Mil Mi-2
Moderátor: Julesak
- Abakan An-94
- vojín
- Příspěvky: 16
- Registrován: 1/8/2009, 10:23
- Bydliště: Praha ( mometálně Petrohrad )
Mil Mi-2
Mil Mi 2
Stroj Mi 2 je maličký vrtulník určený primárně pro přepravu osob (6-8 , tedy pro přepravu důležitých VIP) , někdy se používá i k evakuaci raněních nebo k přepravě neoběmného materialu ( s vymontovanými sedačkami). Je přímím ptomkem stroje společnosti Michail Mil Mi-1. Mi-2 byl oproti mi-1 vybaven novým turbohřídelný motorem GTD350. Prvenstvý v montování turbohřídelných motorů na vrtulníky však patří USA.
Polský Mi-2 náležíci námořnictvu
Mi-2 byl navržen v SSSR ale po dohodě v roce 1964 byla výroba přenechána Polské Lidové Republicev závodu WSK-Świdnik v Letech 1965-85 ( první prototyp vzlét na podzim 1961 )
Mohl nést doplňující výzbroj , standartně nosice 57mm Raket. V dobách kdy ještě neexistovali bitevní vrtulníky jako je Mi-24, zastával taky roli bojového vrtulníky vybaveného PTŘS střelami 9M14M Maljutka.
Nemalé množstvý vrtulníků sloužilo také v NDR , po jeho pádu se uplatnili jak v Buneswehru tak i u Policie
Mil-2 je doposud ve službě Armády Ruské Federace ( bude sloužit do roku 2015) , Polska , ČR , SR , Maďarska , Bulharska , Lybie ,Iráku, Mexika ,Severní Korei a v malé míře i Rumunska, Albánie,Arménie , Kuby i Sýrie. Ukrajina nemálo svých Mi-2 prodala
do Džibutska.
Interiér Stroje
TTD
Osádka : 2 ( Pilot + Možný Střelec)
Nostnost 700-850kg ( obvyklá zátěž ) 1170kg ( Maximum)
Hmotnost : 2380kg
Pohoná Jednotka : 2xTurbohřídelný PZL GTD350 ( jeden o výkonu 294kW )
Maximální Rychlost : 204 km/h ( s 200kg zátěží)
Stoupavost : 4,9m/s
Dolet:400-450km
Výzbroj : Zádná
Dodatečná Výzbroj: 57mm S-5K , či 9M14 Maljutka (At-3 Sagger)
"Zaparkované" Mi-2 u města Borovaja
Lehký neúplný výčet odvozených verzí Mi-2:
Mi-2B : exporní model pro střední východ
Mi-2Ch : Chemický průzkum
Mi-2D : Velitelstvý Stroj s vylepšenými komunikačními systémi
Mi-2RL : Létající Ambulance
Mi-2RM : Námorní záchraná služba
Mi-2Ro : průzkumná verze
Mi-2S : vylepšená verze pro záchranu osob z "horkého prostoru)
K tomuto stroji mám silný vztah , měl jsem možnost se vněm za svůj (poměrně krátký) život proletět.
[článek berte s rezervou , je to můj první therad na palbě , pokud mě upozorníte případné chybi se vynasnažím odstranit)
Stroj Mi 2 je maličký vrtulník určený primárně pro přepravu osob (6-8 , tedy pro přepravu důležitých VIP) , někdy se používá i k evakuaci raněních nebo k přepravě neoběmného materialu ( s vymontovanými sedačkami). Je přímím ptomkem stroje společnosti Michail Mil Mi-1. Mi-2 byl oproti mi-1 vybaven novým turbohřídelný motorem GTD350. Prvenstvý v montování turbohřídelných motorů na vrtulníky však patří USA.
Polský Mi-2 náležíci námořnictvu
Mi-2 byl navržen v SSSR ale po dohodě v roce 1964 byla výroba přenechána Polské Lidové Republicev závodu WSK-Świdnik v Letech 1965-85 ( první prototyp vzlét na podzim 1961 )
Mohl nést doplňující výzbroj , standartně nosice 57mm Raket. V dobách kdy ještě neexistovali bitevní vrtulníky jako je Mi-24, zastával taky roli bojového vrtulníky vybaveného PTŘS střelami 9M14M Maljutka.
