železniční mapa SSSR z roku 1943

Odpovědět
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: železniční mapa SSSR z roku 1943

Příspěvek od Alchymista »

Dobrý odkaz, vďaka. Je tam i mapa cestnej siete zroku 1945 a mapa železníc a vodných ciest z roku 1943 (klik o úroveň vyššie)

Prídám:
Mapy nemeckého generálne štábu
http://www.gutenberg-e.org/esk01/frames/feskmap.html
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4160
Registrován: 16/9/2008, 19:23
Bydliště: Jeseník

Re: železniční mapa SSSR z roku 1943

Příspěvek od Alfik »

A hele - dokonce je tam i trať z Astracháně do Saratova a Uralska (přes Věrchnyj Baskunčak a Urbach) - trať "položená v bažinách", trať o které kdyby Hitler věděl (její existence byla utajovaná), asi by Paulusovi povolil ústup... :)
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Mirek58
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4794
Registrován: 31/7/2012, 19:15

Re: železniční mapa SSSR z roku 1943

Příspěvek od Mirek58 »

Myslím, že Hitler o této trati moc dobře věděl.
Protože průzkumný oddíl 116 divize na ni spálil nějaké vlaky s PHM.
Daleko podstatnější byly žel tratě ze Saratova na pravém břehu Volhy ke Kramatorsku (na sever od Stalingradu) a odbočka na levém břehu Volhy (východ od Stalingradu).
ObrázekObrázek
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: železniční mapa SSSR z roku 1943

Příspěvek od kenavf »

Alfik píše:....přes Věrchnyj Baskunčak...... :)
Jo Baskunčak,cez ten sme išli na strelby do Astracháne(vystupovali sme v Ašuluku).Baskunčak sa mi vryl do pamäti tým,že tam mali železničné križovanie dvoch tratí tak,že nepostavili mimoúrovňvé križovanie tratí ale mali priamo zvarený kríž z koľají.Ďaľší rezervný mali položený vedľa trate a podľa toho ako sa ten pôvodný "vybúchal"(kvôli vybraniu v koľajnici pre nákolok),tak ich vymenili.Rušňovodiči si museli dávať pozor,aby nevrazili zboku do iného vlaku. :shock:
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
parmezano
7. Major
7. Major
Příspěvky: 553
Registrován: 17/3/2012, 16:17

Re: železniční mapa SSSR z roku 1943

Příspěvek od parmezano »

kenavf: určitě to měli nějak zabezpečený , že mohl jet jen jeden vlak, u nás to tak bylo mezi stanicemi Unhošť a Kladno , křížila se tam trať Praha - Kladno s tratí Kladno - Nučice - Rudná u Prahy ( ta trať sloužila dovozu vápence do hutí v Kladně )
Obrázek
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4160
Registrován: 16/9/2008, 19:23
Bydliště: Jeseník

Re: železniční mapa SSSR z roku 1943

Příspěvek od Alfik »

To jsme měli ve fabrice. Na HARD mohly zajíždět vagony s materiálem (a odjíždět s výrobky), i když se to od 90. let nepoužívalo. Ovšem na vlečce není samozřejmě takový provoz jako na železnici :) takže se ten kříž tolik nevymačkával.
Co se té trati týče, je to hodnocení vývoje bojů o Stalingrad z Ruských per - ta trať se pokládala do bažin, narychlo, a brzo musela být nahrazena (pův. se propadla), ale účel splnila. Takže pokud na ní Němci něco zničili, tak o ní nepochybně věděli, ale v tom případě fatálně nedocenili její vliv a význam. Právě po ní se totiž dal do Stalingradu dopravovat celou dobu materiál a lidé, a po ní se také dopravovaly síly pro sov. útok.
Vysvětlení by dalo, pokud by neznali celý její průběh, tzn. ty přípojky které vedou na severní i jižní straně na východ i západ, čili že může sloužit i k diagonálním přesunům (ve smyslu zeměp. stran) všemi směry.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Odpovědět

Zpět na „Ostatní“