problematicky. Tvrzení o tom, že je Kodiaq určený do středně těžkého terénu, vzalo za své, když vozidlo přišlo, při dynamické zkoušce, o kovový kryt vany motoru, který se utrhl. Kromě samotného chování vozidel a jejich ovládání v náročných situacích vojáci zjišťovali třeba i to, jak se do nich vměstnají v plné výzbroji s přilbou na hlavě.

Lehká obrněná vozidla 7 až 9 tun

Do vojenského újezdu Březina u Vyškova, dorazily i lehké obrněnce. Tato kategorie by měla mít možnost instalace balistické ochrany nebo lafetace zbraní. Lehkých obrněných vozidel o hmotnosti mezi 7-9 t má Armáda 230, z toho 115 kusů jsou stroje Iveco LMV. AČR má stále ve výzbroji i letité sedmi-tunové sovětské průzkumné transportéry BRDM-2. Ministerstvo obrany potřebuje rychle najít speciály pro chemické vojsko, konkrétně 40+40 lehkých obrněných vozidel kategorie CBRN. Problematickými jsou totiž i vozidla Iveco LMV, kterých Armáda provozuje 90, postupně zastarávají a rozhodně nepatří k nejlevnějším. Iveco LMV je lehké víceúčelové, pancéřované vozidlo nové generace od italské firmy Iveco. První prototyp vozidla byl dokončen v roce 2001 na základě zkušeností a potřeb z operací v různých geografických oblastech světa. Prvních 19 vozidel Iveco LMV zavedla Armáda České republiky do své výzbroje v roce 2008. V prosinci 2009 ministerstvo obrany objednalo dalších 79 vozidel se zbraňovou stanicí PROTECTOR M151 A2 a 11 vozidel se zbraňovou stanicí česko-slovenské výroby ZSRD-07 s kulometem ráže 7,62 mm. Více než tři desítky vozidel byly v rámci českého kontingentu bojově nasazeny v Afghánistánu. Armáda České republiky odebrala celkem 120 vozidel LMV dvanácti verzí, přičemž početně nejvíce zastoupená je bojová verze LOV 50 B (72 kusů). Původní nákup z roku 2009 vyšel na 3,62 mld.Kč, tedy v průměru 38,5 milionu za kus. Později se ale provalilo, že je zprostředkovatelská firma PragaExport pořizovala za něco málo přes sedm milionů korun. Finální cena razantně vyskočila nejen kvůli bohaté výbavě, kterou si armáda vyžádala, ale roli sehrálo i zapojení dalších prostředníků. Kromě firmy Praga-Export se na zakázce podílel Omnipol i MPI Group. Zkušenosti s provozem vozidel Iveco LMV jsou také dost sporné. V případě většího mrazu vypovídá elektronika službu, v případě průjezdu blátem se zanáší chladič a motor se pak přehřívá. Motor IVECO F1D Common Rail EURO 3 má nedostatečný výkon (140 kW/182 hp) a tedy i horší vlastnosti v terénu. Automatická převodovka je velice problematická až otřesná. Brzdy jsou poddimenzované a je potřeba s nimi zacházet obezřetně. Druhá generace LMV již některé tyto nedostatky odstraňuje, bohužel to ale není případ AČR. Po zkušenostech s nákupem vozidel Iveco LMV, chce nyní mít ministerstvo obrany v záloze i další varianty. Do bahnitého terénu s řadou překážek se tak pustil Mowag Eagle V od zbrojovky General Dynamics European Land Systems, zastoupený společností CSG. Ze Spojených arabských emirátů (SAE) dorazilo vozidlo AJBAN 440A, která by dodával státní podnik VOP CZ v Šenově u Nového Jičína. Dle prospektů výrobce je prázdná hmotnost Ajban 440A 9,55 t a nosnot 1,2 t. Lehčí typ Ajban 440 má hmotnost 6,5 t a nosnost 2,5 t. Koncern Renault Trucks Defense představil mohutný vůz Sherpa, a dalším francouzským vozidelm byl "krabičkovitý" vůz PVP (Petit Véhicule Protégé), která vyrábí společnost Panhard. Která značka na cvičišti uspěla nejlépe, odpoví analýza Generálního štábu. Hotová bude během několika týdnů, tedy snad již do dubna 2017.

