K300P Bastion-P

Děla všech ráží, protitankové kanony, houfnice, rakety a ruční zbraně

Moderátor: Julesak

Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

K300P Bastion-P

Příspěvek od redboy »

K300P Bastion-P
desant píše:Zdravím Vás tu všetkých.Som tu nový a chcem vás poprosiť o získanie nejakých informácíí o jednom ruskom systéme.Jedná sa o Samohybný protilodný raketový systém pobrežnej obrany PBRK (Podvižnij beregovoj raketnij komplex) K300P Bastion-P.Mal by byť vyzbrojený unifikovanou nadzvukovou riadenou strelou K310 Jachont.... :?: :idea:
Informací není mnoho, tak alespoň krátce:

K300P Bastion-P je samohybný pobřežní protilodní raketový systém. Jeho výzbrojí je ŘS K310 Jachont poháněná náporovým motorem.

Za vývoj je zodpovědné NPO Mašinostrojenija, konstrukční kancelář zodpovědná za velkou část protilodních ŘS, bývalé impérium V.N.Čelomeje. Vývoj rakety sahá do počátku 80tých let a měla se stát univerzální protilodní střelou. Je známější pod svým indexem, pod kterým měla být zařazena do výzbroje hladinových plavidel i ponorek VMF, P-800 Onyx. Jachont je její exportní označení. Vývoj pokračoval, a projekt byl v podstatě dokončen, ale vývojem v Sovětském svazu na přelomu 80tých a 90tých let byl dán její osud. Do výzbroje zařazena nebyla (a přiznám se, že nevím, v jaké fází v té době skončily zkoušky) a naopak byla nabídnuta na export. Její exportní úspěch známe pod názvem BrahMos, kdy se stala předchůdcem této Indicko-Ruské ŘS.

Pozemní protilodní systém pobřežní ochrany Bastion-P využívá poměrně přizpůsobivou organizaci, která je u zákazníka dána jeho potřebami, nebo možnostmi. Ovšem standardní organizační struktura má pravděpodobně následující složení.

Základem je hlavní velitelské stanoviště zodpovídající za řízení systému, spojení s nadřazenýmí složkami a prostředky zjištění cílů. Jde pravděpodobně o kontejner se spojovacími prostředky a druhý se dvěma automatizovanými pracovišti operátorů. Tento systém až na vzdálenost 350km řídí systémy řízení palby, přiděluje jim cíle…..
Jeden až dva (podle potřeb zákazníka) systémy řízení palby K380P. Jejich posádky na základě spojení s nadřazenými úrovněmi velení zodpovídají za řízení palby. Jde o kontejner, podvozkem je třínápravový MZKT-65752 s celkovou váhou 25t. (jde o Běloruský podvozek, stejně tak jako pro ostatní části systému a Běloruský OOO Technosojuzprojekt je účastníkem projektu a zodpovídá za výrobu vozidel a některých součástí). Stanoviště obsluhuje až čtyři OZ na vzdálenost až 25km.
Čtyři OZ K340P jenž jsou vyzbrojeny dvěma ŘS K310 v kontejnerech o délce téměř 9m (8900mm) a průměru 710mm. Spolu s raketou váží nezanedbatelných 3900kg. Na podvozku 8x8 MZKT-7930 Astrolog s hmotnosti 41t. ŘS mohou startovat v minimálním rozestupu 2,5 sekundy.
Čtyři transportně přebíjecí vozidla K342P na stejném podvozku a hmotnosti, který přepravuje dva kompletní kontejnery se střelami a jeřáb pro přebití OZ.
Součástí systému jsou pochopitelně vozidlo technického zajištění, učebně výcvikový komplex a případně vozidlo zajištění bojové služby.

Obrázek Obrázek
Odpalovací zařízení

Systém může podle údajů výrobce od úrovně systému řízení palby i od úrovně samostatného OZ pracovat samostatně. Posádka OZ K340P může samostatně vést palbu na základě jiného zdroje přes satelitní nebo rádiové spojení.