Nemalé množstvý vrtulníků sloužilo také v NDR , po jeho pádu se uplatnili jak v Buneswehru tak i u Policie
Mil-2 je doposud ve službě Armády Ruské Federace ( bude sloužit do roku 2015) , Polska , ČR , SR , Maďarska , Bulharska , Lybie ,Iráku, Mexika ,Severní Korei a v malé míře i Rumunska, Albánie,Arménie , Kuby i Sýrie. Ukrajina nemálo svých Mi-2 prodala
do Džibutska.
Interiér Stroje
TTD
Osádka : 2 ( Pilot + Možný Střelec)
Nostnost 700-850kg ( obvyklá zátěž ) 1170kg ( Maximum)
Hmotnost : 2380kg
Pohoná Jednotka : 2xTurbohřídelný PZL GTD350 ( jeden o výkonu 294kW )
Maximální Rychlost : 204 km/h ( s 200kg zátěží)
Stoupavost : 4,9m/s
Dolet:400-450km
Výzbroj : Zádná
Dodatečná Výzbroj: 57mm S-5K , či 9M14 Maljutka (At-3 Sagger)
"Zaparkované" Mi-2 u města Borovaja
Lehký neúplný výčet odvozených verzí Mi-2:
Mi-2B : exporní model pro střední východ
Mi-2Ch : Chemický průzkum
Mi-2D : Velitelstvý Stroj s vylepšenými komunikačními systémi
Mi-2RL : Létající Ambulance
Mi-2RM : Námorní záchraná služba
Mi-2Ro : průzkumná verze
Mi-2S : vylepšená verze pro záchranu osob z "horkého prostoru)
K tomuto stroji mám silný vztah , měl jsem možnost se vněm za svůj (poměrně krátký) život proletět.
[článek berte s rezervou , je to můj první therad na palbě , pokud mě upozorníte případné chybi se vynasnažím odstranit)
Naposledy upravil(a) Abakan An-94 dne 31/8/2009, 19:50, celkem upraveno 2 x.
-Po hře se král i pěšák vrací do stejné krabičky- italské přísloví
- Abakan An-94
- vojín
- Příspěvky: 16
- Registrován: 1/8/2009, 10:23
- Bydliště: Praha ( mometálně Petrohrad )
Polský Upgrade
Aneb co má a nemá Mil Mi 2 a W-3 Sokol společného
Polský W-3 Sokol (ve službách Českého letectva)
Polský W-3 Sokol (ve službách Českého letectva)
Naposledy upravil(a) Abakan An-94 dne 31/8/2009, 20:06, celkem upraveno 1 x.
-Po hře se král i pěšák vrací do stejné krabičky- italské přísloví
No škoda, o Mi-2 by se dalo psát a psát. Maličký stroj to zrovna není, je to vcelku velká kráva. A o přímé línii z Milu-1 se dá dosti pochybovat. Mil se sice snažil využít maximum komponent z jedničky, ale zůstalo pouze u té snahy. Je to stejné jako tvrdit, že z Felicie byla vyvinuta Octavie.
Za další vyvinut byl u Mila, ale dotažení vývoje do výroby bylo přenecháno PZL.
Za další vyvinut byl u Mila, ale dotažení vývoje do výroby bylo přenecháno PZL.
Tyhle éra jsem si za své služby hlavně v Bechyni u letky a odřadů velmi oblíbil. Inženýři se v názorech na ně maličko lišili.
Inženýr od letky je nazýval termínem: "ten krám ve druhé stojánce" a podobně.
Inženýr od odřadů je měl raději a byly pro něj " potratem s vrtulí"
Jinak pro autora - udělej něco s fotkama - nevlezou mi na monitor.
EDIT - pro autora II: Asi by to ale chtělo tento článek trochu propracovat. Podívat se na jiné zdejší práce o letadlech a tak nějak by to mohlo vypadat.
Inženýr od letky je nazýval termínem: "ten krám ve druhé stojánce" a podobně.
Inženýr od odřadů je měl raději a byly pro něj " potratem s vrtulí"
Jinak pro autora - udělej něco s fotkama - nevlezou mi na monitor.
EDIT - pro autora II: Asi by to ale chtělo tento článek trochu propracovat. Podívat se na jiné zdejší práce o letadlech a tak nějak by to mohlo vypadat.
Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:
JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
Smolím článek o ozbrojených vtrulnících, tak mrknu...a pokud nemám, tak zkusím do uveřejnění sehnat Je to určitě Mi-2 a ne třeba Mi-4?V československém letectvu byly prý zkoušeny Mi-2 vyzbrojené protitankovými raketami 3M11 Falanga. Bohužel jsem o tom nenašel žádné záznamy a už vůbec né fotografie. Neměl by je někdo z vás?
