Rakousko-uherské námořní letectvo 1913-1918
Moderátoři: Pátrač, Tkuh, kacermiroslav
-
- vojín
- Příspěvky: 16
- Registrován: 16/10/2010, 10:20
- Bydliště: Plzeň
Rakousko-uherské námořní letectvo 1913-1918
V těchto dnech právě vyšla velmi zajímavá publikace o rakousko-uherském námořním letectví na jižním Jadranu s názvem:
„Seaplanes of Bocche“ – The Story of Austro-Hungarian Naval Aviation in Southern Adriatic 1913-1918.
Jejím autorem je přední srbský letecký historik Boris Ciglić.
Publikace má formát A4, 144 stran na výborném křídovém papíře, obsahuje 190 fotografií a 33 barevných bokorysů. Text je kompletně v anglickém jazyce.
Publikace byla zpracována na základě informací z archivů a od jednotlivců ze Srbska, Rakouska, Chorvatska, Itálie, České republiky, Maďarska, Spojených států amerických, Francie, Německa, Slovinska, Černé Hory a Velké Británie.
Protože v rakousko-uherském námořním letectvu sloužilo nemálo příslušníků z českých zemí, je tato publikace velice zajímavou i pro české zájemce o tuto problematiku.
Knihu vydalo srbské nakladatelství Jeroplan Books z Bělehradu v nákladu 500 výtisků!
Nejsnadněji ji lze objednat přímo u vydavatele na adrese (kde lze nalézt i další bližší informace):
www.wingsofserbia.com
e-mail: book@wingsofserbia.com
Obrázek správně vložil Jarl
Re: Rakousko-uherské námořní letectvo 1913-1918
A proti němu mohli Italové postavit Servizio Aeronautico della Regia Marina
24 května 1915 Servizio Aeronautico della Regia Marina měla tuto organizaci:
• 3 přistávací plochy pro vzducholodě ve Ferrara, Jesi a Campalto;
• Stazione hydroplánů ve Venezia se dvěma hangáry, konkrétně v Sant’Andrea a v Punta Sabbioni - 6 hydroplánů různých typů;
• Stazione hydroplánů v Porto Corsini - 4 hydroplány Borel;
• Stazione hydroplánů v Pesaro - 2 létající čluny Curtiss;
• Scuola di aviazione v Taranto - 15 létajících člunů Curtiss;
• Hydroplánová loď “Elba” a Brindisi - 2 létající čluny Curtiss.
K dispozici má pouze 38 pilotů a 396 příslušníků technického personálu
24 května 1915 Servizio Aeronautico della Regia Marina měla tuto organizaci:
• 3 přistávací plochy pro vzducholodě ve Ferrara, Jesi a Campalto;
• Stazione hydroplánů ve Venezia se dvěma hangáry, konkrétně v Sant’Andrea a v Punta Sabbioni - 6 hydroplánů různých typů;
• Stazione hydroplánů v Porto Corsini - 4 hydroplány Borel;
• Stazione hydroplánů v Pesaro - 2 létající čluny Curtiss;
• Scuola di aviazione v Taranto - 15 létajících člunů Curtiss;
• Hydroplánová loď “Elba” a Brindisi - 2 létající čluny Curtiss.
K dispozici má pouze 38 pilotů a 396 příslušníků technického personálu