Systém má tedy 8 ŘS připravených k palbě, doba rozvinutí nepřesahuje 5 minut. Systém pracuje v režimu automatizovaného systému řízení.

Samotná ŘS o délce 8600mm, průměru 670mm a startové hmotnosti 3000kg má startovací motor na TPH zasunutý do trysky letového motoru, jehož součástí jsou i plynová kormidla pro řízení letu na nízkých rychlostech. Na přídi střely je modul s krytem nasávacího otvoru letového motoru, v němž jsou malé motorky (s osou tahu kolmé ke směru letu) pro naklonění střely po startu do požadovaného směru směrem k cíli. Po vyhoření startovacího motoru, jemuž předchází odhození již nepotřebného příďového modulu, startuje letový náporový motor. Za letu má ŘS délku 8100mm a rozpětí stabilizátorů 1250mm.
Let řízený inerciálním naváděcím systémem může probíhat v nízké výšce 10-15m na maximální vzdálenost 120km, případně v kombinovaném režimu, ve výšce 14000m po dobu přeletu a nízkém letu v oněch 10-15m na koncové části letu k cíli. Pak je maximální dosah 300km. Letová rychlost ve výšce je 750m/s, při hladině pak 680m/s.
V konečné fázi letu je ŘS naváděna aktivně-pasivní radiolokační samonaváděcí hlavičkou o dosahu až 50km.
ObrázekObrázek Obrázek
Řízená střela Jachont, letový motor a startovací motor s plynovými kormidly

Samotná ŘS se poměrně minimálně liší od Indicko-Ruské ŘS BrahMos. Jednotlivé části systému nejsou příliš známé, krom od roku 2008 sporadicky představovaného OZ.


Systém je poměrně výkonný a moderní, je tedy bezpochyby i drahý. Podle dostupných informací byl v loňském roce exportován, (nebo byly dodávky zahájeny) do Vietnamu, další zákazníci nejsou známí. Mluví se o Sýrií a Saudské Arábii, ale…….

zdroj:
Nowa Technika Wojskowa 2009,
Internet.
Naposledy upravil(a) redboy dne 23/6/2010, 14:16, celkem upraveno 1 x.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Příspěvek od Alchymista »

Staršie materiály prezentujúce Bastion zobrazujú palebné vozidlo s tromi odpaľovacími kontajnermi.
Obrázek Obrázek
Verzia s dvomi odpaľovacími kontajnermi je buď novšia vývojová vetva, alebo - pravdepodobnejšie, downgrade palebných možností exportnej verzie systému. Tretí kontajner by sa tam evidentne bez väčších problémov vmestil. Podobne je downgrade aj obmedzenie počtu palebných vozidiel pripojených na riadiace stredisko na štyri alebo osem - "ruská" verzia má mať až 12 palebných vozidiel rozmiestnených až do vzdialenosti 40km od riadiaceho strediska.

Prvá časť dodávky pre Vietnam dorazila na miesto určenia
Obrázek Obrázek Obrázek
Fotografie sú podľa EXIF datované na 21.05.2010


Zdá sa že väčšina na internete dostupných informácií o systéme a kvalitnejšie fotografie uvedené aj v úvode témy pochádzajú z jediného zdroja - od Miroslava GYŰRÖSIho.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Příspěvek od rabo »

V súvislosti s dodávkou pre Vietnam sa spomína, ako systém vyhľadávania a sledovania námorných cieľov "Monolit B" , podľa údajov od spoločnosti "Agat" má disponovať zahorizontálnym radarom a schopnosťou automaticky prijímať údaje o cieľoch aj z iných zdrojov - lodné a letecké rls.

