Kerbal Space Program

Hry s válečnou tématikou, strategie, akční.

Moderátor: jarl

Odpovědět
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4212
Registrován: 16/9/2008, 19:23
Bydliště: Jeseník

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Alfik »

Napsal jsem to nesrozumitelně - mea culpa...
Takže: Von Braun pracoval na raketě Redstone, což bylo přímé pokračování vývoje Aggregatu 4 (V2). Neměl moc dobrých výsledků, bouchaly mu - ale HLAVNĚ s požadovanou užit. zátěží nedosahovaly potřebné "delta ví" na to, aby byly použitelné coby transkontinentální, což bylo požadováno (bylo pož. dopravit do SSSR vodíkovku, tzn. hmot. min 1 tunu). Příčinou byla podle mého jeho velkoněmecká nadutost. Musel znát práce Ciolkovského - stejně jako našeho Očenáška a Obertha... no - jeden podlida, jeden sice Čech ale přeci jen ne Němec - a jeden s podílem Židovské krve - ti přece NEMOHOU BÝT LEPŠÍ NEŽ NACISTA!!! :D
Současně běžel konkurenční program Vanguard, který ovšem (ač měl "tlačenku") také neměl dobré výsledky - a po sérii šesti výbuchů byl pozastaven. Ve prospěch výše zmíněného.
První družice USA, Explorer 1, byla tedy vynesena raketou Jupiter-C, narychlo přejmenované na Juno 1, což byla ikstá verze Aggregatu. Sestava vznikla tak, že se na 4. stupeň nosné rakety natvrdo připevnila družice, vážící 13,97 kg. Dá se tedy předpokládat, že právě takovou "nálož" by byli schopni amíci poslat na rusy via raketka :D
Dlužno poznamenat, že za tři měsíce poté vypustil SSSR Sputník 3, o hmotnosti 1327 kg, což USA naprosto zdrtilo - dostat tuto hmotu na oběžnou dráhu totiž znamenalo, že jsou schopni tu požadovanou vodíkovou pumelici dopravit na jakékoli místo na Zeměkouli... :twisted:
Pokud jsem popletl nějaké číslo tak se omlouvám, píšu to z hlavy s malým nakouknutím na wiki.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
jíra
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 134
Registrován: 26/5/2011, 18:53

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od jíra »

Takže máme asi jasno. Ještě jsem si vzpomněl, v tom blogu se taky psalo, že von Braun zpočátku nemusel politicky vyhovovat kvůli tomu, že byl Němec a taky že Redstone byla vlastně vojenská balistická raketa. Těžko říct. Jo, Explorer-1 byl prcek, ale dalo by se říct, byl malej, ale šikovnej. Nějaké ty přístroje ne palubě měl a "jenom" nepípal :D
"Havloidní židokavárna pracuje na českém majdanu! Tohle vám neprojde idioti!"
-Helena de Farkas
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Alchymista »

Ad Peenemunde - niekto to povedal zhruba takto: Kým američania sa od nemcov učili základom raketovej techniky, rusi sa od nemcov učili predovšetkým "kultúre práce" okolo rakiet a vyspelejšej techniky obecne (tj. "mozgy" mali, chýbali im "ruky").

Pokiaľ ide o počiatky amerického vesmírneho programu, problém bol okrem iného ani nie tak v rivalite zložiek ozbrojených síl (ako bolo naznačené), ale skôr v rivalite medzi "vojakmi" a "civilmi" - chceli proste družicu vypustiť "civilnou" raketou. Von Braun pracoval pôvodne na vojenských raketách.
Na druhej strane, Koroljov si družicu naopak doslova "vyprosíkal", kozmický program mal v ZSSR pôvodne mizivú prioritu, ale Sputnik sa ukázal ako prekvapivý, až neskutočne veľký propagandistický úspech a priorita kozmického programu razom poskočila na najvyššie miesta.

