War Thunder

Hry s válečnou tématikou, strategie, akční.

Moderátor: jarl

Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11465
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

War Thunder

Příspěvek od Zemakt »

WAR THUNDER

http://warthunder.cz/

Nechce se mi psát co již bylo vyřčeno a tak pouze níže, jedna z docela výstižných recenzí:
War Thunder - Recenze aneb jak se tankista v pilota změnil
Donedávna, kdyby se mne někdo zeptal, co si myslím o World of Tanks, řekl bych něco ve smyslu, že je to poměrně zdařilá hra, která sice má své mouchy (ostatně, co ne), ale která zabaví a má skvělý koncept. Online tankové bitvy se všemi slavnými stroji, co kdy brázdily bojiště (o těch, co neopustily rýsovací prkna nemluvě)? To zní přece skvěle!

Ale jakmile jsem si ze zvědavosti stáhnul War Thunder, během několika dní jsem se dostal až do stavu, kdy přemítám, jak mne ksakru mohl ten WoT tak bavit. Proč to? To naleznete na následujících řádcích.

Poznámka: Tento článek je primárně určen pro čtenáře, kteří ví o čem je řeč, budu tudíž užívat některé pojmy bez vysvětlivek.
Nejprve zde velmi stručně představím War Thunder (dále jen WT). Oproti WoTu je to hra čerstvá (v současnosti verze 1.29) a dle mých informací se stále nachází v otevřeném betatestování, o čemž svědčí, že malé opravné patche vycházejí prakticky denně.
Kdo má WT na svědomí?
Za WT stojí Gaijin Entertainment, sídlící v Moskvě a v Alexandrii (myšleno město v USA, v těsném sousedství Washingtonu D.C.). Tato společnost v minulosti vytvořila řadu nepříliš známých her, jejich zřejmě nejznámější je pak volné konzolové (a dle recenzí nepříliš zdařilé) pokračování slavného simulátoru Il-2 Sturmovik s názvem Il-2: Birds of Prey (na PC vyšlo pod názvem Wings of Prey). Na poli MMO her pak kromě War Thunderu v současnosti mají i hvězdný simulátor Star Conflict.
O co ve WT jde?
V současné době jde pouze o MMO letecký simulátor (jak bude později zmíněno, slovo simulátor zde plně sedí), kde se ujmete celé řady letadel z období od třicátých do padesátých let minulého století, rozdělených podle národností (SSSR, USA, Německo, Japonsko, VB) a dále podle úlohy na bojišti (bitevní stroje, bombardéry, stíhačky).
Do budoucna je pak plánováno přidat i hráčem ovladatelné lodě i tanky a to vše pak vložit na jedno online bojiště, čímž vznikne komplexní simulátor druhoválečného bojiště.
***

A nyní tedy k samotné recenzi.
Grafická stránka
Vynikající. Prostě vynikající. Všechna letadla jsou detailně zpracována (to už je dnes koneckonců standard), nicméně body navíc WT sbírá zejména za dodání efektů odlesku slunce na nablýskaných trupech, díky kterým zažijete nejednu krásnou scenérii. Zvláště let při západu slunce vám dá na chvíli zapomenout, že na vás vlastně čeká urputná vzdušná bitva.

Uvnitř letadel neočekávejte žádné zhoršení. Jde o simulaci, tudíž kokpity jsou věrně vymodelované, všechny budíky fungují, páčky klapek, plynu a podvozku se hýbají. Vývojáři dali nemalou péči i skleněným překrytům kabin a kromě odlesků slunce je vylepšili i o simulaci stékající vody při průletu dešťovými mraky (což znamená, že za deště při pohledu z kabiny nevidíte absolutně nic)

U Il-2 Sturmoviku občas vadilo, že krajina je zpracována poněkud vágně. U War Thunderu to naprosto neplatí - stromy, domy, pozemní jednotky, hory...to vše je zpracováno velmi detailně a věrně. Při letu ve vysoké výšce si užijete nádherný výhled, při přízemním letu zase míjíte aleje stromů, krásná městečka a nebo systémy polního opevnění, ve kterých se skrývají rovněž dobře zpracované pozemní jednotky.

Země je jedna věc, ale hladina moře bývá v podobných hrách často problémem. WT se s tím popasoval více než dobře a hladina je nejenom uvěřitelně modelovaná (vlnění je samozřejmostí), ale také simuluje hloubku. Jinými slovy - pokud přistanete nouzově na hladině a vaše letadlo se potopí, tak ho vidíte i pod hladinou, jak zvolna klesá ke dnu.

Přejděme k efektům. Ani zde není co vytknout. Z hlavní zbraní vychází realistické zášlehy plamenů závisejících na kalibru (z třicetimilimetrového kanonu vám prostě vždy půjde větší plamen než ze sedmimilimetrového kulometu), od zasažených letadel odpadávají kusy trupu a když trefíte nádrž, odměnou vám budou spektakulární plamenné chvosty, stejně tak jako kouřové stopy při zásahu chladičů či motoru. V posledních updati byly navíc vylepšeny efekty výbuchů bomb a raket, které nemají formu pouhých ohnivých koulí, nýbrž simulují vyhození hlíny do vzduchu a při přízemním bombardování tak prolétáte sprškou hlíny a střepin.