Předběžné nabídky

Někdy v červenci 2017 proběhla poslední jednání s potencionálními dodavateli nových lehkých terénních vozidel 4x4 pro AČR. Tyto schůzky byly posledním setkáním mezi producenty, budoucím uživatelem a zpracovateli marketingové informace v rámci fáze průzkumu trhu. Nyní bude v řádu týdnů vypracován materiál shrnující zjištěná fakta. Následně bude předán managementu resortu pro další plánování a rozhodování v zahájeném modernizačním programu. Během schůzek byly řešeny detaily ze zaslaných informací a technických specifikací, z jednání vznikla řada podnětů, které je nutné dále rozpracovat. Některé společnosti v rámci nabídek přišly i s různými doplňkovými programy, nad rámec samotné akvizice vozidel. Armádě nabízí například vzdělávací programy specialistů, velmi ceněná je nabídka některých subjektů vytvořit speciální programy pro válečné veterány. Na oslovení zúčastnit se průzkumu trhu a nabídnout armádě svá řešení zareagovalo 16 společností, předběžné nabídky pak podalo 8 společností:

Dajbych, s.r.o.
FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.
Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
MPI Group, s.r.o.
Renault Česká republika, a.s.
Renault-Trucks Defense
STV Group a.s.
SVOS Automotive, spol. s r.o.
VOP CZ, s.p.


Požadavky AČR na nákup pick-upů. Rámcová dohoda je na částku 2 005 500 000,- a má platit do 15.10.2024. Žádosti o účast nají být podány do 24.07.2020. Karoserie je požadována celokovová, čtyřdveřová a jedny zadní dveře (víko), min. pětimístní automobil typu pickup – Double cap s Hard Top (u Hard Top přípustná plnohodnotná alternativa k plechovému provedení). Podvozek s pohonem 4x4 trvale nebo s pohonem 4x4 s možností odpojení jedné z náprav se zařízením umožňující jízdu po silnici tak i těžkém terénu, podvozek s rámem podle ČOS 051637, 3. vydání, Změna 1 a zavěšením zadní nápravy na listových perech nebo vinutých pružinách, případně kombinací obou provedení. Nepřipouští se samonosná karoserie nebo kombinace rámu a samonosné karoserie. Motor vznětový, vícepalivový (základní palivo F-54, alternativní palivo F-34), min. výkon 110 kW. Převodovka automatická s redukcí / nebo manuální (silniční a terénní chod). Pohon 4x4 nebo připojitelný pohon př. nápravy.

Další požadovaná výbava:
• klimatizace, nezávislé topení, přední a zadní mlhová světla,
• elektrické zásuvky 12 V u místa řidiče, v prostoru pro cestující a v zavazadlovém prostoru,
• zástěrky, sněhové řetězy, sada nářadí; doplňková výstroj a vybavení vojenského vozidla dle vyhlášky č. 100/2018 Sb.;
• tažné lano, zakládací klín;
• tažné zařízení s maximálním možným zatížením 3 000 kg (bržděný);
◦ tažné zařízení s pevnou kulovou hlavou s možností odpojení;
◦ možnost montáže standardního háku NATO;
• universální držáky pro uchycení osobních zbraní (dle max. počtu přepravovaných osob) pro kategorii zbraní - dlouhá ruční zbraň (útočná puška);
• 1 ks práškového hasicího přístroje (1 kg) umístěného v každém vozidle v držáku řádně připevněném ke karoserii vozidla;
• startovací kabely se svorkami („krokodýl“) v provedení, které bude odpovídat kapacitě akumulátoru a jeho proudovému výkonu;
• přední ochranný rám neomezující přístup k motoru, světlometům;
• volná kladka k navijáku s příslušenstvím (třmen, textilní úvazec);
• zvedák hydraulicky 2t;
• k vozidlu dodat sadu vyjímatelných pryžových koberců vpředu i vzadu, min. u sedadel vpředu se zajištěním proti pohybu, přesné obložení nákladového prostoru (plast/pryž);
• integrované úchyty v nákladovém prostoru a na střeše vozidla;
• pevná nástavba se zadním proskleným výklopem (hardtop), uzamykatelná s vnitřním LED osvětlením;
• reflexní vesty na počet míst (podle zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů);
• označení národními rozlišovacími znaky ČR na vozidlo umístit v souladu s vyhláškou č. 387/2010 Sb., o vojenských znacích a stejnokrojích, ve znění pozdějších předpisů.


