Staré autá
Moderátor: Pátrač
Staré autá
Máte radi staré autá? Ja áno. Najviac sa mi páči asi tento okrídlený krásavec (naše cesty by ale nevydržal). Je to legendárny Mercedes Benz 300 SL, jeho civilná verzia bola na trh uvedená roku 1954, v športovej verzii vyštartoval o dva roky skôr. SL (Sportlich Leicht) s hmotnosťou iba 1093 kg dosahoval rýchlosť až 250 km/h. Vyslúžil si prezývku "čajka" (Gullwing) vďaka krídlovým dverám (ak sa nemýlim, poprvýkrát v histórii takýto dizajn). Americkí bohatí zákazníci mohli dostať auto s karosériou vyrobenou z hliníka, čím bolo auto ešte o 80 kg ľahšie. Tých sa vyrobilo asi len 29 kusov, inak celkove sa 300SL vyrobilo asi 1400 kusov a dnes patria medzi najdrahšie zberateľské kúsky.
Naposledy upravil(a) Vikomt dne 16/2/2015, 15:26, celkem upraveno 1 x.
Len hlupák sa háda s hlupákom.
- Franz Trubka
- 7. Major
- Příspěvky: 1815
- Registrován: 14/10/2010, 04:16
Re: Staré autá
Felicie je nadherna.
My jsme doma meli Octavii TS/ Touring Sport/ Moto 1221 ccm, dva karburatory, razeni na podlaze, vykon 53 ks.
Stejna motorizace jako Felicie
Mimochodem, Vikomte, kdyz jsi znalec starsich aut, jake osobaky vyrobene v Ceskoslovensku pouzivala
CSLA po roce 1945. Ja znam jenom T603, 613
My jsme doma meli Octavii TS/ Touring Sport/ Moto 1221 ccm, dva karburatory, razeni na podlaze, vykon 53 ks.
Stejna motorizace jako Felicie
Mimochodem, Vikomte, kdyz jsi znalec starsich aut, jake osobaky vyrobene v Ceskoslovensku pouzivala
CSLA po roce 1945. Ja znam jenom T603, 613
Pink Floyd-On The Turning Away
- Aaron Goldstein
- Kapitán
- Příspěvky: 3062
- Registrován: 19/7/2014, 19:38
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Staré autá
Úžasná (dle mého) byla Škoda 973... Škoda, že skončila na úrovni prototypu...
Jinak na útvaru jsme měli i několik Škodovek 105 a 120... Většina byla v civilním laku pouze s vojenským číslem, ale dvě byly dokonce khaki... A měli jsme i několik Š 1203...
Jinak na útvaru jsme měli i několik Škodovek 105 a 120... Většina byla v civilním laku pouze s vojenským číslem, ale dvě byly dokonce khaki... A měli jsme i několik Š 1203...
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
Re: Staré autá
Znalec starých áut nie som, ani majiteľ (bohužiaľ), iba obdivovateľ - a že by ČSLA používala T603,613? O tom neviem.Mimochodem, Vikomte, kdyz jsi znalec starsich aut, jake osobaky vyrobene v Ceskoslovensku pouzivala
CSLA po roce 1945. Ja znam jenom T603, 613
Inak musím tu spomenúť autíčko, čo bolo super a ešte stále je a to je Trabant. Také ľudové autíčko na trhu chýba. Trošku smradilo, ale inak nemalo chybu. Môj dedo mal jedovato zeleného. Do kopca sa musel rozbehnúť ako diabol.
Len hlupák sa háda s hlupákom.
- Aaron Goldstein
- Kapitán
- Příspěvky: 3062
- Registrován: 19/7/2014, 19:38
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Staré autá
Jednu T 613 jsme na útvaru měli... Vozila velitele útvaru...Vikomt píše: a že by ČSLA používala T603,613? O tom neviem.
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
- El Diablo
- Kapitán
- Příspěvky: 1877
- Registrován: 21/11/2008, 14:11
- Bydliště: Xeenemünde
- Kontaktovat uživatele:
Re: Staré autá
Jak jsi přišel k čajce? To sem v životě neslyšel, vždycky to byly racčí křídla...Vikomt píše:Máte radi staré autá? Ja áno. Najviac sa mi páči asi tento okrídlený krásavec (naše cesty by ale nevydržal). Je to legendárny Mercedes Benz 300 SL, jeho civilná verzia bola na trh uvedená roku 1954, v športovej verzii vyštartoval o dva roky skôr. SL (Sportlich Leicht) s hmotnosťou iba 875 kg dosahoval rýchlosť až 260 km/h. Vyslúžil si prezývku "čajka" (Gullwing) vďaka krídlovým dverám (ak sa nemýlim, poprvýkrát v histórii takýto dizajn).
http://en.wikipedia.org/wiki/Gull-wing_door
"Co cítíte, když střílíte teroristy?"