A co je na grafické stránce nejlepší - nevybírá si žádnou přehnanou daň na hardwarové náročnosti. Ani s kartou střední výkonnostní třídy (např. GeForce GTX 560 Ti) není problém dosáhnout stabilních šedesáti snímků za sekundu při maximálním nastavení detailů. Ruku na srdce - zkuste to samé při hraní World of Tanks.

Hratelnost
Vizuál jsme probrali, nyní přejdeme k tomu, co teprve dělá dobrou hru dobrou hrou.
Jedná se (zatím) o letecký simulátor, začněme tedy letadly. Dočkáte se celkem pěti národností (USA, SSSR, Německo, Japonsko a Velká Británie), z nichž každá má svůj vlastní technologický strom strojů rozdělených na tři skupiny podle rolí na bojišti - stíhačky (zahrnující jak klasické stíhací stroje, tak těžké stíhačky typu Bf-110 či Me-410), bitevní stroje (od ryzích bitevníků typu Il-2 k střemhlavým a torpédovým bombardérům) a bombardéry (od taktických bombardérů typu B-25 ke strategickým typu B-17 či Lancaster). Třídy samozřejmě nejsou pevně dané a jako v reálu, stroje povětšinou jsou víceučelové a občas se dá jít i mimo určené role. Brzy jsem zjistil, že většina bitevních strojů pohodlně zastane i roli těžkých stíhaček - takový Il-2 Sturmovik je v dobrých rukou díky své palebné síle a odolnosti smrtící hrozbou pro nepřátelské bombardéry.

Jako tomu bylo v reálu, každá národnost svá letadla postavila se sobě vlastní filozofií, což se projeví hlavně v případě stíhaček. Německé stroje sází na rychlost a stoupavost, japonské stroje svojí menší rychlost a prachbídnou odolnost kompenzují bezkonkurenční obratností, americké stroje jsou odolné a těžce vyzbrojené s možností nést velký bombový náklad (avšak méně obratné), britské a sovětské pak alespoň z mého pohledu představují kompromis mezi vším výše jmenovaným.
Stroje jsou rozděleny do celkem 20 tierů (tedy jednou tolik než u WoT), přičemž na tieru 0 (taktéž označovány jako rezervní stroje) usednete do předválečných strojů typu I-15 či P-26, na tieru 20 pak osedláte poválečné tryskové stíhačky typu Meteor F.8 či MiG-15. Rychlost grindu mi přišla zhruba stejná jako ve WoT (tj. prvních pár tierů během několika dní, pak už jen pomalé plazení se vzhůru), co se ale tierové vyváženosti týče, je tu obrovský rozdíl. Ve WoTu nemůžete čekat, že kupříkladu tier V tankem budete při souboji jeden na jednoho vážnější hrozbou pro tier VII nepřítele, což vybízí k větší opatrnosti a nutnosti si správně vybírat cíle. Ve WT se ale kolikrát dočkáte neuvěřitelných výjevů, když mrňavý, ale neuvěřitelně obratný Polikarpov I-15 z tieru 0 pošle v plamenech dolů stroj o pět, klidně i o sedm tierů výše než on. Převedeno do WoTu - představte si, že by si MS-1 hravě poradil s IS-3...
...
A nyní k samotým vzdušným bitvám. Mně jakožto dlouhodobému hráči WoTu chvíli trvalo, než jsem se adaptoval na změnu od pomalejších tankových bitev, kdy máte spoustu času na taktizování, k vysokorychlostním vzdušným šarvátkám, kdy se člověk musí rozhodovat ve zlomcích vteřin. Obrovskou výhodou je zde znalost základních taktik vzdušného boje - jak psal jeden recenzent na internetu, Dicta Boelcke je nezpochybnitelnou biblí jak reálného stíhacího pilota, tak pilota ve WT. Je třeba znát svůj stroj a vědět, jestli se s ním můžete pustit do manévrových soubojů, či musíte spoléhat na boom-and-zoom taktiku a svůj cíl přepadat z výškové a rychlostní převahy. Není nic více frustrujícího, než když se necháte strhnout a vašeho Corsaira vám v manévrovém souboji rozstřílí sovětský Polikarpov I-153 (který je hlavně díky překvapivě drtivé palebné síle a až neuvěřitelné obratnosti jeden z nejlepších stíhačů ve hře).
V posledním updatu rovněž přibyla možnost ovlivnit typ munice do palubních zbraní výběrem mezi hned několika předdefinovanými muničními směsmi, ve kterých se různě střídá široká škála různé munice, od klasického náboje "ball" přes trasírky až po specializované střelivo typu API (průrazně zápalná) nebo HEF (vysoce explozivní tříštivá). I zde se dá najít paralela s WoTem a jeho třemi druhy munice. Narozdíl od WoTu ale neexistuje žádná premiová supermunice (k čemuž dodám jen "Díky Bohu").
...
Nejen stíhačkami je ale vzdušný boj živ, a tak si budete moci zastřílet i na pozemní cíle. Potkáte se s obrněnými vozidly odstupňovanými podle tierové rozpětí dané bitvy - na tieru 0 potkáte obrněná auta a transportéry zničitelné kulomety, na tieru 7 již pod vámi jezdí těžké obrněnce typu Tiger II, na které musíte použít buď rakety a nebo bomby s odpovídající tonáží. Jak bylo řečeno, v budoucnu budou vozidla ovládána hráči, nyní je ovládá pouze umělá inteligence, která obě bojující strany navádí proti sobě nejprve v konvojích, jež se poté rozvinou do bitevních formací, když tanky dorazí na vzájemný dostřel. Tedy ty, které se dostaly skrz smršť raket a bomb...Na námořních mapách pak potkáte samosebou i loďstvo, od transportních lodí až po lodi letadlové.
Typy misí
S pozemními cíli souvisí typ misí. V současnosti jsou ve hře dva druhy misí - Domination a Ground Strike. Všechny módy se dají vyhrát zničením všech letadel nepřítele, nicméně u každého z nich se pak mění alternativní způsoby vitězství.
V Domination má každý tým určitý počet bodů a vaším úkolem je zabrat letiště nacházející se na mapě (může být pouze jedno, můžou být ale také tři) tím, že na nich někdo z vašeho týmu přistane. Tým, který pak drží většinu letišť, ubírá body týmu druhému. Když počet bodů týmu dojde k nule, tým prohrál. Jde v podstatě o variantu na battlefieldovský Conquest a bojovat se bude hlavně nad letišti. Ke slovu ale přijdou i bombardéry - po mapě se totiž pohybují formace obrněných jednotek a ty můžou letiště zabrat také, pokud se k němu dostanou.
V Ground Strike máte za úkol zničit veškeré pozemní jednotky nepřítele a bránit ty vlastní. Každá mapa má jiný počet jednotek, v pobřežních mapách se navíc přidají i lodě, které jsou přece jen tužší oříšek a zde se ospravedlní přítomnost bombardérů schopných kromě bomb nést i torpéda. K tomu navíc můžete vyhrát tak, že vybombardujete nepřátelské mateřské letiště, které má omezený počet healthpointů. Vydrží ale vážně hodně a co hraji, ještě jsem takovýto konec bitvy nezažil.