U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)
“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming
Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Maljutku (tú skúšali aj poliaci), i Fagot/Konkurz, by som bral, ale falangu moc nie - potrebné bloky, hlavne rádioaparatúry, sa až tak ľahko zabudovať nedajú, vážia celkom dosť a hlavne - sú dosť drahé, značne drahšie než systém z Maljutky alebo Fagotu/Konkurzu. Navyše, kým aparatúra z Maljutky sa robila aj u nás (Fagot/konkurz neviem), Falanga bola dovozová.
Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Nezdá se mi to příliš pravděpodobné. Verze Mi-2URP (uzbrojony w rakety przeciwpancierne), která byla pro použití Falang přímo určena, nebyla ve výzbroji ČSLA. Ostatně ani nikde jinde, mimo Polsko. Nosič raket montovaný na Sovětskou verzi B-2B (V-2V) byl pro změnu zase jen zkušební...p3tris píše:V československém letectvu byly prý zkoušeny Mi-2 vyzbrojené protitankovými raketami 3M11 Falanga. Bohužel jsem o tom nenašel žádné záznamy a už vůbec né fotografie. Neměl by je někdo z vás?
Nicméně pár fotek je na ruských webech:
...výrobky vycházející z mých dílen, jsou zatím příliš veliké a nehodí se než ku létání...
A nejde spíše o Maljutky?Verze Mi-2URP (uzbrojony w rakety przeciwpancierne), která byla pro použití Falang přímo určena, nebyla ve výzbroji ČSLA.
U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)
“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming
Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
Díky za upozornění. Nejspíše je to tak.Polarfox píše:A nejde spíše o Maljutky?Verze Mi-2URP (uzbrojony w rakety przeciwpancierne), která byla pro použití Falang přímo určena, nebyla ve výzbroji ČSLA.
Komplex "Falanga" byl dle popisu u fotek 1+2 asi jen na B-2B - Опытный вооруженный вертолет В-2В с ПТУР комплекса "Фаланга"
a
verze URP byla vyzbrojeny "Maljutkami" - Мi-2URP - противотанковый. Вооружён пушкой НС-23, 2 пулемётами ПК и 4 противотанковыми ракетами 9М14М "Малютка".
...výrobky vycházející z mých dílen, jsou zatím příliš veliké a nehodí se než ku létání...
Alespoň tak jsem to pochytil při studiu materiálů. Když použiju hrubé poznámky pro článek, tak v Polsku by se to mělo s verzemi mít takto:
Mi-2US (Uzbrojenie Strzeleckie) – 31 ks v letech 1969 až 1973, Polsko
Mi-2US exportní – bez NS-23, od 1972
Mi-2URN (Uzbrojenie Rakietowe Niekierowane) – 8 ks v letech 1972 až 1974, NS-23 a 2x Mars 2 (16x 57mm S-5)
Mi-2URN exportní – bez NS-23, od 1972
Mi-2URP (Uzbrojenie Rakietowe Przeciwpancerne) – 41 ks v letech 1974 až 1983, NS-23 a 4x 9M14M
Mi-2URP exportní – bez NS-23, od 1972
Mi-2URS (Uzbrojenie Rakietowe Samonaprowadzające) – 1 ks v roce 1982, NS-23 a 4x 9M32M
Mi-2URP-G (Uzbrojenie Rakietowe Przeciwpancerne z Gad) – 3 ks v roce 1984, NS-23, 4x 9M14M a 4x 9M32M
Mi-2URP (NVG) – 2 ks v roce 2008, uzpůsobeny pro vedení bojové činnosti v noci
Mi-2URP-G (NVG) – 12 ks v roce 2008 (?), uzpůsobeny pro vedení bojové činnosti v noci
Mi-2US (Uzbrojenie Strzeleckie) – 31 ks v letech 1969 až 1973, Polsko
Mi-2US exportní – bez NS-23, od 1972
Mi-2URN (Uzbrojenie Rakietowe Niekierowane) – 8 ks v letech 1972 až 1974, NS-23 a 2x Mars 2 (16x 57mm S-5)
Mi-2URN exportní – bez NS-23, od 1972
Mi-2URP (Uzbrojenie Rakietowe Przeciwpancerne) – 41 ks v letech 1974 až 1983, NS-23 a 4x 9M14M
Mi-2URP exportní – bez NS-23, od 1972
Mi-2URS (Uzbrojenie Rakietowe Samonaprowadzające) – 1 ks v roce 1982, NS-23 a 4x 9M32M
Mi-2URP-G (Uzbrojenie Rakietowe Przeciwpancerne z Gad) – 3 ks v roce 1984, NS-23, 4x 9M14M a 4x 9M32M
Mi-2URP (NVG) – 2 ks v roce 2008, uzpůsobeny pro vedení bojové činnosti v noci
Mi-2URP-G (NVG) – 12 ks v roce 2008 (?), uzpůsobeny pro vedení bojové činnosti v noci
U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)
“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming
Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
Ono těch verzí a konverzí s různou výzbrojí a vybavením bylo dokupy o dost víc v součtu SSSR a Polsko by to mohlo být jako na vloženém obrázku. Jsou tam zahrnuty i modifikace vyrobené třeba jen v jenom kusu.Polarfox píše:Alespoň tak jsem to pochytil při studiu materiálů. Když použiju hrubé poznámky pro článek, tak v Polsku by se to mělo s verzemi mít takto:...