"Zpětný ráz."
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
Re: Staré autá
Asi preto, že racek je po slovensky čajka. Keby som ho mal v garáži tak mu hovorím čajka. Páči sa mi to viac ako - krídla čajky. Ale inak máš pravdu - angličan by mu asi hovoril Gullwing.
Len hlupák sa háda s hlupákom.
- El Diablo
- Kapitán
- Příspěvky: 1877
- Registrován: 21/11/2008, 14:11
- Bydliště: Xeenemünde
- Kontaktovat uživatele:
Re: Staré autá
Jo aha, to jsem nevěděl, žil jsem v domnění že čajka je totéž co čejka: http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cejka_chocholat%C3%A1 Inu člověk se stále učí a ti ptáci mi moc nejdou...
"Co cítíte, když střílíte teroristy?"
"Zpětný ráz."
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
Re: Staré autá
Vikomt, 300 SL je bezpochyby úžasné auto, ale uprav si prvý príspevok, civilná verzia mala rozhodne viac ako 875kg (cca 1150kg) a určite nešla 260 km/h, to sú hodnoty pre pretekárske špeciály, ktorých vyrobili niekoľko kusov. Štandard bol rád za cca 230-250km/h a aj tak to stačilo na rekord medzi sériovými autami v tej dobe.
Na tomto aute je zaujímavý motor, v ktorom mercedes zužitkoval skúsenosti s leteckými motormi z vojny - jednalo sa o prvý "veľkosériový" motor s priamym vstrekovaním paliva, v tej dobe ešte mechanicky riadeným. Zaujímavé bolo najmä zhasínanie motora - doslova, motor sa zahlatil veľkou dávkou paliva, papalo to vysokooktánový benzín. Aj kvôli tomu bol výmenný interval oleja 1500 km. Dnešným ekoúradníkom by z toho vstávali vlasy dupkom, pumpári a servisáci to auto museli milovať viac ako jeho majitelia.
Tento prekrásny mercedes vznikol vďaka tvrdohlavosti istého Hoffmana, emigranta z Rakúska, ktorý predával v USA luxusné autá.
Vďaka nemu vznikla aj táto krása nevídaná, ktorá zas pre zmenu takmer pochovala BMW: model 507
Na tomto aute je zaujímavý motor, v ktorom mercedes zužitkoval skúsenosti s leteckými motormi z vojny - jednalo sa o prvý "veľkosériový" motor s priamym vstrekovaním paliva, v tej dobe ešte mechanicky riadeným. Zaujímavé bolo najmä zhasínanie motora - doslova, motor sa zahlatil veľkou dávkou paliva, papalo to vysokooktánový benzín. Aj kvôli tomu bol výmenný interval oleja 1500 km. Dnešným ekoúradníkom by z toho vstávali vlasy dupkom, pumpári a servisáci to auto museli milovať viac ako jeho majitelia.
Tento prekrásny mercedes vznikol vďaka tvrdohlavosti istého Hoffmana, emigranta z Rakúska, ktorý predával v USA luxusné autá.
Vďaka nemu vznikla aj táto krása nevídaná, ktorá zas pre zmenu takmer pochovala BMW: model 507
Re: Staré autá
Už som to prepísal, tá hmotnosť bola fakt vyššia (podľa wiki som ju teraz dal na 1093), vďaka za upozornenie. Možno tie prvé pretekárske mali nižšiu hmotnosť.
507 - z rokov 56-59 ozaj krásne ale moc drahé aj pre Američanov. Preto taká veľká strata pre výrobcu BMV.
507 - z rokov 56-59 ozaj krásne ale moc drahé aj pre Američanov. Preto taká veľká strata pre výrobcu BMV.
Len hlupák sa háda s hlupákom.
Re: Staré autá
Já mám rád divné kousky. Něčím zajímavé. Osobně mě třeba běhá mráz po zádech z opravdu starých (70+) závodních vozů. Ti blázni s nimi dosahovali 200-300 km/h. Aerodinamika žádná, posilovače nula, tlumiče a nějaké pérování v plenkách. Do očí vám auto plive olej a jiskry. Osobně už při nějakých 180 sundávám nohu z plynu, protože už začínám nestíhat sledovat okolí a to mám relativně moderní vůz.
S něčím takovým bych při stovce asi potřeboval plínu.
Fiat S76 - r.v. 1910. Max rychlost přes 200. 300 koní.
https://www.youtube.com/watch?v=0TV2l6TOuGA
To co se děje cca od druhé minuty mi ježí vlasy na hlavě.
S něčím takovým bych při stovce asi potřeboval plínu.
Fiat S76 - r.v. 1910. Max rychlost přes 200. 300 koní.
https://www.youtube.com/watch?v=0TV2l6TOuGA
To co se děje cca od druhé minuty mi ježí vlasy na hlavě.