Ekonomika

Za splněné mise má být odměna - ve WT tak dostáváte "stříbrňáky" ve formě tzv. Silver Eaglů a zkušenostní body. Stříbrňáky utratíte za opravy, doplnění munice a nákup nových strojů a vybavení, zkušenostní body pak dáte za výcvik či za odemykání nových modifikací vašich strojů.

U výcviku můžete cvičit jak piloty, tak palubní střelce, jejichž schopnosti přímo ovlivní vaší hru - dohled zvýší vzdálenost, na kterou uvidíte identifikaci nepřátelských strojů, odolnost vůči přetížení zmírní blackout/redout vašeho pilot a jeho výdrž oddálí únavu ovlivňující přesnost střelby a stabilitu stroje. Vycvičený palubní střelec pak poskytne efektivní obrannou palbu a vytrénovaná pozemní obsluha zase zajistí, že dobíjení zbraní i opravy proběhnou náležitě rychle.
Zkušenostní body pak dáte za různé modifikace stroje (nový motor, lepší palivo, podvěsy umožňující zvětšit bombovou výzbroj apod.) a hlavně za nové druhy munice (zvláště vypečená je munice bez trasírek, kdy soupeř nemá tušení že po něm střílíte, dokud jej nezasáhnete - těžší míření, ale stojí to za to).
Opravy a doplňování munice pak funguje buď okamžitě (ale za peníze) a nebo zadarmo, ale počkáte si (např. u japonského hydroplánu H6K4 si na opravu ze zcela zničeného stavu počkáte až 17 hodin, u Gloster Meteoru to dokonce vychází na nějakých 17 dní!)
Realismus
U World of Tank se často lidé vysmívají označení "tanková simulace", neboť WoT simulátor prostě není. U WT na to vývojáři šli od lesa a nabídli hráči hned tři volby - arkádové bitvy, historické bitvy a pak mód "Full Realistic Battle".
Arkádové bitvy jsou pochopitelně nejhranější. Jediné, o co se staráte, je manévrování, střelba a tah motoru, zbytek obstará AI alias "Instruktor". Munice včetně raket a bomb se sama doplňuje ve vzduchu, letový model je zjednodušen a při střelbě vám pomáhá jak indikátor předsazení, tak i virtuální kříž na zemi pro přesné bombardování. Nicméně i tak je třeba se pro opravy a palivo vracet na letiště a přitom si dát pozor, aby vás během stání na ranveji nepřekvapil odhodlaný útočník, co proniknul protivzdušnou obranou a míří na vás jako na bezbranný cíl.
Historické bitvy nejenže věrně kopírují reálné velké bitvy druhé světové války, také v nich výrazně přituhne. Stále máte možnost zapnout vnější pohled na stroj pro lepší přehlednost, nicméně rakety a bomby se vám již nedoplňují a letový model je těžší o konstrukční limity strojů - už žádné střemhlavé nálety v osmisetkilometrové rychlosti jako v arkádovém módu, pokud tedy nechcete přijít o křídla. V tomto módu také začíná hrát roli váha letounu a jeho těžiště, která v arkádovém módu není tak znát - například u P-39 Airacobry se radí brát do bitvy plné nádrže, protože motor umístěný uprostřed trupu vám jinak naprosto rozhodí stabilitu při střelbě a manévrování. Nicméně stále vám pomůžou ikonky identifikace strojů (jméno hráče, typ stroje a vzdálenost)

