Manfred von Richthoffen

vojáci a jejich velitelé, politici

Moderátoři: Pátrač, Tkuh, kacermiroslav, Rase

Odpovědět
Anastasia
vojín
vojín
Příspěvky: 11
Registrován: 9/8/2005, 18:03

Manfred von Richthoffen

Příspěvek od Anastasia »

Narodil se 2. 5. 1892 a v 11 začal jeho vojenský výcvik. V WWI byl nejlepšístíhací eso Nemecka. Mel červené letadlo. Sestrelili ho. Byl pochován v Berlíne na hrbitove invalidú a jeho hrob je nedaleko Reinharda Heydricha.

Obrázek
Uživatelský avatar
Haness
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 944
Registrován: 18/4/2005, 22:16
Bydliště: Brno

Re: Manfred von Richthoffen

Příspěvek od Haness »

Super článek :D radar s Melkorem mají naprostou pravdu,nejen že by bylo asi na místě o někom takovém napsat trochu víc,ale myslím že by to zajímalo hafo lidí,ale v pohodě :wink: ...
Anastasia píše:Sestrelili ho.
Ani nevíš kolik významných es sestřelili,jen můžu dodat že ho s největší pravděpodobností sestřelili kanadští pěšáci 21.dubna 1918.Letadlo to byl trojplošník Fokker Dr.I.Založil svou vlastní stíhací eskadru Jasta 11 které se začalo přezdívat,a později se tak i nazvala "létající cirkus" podle pestrých barev letadel z této letky.Později se k této jednotce přidal i jeho bratr Lothar, kterého Manfred v R. sám "pozval."Jeho stroje, dřívější AlbatrosD.III a pak ten Fokker Dr.I měli oba rudý nátěr a hodně rychle se staly postrachem takže mu začali francouzi říkat "rudý ďábel."Tato eskadra se později přejmenovala na Richthofenovu stíhací eskadru a ještě později byla dvakrát obnovena jak před WW2 tak po ní.

Dosáhnul 80 vzdušných vítězství.

Je toho hodně málo, ale aspoň něco.
Naposledy upravil(a) Haness dne 10/8/2005, 23:24, celkem upraveno 1 x.
ObrázekObrázek

Pouze zasáhnout nestačí.....
Granátník
Poddůstojník v záloze
Poddůstojník v záloze
Příspěvky: 574
Registrován: 25/8/2004, 11:36
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Granátník »

Pokud se nepletu, tak v jeho letce letal, tehdy jeste na morfiu nezavisly na morfiu, sam Goring ...
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Příspěvek od Lord »

Nebudtě zas tak přísní, Anastasia má aspoň snahu, a je to furt lepší než nic. Dala příspěvek, rozjela debatu ... a o tom to je. Já jsem říkal, že tady na Palbě jsou vždy dvě linie, jedna dělána takovým stylem a druhá psána podrobněji. Samozřejmě že takový to typ se nedává do novinek, ale na Palbě má taky své místo, dalo k tomu fotečku, základní údaje, pravda mohlo by těch údajů být více, ale to snad doplníte Vy. Jak říkám já si cením té snahy, a je to stále lepší než nic.
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Haness
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 944
Registrován: 18/4/2005, 22:16
Bydliště: Brno

Příspěvek od Haness »

Granátník píše:Pokud se nepletu, tak v jeho letce letal, tehdy jeste na morfiu nezavisly na morfiu, sam Goring ...
Ano,krátce před smrtí Richthofena se Jasta 11 přejmenovala na JG 1 (sloučením 3 různých letek) a té pak velel sám Goering.
ObrázekObrázek

Pouze zasáhnout nestačí.....
Uživatelský avatar
Melkor
Poddůstojník v záloze
Poddůstojník v záloze
Příspěvky: 123
Registrován: 24/6/2005, 15:17
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Melkor »

Pokud vím, tak před Jastou 11 Richthofen sloužil u Jasty 2, které v té doběl velel Oswald Boelcke.
ObrázekObrázek

''Neskláním se před žádnou z vašich tištěných model. Ten, který v desateru přikazuje ne, je mým smrtelným nepřítelem!''
Ďábel
Uživatelský avatar
Haness
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 944
Registrován: 18/4/2005, 22:16
Bydliště: Brno

Příspěvek od Haness »

To já pořádně nevím jak to s ním bylo před tím než dostal vlastní letku,kterou by se dalo říct že i vytvořil.

