Barrymore píše: Zajímavé video. Zarazil mě ten systém změny tanku na plátěné necky s pancéřovým dnem (čas 14:00). Co mám povědomí, tak tohle používali spojenci při vylodění, pak jsem o tom nikde neslyšel. Nevíte někdo, jestli se tohle řešení používalo i u jiných tanků, než u Shermanů? ....
Jak uvádí kopík, bylo použito či zkoušena na více vozidlech, prototypově i na tanku Valentinekopapaka píše:Nevím jak to bylo řešeno u tanku Sherman ,někde o tom mám článek(asi),tak se kouknu. Ale na stejném principu to má víc vozidel, tak se šance na nějaké detaily zvyšuje. Navíc to upevnění plachty není nic improvizovaného a u většiny vozidel se nenasazuje až před plavbou,ale je tam v podstatě na stálo.
Například:
M2 Bradley, Strv-103 (S Tank), zkoušel se myslím i Centurion,
M551 Sheridan
Moc to tu vidět není...Ale asi by stačilo sevření mezi dva plechy, stažené (mimo plachtu) šrouby a případně těsnící guma.
Těch vozidel bylo na Západě celkem dost, systém používaly nejen tanky a BVP, ale i OT a myslím že sem někde viděl i nákladní auto. Na rozdíl od nejznámějšího Shermana s pohonem lodním šroubem ty pozdější používají pohon pásy nebo koly.
http://www.palba.cz/viewtopic.php?f=336&t=2492#dolu