A co se plně realistických bitev týče, o těch svědčí už jejich název - tvrdá a nekompromisní simulace, kde budete pevně zamčeni v kabině stroje bez možnosti jiných pohledů a bez žádných ikon či identifikace jiných strojů, a budete mít na starost celý stroj úplně sami, vydáni napospas plně reálné fyzice a aerodynamice. U tohoto módu zaplesají hlavně veteráni Il-2 Sturmoviku, vybavení joystickem, pedály a TrackIR technologií pro sledování pohybů vaší hlavy při rozhlížení se ve hře (což WT samosebou podporuje).

S realističností se pevně váže ovládání hry. Zde tvůrci mysleli na všechny možnosti a vy si tak WT můžete užít buď pouze s myší, s kombinací myš+klávesnice, s gamepadem, joystickem, případně kombinací všeho uvedeného. U všech možností můžete vše nakalibrovat dle své chuti - něco, o čem si WoT může nechat jen zdát.
Online aspekt

Máme probranou grafiku a hratelnost, nyní se zaměříme na onlineový aspekt hry. Jelikož hra je stále relativně nová a hráčů ještě není tolik, občas chvíli trvá, než vás matchmakingový systém pustí do hry. U arkádových bitev si počkáte max. 15 vteřin, ale u historických či plně realistických bitev, které zatím hraje jen pár vyvolených, si počkáte třeba i patnáct minut. Toto není problém hry samotné, ale nízkého počtu hráčů - jinými slovy, matchmaking nemá z čeho vybírat. Počty hráčů ale rychle rostou, tento problém by tak měl časem zmizet.
Co se serverového pokrytí týče, v současnosti má svůj serverový cluster Evropa, USA a Rusko. Přímo ve hře si můžete v zájmu zrychlení vstupu do hry zvolit, kterou skupinu serverů budete preferovat, případně necháte systém, aby za vás našel tu nejvhodnější volbu. Nicméně Gaijin udělal dobrou práci pro vzájemnou optimalizaci serverů, protože i když se připojím na server, kde se to hemží ruštinou, můj ping je úplně stejný (ne-li nižší) jako na serveru evropském či americkém. Dokonce jsem už četl mnoho příspěvků na fórech, kde lidé z Austrálie či Nového Zélandu s nadšením popisují, jak jejich připojení při hře na evropských serverech bylo naprosto v pořádku a bez zádrhelů.

"User-friendship" - vstřícnost k hráči

WT je hra onlineová a jako taková by měla nabízet různé možnosti, jak s komunitou více interreagovat. WoT měl své platoony a tréninkové bitvy, WT nabízí to samé - můžete si zalétat s kamarádem a nebo založit volně přístupný server, kde vyberete mapu a herní mód a můžete létat dokud vás to neomrzí, či se trénovat.
A když už jsme nakousli trénink: U WoTu občas vadila absence tutorialu (který byl přidán až s verzí 8.4), nováček byl prostě vhozen do bitvy ve stylu "plav jak umíš". Tvůrci WT si zřejmě dobře uvědomovali složitost vzdušných bitev, tak připravili celou sérii tutorialů, jež vás naučí vzlétat, přistávat a dají vám základy vzdušného válečnictví včetně zvládání různých manévrů a nouzových situací (např. jak se dostat z nekontrolovatelné ploché vývrtky apod.)
Kromě online bitev na vás čekají i bitvy singleplayerové - jedná se buď o jednotlivé mise a nebo v duchu Il-2 o celá dynamická tažení o desítkách misí, kopírující dění během 2. sv. války. Tyto kampaně se navíc dají hrát v režimu kooperace, tudíž už nemusíte hrát sami - můžete přizvat i kamaráda a společně zvládnout ničení tanků u Kursku či eskortu střemhlavých bombardérů u Midway.
F2P koncept
WT je sice free-to-play hra, nicméně z něčeho Gaijin být živ musí a tak i zde se dočkáte premiového obsahu, dostupného pouze za premiové peníze, tzv. Golden Lions, za které musíte dát peníze skutečné. Ty můžete utratit řadou způsobů - buď je dáte za premiové stroje (které sice více vydělávají a mají lepší matchmaking, ale není to takový problém, jako u WoT), premiový slot v hangáru umožňující vzít do bitvy o jedno letadlo víc (max. 9 letadel) a nebo premiové offline kampaně, na jejichž konci vás pak čeká dárek v podobě jinak nezískatelného letounu.
Za Golden Eagly taktéž můžete nakoupit zkušenostní body, o kterých již byla řeč, a nebo je jednoduše utratit za premiový účet, kdy (stejně jako u WoT) výrazně více vyděláváte. Ani ve WT se nevyhnuli autoři provokativnímu srovnávání příjmu s klasickým a zlatým účtem při debriefingu, nepřímo vás nutící ke koupi zlaté měny. Obecně však nepozoruji nějaké tlačení hráčů do premiových účtů, nicméně uvidíme jak to bude, až dolezu na vysoké tiery.
Nedostatky