I když nebylo to že u Jasty 2 začal s tím rudým nátěrem letadel,tehdy s Albatrosem? :roll:
ObrázekObrázek

Pouze zasáhnout nestačí.....
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

mirne bych ten clanek doplnil...

Nebudu psat jeho predvalecne info, to stejne nikoho nezajima. Zacnu tedy tim, ze WW1 zacinal jako velitel pruzkumne jednotky hulanu, pote, co byl malem s celou jednotkou zajat kozaky, byl prevelen do Francie, kde se preskolil na zakopovou valku. To ho vsak nenaplnovalo, proto pozadal o preveleni a v cervnu 1915 se stal zakem v leteckem ucilisti v Sasku, kde byl vycvicen jako pozorovatel a spolu se svou bombardovaci peruti odvelen na vychodni frontu...
Po nejake dobe byl prevelen opet na zapad, kde se mu podarilo sestrelit svuj prvni letoun, ikdyz stale jako pozorovatel, francouzsky Farman. Do jeho statistik vsak zapocitavan neni. Na podzim 1915 se setkal s Oswaldem Boelckem a ten jej nadchnul pro stihaci letani, proto podstoupil dalsi vycvik, tentokrate pilotni. Po vycviku udajne sestrelil se svym Albatrosem C.III (dvousedadlovka) Nieuport Scout, ale opet mu neni priznan. Jednoho dne jej navstivil O.Boelcke a zeptal se ho, zda by nechtel vstoupit k nemu do jednotky, kterou prave zakladal, Jasta 2, bylo zari 1916.
Zde zacal letat na typu Albatros D.I, u ktereho si kvuli identifikaci nechal nabarvit cely trup na cerveno. V lednu 1917 mel jiz 16 potvrzenych sestrelu a po obdrzeni radu Pour le Merite mu bylo svereno veleni v jednotce Jasta 11.
Zde dosahl sve slavy hlavne behem "krvaveho dubna" 1917, kdy dosahl 21 vzdusnych vitezstvi, v te dobe si nechal cervene pomalovat letadlo cele. V polovine roku 1917 zaklada JG 1, kam si zve jen ty nejlepsi, nebo nadejne piloty, prumer u nej nema co delat, kuprikladu Ernsta Udeta pozval az po jeho 23 sestrelech. Ze slo o elitni jednotku doklada i pomer vitezstvi, od cervna 1917 do konce valky ziskat jeho letajici cirkus 644 sestrelu pri ztrate 52 pilotu, tedy pomer 12:1.
JG 1, jednotka znama jako Letajici cirkus, se skladala ze 4 Jast, kde kazda mela jine barevne oznaceni, aby se lepe poznali, jeho jednotka cestovala po cele fronte (vetsinou vlakem) a pomahala tam, kde mel souper nejvetsi prevahu, prisun novych sestrelu byl tedy pravidelny, protoze JG 1 nebyla nikdy pridelovana na dobrovodne ci bitevni akce, ale pouze jako stihaci jednotka urcena pro ziskani vzdusne nadvlady. K tomu mela ty nejlepsi stroje, ktere nemecky letec mohl dostat a to vzdy jako prvni, sam Richthofen pomahal i pri jejich vyvoji, kuprikladu u Fokkeru Dr.I, asi jeho nejslavnejsim letadle, si nechal zmenit spoust kulometu z bezneho knofliku na puskovy kohoutek, nebot jako vasnivy lovec mel tak hbitejsi reakci. Dale zaletaval Fokker D.VII a nejake upravy byly delany na jeho popud, jako sveho stroje se ho uz vsak nedockal, padl ve svem oblibenem Dr.I, jestli to bylo rukou australskeho vojaka obsluhujiciho pozemni kulomet, nebo kulkou ze Sopwith Camelu kanadana Capt. Browna, to uz se nikdo nedozvi.
A jaky byl Richthofen jako clovek? Az do sveho prvniho sestreleni byl velmi arogantni a namysleny, nezridka se svym sestrelenym souperum vysmival, nejen ve svych memoarech (Der rote Kampflieger), diky kterym ziskal slavu u civilniho obyvatelstva, ale nekdy udajne i primo ve vzduchu. Z kazdeho sveho sestreleneho letadla si vzal nejaky suvenyr do sbirky. Nekdy na podzim 1917 jej vsak sestrelila britska dvousedadlovka a jedna kulka Richthofena temer skalpovala, dokazal vsak s letadlem i pres velkou ztratu krve pristat a teprve pak omdlel. Od te doby byl velice opatrny a uz ne tak bojechtivy, jako driv, uz se nepodobal tomu arogantnimu Rittmeisterovi, hodne se zmenil, nedelalo mu kuprikladu problem uteci z boje, nebo boj vubec neprijmout, drive neco nemyslitelneho, take jako vlastni sestrely si vybiral spise pomala a spatne vyzbrojena letadla, pokud to slo. A vyjadril se i ke svym drivejsim uletum v memoarech:
„Kdyz jsem cetl svou knihu, smal jsem se jeji nestoudnosti, nyni jiz tak zpupny nejsem. To neni proto, ze bych se bal, prestoze jednoho dne mne smrt muze nemile prekvapit; ne, to neni ono, i kdyz na to porad myslim... Po kazde bitve ve vzduchu se citim mizerne. Kdyz po boji vystoupim na svem letisti na pevnou zemi, jdu do sveho pokoje a nechci nikoho videt ani s nikym mluvit. Myslim na to, jaka tato valka opravdu je, ne takova, jak si ji lide doma predstavuji, se vsim tím Huraaa! a jekotem. Je velmi vazna a velmi zla..."
O tyden pozdeji, 21.dubna 1918, jej dostihla smrt...