Obrázek

Obrázek




Nakoľko sa jedná o, v súčasnosti najvýkonnejší, sériovo vyrábaný pobrežný raketový protilodný systém, tak jeho export do "problematických" krajín by bol spojený so značnou mediálnou kampaňou, nie oveľa menšou, ako v prípade S-300.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17710
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

Jak je na tom v porovnání s Brahmosem?
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Příspěvek od Julesak »

BrahMos je predsa "z politických dôvodov" upravený Jachont, nie?
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

Alchyk:
Ano, Miroslav Gyűrösi, proč? Protože nebyl línej a dostal se na Podzim 2008, kde v rámci VIP dne byla výstava a on jako jeden z mála z toho vytěžil celou řadu článků a informací... Nikdo jinej to neudělal. Už víc jak rok.

Ty tři rakety je jistě starší vize. Jednak by se třema raketama asi podvozek už byl nahraně, instalace další rakety odhadem 4t+ a jednak (a to je osud kde jakého systému) cena samotných raket výrazně převyšuje cenu podvozku, takže je rozumné systém decentralizovat a rozdíl v ceně není zásadní. Taktický rozdíl zřejmý.

"Ruská verze" no asi ne tak brzy. Ale můžu se mýlit. Jednak systém pobřežní ochrany není na pořadu dne a jednak konkurence v systému Club je opravdu veliká. To ukáže čas. Mimochodem včera byl prvním náměstkem Serďjukova jmenována nepřehlédnutelná postava Vladimíra Popovkina s tím, že má pokračovat v umravnění koncepce nákupů. Jeho velice výrazné posílení lecos ukazuje.

skelet: To je stejná raketa, to šasi je stejné, motor.. je to prostě původní Onix. Jde tedy o stejné výkony i možnosti. BrahMos je ale už v podstatě víceúčelový, Indům se asi líbí, takže je třeba porovnávat protilodní verzi. Pravděpodobně bude jiná část avioniky, to co je indické.
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Příspěvek od Alchymista »

BrahMos je priamym potomkom Onyks/Jachont.

V období, keď na ňom začali Indovia spolupracovať (1998), patril Onyks/Jachont k veľmi perspektínym prostriedkom, s mimoriadne vysokým výkonom a veľkou perspektívou ďalšieho rozvoja. Rusi ale na jeho ďalší vývoj nemali dostatok prostriedkov - nemali ich ani na jeho výrobu.
Indovia sa prejavili ako veľmi zdatný obchodníci - a rusi nemali žiadny veľký manévrovací priestor, zbrojárskym firmám išlo doslova a do písmena o holé prežitie. Takže indovia pomerne lacno získali nielen samotnú strelu, ale aj veľké množstvo know-how z oblasti náporových motorov, vysokorýchlostnej aerodynamiky, systémov riadenia, ale i umelej inteligencie, RL techniky a podobne. A to znalostí teoretických i praktických, technologických. Prvé verzie Brahmosu boli skúšané od roku 2001 a sériová výroba beží tuším od roku 2003. Stále však pracujú na jeho vylepšeniach a úpravách pre rôzne nosiče i rôzne ciele.
To je celkom logické a pochopiteľné - už v podobe pôvodného Jachontu/Onyksu získali niečo, čo ich vlastnú súdobú technológiu predbehlo o desaťročie či dve a čo malo nezanedbateľný náskok i v celosvetovom meradle.
V Brahmose majú k dispozícii výborný drak a veľmi slušný motor - hrubá letová obálka strely je stále na špičkovej úrovni. Majú ale zároveň aj veľmi dobrý prístup k modernej elektronike zo zdrojov "druhej strany". Majú teda možnosť skombinovať vysokovýkonnú strelu s vysoko sofistikovanými systémami riadenia, rádiolokácie a navigácie.