Zdroj:
http://www.vyzbrojovani.army.cz/aktuali ... -do-finale
http://www.euro.cz/archiv/vojensky-auto ... n=copylink
http://www.mocr.army.cz/informacni-serv ... ve-130912/
https://cs.wikipedia.org/wiki/Iveco_LMV
http://www.armadninoviny.cz/acr-hleda-n ... ban3f.html
http://zpravy.idnes.cz/armada-vymeni-st ... ntent=main
http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/armada ... rh/1455600

maxresdefault.jpg
image0_14.jpeg
232--kod-tit.jpg
Naposledy upravil(a) Rase dne 28/1/2023, 11:01, celkem upraveno 4 x.
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12966
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Příspěvek od Rase »

Tohle vlákno už snad bude přehlednější, než když jsem všechno psal do článku k Ajbanovi. Novinky k tomuto tendru tedy budu směřovat primárně sem. Dost mě překvapilo, že ty Iveca LMV nejsou až tak "neposkrněné korupcí" a bezproblémové, jak jsem si dřív myslel. Tedy hledání náhrady i za tato "těžká" obrněná vozidla je na místě. Jsem hodně zvědavý, s čím přijdou u té analýzy od Generálního štábu, zvlášť když má být hotová relativně brzo - v rámci týdnů (tedy klidně 1-2 měsíce).
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
mrfelix
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 220
Registrován: 30/10/2012, 08:43

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Příspěvek od mrfelix »

Off-topic: Takhle zamračeného generála Bečváře bych si potřeboval ve středu půjčit na náročné jednání na ouřadě.
Obrázek
Uživatelský avatar
kacermiroslav
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 5286
Registrován: 25/3/2008, 14:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Příspěvek od kacermiroslav »

Existuje někde nějaký celkový souhrn všech typů včetně jejich popisů fotek atd, které se účastnili výběrového řízení? Jako patriot bych byl rád, aby se z toho aspoň část realizovala v domácích podnicích.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12966
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Příspěvek od Rase »

Vim jen, ze to bylo minimalne 50 vozidel, popsat vsechny civilni je jen podle fotek problem, seznam jsem nikde nenasel - bohuzel
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
Martin Hessler
poručík
poručík
Příspěvky: 715
Registrován: 12/5/2009, 16:49
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Příspěvek od Martin Hessler »

Inu, jsem poměrně zvědav na výsledek. Pan Chalupa z Babišpartaje a pan herec z Armádního uměleckého souboru Víta Nejedlého, coby vrchní odborníci, jistě vezmou v potaz jak ekonomickou stránku věci, tak reálné potřeby ozbrojených složek. Jako když se pro zahraniční mise na Středním východě nakoupily Land Rovery v "militarizované" civilní verzi, sice drahé, ale zato nespolehlivé a hlavně díky civilním komponentům (např. 12V palubní síť místo 24V) prakticky nekompatibilní se zbytkem NATO :(
Ale na druhou stranu - proč nevěřit na zázraky... ?
Neexistují žádné zoufalé situace. Existují pouze zoufalí lidé. /Heinz W. Guderian/
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17708
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Příspěvek od skelet »

se opakuju, ale očekávám, že vítězem bude automobilka Avia 8-)
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Martin Hessler
poručík
poručík
Příspěvky: 715
Registrován: 12/5/2009, 16:49
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Příspěvek od Martin Hessler »

skelet píše:se opakuju, ale očekávám, že vítězem bude automobilka Avia 8-)
Pokud nabídne kvalitní vozidlo, byl bych jen rád. Umíme dělat skvělé věci. Třeba tady:


Tatra dodá podvozky na houfnice pro dánskou armádu

Automobilka Tatra dodá podvozky pro houfnice pro dánskou armádu. Patnáct houfnic Caesar 8x8 od francouzské firmy Nexter Systems má Dánsko dostat do konce roku 2020.

Podle viceprezidenta společnosti Nexter Systems pro Evropu a střední Asii Alexandera Penleyho nabízí podvozek Tatra díky nezaměnitelné a výjimečné koncepci s tuhou nosnou rourou a nezávisle zavěšenými a odpruženými polonápravami projektu Caesar zcela nové možnosti.