Ja osobne nepovazuju Richthofena za nejvetsi nemecke eso ve WW1, je "pouze" nejslavnejsi, ten nejvetsi se jmenoval Oswald Boelcke, ucitel vsech nemeckych pilotu co se taktiky tyka, ostatne i sam M.R. prohlasil, ze "za vse, co jsem dokazal, vdecim Boelckemu". To byl tak vytecny taktik, ze z jeho poznamek a materialu vychazela ve sve podstate i taktika LW ve Spanelsku a pozdeji ve WW2. Nutno dodat, ze M.R. jeho poznamky a moudra vydal knizne a nemecti piloti tak ziskali svou prvni bibli leteckeho boje, diky cemuz ziskal obrovskou prestiz a obdiv u kolegu pilotu, ovsem na toho praveho muze, Boelckeho, se nepravem zapomina. Ale o nem az jinde a jindy.
Pokud mate zajem zkusit si zaletat velmi realisticky letecky simulator WW1, zkuste projekt TARGETWARE a jeho mod RICHTHOFEN SKIES, muzete letat i online a zdarma 8)


Obrázek Richthofen

Obrázek Boelcke

Obrázek
válka je vůl
Uživatelský avatar
kacermiroslav
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 5286
Registrován: 25/3/2008, 14:07
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kacermiroslav »

Richthofen je sice obecně přijímán jako nejúspěšnější stíhač WW1, ale těžko říct, jestli tak byl skutečně. Například na druhém místě byl René Fonck se 75 uznanými sestřely. Nicméně jeho způsob boje byl poněkud jiný, podnikal hloubkové nálety, a tak se ne vždy našli svědkové, kteří by mu sestřel mohli potvrdit. Jeho počet sestřelů je tedy neoficiálně 126. Tento rozdíl byl ještě markantnější u Alfreda Heurtaxe. Ten si nárokoval 128 sestřelených letadel, ale svědkové mu byli schopni potvrdit "jen" 21.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
kacermiroslav
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 5286
Registrován: 25/3/2008, 14:07
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kacermiroslav »