Že všade pchajú tú istú strelu má i celkom priaznivý efekt na vojenské výdaje - môžu to vyrábať v relatívne veľkej sérii a celkom pružne reagovať na meniace sa priority vo vyzbrojovaní jednotlivých druhov vojsk. Brahmos sa snažia nasadiť ako univerzálnu riadenú strelu proti väčšine hladinových a pozemných cieľov v operačnej hĺbke do 300-350km.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

Obrázek
Oddíl K300P
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

Nedávno sem sem nacpal fotku (viz výše). Podle zdroje, mělo jít o fotku K-300P pro Vietnam. Když sem dnes bloudil po netu, zakopl sem o článek na VPK (http://vpk.name/news/44560_bastion_i_ya ... iriya.html), kde se, koneckonců jako všude propírá novinářsky vděčné téma "Bastion pro Sýrii", ovšem tady je informace jiná a zajímavější. Totiž to, že fotka komlexu není fotka strojů pro Vietnam, ale pro ČF VVS Ruska. Pořízena měla být na báze u Novorossijska a systém má být údajně od jara ve výzbroji.
Nevím co k tomu říct, může to být taky blud a jednalo se výcvik pro zahraničí, ale může to být taky pravda a v tom případě, když sem nahoře psal:""Ruská verze" no asi ne tak brzy. Ale můžu se mýlit.", netušil sem že se už mýlím. Budeme si zase muset zvyknout na to, že v Rusku projde nová zbraň státníma zkouškama a nikde si toho nikdo moc nevšimne. A druhé ponaučení: nehledejme logiku ve výzbrojní politice RF.

Poslední dobou padlo pár rozumných, nebo aspoň pochopitelných rozhodnutí, tvářících se jako nové pravidlo. Mezi ty rozumné by šlo řadit např. zde hojně komentované ukončení financování "T-95", nebo možná už trošku neviditelné a konroverzní ukončení financování Il-112, ale co vede k zavádění nového komplexu pobřežní obrany si opravdu netroufnu odhadnout.
Možná by stálo dřív za úvahu posadit policajty na Kavkaze do nějakého rozumného auta, ať neumírají v žigulech.
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Re: K300P Bastion-P

Příspěvek od absik »

Pretože tu sa najviac bavíme o Brahmose, dám to sem: India za vysokej účasti ruských expertov ukončila vývoj zmenšenej strely pod názvom "Brahmos-M". Strela predstavuje pôvodný BrahMos zmenšený na 2/3, obdobne klesla aj hmotnosť z 3000 kg na 1500 - 2000 kg a celková dĺžka nepresiahne 6 m. Výkony strely zostávajú obdobné "veľkému" BrahMosu(dolet a hmotnosť hlavice) ale použitím pôvodného ramjetu rýchlosť BrahMosu-M stúpla na 3,5 Macha.
Výroba strely má začať v r.2017, strela už bola predstavená na DefExpo - 2014 a Airshow China 2014.
Lietadlá Su-30 MKI by tak mohli nosiť 3 strely "M" miesto pôvodných BrahMosov a lietadlá kategórie FFGA a MiG-29SM 2 strely pod krídlami.

http://militaryrussia.ru/blog/topic-780.html
Je ne suis pas Charlie! alebo: nie som Charlie(provokatér), som za tradičnú rodinu

Obrázek
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: K300P Bastion-P

Příspěvek od kenavf »

absik píše:Pretože tu sa najviac bavíme o Brahmose, dám to sem: India za vysokej účasti ruských expertov ukončila vývoj zmenšenej strely pod názvom "Brahmos-M". Strela predstavuje pôvodný BrahMos zmenšený na 2/3, obdobne klesla aj hmotnosť z 3000 kg na 1500 - 2000 kg a celková dĺžka nepresiahne 6 m. Výkony strely zostávajú obdobné "veľkému" BrahMosu(dolet a hmotnosť hlavice) ale použitím pôvodného ramjetu rýchlosť BrahMosu-M stúpla na 3,5 Macha.
Výroba strely má začať v r.2017, strela už bola predstavená na DefExpo - 2014 a Airshow China 2014.
Lietadlá Su-30 MKI by tak mohli nosiť 3 strely "M" miesto pôvodných BrahMosov a lietadlá kategórie FFGA a MiG-29SM 2 strely pod krídlami.