Doteď jsem pěl chválu, nyní ale řeknu něco o nedostatcích.
Prvním je blbost hráčů. Za to hra nemůže, ale i tak to zamrzí. Stejně jako ve WoT, ani ve WT nemůžete čekat týmovou spolupráci. Prostě jen máte nepřátele a pak lidi, co sice nestřílí po vás, ale jinak na vás kašlou - zvláště piloti bombardérů můžou jen vzteky řičet, že jsou bez eskorty, zatímco stíhači kolektivně honí fragy v přízemních dogfightech.
Velkým nešvarem je také ramming - neboli když vás nepřítel zničí taranem. Najde se mnoho hráčů, kteří milerádi vymění svůj stroj za jeden frag na váš účet a pranic se nestarají o to, že je to taktika vhodná jen pro největší zbabělce a matéry. Kdyby to ale dělali jen nepřátelé - kolikrát se vám stane, že ve snaze ukrást vám frag do vás vrazí nahecovaný spoluhráč a padnete k zemi oba k pobavení vašeho cíle. Funguje to ale i opačně - není to tak dlouho, co se při pronásledování mého A-20 srazili hned tři soupeři a já se pak několik minut hlasitě chechtal jejich nebetyčné blbosti.

Dále bych zmínil problémy plynoucí z nedodělanosti hry. Vím, že tento problém časem zmizí, nicméně doposud se vyskytuje ve hře spousta letadel, která jsou díky nedokončenému letovému modelu jasnými vládci vzduchu - například série La-5/La-7 nebo některé stroje Jak (a ano, z WoTu do WT emigroval známý , naprosto nesmyslný řev komunity o nadržování všemu ruskému).
I se zde dočkáte několika OP letadel - kupříkladu Jak-9T a nebo La-7, oba stroje nejvíce zneužívají nedokončený letový model a ve schopných rukou jsou naprosto neporazitelná díky rychlosti, palebné síle a nepřirozené odolnosti.
Zde bych WT pokáral za to, že nepočkal se spuštěním hry ještě pár měsíců a místo toho se v očividné snaze být na trhu dříve než konkurenční World of Warplanes (konkurenční produkt Wargamingu) rozhodli takto vážné chyby opravovat až prostřednictvím patchů za běhu (důkazem budiž fakt, že skoro denně stahuji nějaký malý, několikamegabytový update)
Verdikt

Nicméně i přes uvedené chyby je WT naprosto fantastickou hrou, kterou vřele doporučuji všem virtuálním pilotům, ať už začátečníkům nebo veteránům. A jako dlouhodobý hráč WoT můžu říci jednu věc - Milý Wargamingu, opouštím tě, protože v mých očích ti vyrostl přemožitel.

J.K.

Bloger roku 2013
Jan Kozák
převzato z blogu idnes
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Tempik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1690
Registrován: 24/3/2008, 20:27
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: War Thunder

Příspěvek od Tempik »

Občas si přečtu podobné názory a tak to nainstaluji a zkusím. Den dva mě to vydrží bavit, ale pak mě to dokáže nějakým nesmyslem totálně znechutit a zase to na dva měsíce ignoruji. A pak si zase přečtu, jak je to s novým patchem lepší a zase to zkusím a zase po dvou dnech odinstaluji. Ale jsem jeden z těch, co to moc žerou a chcou mít letadla podle toho, co o nich čte z dobových materiálů, jinak to považují za blbost.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11465
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: War Thunder

Příspěvek od Zemakt »

Ale tak jo, jasně. Mne taky sere nevyváženost letadel. Jak a La "the best", to by se jeden z toho zblil (vývojáři jsou Rusové no :D ) Já lítám za LW stodevítky a stodevadesátky. Preferuji palebnou sílu, do soubojů se s nimi člověk už moc pouštět nemůže, utočí tě i přiblblá Airicobra. Prostě nahoru, vyhlédnout oběť, na plný kule dolu, plná dávka a zase na horu :D . Je to pořád jen hra, zábava. Nicméně hraji tu jakoby arcádu, tu plnou realistiku posoudit nemohu.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Vallun
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 546
Registrován: 12/2/2009, 08:23