Pokiaľ ide o to, koľko ton dohodím z ruska do ameriky alebo opačne, dá sa to dobre porovnať na rakete R-36 a jej verziách.
R-36O (alebo R-36orb, štatovacia hmotnosť 181,3t) je raketa systému FOBS (Fractional Orbital Bombardment System), vynášala bojový stupeň o hmotnosti cca 3650kg, ktorý mohol i niekoľko krát obehnúť Zem a na cieľ dopraviť nálož ~2-2,5Mt. Teda raketa R-36O na obežnú dráhu dostane cca 3,7 tony.
Raketa R-36 a jej náledovníci R-36M, R-36M UTTCh a R-36M2 Vojevoda (štartovacia hmotnosť 208-211ton) "dohodia" na 11000km náklad 6565kg až 8750kg a na 16000km 5730 až 8430kg.
Teda zhruba platí, že raketa, ktorá vynesie na nízku obežnú dráhu jednu tonu, "dohodí" na 11000km náklad 2,3-2,5 tony a na 16000km 2-2,25 tony. Samozrejme, táto úvaha platí s istými výhradami a len v určitom rozmedzí hmotností nákladov a štartovacích hmotností, tu zhruba pre náklady od jednej do piatich ton a štartovacie hmotnosti zhruba od 100 do 300-350 ton.
Pre menšie rakety - UR-100N so štartovacou hmotnosťou 105,6t dohodila na 10 000km cca 4350kg, ako nosič Rokot bola pri štartovacej hmotnosti 107,5t schopná vyniesť na LEO náklad 1950kg (alebo 2150-2300kg so stupňami Briz - hmotnosť rakety +6,5 tony), alebo ako nosič Strela bola pri štartovacej hmotnosti 104-105 ton vyniesť náklad ~1700kg.
Tvrdopalivová RT-2PM Topol má štartovaciu hmotnosť ~45 ton a na 10 000km dohodí cca 1 tonu, ako nosič Start so štartovacou hmotnosťou 47 ton vynesie na LEO náklad okolo 500kg a pri štartovacej hmotnosti 60 ton (zdvojený druhý stupeň) náklad 570kg.
Námorná R-29R má štartovaciu hmotnosť 35,3 tony a na 6500km dohodí 1650kg, ako nosič Volna vynáša náklad do ~120kg na polárne dráhy (na rovníkovú by to bol cca trojnásobok, ~360kg, ale štartuje len z Barensovho mora, vysoko na severe).
Naposledy upravil(a) Alchymista dne 4/7/2013, 20:02, celkem upraveno 2 x.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4212
Registrován: 16/9/2008, 19:23
Bydliště: Jeseník

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Alfik »

Alchymista píše:Na druhej strane, Koroljov si družicu naopak doslova "vyprosíkal", kozmický program mal v ZSSR pôvodne mizivú prioritu, ale Sputnik sa ukázal ako prekvapivý, až neskutočne veľký propagandistický úspech a priorita kozmického programu razom poskočila na najvyššie miesta.
...
Pokiaľ ide o to, koľko ton dohodím z ruska do ameriky alebo opačne, dá sa to dobre porovnať na rakete R-36 a jej verziách...
Díky za upřesnění těch hmotností :)
K tomu výprosu, mohu dodat jednu zajímavost, která tak trošku osvětlí, proč Sputnik 1 "jen pípal".
Je to jak píše Alchymista, v SSSR neměla věrchuška zájem o nic civilního, chtěli jen vojenské rakety.
Navíc bylo argumentováno tím, že vlastně nemají jistotu, že se podaří vyslat družici na stabilní oběž. dráhu, a že by byl balžám a fiakr kdyby neee. Proto byl v souladu s utajovací mánií schválen projekt, o kterém původně nemělo být vůbec nic oznámeno - jedině v případě kladných výsledků. Plus, jakkoli to dnes může působit rozpačitě - oni se báli že nebudou ani schopni vypočítat kudy bude družice obíhat!!! :D
No a na to není přece potřeba přístrojů, že. Je zapotřebí jen dát tam vysílačku a obeslat všechny vyslanectví, a lodě na širých mořích, aby poslali informace, pokud tehdy a tehdy zaslechnou na té a té vlně pípání. Podle toho si ověří jednak schopnost vyněst ji, a jednak i svou schopnost predikovat na jakou dráhu ji vynesou. A přitom to bude levné.
Jenže, tahle planeta je malé město - tady se všecko vykecá :D a tak se info o tom, že všichni vědci, diplomati a námořníci mají v určený den a hodinu shromáždit kolem svých rádií a poslouchat pípání, rozšířilo prakticky v tentýž den!
A tak hned 4. října 1957, po mnoha dotazech od vlád a diplomatů z celého světa, mohli z rozhlasu všichni slyšet "Gavarít Maskvá", a poté informaci o Sputníku spolu s vlnovou délkou, a časy (a místy kde to bude chytitelné).
A Korolěv dostal co chtěl. Násl. družice byly již jak pro vojáky, tak i pro vědce. A navíc - vcelku rychle si i věrchuška uvědomila, že informace z vesmíru, např. o rybích tazích, o geologii, o porostech a jejich stavu, a o počasí, se fakt vyplatí :D a špionáž klidně stihne ta samá družice.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Lord »

