Panzer Corps & Panzer Corps 2

Hry s válečnou tématikou, strategie, akční.

Moderátor: jarl

Macapek
Příspěvky: 3
Registrován: 28/11/2011, 15:52

Příspěvek od Macapek »

chtěl bych se Vás zeptat na Učel strategických bombardéru. Hrál jsem předtím pouze PB1 a tam to fungovalo tak ze když si utočil na nehlavní město tak si ho zničil a když na hlavní město tak soupeř ztratil prestiž. To první (nehlavní město) funguje i tady ale to druhé s hlavními se mi zdá že nefunjuje 1. nevypisuje to nikde ztrátu prestiže 2. zkusil jsem proto scenař hráč proti hrači a tam jsem zádnou ztratu prestiže nepocítil. Mohly by jste mi to prosím upřesnit. Díky
DavidRejcha
Příspěvky: 1
Registrován: 10/1/2012, 17:39
Bydliště: Havířov-Město

Žádost o pomoc - Pc hra Panzer Corps

Příspěvek od DavidRejcha »

Dobrý den.
Našla by se zde na fóru dobrá duše, kterou také baví tahová strategie Panzer Corps a která by byla ochotna koupit na tuto hru všechna dostupná rozšíření PC-39,40,41? Peníze bych poslal na váš účet a poté by došlo k objednávce. Nemám totiž zkušenosti s nákupem v zahraničí a žádnou platební kartu pro nákup v zahraničí nevlastním.
Předem děkuji za kladnou odpověď
David Rejcha
Uživatelský avatar
cupo84
desátník
desátník
Příspěvky: 41
Registrován: 11/8/2008, 19:17

Re: Panzer Corps

Příspěvek od cupo84 »

Pokiaľ niekto máte Panzer Coprs, odporúčam skúsiť mod Soviet Storm (verzia 1.5b) od Akkuly. Čím je zaujímavý? Jedna veľká mapa od Nemecka po Ural, východná fronta od júna 41 do mája 45 (99 ťahov). Musím povedať, že tvorca odviedol skvelú prácu a je to spravené profesionálne bez nejakých vačších chýb. Už pri jednoduchých scenáriach je dosť ťažké vybalancovať relatívne hlúpe AI, a jemu sa to podarilo na takomto obrovskom scenári - ale zas nečakať zázraky, AI stále často mrhá jednotkami.

link na MOD:
http://www.slitherine.com/forum/viewtopic.php?t=50342
Uživatelský avatar
Sian
svobodník
svobodník
Příspěvky: 23
Registrován: 14/1/2017, 17:44

Re: Panzer Corps

Příspěvek od Sian »

Hraje někdo ještě? Koupil jsem si verzi Allied Corps a dávám si to pěkně za spojence :) Už jsem prošel Afriku a teď se zakusuji do Evropy. V poslední mnou hrané misi jsem obsadil Sicílii. Opravdu velice podařený nástupce Panzer Generala jen co je pravda :)
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Re: Panzer Corps

Příspěvek od Hans S. »

Já čas od času ano :). Rád se věnuju i pěkným modům, hlavně ten pacifický je hodně povedený, kvalitativně a komplexností snad lepší, než původní evropská kampaň. Až dojedeš Allieda, tak na to mrkni :)
Uživatelský avatar
Tomass
praporčík
praporčík
Příspěvky: 341
Registrován: 30/10/2014, 14:49
Bydliště: Plzeň

Re: Panzer Corps

Příspěvek od Tomass »

S Panzer Corps mám akorát problém s tim, že to je novodobej Panzer General. Je to pořád kámen nůžky papír a alespoň mě to za chvíli vždy omrzí.

Proto se teď chlácholím s War In The East, kterou hraju s kolegou z Německa. Rozjeli jsme Fall Blau (německá ofenzíva 1942) a samotným rozměrem operace i já jako obránce mám vůbec problém pojmout velikost fronty. SSSR bude dostávat stále ještě na zadek a bude se aplikovat obrana v hloubce. Natáhnout co nejvíce německou logistiku a pak udeřit zpět. War In The East a i jejího následovníka War In The West mohu jen doporučit. Hlavně těm kteří si chtějí vychutnat jednotlivé události opravdu do hloubky. Od tréninku pilotů, přes opevňovací práce, železnici, náklaďáky s municí a zásobami až po po jednotlivé divize/pluky/prapory s jejich unavenými posádkami.
If you're going through hell, keep going. -- Winston Churchill
821
praporčík
praporčík
Příspěvky: 389
Registrován: 4/8/2010, 12:25

Re: Panzer Corps

Příspěvek od 821 »

Tomass píše:S Panzer Corps mám akorát problém s tim, že to je novodobej Panzer General. Je to pořád kámen nůžky papír a alespoň mě to za chvíli vždy omrzí.