http://militaryrussia.ru/blog/topic-780.html
Hmotnosť a rozmery menšie o 1/3 ale výkony výššie(rýchlosť) alebo identické.Kde sa vzala tá lepšia efektivita?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: K300P Bastion-P

Příspěvek od Alchymista »

Obrázek
Prvotný nápad pri pohľade na fotku - lepšia aerodynamika s dôslednejším využitím "pravidla plôch" môže celkom podstatne a výrazne znížiť aerodynamický odpor v transsonickej a supersonickej oblasti, takže na rovnakú letovú rýchlosť stačí menší / slabší / "úspornejší" motor s menšou spotrebou. Ďalšie aerodynamické vylepšenia môžu byť vo vnútri, v kanále prívodu vzduchu k motoru.
Ďalej vidno, že štartovací motor je zhruba rovnako veľký ako pôvodný -> vyššia letová rýchlosť v momente dohorenia štartovacieho motoru, a menšia potreba ďalšej akcelerácie na konečnú letovú rýchlosť letovým motorom, zároveň asi lepšie podmienky pre jeho štart a menšie nároky na reguláciu v kanále -> menší celkový odpor -> vyšší dolet.
Nová verzia má len jeden pár nosných krídiel -> relatívne zmenšenie aerodynamického odporu -> vyšší dolet.
Nevýhoda - náročnejšia stabilizácia.
Elektronika medzičasom hodne pokročila -> významné zmenšenie prístrojového úseku -> relatívne zväčšenie priestoru pre palivo.

A konečne ešte dohad - indovia sa v rámci vývoja zrejme museli hodne venovať aj "spätnému inžinierstvu" pôvodnej konštrukcie a teda aj tunelovým meraniam na strele Jachont i Brahmos/Bramos, z ktorých mohli zrejme ťažiť aj rusi - a nájsť v nich niektoré ďalšie možnosti vylepšenia aerodynamiky.
Mimochodom, dosť mi pripadá, že Brahmos-M sa začína približovať aerodynamickej koncepcii strely P-700 Granit.

Projekt BrahMos-II / Bramos-II / Cirkon / Cirkon-S / 3M22 (3М22 Циркон / Циркон-С)
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
http://militaryrussia.ru/blog/topic-688.html
Naposledy upravil(a) Alchymista dne 11/11/2014, 16:22, celkem upraveno 1 x.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Re: K300P Bastion-P

Příspěvek od absik »

kenavf: Tak najväčší vplyv má jednoznačne ramjet z "veľkého" BrahMosu a ostatné je práca CAGI - menší aerodyn. odpor, napr. krídla sú už len 2 v hrizontálnej rovine a priemer trupu je znížený o 10 cm čo predstavuje zníženie čelného odporu o 44%. Ak sa to bude bude vyrábať, určite sa stane hitom.
alchymista:
A konečne ešte dohad - indovia sa v rámci vývoja zrejme museli hodne venovať aj "spätnému inžinierstvu" pôvodnej konštrukcie a teda aj tunelovým meraniam na strele Jachont i Brahmos/Bramos, z ktorých mohli zrejme ťažiť aj Rusi - a nájsť v nich niektoré ďalšie možnosti vylepšenia aerodynamiky.
Myslím že si to trošku prehodil - bez CAGI Indovia (a asi nikto z Východu) ani krok!
Ešte poznámka k BrahMosu II - max. rýchlosť má byť 7 M, pohon zrejme scramjet. A vraj tiež má byť pripravená k výrobe v r.2017.