Ad Peenemunde - niekto to povedal zhruba takto: Kým američania sa od nemcov učili základom raketovej techniky, rusi sa od nemcov učili predovšetkým "kultúre práce" okolo rakiet a vyspelejšej techniky obecne (tj. "mozgy" mali, chýbali im "ruky").
Ještě bych dodal kabeláž, elektrotechnika, to se taky museli Sověti učit, aby jim to nebouchalo. Něco chtěli i od Němců, ale většinu odborníku stáhnul von Braun do USA, operace Paperclip. Sergej Koroljov a další vědci - vlastně ruské raketové motory RD-108 jsou už jejich dílo. Zatímco amíci vycházeli dost dlouho z V-2, viz. obrázek.

Obrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Alchymista »

Spomenul som si na jedno veľmi zjednodušené pravidlo:
Dostať sa na orbitu je viacmenej to isté, ako "dohodiť" na opačnú stranu "zeměhroudy" - teda 20000km, plus urobiť "cirkularizačný manéver", čo možno zjednodušene vyjadriť ako (20000 x odmocnina 2) => 28284. Prečo, sa ma nepýtajte - ja som to nevymyslel...
Potom možno počítať:
28284 x orbitálny náklad = dostrel x hmotnosť bojového nákladu
Výsledky by mali sedieť zhruba na dve platné čísla, pokiaľ sú rakety dostatočne podobné (žiadne dodatočné stupne, zhruba rovnaký azimut streľby, zhruba rovnaká štartovacia hmotnosť rakiet s nákladom)
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Alchymista »

Lord píše: Zatímco amíci vycházeli dost dlouho z V-2, viz. obrázek.
Podobný vývoj pre ruské rakety:
Obrázek Obrázek
zdroj: http://bbs.stardestroyer.net/viewtopic. ... 2&t=123144

Edit: našiel som lepšiu kvalitu a mierne to vylepšil, aby sa "vývojové cesty" neplietli. Bohužiaľ, u amerických rakiet sa nedajú všetky cesty rozlíšiť.
Naposledy upravil(a) Alchymista dne 5/7/2013, 02:02, celkem upraveno 3 x.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Lord »

Hezké :up: R-7 se podle toho zdá dosti lízlá V-2 ...

První práce na raketách (např. řada R-1) využívaly technologie rakety A-4, postupně se ale začala formovat zcela samostatná sovětská raketová technika. V roce 1956 vznikla, pod vedením Koroljova, konstrukční kancelář OKB-1. V té době také vrcholil vývoj nové balistické rakety R-7 a dne 4. října 1957 byla pomocí této rakety vypuštěna první umělá družice - Sputnik.
http://www.hvezdarna-vsetin.cz/view.php ... 2007050001
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4212
Registrován: 16/9/2008, 19:23
Bydliště: Jeseník

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Alfik »

Mch měli jste se zúčastnit srazu a vejletu do Lešan :D je tam k vidění krásná řada jak se ty typy (aspoň co se SSSR týče) postupně vyvíjely z prosté kopie A4 až... k vlastním konstrukcím :)
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Alchymista »

Lord píše:Hezké :up: R-7 se podle toho zdá dosti lízlá V-2 ...
Na pôvodnej infografike to dosť dobre vidieť nebolo, ale žlté cesty boli v skutočnosti tri: (1) cesta "konštrukcie V-2" vedie od V-2 len k R-1 a R-2. Od R-2 vedie trasa (teraz červená) označená "zdokonalenie konštrukcie" k R-5 a k R-11, kde sa stretáva s trasou od Wasserfall. Ostatné žlté trasy (teraz zelené) majú označenie "využitie konštrukčných riešení/postupov/výsledkov" (3)
(grafiku som upravil)