„Výrazným způsobem rozšiřuje využití zbraňového systému nejen v oblasti jeho mobility, ale též modularity konstrukce a možnosti využití podstatně zvýšené užitečné hmotnosti při současně lepším poměru výkonu motoru a celkové hmotnosti vozidla. Zmíněné výhody byly rozhodující při našem výběru dodavatele podvozků,“ dodal Penley.
Neexistují žádné zoufalé situace. Existují pouze zoufalí lidé. /Heinz W. Guderian/
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12966
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Příspěvek od Rase »

V těžší kategorii možná můžou překvapit, podobně jako nedávno SVOS - osobně ale v tu Avii nevěřím. Žebřinový rám by u Tatry měli zvládnout tak nějaký lehčí podvozek pro výrobu v Avii by asi nebyl problém. Co se týče nástavby, tak vždycky můžou zapojit i SVOS nebo někoho jiného. Pořád mě ale nenapadá výhoda oproti Ajbanu montovaném ve státním podniku. Lobbisté ale můžou říct, že je to "víc české" vozidlo.
Co se týče lehkého vozidla, tak zatím slyším docela chválu na Amarok. Za mě by to byla asi nejlepší volba, nebo alespoň nějaký pick-up (Hilux, možná i ten Jeep). Uvidíme no, doufám že brzo bude venku nějaké oficiální hodnocení tady těch armádních testů. Mělo by být cca do měsíce, tak se snad nic nezdrží )
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17708
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Příspěvek od skelet »

Rase ja se bavim o lehkem voze. Ze srandy se podivej na parametry Avia D60 a HMMWV. Velmi podobne, ze? ;) Strnad si neporidil Avii jen tak, a tahle zakazka ho nenecha chladnym. Hooodne bych se divil, kdyby se neobjevila humri verze Avie.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12966
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Příspěvek od Rase »

Přehlídky se účastnil i JEEP J8, což je docela oblíbené vozítko a údajně jej chválili i naši vojáci při testech.
Hodně pěkná je varianta lehkého hlídkového vozidla - Jeep J8 LPV (Light Patrol Vehicle), hezké je i v klasické verzi

Obrázek
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Příspěvek od klingy »

Rase, skelet ja mam konspiracnu myslinku, ARM 6 od Svosu ma mat cesky podvozok, nebude tento podvozok cistou nahodou ponukat CSG ako nahradu za LDcka UAZ a Iveca?
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12966
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Příspěvek od Rase »

Já ti nevím, přeci jen SVOS se na tenhle tendr spojil s BAIC a představil S80. Navíc vztahy mezi SVOS a CSG mi přijdou poněkud divné (když CSG nechtěli konkurenci dodávat tatrovácké podvozky na Vegu), možná se ale vztahy vylepšily. Možné je i to, že CSG by licenci tento podvozek odkoupili a vyráběli v Avii (což propaguje skelet). Pokud jsem to dobře pochopil, tak tím ARM 6 myslíš upravená podvozek z Land Rover Defender (od SVOS znám LRD ARM 3). Pokud ho zvládali vyrábět v ČR, tak by to u Avie měli zvládnout taky. Oplácat si ho už můžou jakkoliv, když si ale vzpomenu, že Avie měla docela problém s kopity na výrobu kabin náklaďáků - tuším že je museli vyrábět znovu (staré odjely do Indie i s původním majitelem). Navíc polo-civilní auto nemůže mít svařovanou kabinu už kvůli ceně a váze. V těžké kategorii nabízelo CSG Mowag Eagle V od GDLS. Výroba karoserie by tak mohla být větší problém, než samotný podvozek. Tady je pěkný obrázek - podvozek Defenderu:

Obrázek

Obrázek
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Příspěvek od klingy »

Nie myslim to nove vozidlo od SVOSu pre SOF co ma nahradit Kajmany

edit: moja chyba podvozok SVOS ARM 7
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12966
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Příspěvek od Rase »

Jo aha, tak tohle: http://palba.cz/viewtopic.php?f=297&t=7 ... ce#p247008
Osobně v tom vidím problém. Jako drahý speciál to určitě bude hodně dobré vozidlo. Nezapomeň, že v hlavní kategorii hledá AČR relativně levné vozidlo bez pancéřování, jen s možností osadit pancéřováním nebo vojenskými prvky. Tedy kde vzít levnou karoserii (se střechou, dveřmi atd.), která by na ten podvozek vlezla. Pokud jde o těžkou kategorii, tam si nemyslím, že se vyplatí vyrábět vozidlo podobné Ajbanu nebo Eaglu, byť by to zvládli, viz T-KAT. Osobně čekám, že CSG bude chtít spíš sebrat ten tendr na lehká vozidla
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17708
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Příspěvek od skelet »