Obrázek
Porovnanie veľkostí BrahMos a BrahMos-M


Obrázek
S tohto pohľadu lepšie vidieť rozloženie nosných krídiel
Je ne suis pas Charlie! alebo: nie som Charlie(provokatér), som za tradičnú rodinu

Obrázek
Xawi3r
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 528
Registrován: 1/12/2013, 21:20

Re: K300P Bastion-P

Příspěvek od Xawi3r »

A co to "vybrání" nad křídly u střely Brahmos-M? :wink:

Jinak můj názor (spekulace) vždycky byl, že oficiální dolet střely Brahmos (290km) je oproti realitě schválně podhodnocený.
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: K300P Bastion-P

Příspěvek od Alchymista »

Práve to vybranie svedčí o dôslednejšom uplatnení pravidla plôch. A zmenšuje priestor potrebný na podvesenie strely.

Aerodynamických detailov tam je viac - napríklad mierne ale viditeľné zúženie trupu pred ukončením v mieste pripojenia štartovacieho motoru. To hovorí skôr proti tvrdeniu, že Brahmos-M má rovnaký motor ako Brahmos - u Brahmos zaberá tryska skoro celý priemer trupu a Brahmos-M má jednak zmenšený priemer a ešte zúžený zadok s rovnakým motorom? Niečo nesedí, buď tam nie je rovnaký motor, alebo je celá tryska výrazne prepracovaná - lenže náporový motor je v podstate práve len tá tryska :???: (niekedy sa tak aj označuje - "teplom hnaná tryska").
absik píše: Myslím že si to trošku prehodil - bez CAGI Indovia (a asi nikto z Východu) ani krok!
Možno, každopádne to aerodynamické vylepšenie niekto zaplatil, a najskôr to boli práve indovia.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Re: K300P Bastion-P

Příspěvek od absik »

alchymista:
..Možno, každopádne to aerodynamické vylepšenie niekto zaplatil, a najskôr to boli práve Indovia.
S tým musím len súhlasiť, vlastne celý BrahMos vznikol na ruskom know -how a "indických USD". Skrátka využili vtedajšie ruské "suchoty" naplno.
K tryske: Na BrahMose vidno že okolo trysky je ešte vzduchový prstenec na ochladzovanie trysky(motora) odrezaním povrchovej vrstvy, BrahMos-M je však zaviečkovaný tak ako je to riešené u neho - sa môžeme len domnievať.

K doletu: Hranica doletu PLo striel je medzinárodnou dohodou určená na max. 300 km, čiže firmy uvádzajú radšej 290 km aby nemali opletačky. Inak max. dolet strely je veľmi závislý od okolitých atm. podniebok(teplota,tlak, vlhkosť ovzdušia). A v iných vláknach sme už rozoberali s alchym. ako sa dá zvýšiť menov. dostrel (výkonnejší booster alebo max. výška odpalu pri leteck. nosiči). A keď už špekulácie, tak aj ja pridám 2:
Prečo Rusi naďalej vyrábajú a používajú Onyx/Jachont keď majú možnosť použiť lacnejší, spoľahlivejší a modernejší BrahMos?!
Ruské nanotechnológie: booster je na pevné palivo - môžu preskupiť stavbu molekúl a napr. vo vlákne o výzbroji T-50 sme už písali že púhou úpravou molekúl sa dá zvýšiť dolet o 40%. Preskupením molekúl výbušnej hlavice vedia zvýšiť účinnosť na 400 %. Preto je to špekulácia lebo to nemám ako podložiť patričnými serióznymi dôkazmi. A nepísalo sa v starších odkazoch že Onyx má neoficiálny dolet až 500 km?? Nebolo to nikde dokázané ale ani vyvrátené. Dnešný Onyx môže byť kľudne "Moskytom" s tretinovou hmotnosťou a s dvojnásobným doletom.
Je ne suis pas Charlie! alebo: nie som Charlie(provokatér), som za tradičnú rodinu

Obrázek
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Re: K300P Bastion-P

Příspěvek od rabo »