Čo sa týka vývoja rakiet a hlavne motorov (pretože bez motoru raketa proste nelieta), je to oveľa zložitejšie a na popis oveľa náročnejšie... Peripetie vývoja kvapalinových motorov bez problémov vydajú na poriadne hrubú knihu. Niet sa veľmi čomu čudovať - raketové motory idú na samú hranu toho, čo je technicky možné. A občas i za ňu (prípad NK-33 a RD-180).
Veľmi zjednodušene však možno povedať, že kým američania získali relatívne veľký počet nemeckých motorov pre V-2, rusi na tom boli horšie. Následne však začali ísť vlastnou cestou, kým američania zotrvávali u overenej "nemeckej" koncepcie. Výsledkom bolo, že kým američania ešte začiatkom 70. rokov stavali prevažne motory nízkotlaké a jednokomorové (myslím motory na kyslík a kerosín, kyslíkovodíkové motory sú trochu iný prípad), rusi prešli už v prvej polovici 50. rokov hlavne na konštrukcie vysokotlaké a viackomorové (ale i jednokomorové). A tak napríklad Saturn V má na prvom stupni päť motorov F1, Sojuz má päť štvorkomorových motorov - štyri RD-107 (v bočných blokoch) a jeden RD-108 (v centrálnom bloku). Občas niekto tvrdí, že Sojuz má v prvom stupni dvadsať motorov :???: , čož je samozrejme blud - za "jadro" kvapalinového raketového motoru je totiž považované turbočerpadlo, dodávajúce palivo a okysličovadlo do spaľovacej komory/komôr. Pokiaľ je turbočerpadlo jedno pre jednu komoru, motor je jednokomorový, pokiaľ je na jedno čerpadlo niekoľko komôr, motor je viackomorový.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
visage
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 138
Registrován: 13/6/2011, 17:12

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od visage »

Oooo ...smekám snad taky někdy vyrobím raketu co se spojí s další na orbitě,
to mé honění po oběžné dráze a rozsekávání o měsíc je na míle vzdálené k vašim hračkám no nic jdu se snažit ať nahodím taky nějaký pěkný obrázek :-)
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4212
Registrován: 16/9/2008, 19:23
Bydliště: Jeseník

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Alfik »

http://www.kerbalcomics.com/2012/09/10/ ... ety-first/
... a když už tam budete, ty ostatní taky stojí za to! :D
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Trismegistos
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1366
Registrován: 9/10/2011, 19:03

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Trismegistos »

Alfik píše:http://www.kerbalcomics.com/2012/09/10/ ... ety-first/
... a když už tam budete, ty ostatní taky stojí za to! :D
Díky! :D :up:
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Alchymista »

Akcia! (končí 16.7 okolo 18:00, teraz - za 43 hodín)
http://store.steampowered.com/app/220200/ - KSP na Steame o 40% lacnejšie - za 13,19€ (pôvodne 21,99€)

Mimochodom, vyskúšal som si tvorbu "vlastného" pluginu - editácia cfg, "vlastné" = prepracované textury *.mbm prevedené do *.png a hex editácia súborov model.mu, aby zobrali textúru *.png. všetko (resp. väčšina) vecí funguje, ako bolo zamýšľané. Takže mám mrežové konštrukcie vo veľkostiach 33%, 50%, 75%, 100%, 150%, 200%, silnejšie "mikromotory" (i na monopropelant), a pár ďalších vecí - nádrže na palivo, okysličovadlo, monopropelant a xenon, silnejšie výstuže, sériu rôznych batérií, zopár motorov... vcelku sranda, úpravy a manipulácia s cfg a textúrami je ľahšia ako som si myslel.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
wildesau
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 420
Registrován: 5/3/2006, 09:05
Bydliště: Otrokovice

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od wildesau »

aktuálně sleva na steamu je Kerbal za 13,2 E.
Trismegistos
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1366
Registrován: 9/10/2011, 19:03

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Trismegistos »

Alchymista píše:Mimochodom, vyskúšal som si tvorbu "vlastného" pluginu - editácia cfg, "vlastné" = prepracované textury *.mbm prevedené do *.png a hex editácia súborov model.mu, aby zobrali textúru *.png. všetko (resp. väčšina) vecí funguje, ako bolo zamýšľané. Takže mám mrežové konštrukcie vo veľkostiach 33%, 50%, 75%, 100%, 150%, 200%, silnejšie "mikromotory" (i na monopropelant), a pár ďalších vecí - nádrže na palivo, okysličovadlo, monopropelant a xenon, silnejšie výstuže, sériu rôznych batérií, zopár motorov... vcelku sranda, úpravy a manipulácia s cfg a textúrami je ľahšia ako som si myslel.
To zní dobře! Poskytneš ho komunitě? :D
Uživatelský avatar
Dancer
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 563
Registrován: 23/2/2007, 11:44

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Dancer »

Není někde nějaký jednoduchý návod, jak editaci pluginu/tvorbu vlastního provádět?
Nebát se a nekrást!
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Alchymista »