Re: War Thunder

Příspěvek od Vallun »

Zkoušel jsem, WT letadla jsou dosti nepřehledná kejda...:/
Ve válce: Rozhodnost; Po porážce: Vzdor
Po vítězství: Velkomyslnost; V míru: Dobrá vůle

sir Winston
Uživatelský avatar
Ejdou Rotacak
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1218
Registrován: 23/7/2012, 14:54
Bydliště: Praha - Zbraslav

Re: War Thunder

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

Vallun píše:Zkoušel jsem, WT letadla jsou dosti nepřehledná kejda...:/
to jste asi hrál mód "arcade" ? to jsem párkrát zkusil a málem to zapříčinilo, že jsem hru smazal z disku. Pak jsem začal hrát Historical Battles a to mě chytlo moc. Hraju jen za RAF a Tempesta, Typhoona Mk.1b/late a Meteora F.4 LW si nemůžu vynachválit. Ta hra má obrovský plus, že je zadarmo, má nejlepší grafiku, co jsem v simulátorech kdy viděl a je ZADARMO. V historical battles se každé letadlo chová jinak. Konkurenci World of Warplanes jsem viděl na youtube a nevěděl jsem, jestli se mám hystericky smát nebo brečet - War Thunderu to nesahá ani po kotníky. A simulátorový bitvy jsou kapitola sama pro sebe, to už je fakt pro nadšence s kompletním HOTAS a nožním ovládáním
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Re: War Thunder

Příspěvek od Hans S. »

Ejdou Rotacak píše:
Vallun píše:Zkoušel jsem, WT letadla jsou dosti nepřehledná kejda...:/
to jste asi hrál mód "arcade" ? to jsem párkrát zkusil a málem to zapříčinilo, že jsem hru smazal z disku. Pak jsem začal hrát Historical Battles a to mě chytlo moc. Hraju jen za RAF a Tempesta, Typhoona Mk.1b/late a Meteora F.4 LW si nemůžu vynachválit. Ta hra má obrovský plus, že je zadarmo, má nejlepší grafiku, co jsem v simulátorech kdy viděl a je ZADARMO. V historical battles se každé letadlo chová jinak. Konkurenci World of Warplanes jsem viděl na youtube a nevěděl jsem, jestli se mám hystericky smát nebo brečet - War Thunderu to nesahá ani po kotníky. A simulátorový bitvy jsou kapitola sama pro sebe, to už je fakt pro nadšence s kompletním HOTAS a nožním ovládáním
A to si představ, že i simulátorový bitvy ve WT jsou jen slabej odvar, proti IL-2: 1946 s modpackem HSFX. Teprve tohle ti ukáže, jak se zhruba za druhé světové válčilo :). WT je pro děti :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=Cq4VHDd1P3M
Uživatelský avatar
Ejdou Rotacak
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1218
Registrován: 23/7/2012, 14:54
Bydliště: Praha - Zbraslav

Re: War Thunder

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

Hans S. píše:
Ejdou Rotacak píše:
Vallun píše:Zkoušel jsem, WT letadla jsou dosti nepřehledná kejda...:/
to jste asi hrál mód "arcade" ? to jsem párkrát zkusil a málem to zapříčinilo, že jsem hru smazal z disku. Pak jsem začal hrát Historical Battles a to mě chytlo moc. Hraju jen za RAF a Tempesta, Typhoona Mk.1b/late a Meteora F.4 LW si nemůžu vynachválit. Ta hra má obrovský plus, že je zadarmo, má nejlepší grafiku, co jsem v simulátorech kdy viděl a je ZADARMO. V historical battles se každé letadlo chová jinak. Konkurenci World of Warplanes jsem viděl na youtube a nevěděl jsem, jestli se mám hystericky smát nebo brečet - War Thunderu to nesahá ani po kotníky. A simulátorový bitvy jsou kapitola sama pro sebe, to už je fakt pro nadšence s kompletním HOTAS a nožním ovládáním
A to si představ, že i simulátorový bitvy ve WT jsou jen slabej odvar, proti IL-2: 1946 s modpackem HSFX. Teprve tohle ti ukáže, jak se zhruba za druhé světové válčilo :). WT je pro děti :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=Cq4VHDd1P3M
ale však já to dobře znám - WTčko je ale mnohem chytlavější pro masu ( subjektivně ). Sturmoviky jsem propařil celý dětství, ale A.I v Singlu zůstane vždycky jen A.I v Singlu - nehráli jsme LAN matche ve 30 lidech. To už mě 100x víc bavil Lock On: Flaming Cliffs.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11465
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: War Thunder

Příspěvek od Zemakt »

Tak jsem zkusil tu realistickou bitvu (Ardeny) a opravdu zcela jiné oproti "Arkádě". Je to mnohem vyšší level, vzhledem k tomu, že jsem přežil se dvěma zářezy, tak to mám asi už nalajnované....:up:
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Tempik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1690
Registrován: 24/3/2008, 20:27
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: War Thunder