Pochybuju, ze CSG resp. Avia/Tatra spolupracovala s SVOS. Jednak ma na to vlastni konstruktery, druhak CSG nepekne zarizla SVOS v pripade Vega.
Btw.Rase, terenni Avia existuje. Dokonce pro ni delal napravy Excalibur. :)
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12966
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Příspěvek od Rase »

Mno asi myslis Avia A11 Trend. Ja ti nevim, preci jen to jsou 90.leta a konstrukce jeste starsi, ale pokud by udelali poradny facelift a upravu na moderni dobu, tak vlastne proc ne. Rozhodne lepsi volba nez "cinska kopie Mercedesu" co nabizi SVOS. Otazkou, jestli maji veci k vyrobe a proc to nestihli predvest
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17708
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Příspěvek od skelet »

Ne, ja myslim Avii rady "D" :mrgreen:
Na A11 navzdy zapomen. To byl prcek tehdy, nedejboze dnes.
ObrázekObrázekObrázek
tomas.kotnour
podporučík
podporučík
Příspěvky: 642
Registrován: 10/9/2010, 23:43

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Příspěvek od tomas.kotnour »

Informace o další průmyslových dnech pořádaných 28. 4. a požadavky na provedení karoserie.
Poptáváme vozidla v několika variantách

Nová terénní vozidla jsou požadována v několika variantách, a to kombi s pevnou střechou, variantou s nákladovým prostorem krytým plachtou umožňující přepravu materiálu a osob, skříňová varianta má umožnit zástavbu různého speciálního vybavení (např. ambulance), poptávanou variantou má být i vozidlo se zvýšenou balistickou ochranou proti lehkým pěchotním zbraním.
www.mocr.army.cz

Takže z prezentovaných splňuje podmínku jednoprostorové karoserie pouze:
Toyota Land Cruiser J7, Mercedes G, Jeep J8 a S80 od SVOSu.

Amarok M, Renault Alaskan, který vychází z Nissanu Navara či Toyota Hilux toto provedení karoserie nenabízí.
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12966
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Příspěvek od Rase »

28. dubna - další Průmyslový den - test vybraných vozidel, kde budou účastníci seznámeni s aktuálním stavem projektu včetně detailnějších vysvětlení požadavků budoucího uživatele z hlediska naplnění projektu modernizace. Průmyslový den je neveřejný, určený pouze pro zástupce oslovených výrobců, zástupce Sekce vyzbrojování a akvizic MO ČR, Generálního štábu a specialisty z řad AČR.

7. června - odpověď účastníků na RFI (Request for information) - přesné informace k nabízeným vozům. Cílem je od dodavatelů získat podrobná data o parametrech nabízených vozidel včetně schopností, takticko-technických údajů, provozních údajů, nákladech či dalších datech zahrnující životní cyklus. Informace obdržené od potenciálních dodavatelů poslouží pro zpracování souhrnného materiálu o možnostech modernizace lehkých terénních vozidel, který poslouží pro další plánování a rozhodování v rámci modernizačního programu.

za mě je ten výběr potencionálních uchazečů zklamáním. Toyota Land Cruiser J7 a Mercedes G, jsou krabice, vzhledově z konce 90.let. Rozhodně nejsou pěkné a jsou i docela malé. S80 je vzhledem napodobuje, v podstatě kopie starších vozidel, ale za velice příznivou cenu. Navíc mě osobně by to bylo trapné, pokud by měla mít naše Armáda čínské auto, vyjet s nimi na nějaké společné cvičení, tak už budeme totálně za "mongoly" z Východní Evropy. Paradoxně mi nejlíp vychází Jeep J8, ale ten zas vypadá snad až moc americky. Za mě jsou docela zklamáním všechna potencionální vozidla. Zkrátka modulární malé krabice, které se dají různě rozkládat a oplácnout pancířem (rovné boky). Přeci jen zmíněné pick-upy mi přijdou mnohem dál, ale tuhle schopnost nemůžou mít. Požadavkem na variantou s nákladovým prostorem krytým plachtou umožňující přepravu materiálu a osob, to MO hodně zabila, ale asi k tomu mají důvod.
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Odpovědět

Zpět na „Obrněná technika a dělostřelectvo“