Tris - mám to v úmysle.
Obrázek

Dancer - podľa toho čo.
"Vlastný" plugin založíš najlepšie tak, že v adresári GameData vytvoríš vlastnú zložku - názov nech je meno tvoje "spoločnosti" a v nej podadresár "Parts" - diely (môžu v nich byť ďalšie podadresáre - pozri si zložku "Squad", ktorá má "úplnú štruktúru", pretože je v nej všetko patriace k originálnej hre). Pra každý diel (tvarovo) potrebuješ vhodne pomenovaný adresár s minimálne jedným súborom - štandardne je to popis objektu "part.cfg", ale dá sa aj premenovať a *.cfg potom môže byť v jedno adresári niekoľko. Ďalej tam môže byť model.mu a textúry model00x.mbm, prvá je vždy model000.mbm a posledná by mala byť modelXXX.mbm a je to "heigh map" - to už ale záleží od vlastností "model.mu" . Jeden model môže patriť k niekoľkým *.cfg (každý *.cfg predstavuje obvykle práve jeden objekt v hre).
Najjednoduchšia je editácia *.cfg súborov, na to stačí notepad, lepšie notepad++, a samozrejme vedieť čo a ako...
Textúry sú zvláštneho typu *.mbm (nenačíta ich takmer nič bežne používané), ale po premenovaní na *.RAW ich dokáže zobraziť irfanview a previesť na "niečo použiteľnejšie" (so značnými výhradami - pri prevode sa zrejme stráca nejaká informácia...).
Ako:
vytvor kópie *.mbm a ručne premenuj na *.raw
Obrázek
v sekcii 1 sa nastavujú rozmery - musia byť binárnym násobkom 2 (2,4,8,16,32,64....512,1024) - treba odhadnúť alebo vyskúšať, väčšina textúr je štvorcová a má rozmery 256-1024 pixelov
v sekcii 2 - povel ignorovať prvých 20 bitov súboru (je tam hlavička KPS)
v sekcii 3 sa nastavuje farebná hĺbka - treba vyskúšať
v sekcii 4 sa nastavuje vertikálne prevrátenie textúry (povinné)
Výsledkom je ale iba náhľad textúry - problém je, v čom ju uložiť, aby si zachovala svoje vlastnosti pri použití na modeli.

Upravené textúry sa dajú modelu podstrčiť jeho hexa editáciou (hexadecimálny editor, napríklad notepad++ s pluginom HEX-editor, teoreticky by to šlo aj normálnou editáciou, je tam ale veľké riziko chyby).
Model *.mu by sa mal dať vytvoriť alebo upraviť pomocou programu Unity - s tým má ale nulovú skúsenosť.
Existuje možnosť vytvárať *.dll knihovne funkcií - opäť nulová skúsenosť, ale napríklad mechjeb je vyslovene postavený na knihovni dll s príslušnými funkciami.

Pretextúrovanie modelov som vyskúšal, funguje to "obstojne", moje výsledné modely s textúrami *.png však majú v hre nesprávne osvetlenie a neviem to upraviť. Chyba je evidentne vo vlastnostiach mojich textúr, hoci samotné textúry vyzerajú na prvý pohľad správne a v spolupráci s modelom fungujú.

Takto to vyzerá (niečo i lepšie, niečo o i dosť horšie):
Obrázek Obrázek

Zdanlivo malá chyba na pravom obrázku je v skutočnosti celkom vážna - toto to urobí v hre pri rôznom osvetlení - horný a dolný diel je originálny, stredné štyri diely sú moje retextúrovacie pokusy
Obrázek

všetky moje pokusy:
Obrázek
časť je len úprava cfg, časť aj retextúrovanie - niektoré, napríklad motory, celkom úspešné (IMHO - na zložitom povrchu nie je chyba osvetlenia tak nápadná), problém je hlavne s nádržami.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Alchymista »

Tak jediné, čo som zatiaľ zistil je, že irfanview mi už ďalej nepomôže - mbm textúry sú evidentne uložené ako RGB+alfa kanál (tj 24+8=32bit) a ten alfakanál sa pri transformácii textúr do iného formátu stratí. Pritom alfakanál obvykle obsahuje priehľadnosť a/lebo informácie pre vytvorenie výškovej mapy - a od nej sú zasa odvodené "jemné detaily" na povrchu objektu a vlastnosti objektu pri osvetlení.

Edit - vyložil som dva pluginy na SpacePort:
http://kerbalspaceport.com/modular-girder-system-awt/
http://kerbalspaceport.com/some-medium- ... d-engines/
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od kopapaka »

ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Odpovědět

Zpět na „Počítačové a deskové hry“