Příspěvek od Tempik »

Ejdou Rotacak píše: ale však já to dobře znám - WTčko je ale mnohem chytlavější pro masu ( subjektivně ). Sturmoviky jsem propařil celý dětství, ale A.I v Singlu zůstane vždycky jen A.I v Singlu - nehráli jsme LAN matche ve 30 lidech. To už mě 100x víc bavil Lock On: Flaming Cliffs.
Ale Hans tu nic o A.I. nepsal. Měl zcela jistě na mysli online hraní Il2, kdy se ti sejde 30 - 100 lidí na stranu a jsou to živý spolu/protihráči. Přitom připojit se na online je velice snadné. Dokonce bych řekl snadnější a rychlejší, než si pustit WT.
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Re: War Thunder

Příspěvek od Hans S. »

Přésně! :)

Offline...co to je? Bolí to? :)
Uživatelský avatar
Ejdou Rotacak
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1218
Registrován: 23/7/2012, 14:54
Bydliště: Praha - Zbraslav

Re: War Thunder

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

to mi bylo jasné .) proto jsem napsal, že jsme nehráli online. Asi moje chyba, že jsem do věty nezakomponoval "smutnýho smajlika" a vyznělo to tak, že Sturmoviky si dokážu představit jen v singlu. Znám tu hru a je dobrá - na druhou stranu. Jak dlouho člověk čeká, než se sejde dost lidí? nevím, ptám se. U WT je dobré, že se člověk vrátí z práce zapne historical battles a pokud neletím s prouďákem, většinou je člověk za pár vteřin ve hře. A ač se může Ubisoft snažit o "realitu" sebevíc, pořád to bude jen PC hra....Gaajiin to náhodou zmákl dobře - jen to teda strašně dohnojili tim modem arcade - netvrdím, že historical battles a simulator battles lze srovnávat s 1946 s addonama, ale na tu hodinku denně to zabaví a lidi jsou tam vždy ;)
Uživatelský avatar
Ejdou Rotacak
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1218
Registrován: 23/7/2012, 14:54
Bydliště: Praha - Zbraslav

Re: War Thunder

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

Hans S. píše:Přésně! :)

Offline...co to je? Bolí to? :)
no jak je to dlouho co jsem to hrál 9 let? :-DD tehdy na střední v 18ti jsme na koleji měli internet jen v knihovně, takže nám nic jiného než LAN po pokojích nezbývalo - ot té doby jsem Sturmoviky nehrál a popravdě jsem ani nevědel, že se to po těch 8,9 letech, nebo kdy to vyšlo ještě vůbec hraje - koukám, že ještě jo
Uživatelský avatar
Tempik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1690
Registrován: 24/3/2008, 20:27
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: War Thunder

Příspěvek od Tempik »

Ejdou Rotacak píše:to mi bylo jasné .) proto jsem napsal, že jsme nehráli online. Asi moje chyba, že jsem do věty nezakomponoval "smutnýho smajlika" a vyznělo to tak, že Sturmoviky si dokážu představit jen v singlu. Znám tu hru a je dobrá - na druhou stranu. Jak dlouho člověk čeká, než se sejde dost lidí? nevím, ptám se. U WT je dobré, že se člověk vrátí z práce zapne historical battles a pokud neletím s prouďákem, většinou je člověk za pár vteřin ve hře. A ač se může Ubisoft snažit o "realitu" sebevíc, pořád to bude jen PC hra....Gaajiin to náhodou zmákl dobře - jen to teda strašně dohnojili tim modem arcade - netvrdím, že historical battles a simulator battles lze srovnávat s 1946 s addonama, ale na tu hodinku denně to zabaví a lidi jsou tam vždy ;)
Od okamžiku, kdy se rozhodnu si zaletět po okamžik kdy mohu letět to trvá cca 2 minuty včetně načítání hry.
Tady dvě sice upravená promo videa, ale natočená na českých serverech přímo ve hře a všechno živí lidé. Chlapík co to dělal to dělal zadarmo a jako amatér.
http://www.youtube.com/watch?v=BzT8kJEoyeU
http://www.youtube.com/watch?v=i56mB3MXC24
Kdo se na ty videa podívá a hraje WT, tak bude pravděpodobně jen smutně koukat, protože Gaijin nenabízí ani polovinu toho, co Il2 s HSFX modem. :D
Uživatelský avatar
Ejdou Rotacak
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1218
Registrován: 23/7/2012, 14:54
Bydliště: Praha - Zbraslav

Re: War Thunder

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

hergot!! :-) vypadá to velmi dobře - to mi uniklo. Vážně mě nenapadlo, že hra z roku 2006 ( ač notně přepracovaná a doladěná moddery - smekám před nima klukama ušatejma ) pořád aktivně žije. No jo, ale já mám jen knipl, tam si horko těžko nastavim trimování vejškovky a směrovky - tohle bude pro opravdový letecký fandy s odpovídajícím herním ovládáním. Už Lock On se na nastavení realistic neovládá jednoduše, natož DCS A-10 :( ale kurník hezkej game trailer :)
Uživatelský avatar
Tempik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1690
Registrován: 24/3/2008, 20:27
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: War Thunder