Proto se teď chlácholím s War In The East, kterou hraju s kolegou z Německa. Rozjeli jsme Fall Blau (německá ofenzíva 1942) a samotným rozměrem operace i já jako obránce mám vůbec problém pojmout velikost fronty. SSSR bude dostávat stále ještě na zadek a bude se aplikovat obrana v hloubce. Natáhnout co nejvíce německou logistiku a pak udeřit zpět. War In The East a i jejího následovníka War In The West mohu jen doporučit. Hlavně těm kteří si chtějí vychutnat jednotlivé události opravdu do hloubky. Od tréninku pilotů, přes opevňovací práce, železnici, náklaďáky s municí a zásobami až po po jednotlivé divize/pluky/prapory s jejich unavenými posádkami.
+1

Gary Grisby's War in the East/West a Pacific je jednoznacne to najlespie co bolo spravene ohladom WW2 a PC hier.

A inak uz sa pripravuje War in the East 2 :wink:
CETERUM AUTEM CENSEO MOSCOVIAM ESSE DELENDAM
Uživatelský avatar
Sian
svobodník
svobodník
Příspěvky: 23
Registrován: 14/1/2017, 17:44

Re: Panzer Corps

Příspěvek od Sian »

No vidíte to ani neznám. Díky za tip! :) Já Panzer Corps hraju jen tak for fun. Někdy jednou za týden, někdy každý den, někdy vůbec :) Teď jsem měl období, kdy jsem se konečně pohnul z Afriky a jsem zvědavý na cestu skrz Itálii :) A ten Pacific mod určitě zkusím ;)
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Re: Panzer Corps

Příspěvek od Hans S. »

Tak nám vyšel Panzer Corps 2.

Koupil jsem, ale nadšený z toho nejsem. Zde pár mých dojmů:

Přechod na Unreal engine se celkem vydařil. Jednotky jsou propracované a ani při největším zoomu (který je ale pro hraní zcela nepoužitelný) nikterak neurazí. Terén je členitý, textury jemné, vodní vlnky také celkem hezké. Zvuky také OK, ale u hudby si vůbec neuvědomuji, jestli tam nějaká je. Množství jednotek je OK. V PC2 najdeme asi vše, na co jsme zvyklí. Navíc si u nich můžeme celkem libovolně nastavovat kamufláž (což bylo v omezené míře možné i u Order To Battle, dále jen OB) - to je hezké, můžete si tak v roce 1944 tank nastříkat jinak, než v roce 1940.
Systém boje se od původního PC změnil celkem dosti. Nijak neskrývá inspiraci v OB. Zásadní změnu představuje provázání některých dělostřeleckých jednotek do společné obrany. Protitankové kanony vyztužují obranu a reagují na útoky k nim přilehlých jednotek. Stejně funguje i klasická artilerie, u které mi to ale přijde trochu ujeté. Proč? Pokud se na pěchotu řítí tanky, tak se v reálu přesné protitankové kanony zaměří na konkrétní pancéřáky a solí to do nich. Jenže klasická artilerie se na konkrétní stroje nezaměřuje. 21 cm děla střílí po vysokých balistických křivkách a pokud by to zašali sypat na útočící tanky, tak to sypou i na vlastní bránící se jednotky. Takže provázání obrany (jednotka + AT kanony) bylo okopírováno z OB, ale obrana artilerií byla přidána jako vlastní iniciativa, byť logika mi celkem chybí a přijde mi to rušivé. Celkem zajímavým prvkem je využití kopců. Pokud kanony vytáhnete na kopec, dostřelí o něco dále a můžete tak taktizovat při obléhání.
Revoluční podobu získalo letectvo (je to vlastně jediná skutečně velká změna). To se po každém kole vrací na domovské letiště. Útoky je schopno provádět jen v nějakém okruhu kolem něj, ale můžete letadla nechat přeletět na letiště jiná. Ale jen někdy - pokud je vzdálenost mezi letišti až příliš velká, tak vám hra přelet neumožní a musíte přeskočit pomocí nějakého letiště uprostřed. Jenže to žere čas. Poněkud absurdní situace nastane při útoku na Dunkerque. Máte jednotky v Calais a máte jednotky v Bruselu. Když chcete přeletět z Bruselu do Calais, tak máte v případě Bf 109 i Ju 87 smůlu. Ačkoliv je to reálně jen asi 170 km, tak tady nejdříve musíte obsadit na půli cesty letiště v Lille a pak přehopkat - to je blbé za situace, kdy vám Calais terorizují dva Spitfiry a vaše Emily jsou v Bruselu a nejste je schopni relokovat. Další protivné omezení letectva představuje možnost provést na konkrétní nepřátelskou pozemní jednotku pouze jeden útok za jedno kolo - vaše letadlo nad cílem zůstane a nemůžete ho odklidit na vedlejší hex. To sílu letectva dosti omezuje. Útoků na letecké jednotky se tohle omezení netýká, protože kolem nich obvykle máte dosti prostoru.
Dalším prvkem je podpora v útoku. Pokud máte více jednotek vedle té nepřátelské, síla útoku každé z nich se zvyšuje, ovšem poněkud zvláštním algoritmem. Máte-li například 4 jednotky, tak první útočící využívá "3" bonusy, druhá "2" bonusy a už nezapočítává první jednotku, která útok provedla...atd...atd. Tvůrci se také pokusili implementovat možnosti obklíčení. Pokud je jednotka "dostatečně" obklíčena, nakreslí se kolem ní (nebo kolem nich) jakási fronta a ty se přestávají dozásobovat (zbývají jim pak třeba 4 kola boje, než spotřebují munici) a zřejmě získávají i nějaký další postih.
Posledními zajímavými prvky jsou "hrdinové" dodávající bonus nějaké konkrétní jednotce. Ty můžete přidělit a výsledkem je třeba rychlejší získávání zkušeností, nebo silnější útok...atd. Další novinkou jsou vlastnosti vás, jakožto generála. Můžete si nastavit "bonusové" i "malusové" (vzájemně se vyvažují pomocí bodů). Některé jsou hodně zajímavé. Třeba že nemůžete nakupovat letectvo (malusová), nebo že vaše tanky nebrzdí menší řeky (bonusová). Já bych se bez toho ale i obešel.