Vítězství Manfreda von Richthofena

Datum - Čas - Jednotka - Letadlo - Soupeř - Místo
1. 17 Sep 1916 11:00 Jasta 2 Albatros D.II - F.E.2b (7018) Near Villers Plouich
2. 23 Sep 1916 11:00 Jasta 2 Albatros D.II - Martinsyde G.100 (7481) Bapaume
3. 30 Sep 1916 11:50 Jasta 2 Albatros D.II - F.E.2b (6973) Near Lagnicourt
4. 07 Oct 1916 09:10 Jasta 2 Albatros D.II - B.E.12 (6618) Near Equancourt
u/c 10 Oct 1916 18:00 Jasta 2 Albatros D.II - F.E.2b (4292) Near Arras
5. 16 Oct 1916 05:00 Jasta 2 Albatros D.II - B.E.12 (6580) Near Ypres
6. 25 Oct 1916 09:35 Jasta 2 Albatros D.II - B.E.12 (6629) Near Bapaume
7. 03 Nov 1916 14:10 Jasta 2 Albatros D.II - F.E.2b (7010) NE of Grevillers Wood
8. 09 Nov 1916 10:30 Jasta 2 Albatros D.II (491/16) - B.E.2c (2506) Beugny
9. 20 Nov 1916 09:40 Jasta 2 Albatros D.II - B.E.2c (2767) S of Grandcourt
10. 20 Nov 1916 16:15 Jasta 2 Albatros D.II - F.E.2b (4848) Grandcourt
11. 23 Nov 1916 15:00 Jasta 2 Albatros D.II D - .H.2 (5964) S of Bapaume
12. 11 Dec 1916 11:55 Jasta 2 Albatros D.II - D.H.2 (5986) Near Arras
13. 20 Dec 1916 11:30 Jasta 2 Albatros D.II - D.H.2 (7927) Menchy
14. 20 Dec 1916 13:45 Jasta 2 Albatros D.II - F.E.2b (A5446) Moreuil
15. 27 Dec 1916 16:25 Jasta 2 Albatros D.II - D.H.2 (5985) S of Arras
16. 04 Jan 1917 16:15 Jasta 2 Albatros D.II - Sopwith Pup (N5193) Near Metz
17. 23 Jan 1917 16:10 Jasta 11 Albatros D.III - F.E.8 (6388) SW of Lens
18. 24 Jan 1917 12:15 Jasta 11 Albatros D.III - F.E.2b (6997) W of Vimy
19. 01 Feb 1917 16:00 Jasta 11 Albatros D.II - B.E.2d (6742) 1 km SW of Thelus
20. 14 Feb 1917 12:00 Jasta 11 Albatros D.II - B.E.2d (6231) W of Loos
21. 14 Feb 1917 16:45 Jasta 11 Albatros D.II - B.E.2c (2543) SW of Mazingarbe
22. 04 Mar 1917 12:50 Jasta 11 Albatros D.II - B.E.2d (5785) 1 km N of Loos
23. 04 Mar 1917 16:20 Jasta 11 Albatros D.II - Sopwith 1½ Strutter (A1108) Acheville
24. 06 Mar 1917 17:00 Jasta 11 Albatros D.II - B.E.2e (A2785) Souchez
25. 09 Mar 1917 11:55 Jasta 11 Albatros D.III - D.H.2 (A2571) Between Roclincourt and Bailleul
26. 11 Mar 1917 12:00 Jasta 11 Halberstadt D.II - B.E.2d (6232) S of La Folie Wood
27. 17 Mar 1917 11:30 Jasta 11 Halberstadt D.II - F.E.2b (A5439) Oppy
28. 17 Mar 1917 17:00 Jasta 11 Halberstadt D.II - B.E.2g (2814) W of Vimy
29. 21 Mar 1917 17:30 Jasta 11 Halberstadt D.II - B.E.2e (A3154) Hill 123, N of Neuville
30. 24 Mar 1917 11:55 Jasta 11 Halberstadt D.II - SPAD VII (A6706) Givenchy
31. 25 Mar 1917 08:20 Jasta 11 Halberstadt D.II - Nieuport 17 (A6689) Tilloy
32. 02 Apr 1917 08:35 Jasta 11 Albatros D.III - B.E.2d (5841) Farbus
33. 02 Apr 1917 11:15 Jasta 11 Albatros D.III - Sopwith 1½ Strutter (A2401) Givenchy
34. 03 Apr 1917 16:15 Jasta 11 Albatros D.III - F.E.2d (A6382) Between Lens and Lieven
35. 05 Apr 1917 11:15 Jasta 11 Albatros D.III - Bristol F.2b (A3340) Lewarde, S of Douai
36. 05 Apr 1917 11:30 Jasta 11 Albatros D.III - Bristol F.2a (A3343) Cuincy
37. 07 Apr 1917 17:45 Jasta 11 Albatros D.III - Nieuport 17 (A6645) Mercatel
38. 08 Apr 1917 11:40 Jasta 11 Albatros D.III - Sopwith 1½ Strutter (A2406) Near Farbus
39. 08 Apr 1917 16:40 Jasta 11 Albatros D.III - B.E.2g (A2815) Vimy
40. 11 Apr 1917 09:25 Jasta 11 Albatros D.III - B.E.2d (2501) Willerval
41. 13 Apr 1917 08:58 Jasta 11 Albatros D.III - R.E.8 (A3190) Between Vitry and Brebi