Re: Staré autá
Pekná skladačka, po druhej minúte ako kaťuša.
Pripomenulo mi to starší film V zajatí rýchlosti s A.Hopkinsonom
http://www.csfd.cz/film/205774-v-zajeti-rychlosti/
Podľa skutočnej udalosti, kedy Burt Munro poskladal síce nie auto ale motocykel, ale tiež pekné - Indian Scout z roku 1920 a zlomil v 60-tych rokoch rekord, ktorý dlho nebol prekonaný (možno ani dodnes - to neviem).
Trailer z filmu - pekná jazda po soľnom jazere v Utahu (ako bonus dobrá muzika) , tam by sa dal rozpáliť motor, koľko dá
Tu: skutočný Burt
Pripomenulo mi to starší film V zajatí rýchlosti s A.Hopkinsonom
http://www.csfd.cz/film/205774-v-zajeti-rychlosti/
Podľa skutočnej udalosti, kedy Burt Munro poskladal síce nie auto ale motocykel, ale tiež pekné - Indian Scout z roku 1920 a zlomil v 60-tych rokoch rekord, ktorý dlho nebol prekonaný (možno ani dodnes - to neviem).
Trailer z filmu - pekná jazda po soľnom jazere v Utahu (ako bonus dobrá muzika) , tam by sa dal rozpáliť motor, koľko dá
Tu: skutočný Burt
Len hlupák sa háda s hlupákom.
Re: Staré autá
Vikomt, 507 stála asi o 2000 dolárov menej ako mercedes, ale BMW po vojne bolo na tom ako slovenská sociálna politika, nemohli si dovoliť nejaký nákladný vývoj, tak na podvozok staršieho sedanu (502?) vyrobili tú plechovú nádheru. Akurát auto malo vzadu tuhú nápravu, motor mal "len" 110kW, na všetkých kolesách bubnové brzdy a auto malo problém prekročiť 200km/h. Nemali možnosť (neviem, či ekonomické alebo technické dôvody) spraviť poriadnu výrobnú linku, každé auto bolo podobne ako tatra 603-613 vyrobené ručne na kopytách, preto bolo každé originál a moc moc drahé. Diely karosérie nie sú navzájom zameniteľné. Pôvodne sa to auto malo zaradiť cenou cca 5000 doláčov do stredu medzi lacné a mrštné morgany, MG a z druhej strane bolo práve SL od Mercedesu. Lenže ručná výroba natiahla cenu na 10000 a to už boháči radšej priplatili za novátorský mercedes. A dnes sú tieto BMW možno drahšie ako SL, lebo ich vyrobili len niečo cez 200 kusov. BMW sa ocitlo pred krachom...
Ja mám rád staré predvojnové motorky, historické autá ma moc neberú, akurát talianske povojnové zázraky - to čo dokázali Taliani vyžmýkať z motorov v 50. rokoch, to Briti a Američania dokázali až koncom 80. Len príklad, Alfa Romeo Giulietta dokázala z motora 1,3L dostať takmer taký výkon, ako mali základné motory Chevroletov a Chryslerov tej doby, ktoré mali 6 valcov a objem 3,5L.
Ja mám rád staré predvojnové motorky, historické autá ma moc neberú, akurát talianske povojnové zázraky - to čo dokázali Taliani vyžmýkať z motorov v 50. rokoch, to Briti a Američania dokázali až koncom 80. Len príklad, Alfa Romeo Giulietta dokázala z motora 1,3L dostať takmer taký výkon, ako mali základné motory Chevroletov a Chryslerov tej doby, ktoré mali 6 valcov a objem 3,5L.
Re: Staré autá
Teda Tempíku, nádherný pohled na ten motor, úplně mě to okouzlilo! Tleskám! Tleskám i těm ,,ocelovým,, chlapům!
Re: Staré autá
na staré auta se krásně kouká, oni navíc ještě voní. Loni v Normandii jich bylo požehnaně. Ale něco málo z jednoho výletu za civilní technikou.
Soused ji měl v tmavě červené, ale černá ji taky sluší, zvláště když má krásně sladěný kola.
Společnost doplnilo Aero a MG
Ovšem stejně nejlepší byla parní stříkačka a parní stroj pohánějící mlátičku. Krásné kousky techniky.
Soused ji měl v tmavě červené, ale černá ji taky sluší, zvláště když má krásně sladěný kola.
Společnost doplnilo Aero a MG
Ovšem stejně nejlepší byla parní stříkačka a parní stroj pohánějící mlátičku. Krásné kousky techniky.
Fraška života letí kupředu jak splašená herka - a diváky už pranic nezajímá zápletka prvního aktu.
Re: Staré autá
Přiznivcům starých aut je třeba doporučit Oldtimer festival ve Slavkově u Brna. Kupa starých aut a motorek v krásném prostředí..