K doletu: Hranica doletu PLo striel je medzinárodnou dohodou určená na max. 300 km, čiže firmy uvádzajú radšej 290 km aby nemali opletačky.
Tie opletačky troška nechápem , lebo SCALP je nad tento limit a ....
Prečo Rusi naďalej vyrábajú a používajú Onyx/Jachont keď majú možnosť použiť lacnejší, spoľahlivejší a modernejší BrahMos?!
Kde sa používa Onyx ? Ja som sa zatiaľ stretol len s Alfou. Možno sa mýlim ,ale neviem o tom, že by VMF používalo na svojich lodiach Onix.
Ruské nanotechnológie: booster je na pevné palivo - môžu preskupiť stavbu molekúl a napr. vo vlákne o výzbroji T-50 sme už písali že púhou úpravou molekúl sa dá zvýšiť dolet o 40%. Preskupením molekúl výbušnej hlavice vedia zvýšiť účinnosť na 400 %. Preto je to špekulácia lebo to nemám ako podložiť patričnými serióznymi dôkazmi. A nepísalo sa v starších odkazoch že Onyx má neoficiálny dolet až 500 km?? Nebolo to nikde dokázané ale ani vyvrátené. Dnešný Onyx môže byť kľudne "Moskytom" s tretinovou hmotnosťou a s dvojnásobným doletom.
Nakoľko Onix je produkt 90. rokov a možno aj skôr, tak zvýšenie doletu nemusí byť problém, ale troška to mohlo a ešte stále môže narážať na problém navedenia na cieľ. Disponuje VMF externým zdrojom vyhľadávania s následným navádzaním rakiet za obzorom nosiča ? Chýbajú družice, chýbajú lietadlá... do budúca by to možno vyriešili BPL, nové družice. 300 Km je pre Rusko vrchol čo vedia aj presne navádzať, ale možno sa mýlim.
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Re: K300P Bastion-P

Příspěvek od absik »

Treba to spätne pozrieť vo vlákne Aktuálny stav rus. námorníctva, nejaký satelitný systém už zaviedli lebo Kalibry by boli slepé pri dolete 2000 km.
Je ne suis pas Charlie! alebo: nie som Charlie(provokatér), som za tradičnú rodinu

Obrázek
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: K300P Bastion-P

Příspěvek od Alchymista »

Kalibre s doletom okolo 2000km sú podzvukové a navádzané na stacionárne ciele (na pobreží alebo v zázemí) - nepotrebujú teda informácie o polohe cieľov v reálnom čase, a ich cesta k cieľu trvá zhruba dve hodiny. Protilodné Kalibre majú dosah do tých +/- 300km, čo zhruba zodpovedá dobe letu okolo 15 minút u vysoko podzvukovej strely a 5-8 minút u nadzvukovej strely. Námorný cieľ s rýchlosťou 60km/h sa za dobu letu strely presunie o 15 respektíve o 5-8 km, čiže korekcia a upresnenie pozície cieľa je plne v možnostiach a dosahu riadiaceho systému strely - stačí im infomácia o predpokladanej pozícii v čase štartu.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Re: K300P Bastion-P

Příspěvek od absik »

Alchy máš iste pravdu, len ku Kalibrom - je v ich možnostiach aby pracovali ako vysokopresná munícia s ktorou sa ráta v budúcej ohraničenej vojne či skôr konflikte. S inou možnosťou nikto ani neráta. Ak by s toho bolo niečo veľké, dlhé či globálne - dohoda nedohoda zapoja sa sa všetky použiteľné ZHN a aj vtedy, aspoň v prvej fáze je dobré vedieť kde si. Samozrejme nie je dôležité kde to spadne ale či a ako to preletí cez sitá PRO.
Je ne suis pas Charlie! alebo: nie som Charlie(provokatér), som za tradičnú rodinu

Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Pozemní vojsko“