Příspěvek od Tempik »

Oni na tom nedělají jenom modeři. Zhruba jednou do roka vychází i oficiální patch přidávající nové věci.
A opravdu to není jen pro pár leteckyých fandů. Téměř všichni začínali a velká část pořád má jen ten obyčejný knipl, klidně do 500kč. Pokud neplánuješ lítat čtyřmotorové bombardéry, tak si vystačíš jen s tím. Možná by ses divil, ale trim plno letadel ani nemá a není problém v il2 trimovat na klávesnici (ostatně to trimování není ani nijak smrtelně důležité)
Ty videa co jsem hodil samozřejmě nejsou běžným úkazem, tyhle akce probíhali jen jednou týdně a jinak to bylo menší a ne tak organizované. Ale když člověk chce, tak si na to čas semtam najde a je to uplně o něčem jiném.
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Re: War Thunder

Příspěvek od Hans S. »

Že trimování není smrtelně důležité může napsat jen anglán, kterej nikdy neokusil krásu "užjsemzasezatuhlej" Bf 109 :-). Trimování na klávesnici stačí. Sám mám na svém HOTASu trimování výškovky nastaveno na tlačítka (tak jak to bylo na reálném Fw 190).
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11465
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: War Thunder

Příspěvek od Zemakt »

Hele kluci, docela mne to chytlo. Tak by jste sem mohli hodit nějaký stručný info jak si to tedy trochu normálně zalítat. Koupit hru, "napatchovat" a potom nějakej ten joy. Do pětikila jestli stačí, tak fajn. Kuju
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Tempik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1690
Registrován: 24/3/2008, 20:27
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: War Thunder

Příspěvek od Tempik »

Jako základ musíš mít verzi hry "Il2:1946". Je to tahle verze http://bonusweb.idnes.cz/il-2-sturmovik ... vik1946_bw. Pozor, nekupovat žádné special edice, nebo kompletní edice. Jsou to staré verze, které se pořád prodávají.
Stáhnout tento balík patchů a všechny postupně nainstalovat http://ulozto.cz/x9Gb687K/il-2-sturmovi ... ngs-net-7z
Tady ještě jeden oficiální, co vyšel nedávno https://docs.google.com/file/d/0B_2FxbE ... 1UUDg/edit
S tímto jste na nemodované hře, která se taky létá, ale nejvíc se létá ještě s modem HSFX7 http://ulozto.cz/hledej?q=hsfx7
Kdo používá Torrenty, tak je lepší to stáhnout torrentem https://dl.dropboxusercontent.com/u/269 ... II.torrent a nainstalovat. Pak je tam takový přepínač na to, jestli chcete hru modovanou, nebo ne. Podle toho, jestli chcete na server s čistou hrou, nebo modovanou.

Pak už se jen přes multiplayer ve hře připojit na nějaký server. Ten z videí nahoře je například tu http://acesovereurope.org/forum/index.php) Tam najdete IP adresu a přes tu se snadno připojíte do hry a najdete tam případně také adresu na komunikační program TeamSpeak3 (není nutné, ale můžete se tak snáze připojit ke skupině lidí, kteří něco dělají).

Lze také použít prográmek Hyperloby http://hyperfighter.sk/download-file-18.html, který vám sám najde servery a každý si tak může vybrat dle počtu online lidí, obtížnosti, či bojiště. V podstatě stačí nainstalovat hru, poté tento program a pak když si budete chtít zaletět online, tak spustíte tento program Hyperloby, najdete si server, poklikáte ho a on už pustí hru a připojí vás sám. Opravdu jednoduché.

Působí to pravda trochu složitě, ale i obyčejný uživatel PC by se s tím měl vcelku bez problémů poprat. Jak už je to jednou nainstalované, je samotné spouštění už velmi snadné. Není třeba se nikde registrovat a čekat na schálení atd.
Hra se dá sehnat za pár korun, takže není nutné ji stahovat, ikdyž i nelegální verze samozřejmě online jedou. Pokud máte už doma nějakou jinou verzi Il2, tak to nelze na tuto novou napatchovat a je potřeba opravdu tu verzi Il2:1946.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11465
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: War Thunder

Příspěvek od Zemakt »

Jo v pohodě, jsem dlouholetý závislák na Battlefieldu, takže takhle mi to stačí, vyčerpávající. Nechtělo se mi prolézat fóra, když to někdo znalý zahrne do pár vět. Děkuji :up: .
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Ejdou Rotacak
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1218
Registrován: 23/7/2012, 14:54
Bydliště: Praha - Zbraslav

Re: War Thunder

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

Odpovědět

Zpět na „Počítačové a deskové hry“