42. 13 Apr 1917 12:45 Jasta 11 Albatros D.III - F.E.2b (A831) Between Monchy and Feuchy
43. 13 Apr 1917 19:35 Jasta 11 Albatros D.III - F.E.2b (4997) Noyelles-Godault, near Henin Liétard
44. 14 Apr 1917 09:15 Jasta 11 Albatros D.III - Nieuport 17 (A6796) 1 km S of Bois Bernard
45. 16 Apr 1917 17:30 Jasta 11 Albatros D.III - B.E.2e (3156) Between Bailleul and Gavrelle
46. 22 Apr 1917 17:10 Jasta 11 Albatros D.III - F.E.2b (7020) Near Lagnicourt
47. 23 Apr 1917 12:05 Jasta 11 Albatros D.III - B.E.2f (A3168) Mericourt
48. 28 Apr 1917 09:30 Jasta 11 Albatros D.III - B.E.2e (7221) E of Pelves, SE corner of Square 6998
49. 29 Apr 1917 12:05 Jasta 11 Albatros D.III - SPAD VII (B1573) Near Lecluse
50. 29 Apr 1917 16:55 Jasta 11 Albatros D.III - F.E.2d (4898) SW of Inchy, Hill 90, near Pariville
51. 29 Apr 1917 19:25 Jasta 11 Albatros D.III - B.E.2e (2738) Near Rouex
52. 29 Apr 1917 19:40 Jasta 11 Albatros D.III - Sopwith Triplane (N5463) Between Billy-Montigny and Sallaumines
53. 18 Jun 1917 13:15 JG I Albatros D.III - R.E.8 (A4290) Hof Struywe, Square V.42
54. 23 Jun 1917 21:30 JG I Albatros D.V - SPAD VII (B1530) N of Ypres
55. 24 Jun 1917 09:10 JG I Albatros D.V - D.H.4 (A7473) Between Keibergmelen and Lichtensteinlager
56. 25 Jun 1917 18:40 JG I Albatros D.V - R.E.8 (A3847) Near Le Bizet
57. 02 Jul 1917 10:20 JG I Albatros D.V - R.E.8 (A3538) Deulemont
58. 16 Aug 1917 07:55 JG I Albatros D.V - Nieuport 23 (A6611) Near Polygon Wood
59. 26 Aug 1917 07:30 JG I Albatros D.V - SPAD VII (B3492) Between Poelcapelle and Langemarck
60. 01 Sep 1917 07:50 JG I Fokker F.I - R.E.8 (B782) Near Zonnebeke
61. 03 Sep 1917 07:35 JG I Fokker F.I - Sopwith Pup (B1795) S of Bousbecque
62. 23 Nov 1917 14:00 JG I Albatros D.V - D.H.5 (A9299) SE corner of Bourlon Wood
63. 30 Nov 1917 14:30 JG I Albatros D.V - S.E.5a (B644) Near Moevres
64. 12 Mar 1918 11:10-11:15 JG I Fokker DR.I - Bristol F.2b (B1251) N of Nauroy, Square 2858
65. 13 Mar 1918 10:35 JG I Fokker DR.I - Sopwith Camel (B2523) Between Gonnelieu and Banteux, Square 1853
66. 18 Mar 1918 11:15 JG I Fokker DR.I - Sopwith Camel (B5243) Molain-Vaux-Andigny Road
67. 24 Mar 1918 14:45 JG I Fokker DR.I - S.E.5a (C1054) Combles
68. 25 Mar 1918 15:55 JG I Fokker DR.I - Sopwith Camel (C1562) Bapaume-Albert Road
69. 26 Mar 1918 16:45 JG I Fokker DR.I - S.E.5a (B511) S of Contalmaison
70. 26 Mar 1918 17:00 JG I Fokker DR.I - R.E.8 (B742) 2 km NE of Albert
71. 27 Mar 1918 0900 JG I Fokker DR.I - Sopwith Camel (C6733) Ancre, 1 km N of Aveluy, N of Albert
72. 27 Mar 1918 16:30 JG I Fokker DR.I - A.W.F.K.8 (B288) 2 km W of Foucaucourt
73. 27 Mar 1918 16:35 JG I Fokker DR.I - Sopwith Dolphin (C4016) 1 km N of Chuignolles, S of Bray-sur-Somme
74. 28 Mar 1918 12:20 JG I Fokker DR.I - A.W.F.K.8 (C8444) Near Mericourt
75. 02 Apr 1918 12:30 JG I Fokker DR.I - R.E.8 (A3868) Hill 104, NE of Moreuil
76. 06 Apr 1918 15:45 JG I Fokker DR.I - Sopwith Camel (D6491) NE of Villers-Bretonneux, near E edge of Bois de Hamel
77. 07 Apr 1918 11:30 JG I Fokker DR.I - Sopwith Camel (D6550) Near Hangard
78. 07 Apr 1918 12:05 JG I Fokker DR.I - Sopwith Camel (D6554) 500 m E of Hill 104, N of Villers-Bretonneux
79. 20 Apr 1918 18:40 JG I Fokker DR.I - Sopwith Camel (D6439) SW of Bois de Hamel
80. 20 Apr 1918 18:43 JG I Fokker DR.I - Sopwith Camel (B7393) NE of Villers-Bretonneux