Omlouvám se za vložení originálu v ruštině. Až najdu víc času, přeložím a upravím příspěvek.
@ skelet: to bude rozhodně pravda. Já jsem měl na mysli, že Mi-2 s raketovou výzbrojí nebyly ve stavu letectva ČSLA. Předváděčky a zkoušky vrtulníků, jenž byly majetkem výrobního závodu, nebo polské armády jsou hodně pravděpodobné.
...výrobky vycházející z mých dílen, jsou zatím příliš veliké a nehodí se než ku létání...
Re: Mil Mi-2
S vrtulníkem Mi-2 jsem získal osobní zkušenost (jako cestující) ke konci 80. let, kdy jsme převáželi dokumentaci letounu do opraven. Oproti svému předchůdci Mi-1/1A byl rychlejší a především naši skupinu odvezl celou při jednom letu i se všemi zavazadly, v případě Mi-1 by musel vrtulník letět minimálně dvakrát. V roli spojovacího prostředku určitě stroj na svém místě a rozhodně byl schopný i ve funkci létající sanitky.
Co si jedinec odnesl jako zvláštnost z letu tímto aparátem? Pilot neustále srovnával vrtulník do směru, i když bylo bezvětří nebo vítr vál ve směru 0°/180°vůči kurzu letu. Vrtulník byl značně směrově nestabilní, což z jiných strojů OKB Mil neznám, případně tato vlastnost nebyla tak markantní, jako na Mi-2.
Co si jedinec odnesl jako zvláštnost z letu tímto aparátem? Pilot neustále srovnával vrtulník do směru, i když bylo bezvětří nebo vítr vál ve směru 0°/180°vůči kurzu letu. Vrtulník byl značně směrově nestabilní, což z jiných strojů OKB Mil neznám, případně tato vlastnost nebyla tak markantní, jako na Mi-2.
Re: Mil Mi-2
Ahoj přátelé létajících aparátů.
Možná , že se budu plést ale pokud si pamatuji tak Mi -2 sloužili v našem letectu někdy od roku (+,-) 1985. V Bechyni u vrtulníkového odřadu nahradili stroje Mi 4, další jednotkou která je měla byl vrtulníkový odřad v Plzni - Líních. U tohoto odřadu sloužil npor Komárek a por. Goril kteří s Mi 2 nedaleko obce Staňkov ohlásili závadu a poté ostře točili jihozápad. Za cca.3 hod již byla vidět na ARD Mi 2 s našimi znaky jak sedí v poli nedaleko jakéhosi Německého městečka - palivo jim až do Regensburgu nestačilo.
Další jednotkou kde se používali tyto stroje ve větším množství již byl jen školní pluk v Piešťanech kde sloužili pro výcvik vrtulníkových osádek.
Možná , že se budu plést ale pokud si pamatuji tak Mi -2 sloužili v našem letectu někdy od roku (+,-) 1985. V Bechyni u vrtulníkového odřadu nahradili stroje Mi 4, další jednotkou která je měla byl vrtulníkový odřad v Plzni - Líních. U tohoto odřadu sloužil npor Komárek a por. Goril kteří s Mi 2 nedaleko obce Staňkov ohlásili závadu a poté ostře točili jihozápad. Za cca.3 hod již byla vidět na ARD Mi 2 s našimi znaky jak sedí v poli nedaleko jakéhosi Německého městečka - palivo jim až do Regensburgu nestačilo.
Další jednotkou kde se používali tyto stroje ve větším množství již byl jen školní pluk v Piešťanech kde sloužili pro výcvik vrtulníkových osádek.