Jinak vše zůstává při starém.

No, až potud to nezní špatně...ale:

Mapy jsou maličkaté a působí jako přehuštěné jednotkami. Naprosto běžně mapa, kterou jste v PC měli spojenou (například Blitzkrieg na západu - na severu šikanujete Belgii a Nizozemí, na jihu projdete Lucemburskem a Francií, je zde rozdělena na dvě a vy si vyberete: Buď sever, nebo jih. Herní doba jedné mapy se zkrátila na maximálně 30 minut. Občas ale jen 10 - 15. Tohle všechno značně ubírá na strategických možnostech. Půjdu severem či jihem? Pošlu pěchotu tudy, nebo támhle? Tady dělostřelectvo umístíte do středu mapy a ono už si dostřelí všude možně. Tank je mapu schopný přejet cca za 3 kola. A ani těch kol není úplně mnoho, zpravidla 20.
Tragická je AI. Ale ne tragická jako průměrná, nebo špatná, ale skutečně tragická. Nemá snahu využívat byť základní herní mechanismy. Předpřipravit útok dělostřelectvem, nebo třeba jen ona základní kombinace útoků. Nejdřív k vám přijede jedna jednotka a zaútočí. Pak přijede druhá jednotka a zaútočí. Místo aby přijela jedna, pak druhá a pak až útočily. To vás absolutně nenutí při obraně přemýšlet a vzájemně se krýt. Na druhou nejtěžší obtížnost je to absolutní dávačka, kdy se musíte vážně snažit, abyste někde aspoň trochu zavrávorali. O tom, že byste někde měli problém vůbec nemůže být řeč.

Úplně největším průšvihem PC2 ale je existence OB. Byť s grafikou jednoznačně slabší, tak herní mechanismy v OB jsou vynikající. Skutečná existence fronty a potřeba řešit zásobování (byť zjednodušeným způsobem v podobě nechání jednotek pravidelně vydechnout) dává obrovské taktické možnosti. Velké mapy přímo vybízejí k obkličovacím operacím, které ale ve chvíli, kdy se neprovedou správně, mohou pro pádící tanky představovat konec. Až na úplné výjimky jedním či dvěma útoky nesfouknete nepřátelskou jednotku. Ty mají mnohem větší snahu přežívat a zavčasu se stahovat. Navíc třeba dělostřelectvo (i ostatní zbraně útočící nepřímo) způsobují větší ztráty zahuštěným jednotkám, než těm oslabeným - což je opět logické a fajn. Nutnost skutečně kombinovat jednotky. Nutnost skutečně využívat možnosti terénu. Variabilita kampaní - od Tichomoří přes celou Evropu a Afriku. Některé mise mi vyloženě utkvěly v paměti, protože byly extrémně strategicky zajímavé. Pokud by OB neexistoval, dal bych PC2 hodnocení 5/10. Takhle bych dal tak 3/10. Vyhozených 55€.
Odpovědět

Zpět na „Počítačové a deskové hry“