Zdroje:
www.theaerodrome.com
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
kacermiroslav
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 5286
Registrován: 25/3/2008, 14:07
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kacermiroslav »

Docela zajímavé je, co o smri Rudého Barona píše Britský tisk.

Britsky tisk pise: Richthofen je mrtev. Vsichni letci se budou radovat nad zpravou, ze byl vyrazen z boju, ale nebude mezi nimi ani jediny, kdo by si nepripomnel, ze zemrel odvazny a slechetny duch. Kdokoli by byl hrdy na to, ze zabil Richthofena v boji, avsak kazdy prislusnik Kralovskeho leteckeho sboru muze byt hrdy i na to, ze mel moznost si s nim potrast rukou pote, co jeho pricinenim padl do zajeti.

To samo za sebe hovoří o způsobu leteckých soubojů a vzájemné úctě pilotů ke svým protivníkům. Bohužel tato "rytířská doba" je již dávno pryč:-(

Ovšem válečná jatka WW1 dokázala Manfred von Richthofen byl. Svědčí o tom poslední odstavec z jeho knihy Der Rote Kampflieger:

"Po kazdem boji ve vzduchu je mi strasne u srdce. Jsou to patrne nasledky meho zraneni na hlave. Jakmile vystoupim z letadla na pevnou pudu, snazim se, abych se dostal mezi ctyri steny, nechci nikoho videt a nic slyset. Myslim, ze to je prava skutecnost, a nikoli, jak si lide ve vlasti predstavuji, s jasotem a revem, vsechno je mnohem vaznejsi, zatvrzelejsi…" (Manfred von Richthofen: Rudy bitevni letec, L. Mazac, Praha 1941).
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Tunac
podporučík
podporučík
Příspěvky: 678
Registrován: 29/5/2006, 22:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tunac »

Replika Fokeru Manfreda von Richthoffena
Obrázek

Pohřeb Manfreda von Richthoffena
Obrázek

Čestná salva nad hrobem Manfreda von Richthoffena
Obrázek
Vojáci!!!!
Jste vojáci smrtí!!! A já jsem ten, co Vás bude posílat tam, kde se umírá!!!
Uživatelský avatar
kacermiroslav
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 5286
Registrován: 25/3/2008, 14:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Manfred von Richthoffen

Příspěvek od kacermiroslav »

Jako admin jsem udělal trošku čistku a zbavil vlákno neplodných komentářů.

Jinak možná málokdo ví, že Manfredův bratr Lothar patři také mezi vynikající německá letecká esa, který například obdržel i slavný Pour le Mérite. A aby toho nebylo málo, tak i jejich bratranec Wolfram se stal leteckým esem (od jara 1918 dosáhl 8 vítězství). Časem snad napíšu o Lotharovi i Wolframovi krátký článek.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
IgorT
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1467
Registrován: 25/6/2014, 12:48
Bydliště: BA

Re: Manfred von Richthoffen

Příspěvek od IgorT »

Osud Manfreda a jeho brata je spracovaný aj vo filme Red Baron:

Obrázek

http://www.imdb.com/title/tt0365675/
Obrázek
Uživatelský avatar
kacermiroslav
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 5286
Registrován: 25/3/2008, 14:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Manfred von Richthoffen

Příspěvek od kacermiroslav »

Jako nejlepší německý stíhací pilot byl Manfred logicky velice hojně vyznamenáván. A jelikož až do roku 1871 bylo Německo ve skutečnosti rozdrobeno na celou řadu království, knížectví a vévodství, které se určitou míru nezávislosti podrželi až do roku 1918, tak nás asi nepřekvapí, že von Richthofen dostával i celou řadu specifických vyznamenání. A tak po udělení Železného kříže prvního a druhého stupně a Pour le Mérite obdržel Manfred dalších devět německých vyznamenání:

Knížecí Hohenzollerenský domácí řád, Domácí a záslužný řád vévodského domu oldenburského, saský Vévodský řád sv. Jindřicha, meklenburský Řád Gryfa, hessenský Filipův řád, medaile sasko-cobursko-gothajského vévody Karla Eduarda, kříž Domácího řádu knížectví Schaumburg-Lippe, brémský hanzovní kříž a lubecký hanzovní kříž.

Kromě domácí scény byl Manfred von Richthofen vyznamenán taky řády ze spojeneckého Rakousko-Uherska. Konkrétně obdržel Řád Františka Josefa, Řád Železné koruny a Vojenský záslužný kříž. A aby toho nebylo málo, tak i spojenecké Bulharsko mu udělilo Vojenský záslužný řád a Turecko (Osmanská říše) Gallipolskou hvězdu a medaile Imtiaz a Liakat.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
El Diablo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1872
Registrován: 21/11/2008, 14:11
Bydliště: Xeenemünde
Kontaktovat uživatele:

Re: Manfred von Richthoffen

Příspěvek od El Diablo »

Kaputt, vzdechl a zemřel. Před sto lety sestřelili Rudého barona
21. dubna 2018 5:09
Manfred von Richthofen je bezesporu nejslavnějším pilotem první světové války, během roku a půl sestřelil osm desítek soupeřů. Slavný „Rudý baron“ zahynul přesně před sto lety, když sveřepě pronásledoval stíhačku hluboko nad nepřátelské území.
Zdroj: https://zpravy.idnes.cz/rudy-baron-fokk ... anicni_aha
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12968
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Manfred von Richthoffen

Příspěvek od Rase »

dvouletý Manfred von Richthoffen - v 19.století byla tradice / pověra, oblékat chlapečky jako děvčátka

Obrázek
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Odpovědět

Zpět na „Osobnosti“